Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Guest
    Dołączył
    16 czerwiec 2016
    Skąd
    zachodniopomorskie
    Postów
    23
    Auto
    uno, stilo, bravo, panda
    Rocznik
    1995

    Jak zmienić płyn hamulcowy gdzie występuje pompa ABS

    Witam, rozbierałem z tyłu zaciski i czyściłem tłoczki. Płynu hamulcowego trochę mi tylko uciekło, parę kropel z przewodu i z tłoczków z 30ml. Chciałbym zmienić płyn hamulcowy, bo nie mam wiedzy kiedy był zmieniany z tym, że trochę czytałem i nie jest chyba to taka łatwa sprawa by nie zapowietrzyć pompy abs itd.

    Chciałbym się Was poradzić jak to zrobić. Mam już wszystko poczyszczone, tylko zacisk wkręcić na przewód i przykręcić do jarzma.
    Dolać płynu nowego pod sam korek i spuszczać z wężyka przy tylnym kole pasażera aż poleje się nowy płyn i dolewać płyn do zbiorniczka czy jak?

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale gdzieś czytałem, że w sprzęgle i wysprzęgliku znajduje się ten sam płyn co w hamulcach?*to jest ten sam układ czy oddzielny?)

    Reasumując jak to zrobić zgodnie ze sztuką w warunkach domowych. A może się nie da tego zrobić bez zapowietrzenie pompy abs?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    1) Odkręcasz korek na zbiorniczku i odkręcasz najdalszy odpowietrznik na jarzmie, zazwyczaj jest to prawy tył. Podłącz wężyk i zostaw tak, aby zleciało do butelki wszystko ze zbiorniczka.
    2) Zakręcasz zaworek, wlewasz pod korek nowego płynu - upewnij się z instrukcji jaki masz, ale pewnie to DOT4. Nie stosuj innego tylko taki jaki jest (DOT5 jak zastosujesz to narobisz szkód).
    3) Potrzebujesz pomoc drugiej osoby. Wchodzi ona do auta i naciska na pedał hamulca i nie puszcza go, druga osoba odkręca zaworek i upuszcza płyn. Jak pedał wpadnie w podłogę to trzymamy go, w tym czasie zakręcasz zaworek, druga osoba dopiero wtedy puszcza pedał i znowu go naciska do oporu. Ty odkręcasz i tak powtarzasz to do czasu do kiedy zobaczysz, że leci nowy płyn i jest on bez pęcherzyków powietrza.
    4) Robisz kolejne koła, może być lewy tył, prawy przód i lewy przód przy czym pamiętaj, aby uzupełniać w zbiorniczku płyn.

    Z 2 butelki (0.5l) pójdą na to wszystko. Po wszystkim odpal auto i naciśnij parę razy pedał hamulca. Pedał powinien robić się dość szybko twardy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Guest
    Dołączył
    16 czerwiec 2016
    Skąd
    zachodniopomorskie
    Postów
    23
    Auto
    uno, stilo, bravo, panda
    Rocznik
    1995
    Płyn mam ATE SL6

    Po tym jak spuszczę cały płyn pompa abs się nie zapowietrzy? Trochę czytałem, że przy każdym kole trzeba z 20 razy pedał hamulca wciskać i czekać po 10 minut aż pompa abs się wyłączy i przy tym przekręcać kluczyk w pozycje zapłonu. M.in czytałem artykuł z tego linku Wymiana płynu hamulcowego FIAT STILO i trochę to zagmatwanie wygląda. Całe zaciski wraz z tłoczkami rozebrałem na części pierwsze ale ta wymiana trochę abstarkcyjna mi się wydaje.

    Krok 1

    Ustaw auto na podstawkach, lub podnieś za pomocą podnośnika. Pamiętaj, że przed podniesieniem warto poluzować śruby

    Krok 2

    Zdejmij wszystkie koła.

    Krok 3

    Na wyłączonym zapłonie wciśnij pedał hamulca mniej/więcej 20 razy. Pozbędziesz się dzięki temu ciśnienia regulacji systemu ABS.

    Krok 4

    Napełnij zbiornik całkowicie. Nałóż przezroczysty wężyk na zawór odpowietrzający prawego przedniego koła. Drugi koniec włóż do kanistra z płynem hamulcowym.

    Krok 5

    Poproś swojego towarzysza, by pompował ciśnienia pedałem hamulca. Kiedy zauważysz wyrównanie ciśnienia, każ pomocnikowi wcisnąć pedał do oporu. Następnie odkręć zawór odpowietrzający. Kiedy opór pedału ustąpi, należy zakręcić zawór. Tę samą operację trzeba powtórzyć kilkakrotnie, aż do momentu, gdy w płynie nie będą pojawiały się pęcherzyki powietrza.

    Krok 6

    Zakręć zawór, przejdź do nalewania płynu hamulcowego do zbiornika.
    Te same czynności wykonaj w przypadku drugiego koła.

    Krok 7

    Wyłącz zapłon i wciśnij hamulec około 20 razy, jak w przypadku kół przednich.

    Krok 8

    Wciśnij pedał hamulca i przytrzymaj przez dłuższą chwilę.

    Krok 9

    Włącz zapłon, załóż wężyk, a następnie odkręć zawór odpowietrzający prawego, tylnego hamulca. Zamknij zawór dopiero, gdy zauważysz brak pęcherzyków powietrza.

    PAMIĘTAJ: Pompa układu ABS nie powinna pracować dłużej, jak 2 minuty. Rozwiązaniem jest robienie co najmniej 10 minutowych przerw by urządzenie mogło stracić wysoką temperaturę.

    Krok 10

    Wyłącz zapłon, i postępuj jak z pozostałymi hamulcami – pompuj pedał hamulca, by go odpowietrzyć.

    Krok 11

    Postępuj z drugim kołem identycznie jak z pierwszym.

    Krok 12

    Włącz zapłon, następnie poczekaj aż pompa ABS wyłączy się samoczynnie.

    Krok 13

    Zbliżasz się ku końcowi! Uzupełnij zbiornik płynu hamulcowego do oznaczenia MAX.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2015
    Skąd
    opolskie
    Wiek
    49
    Postów
    9
    Auto
    stilo 1.8 16v
    Rocznik
    09.2002
    Witam czytałem gdzieś w necie że auta z abs-em odpowietrza sie odwrotnie niż te bez abs-u,czyli zaczynając od koła najbliżej pompy hamulcowej czyli lewy przód.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    384
    Auto
    Tipo 1.4
    Wymieniałem płyn gdzie mam ABS normalnie i nic się złego nie działo. Po prostu od najdalszego odpowietrzenika, tylko niedopuścić aby zabrakło płynu w zbiorniku.

  7. #6
    Guest
    Dołączył
    16 czerwiec 2016
    Skąd
    zachodniopomorskie
    Postów
    23
    Auto
    uno, stilo, bravo, panda
    Rocznik
    1995
    Każdy co innego pisze i dlatego mam dylemat.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wymieniałem na sposób, który opisałem, płyn hamulcowy w układach z ABS i nic złego się nie działo. Ważne, aby nie zabrakło płynu gdy zalejesz nowym i ważne, aby przy odpowietrzaniu nie było żadnych bąbelek (czysty płyn).
    Dlatego warto na końcówki zamontować wężyk przezroczysty i obserwować jaki płyn leci.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Guest
    Dołączył
    16 czerwiec 2016
    Skąd
    zachodniopomorskie
    Postów
    23
    Auto
    uno, stilo, bravo, panda
    Rocznik
    1995
    To nie lepiej spuszczać z tylnego koła pasażera i od razu dolewać świeży płyn aby powietrza nie zassało? A jak jest właśnie z tą kolejnością kół, od najdalszego od pompy czy od najbliższego?

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ważne, aby podczas już pompowania nowego płynu nie zapowietrzyć układu. Spuścić możesz bez dolewania, tylko po zalaniu nowego już nie doprowadzać do jego zabraknięcia.

    Cytat Napisał stil Zobacz post
    A jak jest właśnie z tą kolejnością kół, od najdalszego od pompy czy od najbliższego?
    Zrób od najdalszego do najbliższego, najdalszy jest zazwyczaj po przekątnej od pompy ABS.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Guest
    Dołączył
    16 czerwiec 2016
    Skąd
    zachodniopomorskie
    Postów
    23
    Auto
    uno, stilo, bravo, panda
    Rocznik
    1995
    A czasem w stilo nie występuje akumulator hydrauliczny, który utrzymuje stałe ciśnienie w przewodach i czasem nie trzeba go rozładować?
    Teoretycznie jeżeli zapowietrzę pompę abs to jedynie jakiś warsztat samochodowy?

    Płyn hamulcowy w stilo znajduje się w przewodach, pompie abs, zbiorniczku i w tłoczkach zacisku czy gdzieś jeszcze jest?

  12. #11
    Guest
    Dołączył
    16 czerwiec 2016
    Skąd
    zachodniopomorskie
    Postów
    23
    Auto
    uno, stilo, bravo, panda
    Rocznik
    1995
    Doczytałem, że sprzęgło jest zalane tym samym płynem. Gdzie jest odpowietrznik i jak wykonać zmianę płynu w sprzęgle?

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Odpowietrznik jest na wysprzęgliku, który to jest na skrzyni biegów.
    Odpowietrzasz podobnie jak układ hamulcowy czyli wciskasz pedał, odkręcasz odpowietrznik, leci płyn, trzymając ciągle pedał hamulca zakręcasz odpowietrznik. Powtarzasz operację, aż do momentu kiedy stwierdzisz, że leci nowy, czysty, bez powietrza płyn.

    Na obrazku po lewo na dole.
    pjf175.jpg
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Podczepie się pod temat. Tez będę wymieniał płyn hamulcowy, z tym ze ja mam Bravo i skrzynie M32 która ma wysprzeglik w środku zintegrowany z łożyska em wyciskowym. Czy to się odpowietrza?
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 

Podobne tematy

  1. Jak zmienić koło w Cromie?
    Napisany przez TomaszR na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-04-2016, 14:02
  2. problem z pompa plaiwa lub pompa wtryskowa...
    Napisany przez kubawdk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2014, 17:51
  3. 1.9 JTD 16V 140KM jaki orginalnie występuje katalizator.??
    Napisany przez Andrzej1994r na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-09-2013, 12:11
  4. Czy w marei 1,6 16v z 2000r występuje koło dwumasowe
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2010, 00:23
  5. [ukł. hamulcowy] Pompa Wody plus jakas metalowa rurka przez
    Napisany przez lucky4luck na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-07-2009, 21:10

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gdzie jest plyn hamulcowy w stilo

fiat stilo naprawy gdzie dolewamy plyn chamulcOWY

fiat stilo 2004 jtd pompa chamulcowa dolanie plynu

fiat stilo 2004 jtd pokarz gdzie jest zbiorniczek do dolania plynu chamulcowego

odpowietrzanie pandy z abs

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl