Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013

    Jak długo rozgrzewa się silnik 1,9 JTD

    NO właśnie , jak długo, ile kilometrów rozgrzewa się 1,9 Jtd do normalnej temperatury ? Mnie latem rozgrzewał się góra klka kilometrów ale obecnie jak jest zimno to nawet po przejechaniu kilkunastu kilometrów nadal jest niedogrzany. Gdzieś tak w ćwierć skali. nawet po 20 tu kilometrach nadal jest za mało na wskaźniku.. Np jak stoję na światłach a mam załączoną dmuchawę to widzę jak wskazówka opada. Czy to taka uroda tego silnika ? Jeśli nie to biorę się za termostat



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Granica
    Wiek
    35
    Postów
    703
    Auto
    Stilo Active Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    jeśli chodzi o mojego diesla ... to po przejechaniu około 15 kilometrów jest już nagrzany z tym że jest to jazda po mieście jeśli chodzi o trase to koło 20 kilometrów potrzba żeby się rozgrzał do swojej temperatury ... taki już ich urok
    Stilo W P R

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    131
    Auto
    barchetta-moja miłość i Stilo 1,9 multijet
    w moim stilo jest to samo
    od nowości, więc to już taka uroda tego silnika
    wczoraj przy minus pięciu, po około pół godziny jazdy w mieście wskazówka dopiero pierwszą kreskę przekroczyła
    stary i zły

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to może cos z termostatem nie halo

  6. #5
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Granica
    Wiek
    35
    Postów
    703
    Auto
    Stilo Active Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    nie to normalne ... mam w domu dwie stilówki ... w obu nagrzewa się tak samo
    Stilo W P R

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Dzięki Panowie za odpowiedź. Zaoszczędziłem w ten sposób niepotrzebnej roboty.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    121
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD 115
    Ja zapytam jeszcze trochę inaczej. Ile powinno się czekać na jałowym biegu lub ile powinno się przejechać nie pałując silnika przy takiej temperaturze??

    Latem czekałem 30 sekund, przejechałem 2-3 kilometry i jak wskazówka temperatrury dochodziła do pionu to juz jechałem jak chciałem... Teraz jak już wszyscy zauważyli ta wskazówka do pionu dochodzi po 20 km

    Macie jakiś patent?? Rozgrzewacie silnik na na parkingu czy od razu ruszacie i nie przekraczacie np 2500 obrotów??

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,382
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Ja jak rano odpalam Ducato do czekam na wolnych aż trochę pochodzi i jadę w miarę normalnie nie pałując silnika. Trzeba pamiętać że olej w jest gęsty i musi się rozejść po silniku. Przy dużych mrozach nie jadąc w tasie nie mogę złapać temperaturki - zasłoniłem trochę chłodnice i jest lepiej.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2010
    Skąd
    Gorlice
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115km
    karol83, Gdy temperatura jest poniżej zera, silnik od zimnego startu rozgrzewa sie w moim aucie (do około 90 stC) po przejechaniu 5 - max 7 km.... (około 7 min. jazdy) w lecie analogicznie 3 km - max 5 km... ( około 5. min. jazdy) nie mam żadnych przesłon na chłodnicy.
    Problemy z temperaturą związany jest z termostatem.
    Gdy jest mróz, to po odpaleniu auta czekam maxymalnie 40-50 sekund aby olej dokładnie sie rozprowadził. (po tym czasie z nawiewów zaczyna lecieć letnie powietrze)
    ruszam i przy 2000 obr/min zmieniam na dwójkę....resztę biegów przy 2500, ale w czasie jazdy nie zchodząc niżej niż 2100 obr/min puki silnik nie osiągnie temp. roboczej 90 st.


    [size=2][ Dodano: 2010-01-13, 12:38 ][/size]
    Cytat Napisał BS
    jeśli chodzi o mojego diesla ... to po przejechaniu około 15 kilometrów jest już nagrzany z tym że jest to jazda po mieście jeśli chodzi o trase to koło 20 kilometrów potrzba żeby się rozgrzał do swojej temperatury ... taki już ich urok
    ??????

    [size=2][ Dodano: 2010-01-13, 12:44 ][/size]
    Cytat Napisał odyn44
    w moim stilo jest to samo
    od nowości, więc to już taka uroda tego silnika
    wczoraj przy minus pięciu, po około pół godziny jazdy w mieście wskazówka dopiero pierwszą kreskę przekroczyła
    To ja jestem zaskoczony po dwakroć
    Był Fiacik Tipo 1.4...jest Alfka 147 1.9...
    Na doła najlepsza jest ,dobra fura, dobra muzyka, i przyjaciółka, ewentualnie dobry sex....a jeśli to nie pomoże to zostaje już tylko wódka.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    No kolego szczęśniarz. To chyba jednak tak jest z tymi dieslami. U zbyt wielu osób to występuje by sprawę zwalać na terostat. Ja w alfie też po kilkudziesięciu sekundach miałem w nawiewie mocno letnie powietrze. Ale to była benzyna

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2010
    Skąd
    Gorlice
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115km
    Cytat Napisał edwardo65
    No kolego szczęśniarz. To chyba jednak tak jest z tymi dieslami. U zbyt wielu osób to występuje by sprawę zwalać na terostat. Ja w alfie też po kilkudziesięciu sekundach miałem w nawiewie mocno letnie powietrze. Ale to była benzyna
    No to ja porostu jestem szczęściarz do włoskich autek ...Już całkiem poważnie. Dzisiaj zrobiłem próbe:

    Autko stało 10 godzin w temp -4 st. Po odpaleniu silnika odczekanie 20 sekund i jazda (z maksymalnie otwartym zaworem nagrzewnicy) ....i wynik nie mógł być inny. około 5 minut jazdy ze stałą prędkością 80 km/h na czwartym biegu, pokonane 5.8 km, temp płynu chłodzącego 85 stC (-/+ 1stC)
    Możliwe że mam inny termostat, może coś jest porostu minimalnie inaczej rozwiązane w Alfie. Nie polemizuje, i nie udowadniam ,że u was jest źle...Stwierdzam porostu fakt ,iż moje auto nagrzewa się znaczenie, znacznie szybciej
    Pozdrawiam
    Był Fiacik Tipo 1.4...jest Alfka 147 1.9...
    Na doła najlepsza jest ,dobra fura, dobra muzyka, i przyjaciółka, ewentualnie dobry sex....a jeśli to nie pomoże to zostaje już tylko wódka.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    121
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD 115
    Zapytam jeszcze czy inni też podobnie uzywają swojego JTD-ka?? Mogę śmiało ruszać bez obaw po kilkunastu sekundach po starcie i najzwyczajniej w świecie nie przekraczać tych 2500 obrotów?? To jest mój pierwszy diesel w zimie więc nie chcę sobie przypadkiem turbiny zepsuć - dużo o tym ludzi gada - podobno wydatek spory :////

  14. #13
    BS
    BS jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2009
    Skąd
    Granica
    Wiek
    35
    Postów
    703
    Auto
    Stilo Active Multiwagon 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    ja juz pisalem ale dodam ze jak wsiade to zawsze czekam kolo minutki az sie olejek rozgosci wszedzie i potem przy 2 tysiacach zmieniam bieg az wskazowka od temperatury pozadnie sie ruszy i wtedy juz mozna jechac jak sie chce. nie ma co szalec na zimnym silniku, szkoda go po prostu
    Stilo W P R

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2010
    Skąd
    Gorlice
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115km
    Cytat Napisał karol83
    Zapytam jeszcze czy inni też podobnie uzywają swojego JTD-ka?? Mogę śmiało ruszać bez obaw po kilkunastu sekundach po starcie i najzwyczajniej w świecie nie przekraczać tych 2500 obrotów?? To jest mój pierwszy diesel w zimie więc nie chcę sobie przypadkiem turbiny zepsuć - dużo o tym ludzi gada - podobno wydatek spory :////
    Bez obaw Karolu. Turbina załączy Ci sie przy niskich obrotach tylko wtedy gdy dostanie odpowiednie cisnienie gazów wylotowych...tzn. jeżeli bedziesz chciał szybciej/dynamicznie przyspieszyć. Jeżleli rozpedzasz sie wolno (silnik używa swojej "niedoładowanej mocy") spokojnie biegi możesz zmieniać między 2300 - 2500 na zimnym silniku. Ja zmieniam biegi tak jak pisałem wyżej. Moje rozpędzanie wygląda tak ,że po 200metrach mam na budziku około 70 -75 km/h....a na ciepłych silniku po tym dystansie około 100 km/h
    Moje Auto ma przebieg 190 000 km (licznik jest cofniety i o tym wiem ale to nie ważne) Turbina jest w bardzo dobrym stanie.
    Był Fiacik Tipo 1.4...jest Alfka 147 1.9...
    Na doła najlepsza jest ,dobra fura, dobra muzyka, i przyjaciółka, ewentualnie dobry sex....a jeśli to nie pomoże to zostaje już tylko wódka.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik jtd

dlaczego fiat stilo tak dlugo osiaga temperature 90

rozgrzewanie silnika 1.9 jtd

niemozna dogrzac silnika zima fiata stilo

https:fiatklubpolska.plstilo-444jak-dlugo-rozgrzewa-sie-silnik-1-9-jtd-8542

alfa 147 1.9 niedogrzany silnik

fiat stilo slabo sie nagrzewasilnik nagrzewa sie tylko do 50 alfa nagrzewanie 1.9 jtd w zimiestilo silnik dlugo sie nagrzewafiat stilo rozgrzewaniefiat stilo niska temperatura silnikaile rozgrzewa sie turbinaile km trzeba przejechac by rozgrzac deaslaile kilometrow na rozgrzanie dieslazimny silnik alfa romeo jtdm
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl