Cześć,
czy ktoś ma namiar na kogoś kto naprawia sterowniki silnika w STILO? Najlepiej z Wrocławia lub okolic.
Niestety wywala mi błędy ABS, ASR, ESP itp podczas jazdy. Przy tym oczywiście gaśnie ale można spokojnie odpalić ponownie.
Cześć,
czy ktoś ma namiar na kogoś kto naprawia sterowniki silnika w STILO? Najlepiej z Wrocławia lub okolic.
Niestety wywala mi błędy ABS, ASR, ESP itp podczas jazdy. Przy tym oczywiście gaśnie ale można spokojnie odpalić ponownie.
nie lepiej powymieniać stery ?
https://superparts.pl/
Sterownik silnika ? Czy sterownik układu hamulcowego ABS ESP znajdującego się przy pompie ABS. Proponuję sprawdzić styki kostki przy pompie
Panowie,
nie ukrywam, że jestem zielony w tych tematach. Przejrzałem fora i moje błędy są bliźniacze do tych:
Stilo 1.6 16v ecu IAW 5NF.T1 - sposób naprawy - Strona 2 - Klub FIAT STILO Polska
Błąd ABS, ASR, ESP, Temperatury i jeszcze kilka innych. Dlatego też uważam, że to sterownik silnika zawodzi.
Gdzie znajduje się pompa ABS ?
Postaraj się kupić sterownik silnika używkę z wyczyszczonym immo, jak jest sprawny podpinasz i działa - nie musisz go dopisywać sam się dopisuje.
Sterownik Ci padl . Kup jaki kolwiek i Ci go wyczyszcze za pare zloty. Dodam ze nie wylacza sie immo w tych sterownikach , sterownik po zalozeniu doczyta sie do immo a nastepnie trzeba zrobic adaptacje za pomoca pedalu gazu i cieszyc sie jazda .
Naprawa raz sie oplaci a raz nie , raz sie uda a raz nie zalezy co jest walniete
Pozdrawiam
NIE UZYWAM POLSKICH ZNAKOW BO ICH NIE MAM
Witam serdecznie. Postanowiłem założyć tu konto gdyż to najnowsze wątki jakie znalazłem o padniętym sterowniku. Liczę że coś doradzicie Ale od początku.
W trakcie dojazdu do skrzyżowania auto zgasło. Przy próbach odpalenia udało się po kilku próbach ale był kłopot z wolnymi obrotami, z trudem dojechał na parking (50m) i koniec. po podpiciu FMES wywaliło błędy P0105, P1221 i P0420, P0136 z czego dwa ostatnie pojawiają się raz na jakiś czas (któraś sonda kończy żywot, temat znany). Jeśli chodzi o pedał gazu podobno wiązka płata figle. To raczej pomijam, wiązka była przeglądana i nic mi nie wpadło w oko. Przeglądałem fora i pojawiła się propozycja czyszczenia czujnika - zrobione. Poskładane, błędy skasowane ale nie za pierwszym razem. Próba odpalenia i.... nic. Rozrusznik nie kręci. Wrażenie jakby nie szło nawet na niego napięcie (brak spadu napięcia na akumulatorze przy przekręceniu klucza). Czyszczenie styków na wiązkach i bezpiecznikach/przekaźnikach zrobione, świeży aku i odpalił od strzała. Jazda próbna zero problemów, anomalii czy błędów. Na drugi dzień rano znowu martwy (nie kręci rozrusznikiem). Po "machaniu" kluczykiem w "tę i nazat" zaczął kręcić. Momentami jak by miał chęć odpalić ale nie zaskoczył. Po tej akcji pojawił się błąd P0340, dał się skasować i nie wrócił. Stawiam że był spowodowany niemożnością odpalenia. Podanie prądu z drugiego aku i odpalił. Padło podejrzenie że akumulator kończy żywot, wizyta i pomiar u speca wykluczyły ten wątek, aku stan idealny, zresztą ma dopiero rok. Następny pomysł jaki mi się nasuną to rozrusznik, pomiar prądu rozruchu i znowu wygląda na pudło, nie przekracza 200A, okolice 180 i tylko na ułamek sekundy. Dodam że auto paliło normalnie. Następny dzień i znowu problemy z odpaleniem, które po chwili znikają (brak reakcji rozrusznika, błędy P1221, P0340, P0105) reset i znowu pali jedzie żadnych niepokojących objawów. Przy kolejnych problemach z odpaleniem oprócz błędów które wymieniłem wcześniej pojawia się P0606 (ECU fault) P0335, znowu reset i po chwili działa normalnie. Dziś przy kilkunastu próbach odpalania tylko jedna zakończona niepowodzeniem i błędy standardowo pedał gazu i MAP sensor oraz na chwilę nowa anomalia, wskaźnik temperatury poszedł do końca i zapaliła się kontrolka.
Na tą chwilę jestem przekonany w 94% że sterownik kończy żywot. Na ile moja wizja jest słuszna, może ktoś coś doradzi. Pozostaje kwestia co dalej, opinie o naprawach i ich skutkach w Ko-Car Tychy i Vayer jak i innych firmach nie napawają mnie optymizmem.
W sterownikach niewiele się dzieje. Do wymiany przeważnie dwa układy (stabilizator napięcią UE06AB6 + układ od sterowania przepustnica MC33186DH1 ) + zimne luty na pinach.
Dodatkowo wyczyść skrzynkę bezpieczników (rozbieranie na części pierwsze), ewentualnie podmień czerwony przekaźnik T9 30A z innym i sprawdz rozruch.
Ja swoj regenerowalem w lokalnej firmie w Rzeszowie. Pierwsza regeneracja nieudana (nie wymienili stabilizatora i dalej siał różnym napięciem na czujniki), po reklamacji w ciągu jednego dnia sterownik do mnie wrócił i od trzech lat spokój.
Dzięki kolego za odpowiedź. Znalazłem magika w okolicy i w przyszłym tygodniu zawożę mu sterownik, mam nadzieję że ogarnie temat i też będzie z tym spokój.
Jakbyś szukał szpeca od silników to polecam Vag-Expert.
Są w stanie podjechać po auto i dać zastępcze.
-------------------------------------------------------------------
naprawsilnik.pl
Witam, znam auto elektronika, którego mogę polecić regeneracja sterownika Stilo 1.6.