Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2020
    Skąd
    Lodz
    Wiek
    25
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Stilo
    Rocznik
    2004

    Dziwny problem ze spadającymi obrotami

    Witam serdecznie.

    Posiadam Stilo 1.6 16v 103km z 2004 roku benzyna + gaz.
    Posiadam nietypowy problem z obrotami.
    Nienaturalnie „szybko” spadają + gdy wrzucę „na luz” potrafią spaść na moment nawet i do tych 500 (czasem zgaśnie), a potem wrócić do normalnego stanu rzeczy.
    Na postoju jeżeli dodam odrobine gazu - to samo.
    Przepustnice wyczyściłem i została zaadaptowana przez mechanika.
    Jakieś pomysły cóż to może być?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2017
    Skąd
    Łódż
    Postów
    101
    Auto
    Stilo1.2
    Rocznik
    2002
    Wystarczy wykonać prosty test. Problem może być spowodowany instalacją gazową a raczej prawidłowym dostrojeniem .
    Wystarczy zresetować sterownik PB i pojeździć tylko na benzynie.
    Jeżeli jest ok, to wina instalacji gazowej która powoduje że sterownik pb wprowadza za duże korekty w dawkowaniu benzyny . A gdy na benzynie jest źle to jest nie szczelność w układzie dolotowym

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    12
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2004
    Hej,

    też mam Stilo 2004 1.6 16V 103km z 2004 roku benzyna + gaz... i też mam ten problem.
    Nie nazwałbym go nietypowym - przynajmniej nie dla posiadaczy Stilo 1.6 16V.

    Niestety nie wiem, jak poradzić sobie z tym problemem.

    U mnie na 100% nie jest to tylko gaz - obroty spadają i na benzynie, choć na Pb samochód rzadziej zgaśnie - uważam, że to kwestia raczej pewnego "opóźnienia" w działaniu instalacji gazowej, ale gaz nie jest źródłem problemu.

    Czy to nieszczelność w układzie dolotowym? Może?
    Ja wiem tylko, że na rozgrzanym silniku na biegu jałowym ciśnienie w kolektorze dolotowym odczytane u mnie przez MESa wynosi ok 430mbar - co nie jest prawidłową wartością i może oznaczać, że jest jakaś nieszczelność.
    Nie wiem tylko, jak się porządnie zabrać do zlokalizowania tej nieszczelności.

    2 tygodnie temu mój Stilo odmówił współpracy - padł ECU. Został wysłany do naprawy, wrócił i samochód znów jeździ. Ja miałem cichą nadzieję, że rozwiązany zostanie również problem tego gaśnięcia, że może jest związany z uszkodzonym ECU. Problem nie zniknął, a pan, który naprawiał ECU, przez telefon polecił mi "zaadaptować przepustnicę". Ale nie w ten sposób z gazowaniem silnika 3 x do 6000 rpm - to zrobiłem. Polecono mi "zaadaptować przepustnicę testerem diagnostycznym" albo "zrobić adaptację testerem diagnostycznym". Moja wiedza w tej dziedzinie jest mocno ograniczona i zastanawiam się, co sądzą o tym inni? Czy to może być źródło problemu? Czy warto udać się do jakiegoś mechanika i poprosić o zaadaptowanie przepustnicy, czy to tylko strata pieniędzy?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    U mnie w wynosilo 320mbar. Przy takim cisnieniu powinno byc slychac dosc wyrazisty syk. Trzeba sprawdzic wezyki od gazu czy dobrze trzymaja sie kolektora czy moze wkrętka nie jest peknieta. Rozbierany byl dolot? Moze servo hamulca lapie powietrze. Jest opcja ze zle zlozony rozrząd powoduje zle cisnienie w dolocie. Kiedys skladalem rozrzad na kiepskich blokadach i samochod jezdzil na dolnym zakresie obrotów tragicznie. Cisnienie w dolocie na jalowym bylo wysokie.Co prawda góra wychodzila imponujaco i nawet wydawalo sie ze auto ma wiecej niz 103KM

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    12
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2004
    Hej, jutro zamierzam sprawdzić szczelność dolotu dymem. Dam znać, czy udało mi się coś znaleźć.
    Dolot nie był przeze mnie rozbierany.
    Rozrząd jest (prawie) na pewno dobrze ustawiony. Oddałem go do mechanika specjalizującego się we fiatach na sprawdzenie i poprawę ustawienia rozrządu. Niestety, zabieg nie rozwiązał rzeczonego problemu z gaśnięciem.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    31
    Postów
    12
    Auto
    Stilo 1.6 16V
    Rocznik
    2004
    Update po dłuższym czasie: na przełomie 2019/2020 musiałem oddać ECU na regenerację i to rozwiązało problemy typu "loose connection". Problemy z odpalaniem zostały rozwiązane poprzez wymianę pompy paliwa - stwierdziłem tam jakieś dziwne chałupnicze przeróbki i pęknięty wężyk. Rozrząd ostatecznie okazał się przestawiony - mechanik podający się za specjalistę od Fiatów - Fiat Klub w Pruszczu Gdańskim - nota bene ten sam, który sprawdzał poprawność ustawienia rozrządu, o czym pisałem w pierwszym poście - nie poradził sobie z zadaniem wymiany paska i poprawnego ustawienia rozrządu. Dopiero kolega z pracy wziął samochód na jedno popołudnie i oddał mi "nowy" samochód - nie gaśnie, nie żabkuje, coś pięknego. Podobno wałek wydechowy był przestawiony o jeden ząbek. Ustawienie nie na blokady, tylko tak żeby poprawnie pracował. Ciśnienie na dolocie w końcu ok 340 mbar i mniej. Na koniec jeszcze raz: nie polecam warsztatu Fiat Klub w Pruszczu Gdańskim, wszystkie moje wizyty tam były rozczarowujące. Trudny kontakt, problemy z terminowością, kasa zostawiona, a samochód nie naprawiony.


 

Podobne tematy

  1. Panda 1.2 2007 Problem z falującymi obrotami
    Napisany przez radek_b14 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-08-2018, 21:35
  2. Problem z falującymi obrotami
    Napisany przez robson73dg na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-02-2013, 12:27
  3. Problem z skaczącymi obrotami
    Napisany przez januszxxx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-11-2011, 20:31
  4. Problem z skaczącymi obrotami
    Napisany przez januszxxx na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-11-2011, 23:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444dziwny-problem-ze-spadajacymi-obrotami-46084

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl