Witam i z góry Przepraszam jeśli ten temat był już na forum (szukałem ,lecz nic konkretnego nie znalazłem co do mojej usterki) Problem jest tego typu , że gdy włączę nadmuch to słychać jak dmuchawa pracuje lecz nic nie leci z kratek nawiewów ???
Witam i z góry Przepraszam jeśli ten temat był już na forum (szukałem ,lecz nic konkretnego nie znalazłem co do mojej usterki) Problem jest tego typu , że gdy włączę nadmuch to słychać jak dmuchawa pracuje lecz nic nie leci z kratek nawiewów ???
Ostatnio edytowane przez Tomyk ; 08-09-2014 o 10:24
spróbuj zresetować klimatronic ( po przekreceniu zaplonu szybko nacisnij przyciski auto i manual na klimatronicu i trzymaj kilka sekund)
Dziękuję ci za podpowiedź !? próbowałem ,ale nic nie pomogło Spróbuje jeszcze raz !?
Sa tam jakies silniczki od sterowania tych klapek gdzie ma dmuchac i pewnie ci sie spalil, jesli sie myle niech mnie koledzy z forum poprawia. Poczytaj bylo juz o tym na forum
POdepnij pod kompa i sprawdź błedy klimatronika. Mogło faktycznie silniczki albo urwała sie dźwigieńka i dlatego nie przełącza.
uszkodzone masz siłowniczki i sprzęgiełka.
wsadź głowę w okolice pedałów i popatrz nad nadmuch na nogi. są tam 2 siłowniczki i widoczne białe zębatki. ta wyżej jest od przepustnicy dającej nadmuch na szybę, odcina dopływ(chyba) i puszcza na drugą czyli na tą niżej co odpowiada za twarz i nogi. Jeśli Ci się nie chce narazie tego naprawiać to ustaw sobie ręcznie /swego czasu tak to opanowałem, ze nawet podczas jazdy potrafiłem prawym kciukiem zmieniać nastawy/
edit:
zakładam , ze filtr kabinowy do którego jest dostęp od strony pasażera przepuszcza powietrze
od dolnego siłowniczka aktywatora widac zębatki przepustnicy na foto
a od górnego na filmie
ansamblu-climatizare-fiat-stilo-climatronic-ab1d3199ebd3080847-0-0-0-0-0.jpg
Ostatnio edytowane przez Wiktor ; 08-09-2014 o 22:37
Dzięki Wiktor za pomocny opis , mam jeszcze pytanie To co opisałeś ,mam rozumieć ,że mogę ręcznie uruchomić tak abym miał nadmuch np.na szybę itd... (sprawdzę to tylko nie wiem którą zębatkę czy cos takiego mam kręcić itp... (opisałem , że u mnie nic nie dmuch z kratek ,a dmuchawa na klimatroniku chodzi ???
Tak! możesz to ręczie uruchomić .U mnie było dokładnie tak jak u Ciebie czyli wentylator chodzil a nie wiało. Popatrz na film tam są 2 siłowniki (zwane aktywatorami) i obok nich zębatki. zębatka od nadmuchu na szybę znajduje się pod blachą obok aktywatora z lewej strony. zębatka (a tak naprawdę 3 połączone) od nadmuchu na twarz i nogi jest widoczna poza blacha i znajduje się obok prawego siłownika.
Wiktor powiem ci tak , że u mnie jest to tak zabudowane osłonami , że ciężko włożyć tam palec Może powinienem zdjąć te osłony i w tedy będzie lepszy dostęp ,mam jeszcze takie pytanie czy naprawa lub wymiana tego całego siłowniczka i sprzęgiełka ! to jest to urządzenie i to wystarczy wymienić
SILNICZEK REGULACJI KLAPY NAWIEWU FIAT STILO 01-07 (4539021018) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
silniczek nagrzewnicy fiat stilo (4505243341) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
tak, to jest to urządzenie, ale na początek upewnij się, który dokładnie aktywator potrzebujesz. włącz autodiagnostykę klimatronika o której pisze Wlosiu.
mrugająca liczba 01 oznacza oszkodzony aktywator. w przypadku prawidłowo działającej klimy na wyświetlaczu pojawią się same zera.
na Twoim miejscu byłbym ostrożny z zakupem używanego. to jest bardzo awaryjny element w klimatroniku, ja sam mam do wymiany aktywator od regulacji nawiewu na szybę i będę się raczej rozglądał za nowym z gwarancją. oprócz aktywatora potrzebny będzie prawdopodobnie taki mały biały łącznik pomiędzy aktywator, a zębatki - to też jest podatny na uszkodzenia element. co do samego aktywatora, niektórzy bawili się w regenerację. jak się dobrze postarasz, to znajdziesz przez google. tutaj filmik:
swoją drogą, ciekawa sprawa, że tak częsta usterka w Stilo nie doczekała się żadnego MANUALA. serwisy w ekstremalnych przypadkach życzą sobie za wymianę aktywatora 700 zł tłumacząc się koniecznością demontażu deski rozdzielczej.
przed chwilą zerknąłem jak to wygląda u mnie. trzeba będzie zdemontować boczek tunelu środkowego oraz osłonę pod kierownicą. jest wtedy jako taki dostęp. u mnie sprawa się komplikuje gdyż zamiast imbusów mam tam jakieś dziwne śruby. ponoć to jakieś niewymiarowe 5,5. nie mogę ich znaleźć w EPER. jak znajdę czas postaram się tym zająć osobiście i zrobię z tego jakiś zgrabny manual dla potomnych
Ostatnio edytowane przez boch ; 09-09-2014 o 17:32
Dzięki boch za odpowiedź na mój problem ,mam jeszcze takie pytanie ,jak rozumiem to kierunki nadmuchu tzn.szyba/nogi/przód posiadają oddzielne takie urządzenia (silniczek regulacji) Wizyta u elektromechanika wiąże się z kosztami i to chyba nie małymi !!! ale sam tego nie zdiagnozuje !?
powtórzę kolejny raz - przeprowadź autokalibrację klimatronika, o której wspomniano powyżej. po zakończonej kalibracji wymruga Ci kod błędu 01 albo 02. w przypadku braku błędów sprawdziłbym filtr kabinowy, może jest kompletnie zawalony i nie przepuszcza powietrza. jeśli błędy się pojawią, podłączasz się kabelkiem ELM 327 pod złącze diagnostyczne umiejscowione obok kolumny kierowniczej (przy drzwiach kierowcy pod klapką) i za pomocą programu Multiecuscan, który znajdziesz w dziale Download przeprowadzisz dokładną diagnostykę klimatronika. wtedy będziesz już wiedział dokładnie, który aktywator masz do wymiany. najtańszy kabel diagnostyczny ELM 327 kupisz na portalu aukcyjnym. myślę, że jeśli będziesz chciał dłużej jeździć tym autem, to będzie to świetna inwestycja, bo zaoszczędzisz później na ewentualnych wizytach na diagnostyce komputerowej. co do wymiany aktywatorów, zanim kupisz nowy, należy wyjąć stary, bo może się okazać, że sam aktywator jest sprawny, natomiast wyłamał się łącznik zwany również sprzęgiełkiem - koszt ok. 20 zł.
co do serwisów autoryzowanych wyczytałem, że w przypadku wymiany aktywatorów serwisówka Fiata zaleca demontaż deski rozdzielczej, co jest po pierwsze mocno czasochłonne, a poza tym, niezbyt tanie. ja usłyszałem 700 zł i że problemem nie jest samo zdjęcie dechy, tylko jej ponowne, prawidłowe złożenie.
Witam test zrobiony ,wyskoczył mi taki błąd na klimatroniku 00 / 02 wniosek z tego prosty ,że mam uszkodzony aktywator Teraz pozostaje mi wizyta u elektromechanika (nie Serwis) sam nie mam czasu aby to zrobić itd... osobiście chyba zakupie to urządzenie i majster niech wymieni (ostatnie dwa pytania czy kupuje tylko jeden taki aktywator ??? i czy nie trzeba demontować całej deski do wymiany tego urządzenia ???
w sieci piszą, że tylko jeden aktywator wymaga demontażu deski, nie pamiętam tylko który pozostałe można wyjąć ale dostęp jest mocno utrudniony.
witam, może nie o ten aktywator chodzi ale napisze ze dzisiaj wymieniłem ten z prawej strony, wymiana jakieś 20 min - demontaż tylko boczek,, dodam tylko ze nowy aktywator zakręciłem na dwie dolne śruby żeby następnym razem śie nie cackać z śruba u góry- na dwóch trzyma wystarczająco mocno