Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    85
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox

    Falowanie obrotów i gaśnięcie silnika 1.6 16 V

    Witam

    Otóż mam dośc powszechny jak widzę problem z falowaniem obrotów na biegu jałowym.
    Rzecz najczęściej dzieje się na rozgrzanym silniku, z tego co wyczytałem na forum to wina przepustnicy, więc pojechałem ją wyczyścić, niestety nie pomogło.. dziś nawet stojąc na światłach ( na luzie ) obroty zaczęły falować między 1000 a 500 dość intensywnie pare razy aż w końcu zdechł. Odpaliłem ponownie bez problemu. Auto ogólnie jeździ świetnie, dobrze przyspiesza, nie szarpie, tylko te falowanie które czasem potrafi zgasić silnik.

    Czy po wyczyszczeniu przepustnicy powinienem coś ustawić ?
    Jak wykonać adaptację ? czy muszę jechać na diagnostykę?

    Widziałem gdzieś taki sposób:

    Odłączyć akumulator na parenaśnie minut, podłączyć, odpalić i poczekać aż auto się nagrzeje i włączy się wentylator, po czym zgasić. Czy to pomaga i tak należy to wykonać?

    Dodatkowo widziałem też że niektórzy czyścili styki od przepustnicy, ma ktoś może zdjęcie która to wtyczka ?

    Silnik 1.6 16 V benzyna bez gazu, rocznik 2003 czyli silnik fiatowski.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    nie koniecznie wina przepustnicy jak kondycja filtra i jego szczelność?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    85
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox
    Wymieniłem 2 dni temu filtr powietrza, łączenie przy przepustnicy szczelne nie łapie lewego powietrza.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    nie ma czegoś takiego jak adaptacja. Podjedź na kompa i sprawdź parametry czujników temperatury, innych podzespołów.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    85
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox
    Masz Stilo ? lub miałeś ? bo wielu użytkowników twierdzi że adaptacje przeprowadzali i zdawała egzamin.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Nie mam stilo i nie miałem. adaptację z tego co wiem, robiło w samochodach starszego typu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    85
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox
    Może wypowie się ktoś kto miał podobną przypadłość ?

    [size=2][ Dodano: 2011-03-05, 17:54 ][/size]
    Myliłeś się co do adaptacji przepustnicy.

    Oto co zrobiłem. Odpiąłem wtyczkę od przepustnicy, oczyściłem styki preparatem do czyszczenia styków oraz przeprowadziłem adaptację przepustnicy w następujący sposób:

    Odłączyłem akumulator na godzinkę, nastepnie podłączyłem i wsiadłem do auta.
    Włożyłem kluczyk do stacyjki przekręciłem w pozycję MAR na 60 sekund, po tym czasie przekręciłem kluczyk w pozycję STOP ( NIE WYCIĄGAJĄC KLUCZYKA !) po 10 sekundach wyjąłem kluczyk ze stacyjki. Po chwili włożyłem i odpaliłem auto, pochodziło trochę ( około 10 minut) po czym się przejechałem i nagrzałem silnik. Teraz auto chodzi równiutko i bez zarzutu.

    Tak więc na przyszłość, jak się nie wie to się nie pisze bzdur bo potem ktoś to przeczyta i powiela...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2011
    Skąd
    oswiecim
    Postów
    3
    Auto
    fiat stilo
    Witam mam taki sam problem a co do adaptaci wlaczassz silnik do mometu az sie wl wetylator i orzepustnica sie sama zadoptuje

    [size=2][ Dodano: 2011-03-07, 21:06 ][/size]
    Nie wiez w to co ci mowia mechanicy mnie naciagli na nowe swiece nowe cewki przpustnice nie spomne juz o czujnikach podcisnienia oparow temperatury i dalej to samo wychodzi na to ze walnal komputer

    [size=2][ Dodano: 2011-03-07, 21:06 ][/size]
    O kosztach juz nie spomne nie chce cie zalamywac

    [size=2][ Dodano: 2011-03-07, 21:13 ][/size]
    Kolego RFCK ok moze miales zawalone styki ale po 1 przepustnica w stilo 1,6 16v po 2001 roku ma przepustnice zespolona z sinikiem krokowym i w tej przepustnicy pracuje silniczek kt[color=red]Ó[/color]rym reguluje komputer wiec u mnie styki były ok a prawdopodobnie wyrobiony trzpień
    piotr.ch

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Może wypowie się ktoś kto miał podobną przypadłość ?

    [ Dodano: 2011-03-05, 17:54 ]
    Myliłeś się co do adaptacji przepustnicy.

    Oto co zrobiłem. Odpiąłem wtyczkę od przepustnicy, oczyściłem styki preparatem do czyszczenia styków oraz przeprowadziłem adaptację przepustnicy w następujący sposób:

    Odłączyłem akumulator na godzinkę, nastepnie podłączyłem i wsiadłem do auta.
    Włożyłem kluczyk do stacyjki przekręciłem w pozycję MAR na 60 sekund, po tym czasie przekręciłem kluczyk w pozycję STOP ( NIE WYCIĄGAJĄC KLUCZYKA !) po 10 sekundach wyjąłem kluczyk ze stacyjki. Po chwili włożyłem i odpaliłem auto, pochodziło trochę ( około 10 minut) po czym się przejechałem i nagrzałem silnik. Teraz auto chodzi równiutko i bez zarzutu.

    Tak więc na przyszłość, jak się nie wie to się nie pisze bzdur bo potem ktoś to przeczyta i powiela...
    odpowiedziałeś sobie sam kolego, co było winą. Przepustnica, która odpowiada za masę powietrza, przez to silnik tak nierówno chodził. Pozdrawiam. P.s pierwsze słyszę o takiej adaptacji.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    85
    Auto
    Stilo Schumacher 2.4 20 V Manual GearBox
    Właśnie , przyczyną była przepustnica lecz po czyszczeniu obroty falowały nadal, po autoadaptacji jak ręką odjął. Jak widzisz na forum można się wiele dowiedzieć
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 22:54
  2. migająca marchewka i wachania obrotów
    Napisany przez mary$ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-02-2009, 23:24
  3. [silnik] Ciężko odpala i gaśnie powyżej 3000 obrotów
    Napisany przez keczupdt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 28-01-2009, 23:20
  4. [silnik] nietypowy przykład nierównych obrotów
    Napisany przez slawoos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-12-2008, 17:59
  5. [CLIP] Przypadkowe gaśnięcie silnika, zła jego praca
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2008, 20:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

adaptacja przepustnicy stilo

silniczek krokowy fiat stilo 1.6

przepustnica stilo 1.6

czyszczenie przepustnicy fiat stilo 1.6

stilo adaptacja przepustnicy

przepustnica fiat stilo 1 6

adaptacja przepustnicy stilo 1.6

adaptacja przepustnicy fiat stilo

fiat stilo 1.6 16v przepustnica

fiat stilo czyszczenie przepustnicy

adaptacja przepustnicy fiat stilo 1.6

przepustnica fiat stilo 1.6 16v

przepustnica fiat stilo 1.6

adaptacja silnika krokowego brava

czyszczenie przepustnicy stilo

silnik krokowy fiat stilo 1.6

przepustnica stilo

fiat stilo czyszczenie przepustnicy 1.6

komputer silnika fiat stilo 1.6

czyszczenie przepustnicy stilo 1 6

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl