Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003

    Kiepsko kręcący rozrusznik i inne dziwne rzeczy

    Witam szanownych kolegów, potrzebuję pomocy w temacie mojego fiacika 1,9 jtd 115 km.

    Otóż pewnego dnia automat(elektrowłącznik) w rozruszniku zaczął odbijać po 1 obrocie silnika tak że silnik nie zdążył zapalić. Pogłębiło się to tak szybko że po tygodniu zakupiłem nowy automat. (poprzedni wymieniany półtora roku temu, tyle pochodził). I tak włożyłem go no i cuda jeszcze gorzej, nie raz w ogóle go nie wysuwa i po odbiciu kluczyka rozrusznik dalej kręcił (nie całym silnikiem tylko sam rozrusznik) dopiero odpięcie klemy pomagało. Po wielu różnych próbach pomiarach napięcia itd. doszedłem do wniosku że nowy automat jest zepsuty. Wykręciłem oddałem na reklamację. Zamontowałem stary, na startym bez większych zmian czyli odbija po chwili zakręcenia silnikiem. A więc dalej kupiłem kolejny automat w innym sklepie zamontowałem nie ma cudów jak w poprzednim nowym (może raz na 10 razy odbije, choć nie powinien) ale problem jest zupełnie inny czyli tak: stykając rozrusznik (zamontowany w aucie) na krótko kręci jak szalony (czyli tak jak zawsze i jak powinien kręcić) ale już z kluczyka 3 razy wolniej ma mega zamuła. Podłączyłem więc kabel do tej najmniejszej śruby na automacie tam gdzie idzie prąd z stacyjki i dotykając bezpośrednio + aku kręci super tak jak powinien, tylko z kluczyka ma takiego muła. Ale wymieniając automat półtora roku temu było to samo lecz po KILKU puknięciach i kombinacjach z tą małą śrubą na automacie zaczął kręcić dobrze i tak było bardzo długo. Aż pewnego razu po trasie przez las zaczął mułowato kręcić więc kilka puknięć w śrubę tą mała na automacie i znowu kręci super i tak było do teraz. Gdy 2 dni temu założyłem ponownie stary automat (po tym jak 1 nowy według mnie był popsuty) i także miał zamuła z kluczyka tym razem pomogło porządne wyczyszczenie styków głównego kabla + i drugiego co idzie do alternatora, pomogło kręci super. Wczoraj wsadziłem ten drugi nowy automat. I powiem szczerze próbowałem wszystkiego czyszczenie styków pukanie w tą małą śrubkę(wszystko co pomagało do tej pory).lecz tym razem nie pomogło i nie wiem co robić. Mierzyłem napięcie na małym kablu (ten od stacyjki) przy odpalaniu z kluczyka pobiera około 8 lub 9V (myślałem że będzie 12v) ale odpalając na krótko (kabel od małej śruby automatu) pobiera też 8 9 v i kręci jak szalony. Pomyślałem że coś skrzynce bezpieczników więc wyjąłem wyczyściłem wysuszyłem lecz nic nie pomogło. Wyczyściłem też dokładnie masę na skrzyni na błotniku tą od przodu (chyba co idzie od stacyjki) tą od komputera. (ogólnie wszystkie co znalazłem) posmarowałem je także wazeliną techniczną lecz to również nic nie zmieniło.

    Więc bardzo was proszę o jakieś podpowiedzi bo naprawdę już nie wiem co zrobić za każdym razem gdy robiłem rozrusznik to występowało lecz jakoś sobie z tym radziłem jak pisałem powyżej tym razem jednak nic nie daje rady. BARDZO PROSZĘ O ZAINTERESOWANIE TEMATEM I POMOC.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Stacyjka do wymiany? (tzw kostka)


    Cytat Napisał Denis129871 Zobacz post
    Mierzyłem napięcie na małym kablu (ten od stacyjki) przy odpalaniu z kluczyka pobiera około 8 lub 9V (myślałem że będzie 12v) ale odpalając na krótko (kabel od małej śruby automatu) pobiera też 8 9 v i kręci jak szalony.
    Po pierwsze słaby akumulator albo chiński miernik -> spadek napięcia w instalacji poniżej 10V przy rozruchu niekoniecznie oznacza zły stan akumulatora, wskazuje raczej na konieczność dokładnego sprawdzenia akumulatora i instalacji.
    Mierząc w sposób opisany powyżej niczego się nie dowiesz, napięcie jakieś tam zawsze jest (rozrusznik działa). Czasami można wykryć spadek napięcia w instalacji podłączając miernik do bieguna dodatniego akumulatora i włącznika rozrusznika (tam gdzie podłączony jest cienki kabel) -> po przekręceniu kluczyka miernik powinien pokazać coś (zwykle dużo mniej mniej niż 1V). Jeśli będzie powyżej 0,1-0,5V to już niefajnie, znaczy coś źle przewodzi. [ewentualne problemy z masą tym razem zostawiam w spokoju, bo rozrusznik jak działa "na krótko" to działa poprawnie]

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Dzięki za odzew. CO do napięcia to aku roczny przy odpalaniu normalnie jest napięcie nie niższe niż 11 v(niżej nie spada) tylko 8 9v wykazało gdy minus miernika dotknąłem do minusa na aku a + z kablem poprowadzonym od małej śruby na automacie do + na aku. Normalnie mierząc aku przy odpalaniu tak jak mówiłem nie spada poniżej 11v.Więc jest dobry. Dziwi mnie bardzo to że zawsze moje kombinacje jak pisałem wyżej puknięcie w małą śrubę lub dokładne wyczyszczenie styków działało a tym razem nic nie działa. A na krótko kręci. Jeśli wy nie pomożecie to będę pewnie zmuszony zaprowadzić go do jakiegoś elektryka bo niby odpala ale wkurza mnie to zamulone kręcenie bo wiem że jest nie tak jak powinno być.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Nie pobierz 8-9V tylko ma spadki do takich wartości.

    Masz problem z masą. Przeczyść masy. Najtańsze i najprostsze na początek.

    @ata przy brudnej masie może dochodzić do utleniania sie kabli prądowych. To nic nie kosztuje (5pln za papier ścierny ze złota).
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Jak pisałem w pierwszym poście wszystkie masy czyszczone dziś także wszystkie plusowe na aku i nadal to samo. Może jak się po kilku odpaleniach automat nagrzeje to troszkę lepiej kręci. Ale na kabel od małej śruby na automacie do + na AKU i kręci jak szalony.

    Także wedle tego wszystkiego co wszędzie wyczytałem jedynym winnym może być kabel od stacyjki. Wczoraj rozbierałem stacyjkę i widziałem tą główną kostke co wychodzi prosto od stacyjki(4 kable czerwony brązowy czarny chyba i jakiś jeszcze) czy to z tej kostki idzie do automatu czy gdzieś dalej jest kolejna kostka ?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Zamość
    Wiek
    36
    Postów
    260
    Auto
    Fiat Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2010 FL
    A ja obstawiłbym kończące się szczotki rozrusznika, tylko one mogą spowodować tak drastyczny spadek napięcia i słabe kręcenie, lub ewentualnie tuleje rozrusznika ale w to wątpię.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Cały szczotkotrzymacz z szczotkami nowy półroczny jest a z tego co widziałem w moim rozruszniku nie ma tulejek tylko łożyska igiełkowe więc się raczej nie wydzierają. Zawsze myślałem że są te tulejki ale ostatnio się przyjrzałem i tam są małe łożyska igiełkowe Nie wiem czy tak powinno być czy to jest oryginalnie?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Jestem 100% już pewien że to wina tego kabla od stacyjki daje za mały prąd deczko i czasami gubi napięcie. Tylko powiedzcie mi gdzie którędy jak i przez co idzie ten kabel od stacyjki do rozrusznika? przechodzi przez jakieś kostki ? jaki kolor ma wychodząc z stacyjki itd.?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2016
    Skąd
    Puławy
    Postów
    73
    Auto
    Stilo 1,9 jtd
    Rocznik
    2003
    Hej aktualizacja mojego problemu > dostałem się do stacyjki nadciąłem kabel idący od kostki zaraz za nią(brązowy jest od rozrusznika) i podłączyłem do + aku, kręci pięknie więc to kostka stacyjki jest popsuta ale podmieniłem kostkę z drugiego fiata też stara kostka z 17 letnia i kręci tak samo kiepsko na mojej jak i na tej drugiej a w samochodzie z którego jest kręci super (auto to benzyniak). Zamówiłem nową kostkę i zobaczymy co będzie. Bo jeśli zaraz za stacyjką podłączając kabel na + aku kręci pięknie to nie może być nic innego jak ta kostka stacyjki czyż nie? Co sądzicie?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2016
    Skąd
    drewniana chata pod Lublinem
    Postów
    422
    Auto
    TOYOTA COROLLA, HYUNDAI TUCSON
    Rocznik
    2013,2005
    Zrób rozruch na przycisk./jak dostaniesz kostkę to zmienisz/.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-05-2015, 23:09
  2. Dziwne objawy: Obrotomierz elektronika komputer rozrusznik kontrolki ?
    Napisany przez Szczukson na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 09-11-2014, 20:50
  3. [auto na części] Siena 1.6 16v rozrusznik, chłodnica, wiatrak, moduł, kable i inne
    Napisany przez Sławek325 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-06-2014, 12:05
  4. Dziwne rzeczy w stilo
    Napisany przez wieciel na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-06-2013, 12:49
  5. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 02-08-2012, 23:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl