Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013

    Luz w górnym mocowaniu amortyzatora.

    Akurat wróciłem z stacji diagnostycznej gdzie pomogli mi zlokalizować przyczynę stuków w przednim lewym zawieszenu. Okazało się że mam dość duży luz w górnym mocowaniu amortyzatora. No i mam pytanie. Jak to się naprawia ? Czy w ogóle naprawia , czy też wymienia się uszkodzoną część. Piszę część bo nie wiem co tam na górze jest. Jakieś łożysko może ? Proszę o sugestie.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 marzec 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    34
    Auto
    Siena 1.4
    hmmm ja bym wymienil poduszke amora (na 75% to by było to ale poczekaj co wymysla inni ;P )
    Fiat Siena 1.4
    Fiat Linea 1.4

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    pokoleji od gory zjezdzajac w dul to znajduja sie tam takie czesci jak kazda z nich ma wplyw na mocowanie amorka do karoseri 1uchwyt gurny mocowania do karoseri2podkladka dystansowa3pierscien gumowy(to on przewaznie sie przerywa)ale moze poprostu dokrecic srube od gury?
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    No i kolejne zaskoczenie. Po rozmontowaniu kolumny MP okazało się że amortyzator ma kilkumilimetrowy luz na tym stalowym trzpieniu(tzn tłoczysku). Jak to możliwe że to nastąpiło tak nagle bez fazy pośredniej ? Jak to możliwe że auto prowadziło się normalnie chociaż ten amorek już nie miał żadnego tłumienia. Obróciłem go nogami do góry i nie wyleciała ani kropla oleju. Przy takim luzie ? O w ogóle ten trzpień wciąż był wyciskany - chyba przez gaz - tylko jak on się tam uchował ? A może teraz takie amortyzatory się produkuje i ja niepotrzebnie go wymieniam ? Ale mówię Wam, te tłoczysko lata w tym amorku jak przysłowiowa świnia w worku. ale oprócz wspomnianych stuków nie było żadnych innych objawów. Na "trzęsarce" w stacji diagnostycznej wykres jego pracy był prawidłowy. Zgłupiałem. Jutro założe nowy to zobaczymy jaki będzie efekt.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Trzpień moze mieć luz ale za uszczelnienie odpowiada uszczelniacz w nakrętce czy też w tym deklu zaprasowanym ( w zalezności od rozwiazania). Chyba że wogóle czpień jest tylko popychaczem i nie jest na stałe jakoś skręcony z tłokiem ..... nie wiem co tam wymyślili w stilonie.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    No i po sprawie. Wymieniłem amorek i spokój - nic nie stuka. Ale może jeszcze kilka uwag. Po rozmontowaniu starego amorka wszystko się z niego wysypało. Awaria polegała na odkręceniu się nakrętki tłoka który odpadł wraz z zaworkami na dno amortyzatora. W efeckie tego tłoczysko kiwało się na boki stukając po wewnętrznej rurze amora i stąd te stuki - nie żadne luzy. No i chyba to był błąd montażysty w fabryce że się odkręciła ta nakrętka. I wyobrazcie sobie żę gaz i olej nie wyleciały. ale amortyzacji żadnej. Tłoczysko latało swobodnie. Tylko zastanawia mnie jedno. Jak to możliwe że nie czuję żadnej różnicy w pracy zawieszenia teraz z nowym amortyzatorem ? Tłumienie jest dosłownie takie samo jak ze starym. Ciekawostką która może czegoś nauczyć jest też to że jeśli stuk pojawia się nagle to właśnie może to z dużym prawdopodobieństwem oznaczać taką awarię jaka ja miałem. No bo wszelkie luzy które też dają efekt stuków nie powstają nagle tylko stopniowo. A u mnie stuki właśnie zaczeły się nagle niespodziewanie podczas jazdy. To by było tyle.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał edwardo65
    Tłumienie jest dosłownie takie samo jak ze starym.
    Tak Ci się może wydawać, ale jak byś podjechał na trzepak w stacji diagnostycznej i zobaczył jak koło pracuje to byś się przekonał, że to nie jest to samo Koło by bardzo mocno podskawiwało i dążyło do zrównania swojego drgania z trzepakiem, a tak nie powinno być, gdyż od tego jest amortyzator.

    A jak wyjeliście amortyzator to stawiał jakiś opór przy próbie jego rozruszania, bo rozumię, że nie?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Wiesz Miszko ja wiem że mi się tylko tak wydaje , chodzi tylko o to że już kilka razy miałem do czynienia z samochodem w którym amorek nie działał prawie wcale a potem zaraz tym samym autem jechałem po jego wymianie no i było widać róznicę. A tu ani ja ani moja żona ani kumpel co ze mną to robił nic nie wyczuli. A jest to tym bardziej dziwne że amortyzator po wyjęciu go z samochodu nie stawiał żadnego oporu. Tzn dokładnie przy wychodzeniu na zewnątrz trzpień dosłownie wyskakiwał sobie luźno i błyskawicznie. Wpychanie go do środka już szło trudniej, ale to z powodu sprężonego gazu a nie oleju. Dlatego napisałem że jestem zaskoczony.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Bo tłok mimo ze był odkrecony od czpienia to działał prawidłowo, wypychał czpień do góry, stąd mimo stuków była amortyzacja, zresztą sam pisałeś że byłeś na trzepaczce i dobrze pokazało ....

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał Hipo
    Bo tłok mimo ze był odkrecony od czpienia to działał prawidłowo, wypychał czpień do góry, stąd mimo stuków była amortyzacja, zresztą sam pisałeś że byłeś na trzepaczce i dobrze pokazało ....
    Ano tak. I to by było chyba wszystko w tym temacie. Dzięki za pomoc i sugestie.


 

Podobne tematy

  1. Łożysko amortyzatora
    Napisany przez agila na forum Linea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-05-2017, 20:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

mocowanie amortyzatora

luz na amortyzatorze

luz amortyzatora

mocowania amortyzatora

luz na poduszce amortyzatoraluz na trzpieniu amortyzatoraamortyzator stiloluzy na amortyzatorze poduszka amortyzatora stilo poduszka amortyzatora ma luzgorne mocowanie amortyzatoratulejki amortyzatora do stilolozysko na amortyzatorzemocowanie amortyzatora fiat stilomocowanie amortyzatora luz
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl