Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy pasuje chłodnica z Stilo 1.6 16v 5d do Stilo 1.6 16v 3d ? Oba z tego samego roku
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy pasuje chłodnica z Stilo 1.6 16v 5d do Stilo 1.6 16v 3d ? Oba z tego samego roku
ePer jest taka sama
Dzięki wielkie a którędy najlepiej się do niej dostać ? Trzeba zdejmować przedni zderzak itd. ?
Jak zdejmiesz zderzak to masz idealny dostep ... a więc ja nie kombinował bym nic innego
Demontaż zderzaka
odkręć górne śruby mocujące zderzak,
następnie z obu stron śruby bocznego mocowania do błotnika
i na końcu śruby od spodu zderzaka. Gotowe
A co uważacie o tym ? "Sprawa jest dość prosta:
Auto trzeba podnieść z przodu o ok 30cm (najechać na 2 pustaki czy cegły), ale wpierw spuszczając płyn przez odpięcie dolnego króćca z chłodnicy.
Króciec odpinasz ściskając srebrną opaskę dwoma palcami i jednocześnie ciągnąć rurę. Dość to ciężko schodzi i trzeba niekiedy lekko poruszać na boki.
Jak odepniesz oba króćce z chłodnicy to odkręcasz 3 czy 4 śruby pod chłodnicą i chłodnicę ściągasz w dół. Zakładam że nie masz osłon pod silnikiem, bo jak masz to musisz je wpierw usunąć. Zanim założysz nową sprawdź czy są uszczelki na króćcach i czy na kołkach ustalających na górze chłodnicy są gumki.
Po zamontowaniu chłodnicy wciskasz króćce aż zaskoczą w swoich miejscach (kliknięcie). Następnie zalewasz płynem (może być ten spuszczony o ile nie jest za stary - nie ma wymogu że trzeba wlewać zawsze nowy).
Zalewanie rób bardzo wolno, tedy pęcherze gazu zdążą ujść i nie będziesz miał żadnego odpowietrzania. Podstawowym błędem przy zalewaniu jest gwałtowne wlanie płynu do zbiornika. Tak więc wolne zalewanie cienkim strumieniem jest ważne - poświęć na to z 5 minut.
No i to chyba tyle. Wymiana całości około 1h.
Powodzenia!". Przeczytałem to na którymś forum.
No widać da się bez demontażu zderzaka
W Stilo chłodnicę demontuje się od spodu, zarówno klimatyzacji jak i płynu chłodzącego. Demontaż zderzaka za wiele nie da, jedynie od cholery roboty bo trzeba zdjąć wzmocnienie, pas przedni, kierownicę powietrza, chłodnicę klimy (czynnik idzie w powietrze - uzupełnienie kosztuje) i dopiero mamy na wierzchu chłodnicę układu chłodzenia.
W Stilo widać poszli po rozum do głowy ale w nowym Bravo już tego rozwiązania nie zastosowali i trzeba targać cały przód na zewnątrz.
Dzięki za odpowiedź a ten przewody zaraz przy chłodnicy je się zdejmuje poprzez docisk tych opasek ?
Dokładnie tak, ściskasz z obu stron i próbujesz zdjąć z króćca chłodnicy. Uprzedzam że ciężko i to bardzo ciężko jest je zdemontować... Najlepiej jest zerwać stare opaski z przewodów na zapięciach i zastąpić je skręcanymi Jeżeli uda Ci się zdjąć bez inwazyjnie te przewody dociskając zatrzaski, to posmaruj w środku oring odrobiną smaru by później łatwo można było zamontować na chłodnicy. To właśnie te oringi sprawiają trudność przy demontażu przewodów.
Wielkie dzięki chłodnica wymieniona bez większych problemów. W sumie to prosta sprawa, ponieważ to tylko 3 śrubki i 2 węże ale jak ktoś robi to pierwszy raz to wiadomo, że trochę czasu trzeba na to poświęcić tym bardziej, że trzeba się z tymi wężami męczyć. Mam tylko jeszcze jedno pytanie.. Jak sprawdzić czy układ chłodniczy odpowiednio pracuje ? Nagrzałem go do tych 93 stopni i dmuchawa się włączyła ale temperatura dalej rosła. Nagrzewałem na biegu jałowym przy około 3-4 tys. obr.
Temperatura rośnie czyli wskazówka od temperatury przekracza połowę skali? Trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia. Ja robię to na zimnym silniku. Napełniam zbiornik wyrównawczy płynu chłodzenia do pełna Paraflu UP (czerwony) 1/1 z wodą demineralizowaną, przykładam "dzioba" (usta) do zbiorniczka i dmucham ile wlezie by utworzyć ciśnienie ( nie zapomnij oddychać nosem ), odkręcam korek odpowietrzający na chłodnicy i czekam aż powietrze wypchnie płyn, po czym zakręcam korek odpowietrzający chłodnicy i odkręcam kolejny korek odpowietrzający na przewodzie od nagrzewnicy w pobliżu grodzi - jak się ukaże płyn chłodzący to zakręcamy. W Marei 1.6 16v odpowietrza się jeszcze przewodem w okolicy korpusu przepustnicy, ale u Ciebie chyba już nie trzeba.
Po tej operacji rozgrzewasz auto tak jak to wcześniej robiłeś i patrzysz jaką temperaturę osiąga. Przy sprawnym układzie wskazówka nie powinna przekraczać połowy skali, powietrze z nawiewów powinno lecieć gorące a jak wentylator włączy się minimum 3 razy to wyłączamy silnik i zakończamy czynności związane z układem chłodzenia. Pamiętaj o uzupełnieniu poziomu płynu chłodzącego gdy silnik ostygnie i sprawdzeniu ewentualnych wycieków.
Niby wszystko jest w porządku a gdy zatrzymam pojazd nie zgaszając temperatura przekracza połowę wskaźnika. To przez zapowietrzony układ ?