Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 38
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x

    Dziwne dźwięki przy zaciąganiu ręcznego

    Witam,
    Ostatnio zauważyłem, że moje Stilo jakoś dziwnie skrzypi przy zaciąganiu ręcznego pod górkę. Co ciekawe to jest tylko w jednym miejscu. Mianowicie przy wjeździe z Dobrej w nowy zjazd gdzie jest bardzo wysoka górka (kąt około 45 stopni). Zatrzymuje się, zaciągam ręczny, puszczam hamulec nożny i słyszę jakieś przeraźliwe, metaliczne skrzypienie. Potem przy ruszaniu też słychać ten dźwięk, tylko trochę słabiej. Na prostej drodze lub mniejszych górkach wszystko jest normalnie i żadnych dźwięków nie ma. Tylko przy tej jednej w sytuacji gdy akurat muszę się zatrzymać pod największym kątem. Co może być przyczyną ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    przyczyna to: duże nachylenie, masa pojazdu i wielkość klocków hamulcowych
    w jakim stanie masz tarcze może jest rant i zaciągając ręczny zgniatasz krawędź klocka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Jeżeli o hamulce to miałem wszystko wymieniane chyba. Na początku sierpnia miałem wymieniane dwie linki hamulca ręcznego, tarcze przednie, klocki przednie (o czym pisałem w temacie moja przygoda z 2 ASO w Warszawie) oraz tylne tarcze i tylne klocki w innym ASO.
    A i jeszcze jedno mi się przypomniało. Jak czasami stoję w korku pod dużym nachyleniem i jadę w dół, to przy naciskaniu hamulca nożnego odczuwam jakieś dziwne "wbijanie" w ziemię. Nie pamiętam już te dźwięki występują, ale pamiętam, że coś mi się nie podobało.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Sprawdziłbym naciąg hamulca ręcznego. Teraz jak się wszystko ułożyło powinno się wyregulować.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    47
    Postów
    67
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    mi tez skrzypiało!( na jedno kolo reczny nie trzymał) przyczyna to linki recznego , i w jednym kole ten caly mechanizm sie zacinal, nie odbijalo jak trzeba, wymiana linek plus rozebranie i przesmarowanie i zero skrzypienia

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Sprawdziłbym naciąg hamulca ręcznego.
    A da się to sprawdzić samodzielnie bez podnośnika lub kanału ? Czy też konieczna wizyta w serwisie

    Cytat Napisał niki1977 Zobacz post
    wymiana linek plus rozebranie i przesmarowanie i zero skrzypienia
    Sugerujesz, że linki hamulcowe są ponownie do wymiany ?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Nie wiem jak jest w stilo,ale w bbm można to zrobić w kabinie, w mieszku od ręcznego jest śruba do pociągania. Poszukaj jej u siebie.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    39
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Nie wiem jak jest w stilo,ale w bbm można to zrobić w kabinie, w mieszku od ręcznego jest śruba do pociągania. Poszukaj jej u siebie.
    W stilo też można to zrobić z wewnątrz ... wystarczy wyjąć klapkę w podłodze za tunelem środkowym ... i masz dostęp do linek o ile się nie mylę śruba do podciągania jest na klucz 13

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Wiesz, że to jest głupkowate pytanie, ale jak zdjąć ten mieszek ? Próbowałem go ściągnąć, ale tam u dołu jest jakiś plastik czy metal. Wyciągać ten plastik razem ze skórą, czy tylko samą skórę starać się zdjąć z tej ramy ?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    47
    Postów
    67
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał krzysztof2345 Zobacz post
    Sugerujesz, że linki hamulcowe są ponownie do wymiany ?
    mowie ze u mnie to pomogło oryginał fiat plus faktycznie rozebranie tego mechanizmu i nasmarowanie ( to miałam przyblokowane przez syf) i co mogę powiedzieć co do sugestii rantu na tarczach, wymieniałam klocki z tylu plus zeszlifowanie rantu a nadal, ręczny piszczal ( szczególnie na górce) w lewym kole , gdyby luzy linek ręcznego powodowało to piszczenie, to podczas wymiany linek i ustawiania naciągu były by te nieprzyjemne odgłosy, ( faktycznie śruba do naciągu łatwa w dostępie pod klapką, tylnego środkowego nawiewu) Więc może to nie linka ( skoro jest nowa) a elementy mechanizmu.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    nie ściągaj żadnego mieszka - dostęp do regulacji masz za osłoną tunelu środkowego - dekielek jest oklejony takim samym materiałem jak wykładzina wystarczy go podważyć i pociągnąć - do regulacji użyj klucza nasadowego - ręczny musi być "spuszczony" - aby poprawnie wyregulować niestety trzeba podnieść tył do góry w przeciwnym przypadku może się to skończyć przypaleniem klocków i tarczy a w skrajnych przypadkach przegrzaniem łożyska koła, nie wspominając o ekonomice jazdy

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    przyczyna to: duże nachylenie, masa pojazdu
    Chyba nie do końca. Dzisiaj wyjeżdżałem ze stacji benzynowej. I ten wyjazd wygląda w ten sposób, że jest taki mały, wąski rowek przed wjazdem na drogą. Samochody jechały, więc musiałem się zatrzymać. I tak stanąłem, że przednie kółka były w tym rowku. I stoję z zaciągniętym ręcznym, czekam aż samochody przejadą, a mimo to skrzypi. Potem cisza, a potem znowu skrzypnęło mimo iż nic nie robiłem. I tak jeszcze z dwa razy.

    Cytat Napisał Quler Zobacz post
    masz dostęp do linek o ile się nie mylę śruba do podciągania jest na klucz 13
    linki 002.JPG
    To chodzi o tę srebrną śrubę w prawy rogu w schowku ?

    I jeszcze jedno pytanie. Czy te skrzypnięcia mogą mieć jakiś związek z tym, że ciągle jeżdżę na letnich oponach ? Niby w stolicy drogi są czarne, ale stilo mi wykrywa mróz.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2012
    Skąd
    Wola/k Pszczyny
    Wiek
    39
    Postów
    270
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD
    Cytat Napisał krzysztof2345 Zobacz post
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję Nazwa: linki 002.JPG Wyświetleń: 0 Rozmiar: 279.3 KB ID: 5508
    To chodzi o tę srebrną śrubę w prawy rogu w schowku ?
    Nie ... musisz wypiąć kratkę od nawiewu w tunelu ... odkręcić 3 śrubki z tylnej osłony tunelu i wtedy masz bardzo dobry dostęp ....

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Byłem w ASO, więc powiedziałem im przy okazji, żeby sprawdzili te linki. Oni stwierdzili, że wszystko jest w porządku. Natomiast jeżeli samochód skrzypi na górce przy zaciągniętym ręcznym, mimo iż nic nie robię, to tak powinno być. Widocznie samochód chce zjechać do tyłu i zaciągnąłem o jeden ząbek za mało. Ale tak to wszystko jest "w porządku". Co sądzicie o tym tłumaczeniu ? Mnie się ono jakoś nie podoba, bo to nie jest zwykłe zgrzytanie tylko jakieś skrzypienie, czy dziwne ocieranie albo coś innego. Tylko nie wiem jakby to słowami nazwać. Wiem jak zgrzyta ręczny przy zwykłym zaciąganiu, a to jest zupełnie inny dźwięk, dochodzący spod dołu samochodu. Wcześniej wydawało mi się, że jest tylko przy zaciąganiu ręcznego, ale teraz wiem, że przy zwykłym postoju też występuje. Jednak mam radio włączone, w związku z czym wcześniej go nie słyszałem.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    47
    Postów
    67
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    mi przy zgrzytaniu zanim ja jeszcze zwróciłam na to uwagę , przy sprawdzaniu auta przy zakupie pracownik aso od razu powiedział ze ręczny do naprawy bo na 1 kolo lewe nie łapie , nie oceniał co jest powodem ( mój brat jak mi wymieniał linki na 1 rzut oka po wypięciu stwierdził ze są dobre, wymieniałam od razu 2 , i rozebraliśmy mechanizm ręcznego przy kole , wyczyściliśmy i nasmarowaliśmy i jest perfect , nic nie skrzypi. Co bym zrobiła, pojechała na stacje diagnostyczna sprawdzić ręczny , jeśli na tej stacji tez naprawiają samochody , to ręczny sprawdza za free ( ja zawsze mam za free, bo może u nich naprawie ) wg mnie nic nie ma prawa hałasować w samochodach , każdy hałas jest objawem czegoś.

    te same objawy co u mnie , nie mowie ze to linki, może wystarczy mechanizm oczyścić i nasmarować, najpierw komputer i sprawdzenie czy to faktycznie ręczny ( ja to wszystko potwierdziłam na stacji diagnostycznej )
    Ostatnio edytowane przez niki1977 ; 09-11-2012 o 10:29


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 'Zamulone' JTD 1.9 i dziwne odgłosy przy gazie
    Napisany przez bubba na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-07-2012, 20:47
  2. [ukł. hamulcowy] Zaciągnąłem ręczny tak że
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post: 08-11-2010, 16:56
  3. Dziwne wibracje przy przyśpieszaniu i wpadaniu dołki.
    Napisany przez Raban na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2010, 16:28
  4. [ogrzewanie] Dziwne dźwięki z spod deski rozdzielczej.
    Napisany przez adebski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-12-2009, 17:29
  5. [silnik] Dziwne dzwieki przy wejściu/zejściu z obrotów
    Napisany przez adziu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-08-2009, 10:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444dziwne-dzwieki-przy-zaciaganiu-recznego-16685

hamulec reczny piszczenie przy zaciaganiu scenic ii

skrzypienie hamulcow po wymianie linki

dziwny dzwiek wydaje hamulec reczny

skrzypiacy reczny stilo

wymiana linki recznego stilo

wymiana linki recznego w aso stilo koszt

zgrzyt przy zaciaganiu recznego

wymiana linki recznego fiat stilojak zdjac oslone nawiewu tyl stilohamulec reczny piszczy zgrzytaodglos przy wciskaniu recznego

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl