Witam, od dłuższego już czasu słysze gwizd w okolicach alternatora , dzieje sie to po dłuższej jeździe (po mieście) gdy jade na luzie i gdy stoje w korku lub na światłach, gdy ruszam, gwizd ustaje, Miał ktoś już coś takiego ? (Stilo 1,6 16 V 2003 r)
Witam, od dłuższego już czasu słysze gwizd w okolicach alternatora , dzieje sie to po dłuższej jeździe (po mieście) gdy jade na luzie i gdy stoje w korku lub na światłach, gdy ruszam, gwizd ustaje, Miał ktoś już coś takiego ? (Stilo 1,6 16 V 2003 r)
jest to wina kola pasowego dwumasowego, tak to się podobno fachowo nazywa, jak pisał seth76 jest ono ze sprzęgłem, koszt nowego na allegro ruville około 150-160 zł, wiem bo sam to w zeszłym roku wymieniałem
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
No dokładnie u mnie tez było do wymiany te koło pasowe dwumasowe tylko że ja tak długo jeździłem że sie aż iskry i dym z alternatora leciał Wymiana kosztowała mnie 190zł z robocizną ( cieżkie dojście do alternatora)
Maliniak
Nie wiem czy to to samo co koło pasowe wału korbowego ale u mnie w Bydgoszczy kosztuje 400 zł plus robocizna. (sprawdzane u 2 mechaników w tym ASO)
nie chodzi o koło pasowe alternatora dwumasowe, tak bynajmniej nazwali to w firmie która zajmuje się altkami w Gdyni. tak, dojście jest ciężki i do tego potrzebny jest specjalny klucz, żeby to koło odkręcić, czasem się udaję podobno bez ściągania rozrządu. pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-12, 21:58 ]
jeśli chodzi o koło pasowe wału korbowego to mówimy tu o zupełnie dwóch odrębnych kołach
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Swoją drogą to gdzie się koledzy doszukali dwumasu przy 1.6 benzin ?
Hipo w kole pasowym
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
dokładnie w pole pasowym "dwumasowym" alternatora
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
lukq ja nie widzę sensu zastosowania dwumasu w kole pasowym.
Wracając do tematu potwierdzam teorię kolegi seth67, że może być to kończące się łożysko rolki napinającej paska urządzeń pomocniczych. Ewentualnie rolki napinacza paska rozrządu.
Co by wyeliminować jedną z nich trzeba psiknąć w rolkę jakimś wd-40, na jakiś krótki czas na pewno pomoże.
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
waho., pisałem już wcześniej, że u mnie tak na początku było jak kupiłem samochód i jak byłem w firmie ktora się zajmuje rozrusznikami i altkami to powiedzieli mi dokąłdnie, że do wymiany jest koło pasowe dwumasowe do alternatora. wymieniłem i to zrzędzenie ustało, dlatego proponuje zacząć od tego. a wd-40 tak jak piszesz na krótką meta, mogły paść łożyska w kole od altka i dlatego tak się dzieje, mogą też występować delikatne wahania obrotów
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Ja tez polecam wymine tego koła masowego od alternatora Bo ja wymieniłem napinacz i pasek ale to nic nie pomogło Dopiero po wymianie tego koła wszystko ucichło Pozdrawiam
Maliniak
Spokoju mi nie dawało i sobie polookałem po zdjęciach na alledrogo i ja tam nie widze koła dwumasowego tylko normalny pasiak sztywny. Pytanie jeszcze jaką wersje 1,6 kolega ma, czy Fiatowski motor czy GM.
A tego to nie wiem, ale autko kupione w polskim salonie Fiata .Napisał Hipo
aha i jeszcze jedno zauważyłem, pewną prawidłowość, tzn. po ok. 20 min. wskazówka temp. wody dochodzi do połowy i to wtedy zaczyna gwizdać (zbieg okoliczności?) ale tylko na luzie, i czy to normalne że temperatura tak szybko rośnie ? to po pierwsze , a po drugie jak to jest lozysko czy kolo , to czemu od razu nie gwizdze tylko po jakims czasie ?
zbarriver ja też tak miałem, że gwizdało tylko na luzie i tylko wtedy gdy silnik był tak nagrzany, że włączał się wentylator. Przy okazji robienia rozrządu wymieniałem też pasek i rolkę urządzeń pomocniczych bo ta się rozleciała po zdjęciu paska, od tamtej pory nic mi nie gwiżdże, a bynajmniej moje receptory słuchowe nic takiego nie odnotowały.
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.