Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2019
    Skąd
    Gorzów wlkp.
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2006

    Faktyczne obroty biegu jałowego do "oczekiwanych" - różnica

    Cześć,

    Mam szybkie pytanie może jest ktoś w stanie mi wyjaśnić:

    Zmagam się z problemem nierównej pracy silnika na biegu jałowym (jakby wypadanie zapłonu). Robiłem ostatnio diagnostykę w MES i zastanawia mnie jedna rzecz. Wartości w MES:

    Obroty silnika: 774-803 obr/min
    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 200 obr/min

    Czy coś jest nie tak ?

    Druga sprawa: Nie wyświetlają mi się wartości pozycji wałka rozrządu + oczekiwanej pozycji wałka rozrządu. Czy to oznacza awarię czujnika ?

    Proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2019
    Skąd
    Gorzów wlkp.
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2006
    Nikt nie ma pomysłu ? Czy u was MES wyświetla chociaż wartość pozycji wałka ? Jakie są u was "oczekiwane obroty" podczas postoju ?

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał aple4 Zobacz post
    Cześć,

    Oczekiwane obroty biegu jałowego: 200 obr/min
    Jakaś bzdura. Oczekiwane nie mogą być niższe od 500, nie spotkałem silnika (Fiata) w którym były by niższe. Na ciepłym silniku przeważnie jest 600-800.

    To jest Stilo, tak?
    Bierzesz pod uwagę ewentualność że masz do czynienia z kolejnym "nietypowym" objawem uszkodzenia sterownika silnika? (ECU)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2019
    Skąd
    Gorzów wlkp.
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    To jest Stilo, tak?
    Bierzesz pod uwagę ewentualność że masz do czynienia z kolejnym "nietypowym" objawem uszkodzenia sterownika silnika? (ECU)
    To stilo ale z silnikiem opla (Z16XEP), tutaj ECU raczej nie padało samo z siebie jak w silnikach fiata, przynajmniej na forach opla nie ma na ten temat informacji.
    Co do obrotów oczekiwanych - dzisiaj wieczorem postaram się jeszcze zrobić logi czy wartość ta zmienia się z obrotami silnika. No i martwi mnie ten brak odczytu położenia wałka rozrządu. Wiązkę do czujnika sprawdziłem - zasilanie, masa i ciągłość kabelka sygnałowego jest. Może sam czujnik jest uwalony ? Spróbuję oskórować kabel sygnałowy i sprawdzić czy puszcza jakieś napięcie do ECU. Wypnę też wtyczkę od czujnika i sprawdzę jak zachowa się silnik.
    Masz może jakieś inne sugestie co sprawdzić ? Czujnik położenia wału ?

    P.S Na innym forum widziałem logi z fiata linea 1.4 - tam też miał obroty oczekiwane 202 obr/min przy uruchomionym silniku. (Akurat tam problem dotyczył błędu czujnika temperatury).

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał aple4 Zobacz post
    P.S Na innym forum widziałem logi z fiata linea 1.4 - tam też miał obroty oczekiwane 202 obr/min przy uruchomionym silniku. (Akurat tam problem dotyczył błędu czujnika temperatury).
    Możliwe że takie ustawienie oczekiwanych to typowa strategia ECU przypadku kiedy sygnał z niektórych czujników jest poza zakresem roboczym. Tego nie wiem, ale jest to możliwe.

    Cytat Napisał aple4 Zobacz post
    stilo ale z silnikiem opla (Z16XEP)
    Mogłeś napisać od razu.

    Cytat Napisał aple4 Zobacz post
    Wiązkę do czujnika sprawdziłem - zasilanie, masa i ciągłość kabelka sygnałowego jest. Może sam czujnik jest uwalony ? Spróbuję oskórować kabel sygnałowy i sprawdzić czy puszcza jakieś napięcie do ECU. Wypnę też wtyczkę od czujnika i sprawdzę jak zachowa się silnik.
    Tam są impulsy, napięcie jakieś pewnie też ale informacja jest w postaci impulsów o określonej amplitudzie. Tak że sprawdzenie co się dzieje na wyjściu czujnika tylko oscyloskopem, jeśli chcesz się naprawdę czegoś dowiedzieć.

    Żeby silnik działał potrzeba informacji z czujników. Niektóre potrafią pracować z samym sygnałem z czujnika na wale (raczej starsze, bo czujniki położenia wałka rozrządu to stosunkowo nowy wynalazek), inne potrzebują obu ALE potrafią pracować w trybie awaryjnym mając tylko odczyt z czujnika położenia wałka rozrządu.
    W tym przypadku zakładam że ECU używa głównie sygnału z czujnika położenia wału, natomiast impulsy z czujnika wałka rozrządu nie są wymagane do uruchomienia silnika i sterowania wtryskiem/zapłonem. Za to są potrzebne dla całej ekologii wbudowanej w ECU, i w tym momencie brak odczytów z wałka rozrządu powoduje błędy.
    Zgaduję na podstawie doświadczeń z innymi silnikami/sterownikami, bo z tym konkretnym mało miałem do czynienia. Ale to GM, więc powinno być w miarę typowo.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 kwiecień 2019
    Skąd
    Gorzów wlkp.
    Wiek
    35
    Postów
    20
    Auto
    Stilo
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    brak odczytów z wałka rozrządu powoduje błędy
    Problem w tym, że żadnych zapisanych błędów nie ma (oprócz notorycznego p0420 ale to związane z inną kwestią).
    Wczoraj się przejechałem i zrobiłem logi z przejażdżki ale nie nadają się do użycia - za dużo zaznaczonych parametrów i stąd zbyt rzadki zapis (co 4 sek.) więc nieprzydatne. Nie zapisało mi też parametru oczekiwanych obrotów.
    Co do wypięcia czujnika też nie dałem rady, wtyczka mnie pokonała . Nie wiem jak to cholerstwo zwolnić, próbowałem naciskać i podważać "języczek" ale nic z tego...

    Dzisiaj spróbuję jeszcze raz.


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 08-10-2017, 19:01
  2. Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 02-10-2017, 14:25
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-05-2017, 09:31
  4. Różnica półosi prawej Ducato 2.8 2003 r 128 KM 16""
    Napisany przez 8michal7 na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-10-2015, 19:23
  5. Fiat Siena 1.6 Obroty Biegu Jałowego
    Napisany przez Dydek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-11-2014, 22:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl