Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013

    CIĘŻKO CHODZĄCA DŹWIGNIA SKRZYNI BIEGÓW.

    MAM PYTANIE. OSTATNIO ZAUWAŻYŁWM ŻE DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW W MOIM STILO ZAcZYNA CORAZ CIĘŻEJ CHODZIĆ. Co to może być ? Bo chyba nie brak oleju w skrzyni. Tak poza tym skrzynia chodzi beż zarzutu. Czy to może taka zimowa przypadłość Stilona ?
    P.S.
    Parę słów do kolegów z forum Alfa - lancia którzy tu też zaglądają i mnie śledza a bo znamy się z powyższego forum na którym nie zostawiłem suchej nitki na Alfie Romeo. Tak tak, przyznaję Stilo tez nie jest idelane ale i tak o niebo mniej kłpotliwe w ekspolatacji niż Alfa. I jak z tą skrzynią okaże się że to cos powaznego nie omieszkam Was uczciwie powiadomić na forum Alfy byście też mieli choć odrobinę satsfakcji że Wasz wróg Alfy tez ma kłopoty z innym Autem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    40
    Postów
    1,496
    Auto
    Renault Scenic 1.6
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał edwardo65
    Czy to może taka zimowa przypadłość Stilona ?
    Nie tylko, bo mi w Tipo tez ciezko chodzi na mrozach
    Cytat Napisał edwardo65
    Bo chyba nie brak oleju w skrzyni
    Mozna to sprawdzic 8)
    https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał edwardo65
    OSTATNIO ZAUWAŻYŁWM ŻE DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW W MOIM STILO ZAcZYNA CORAZ CIĘŻEJ CHODZIĆ.
    Ale chodzi tak cały czas, czy po rozgrzaniu chodzi juz lzej
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    40
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał edwardo65
    MAM PYTANIE. OSTATNIO ZAUWAŻYŁWM ŻE DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW W MOIM STILO ZAcZYNA CORAZ CIĘŻEJ CHODZIĆ. Co to może być ? Bo chyba nie brak oleju w skrzyni. Tak poza tym skrzynia chodzi beż zarzutu. Czy to może taka zimowa przypadłość Stilona ?
    Zapewne masz tak zaraz po odpaleniu auta na mrozach, po chwili wszystko wraca do normy - jeżeli tak to pokuś się o wymianę oleju w skrzyni biegów
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Cytat Napisał ubek
    Cytat Napisał edwardo65
    MAM PYTANIE. OSTATNIO ZAUWAŻYŁWM ŻE DŹWIGNIA ZMIANY BIEGÓW W MOIM STILO ZAcZYNA CORAZ CIĘŻEJ CHODZIĆ. Co to może być ? Bo chyba nie brak oleju w skrzyni. Tak poza tym skrzynia chodzi beż zarzutu. Czy to może taka zimowa przypadłość Stilona ?
    Zapewne masz tak zaraz po odpaleniu auta na mrozach, po chwili wszystko wraca do normy - jeżeli tak to pokuś się o wymianę oleju w skrzyni biegów
    No właśnie problem w tym że czym dłużej jadę to tym ciężej chodzi. I tu jest pies pogrzebany

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    471
    Auto
    Stilo Multiwagon 1.9 8v 115KM
    Jaki masz silnik w Stilo? Często zaciera się mechanizm wybierania biegów na skrzyni i wtedy trzeba go wyczyścić i przesmarować. Mowa o tzw. "sierżancie". Kolejną rzeczą jest zamarzanie linek lub się zatarły z braku smaru w pancerzach lub korozji.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,245
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    w moim punto tez tak jest ale to wina mechanika który wlał za gęsty olej do skrzyni i teraz przy niskich temperaturach mam przez krótki czas problem z biegami. latem jest ok zimą nie.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2010
    Skąd
    Gorlice
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115km
    Przesmarować WD40 wybieraki przy obudowie skrzyni biegów...Jeśli nie pomożę to przyczyn może być kilka...Zbyt niski poziom płynu hamulcowego, przez co wysprzęglik (pompa) sie "wiesza" -wymieniałeś kiedy kolwiek płyn hamulcowy?? odpowietrzając przy tym układ?? W najgorszym przypadku pompa sprzęgła sie kończy...
    Ja też jestem z forum Alfy.... możesz mi podesłać linka tej dyskusji z przyjemnością poczytam hehe
    Ja z koleji pochwale się tam, że u mnie wszystko chodzi idealnie....ciekawe czy bede jedyny
    Był Fiacik Tipo 1.4...jest Alfka 147 1.9...
    Na doła najlepsza jest ,dobra fura, dobra muzyka, i przyjaciółka, ewentualnie dobry sex....a jeśli to nie pomoże to zostaje już tylko wódka.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Panowie , hilfe. Jest coraz gorzej. dźwignia biegów chodzi juz jak deska w gęstej zaprawie betonowej. Jak się dostać do tych wszystkich , nie wiem, linek , cięgien dźwigni co sterują skrzynią ? Czy trzeba rozebrać pół samochodu ? Bo to tam chyba jest przyczyna. Prawdopodobnie mróz , śnieg i sól.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2010
    Skąd
    Gorlice
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115km
    edwardo65, a zrób taka rzecz. Zdejmij meszek z dzwigni zmiany biegów i zalej przegub i obudowe sworznia kulowego w którym chodzi dzwignia olejem pełzającym albo WD40 - tylko pożądnie (z WD40 uważaj tylko jeśli miejsce to ma bardzo bliski kontakt z wydechem jeśli ten będzie gorący!! Olej był by najlepszy, ma lepsze właściwości penetracyjne i na pewno się nie zapali ). To po pierwsze. Po drugie musisz wejść pod autko i spróbować dostać się do mocowania linek przy drążku i psiknąć tam wyżej wymienionymi specyfikami we wszystkie ruchome elementy (ale już podpunkt pierwszy powinien pomóc)

    [size=2][ Dodano: 2010-01-13, 18:08 ][/size]
    Możesz jeszcze otworzyć maskę i psyknąć (już tylko WD40) po głównych dźwigniach wyboru biegów.
    Był Fiacik Tipo 1.4...jest Alfka 147 1.9...
    Na doła najlepsza jest ,dobra fura, dobra muzyka, i przyjaciółka, ewentualnie dobry sex....a jeśli to nie pomoże to zostaje już tylko wódka.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2009
    Skąd
    Ruda Śląska
    Postów
    117
    Auto
    Fiat Bravo II 1,4 120KM
    Rocznik
    2013
    Panowie - jest odpowiedź. Niestety ale wszystkiemu była winna linka od zmiany biegów. Zakleszczyła się w pancerzu. Do tego stopnia że nawet po jej wymontowaniu nie szło jej zdemontować. Została w pancerzu i nawet nie szło jej wyrwać za pomocą wciągarki. Teraz czekam na nową. Od 2 dni do 2 tygodni. Ale dostać się do nich! To dopiero jest ciekawe. Trzeba zdemontować wszystko co jest w tunelu i pod nim , czyli m.in auspuf. A blacha co to wszystko osłania jest nitowania. Czyżby producent nie przewidywał żadnych napraw w tym miejscu ?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2010
    Skąd
    Gorlice
    Postów
    9
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8V 115km
    Cytat Napisał edwardo65
    Panowie - jest odpowiedź. Niestety ale wszystkiemu była winna linka od zmiany biegów. Zakleszczyła się w pancerzu. Do tego stopnia że nawet po jej wymontowaniu nie szło jej zdemontować. Została w pancerzu i nawet nie szło jej wyrwać za pomocą wciągarki. Teraz czekam na nową. Od 2 dni do 2 tygodni. Ale dostać się do nich! To dopiero jest ciekawe. Trzeba zdemontować wszystko co jest w tunelu i pod nim , czyli m.in auspuf. A blacha co to wszystko osłania jest nitowania. Czyżby producent nie przewidywał żadnych napraw w tym miejscu ?
    O wiszisz, no to nieciekawy problem. Ale powiem Ci , że w Alfie nie mam typowych linek, a ciekie gładkie pręty - z tego co widziałem...
    Był Fiacik Tipo 1.4...jest Alfka 147 1.9...
    Na doła najlepsza jest ,dobra fura, dobra muzyka, i przyjaciółka, ewentualnie dobry sex....a jeśli to nie pomoże to zostaje już tylko wódka.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 czerwiec 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Bravo 1,9 Multijet 8v
    Rocznik
    2007
    U mnie w Bravo II również ostatnio pojawił się problem z biegami,a mianowicie wrzucanie biegu z 2 na 3 bywa uciążliwy, drążek sam nie wraca w pozycję środkową i zdarza się że jest problem aby trafić w 3 bieg. Generalnie wydaje mi się że ogólnie trochę ciężko pracuje lewarek. Jak odpina się te linki od strony skrzyni?


 

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] Gałka dźwigni zmiany biegów
    Napisany przez Darlen na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-12-2012, 23:11
  2. [skrzynia biegów] demontaż skrzyni biegów
    Napisany przez aronbos na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 21:12
  3. [skrzynia biegów] Łożyska skrzyni biegów punto I
    Napisany przez lukasek231 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-03-2009, 18:10
  4. czy ktoś robił remont skrzyni?
    Napisany przez nenetom na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 18-01-2009, 23:03
  5. Bravo 1,8 GT r.1996 Problem ze skrzynią
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-11-2008, 14:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444ciezko-chodzaca-dzwignia-skrzyni-biegow-8678

ciezko wchodza biegi alfa 147

ciezko chodzaca skrzynia biegow

stilo ciezko wchodza biegi

fiat stilo problem z biegami

linki zniany biegow cieszko chodza

alfa romeo 147 problem z biegami

zaciety drazek alfa147

ciezko wchodza biegi 1.9 jtdstilo biegi ciezko wchodza
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl