Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001

    check engine problem

    witam koledzy co moze byc powodem tego że podczas jazdy po autostradzie i przyspieczeniu na piątym biegu przy około 130km/h zapaliła mi sie dosłownie przez poł sekundy kontrolka czerwona silnika i zgasła, żadnych objawów innych nie zauwazyłem, dodam że overboost wymieniony półtorej roku temu,egr zaslepiony blaczka z małą dziurką dobraną w serwisie fiata,no i żadnych błedów tez nie ma,nie wiem czy sie tym martwić czy lepiej posprawdzac coś ale nie mam pojęcia co,oleju nie bierze chociaż mechanik podczas ostatniego serwisu stwierdził że turboo troche puszcza oleju że gdzies tam jest jakiś zbiorniczeki że troszke oleju zlał,ogólnie turbiny nie słychać i raczej działa bo czuć przyspieszenie w momencie załaczenia turbo.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Na razie śmigaj. Jak nie zapisało błędu to i tak niczego nie znajdziesz

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Przy takich objawach jak podajesz bedzie to raczej overboost ale jak to jednorazowy wybryk to nie przejmuj się.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    no dobra bede smigał obserwował sytułacje,dzieki za podpowiedzi i pozdrawiam

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    kolego po co ci w wersji 115KM zaślepka z dziurką ?? po co syfić dolot skoro w tym silniku zaleca się wstawienie pełnej blachy ??
    Ten egr w JTD/JTDm to jedna ogromna porażka....po zakupie autka z takim silnikiem powinien być ten sam obowiązek wywalić to gówno, tak samo jak zmiana oleju czy rozrządu....

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    z ta zaślepką to jest tak że zakup zleciłem ojcu gdyż mnie nie było wtedy w polsce i ojciec poszedł po aso i w aso po numerze vin stwierdzili że taka blaszka jest do tego modelu,słyszałem o tym że najlepiej bez dziur żeby była,ale taka dali i taka zamontowałem nie wiedzac wcześniej że powinna byc cała,ale póki co przez rok nie miałem żadnych problemów, za 2 miechy szykuje mi sie duży serwis,wiec powiem mechanikowi żeby pry okazji zerknoł na dolot i wyczyścił jeżeli bedzie syf

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    Jeśli chcesz mieć cacy dolot to kolektor dolotowy możesz wyczyścić ręcznie i zabawy z tym jest co niemiara(trzeba zdjąć Pompke CR) i wtedy jest cycuś, ale są też dostępne środki czyszczące które się aplikuje na rozgrzany silnik przed zmianą oleju i wychodzi duuuużo taniej, i niby zdaje to egzamin. Dolot jestem pewien na 120% że masz tak zawalony że w niektóre miejsca nie będzie się dało włożyć palec i mówię tu tylko o kolektorze.
    A dodatkowo można wywalić odmę i zastąpić OCT lub po prostu w atmosferę
    Przy zmianie rozrządu możesz poprosić mechanika żeby za dodatkową opłatą wyczyścił kolektor i uszczelnił dolot zmieniając wszystkie opaski.
    Dobrym pomysłem jest też wymiana wężyków VGT i czyszczenie tego zaworu. U mnie niby nie było zanieczyszczeń ale niestety przy skręcaniu urwałem kilka rzeczy i musiałem kupić nowy co na dobre wyszło Jak masz czas i kabelek do diagnostyki to zrób sobie logi dynamiczne i wrzuć je tutaj to ci powiem czy jest wsio ok.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    nie mam kabelka ale zamówie wła

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    a jak ten środek sie nazywa???

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    PRO-LINE OCZYSZCZACZ KOLEKTORA Autoryzowany sklep Liqui Moly na allegro trochę taniej znajdziesz
    a tu masz filmik jak czyscić https://www.youtube.com/watch?v=D_ectjSZPhE
    tez planuje to zrobic za 2 miesiące przed wymiana oleju

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    41
    Postów
    953
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    ja ten środek tu kupiłem
    Wyszukiwanie - GALON OLEJE S.C.

    na filmie niestety nie jest pokazane dokładnie jak wykonać procedurę czyszczenia. niestety jest tylko wspominane żeby robić to przy obrotach od 2 do 3 tys, najlepiej w 2 osoby. ja próbowałem sam, trochę ciężko jest blokować czymś pedał gazu. jest też tylko wspomniane żeby przesłaniać dolot. pokazali tylko przez chwile jak wtryskują środek i nic więcej. na filmie robota wygląda na czystą. ja wkładałem więcej tej rurki i miałem całe ręcze uwalone sadzą

    ja jak narazie raz czyściłem ale planuje wykonać to ponownie. niestety nie wykonałem poprawnie powyższych czynności i trochę słabo to wyszło. sadzy jest mniej. przed czyszczeniem była sucha, po czyszczeniu jest mokra. może jeszcze trochę jej zniknie podczas jazdy. zobaczę za jakiś, jak będę czyścił.
    Pozdrawiam


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    źle zrobiłeś czyli?? na jednym z filmików jest pokazane, że koleś ściągnął tylko rurę od wlotu powietrza i nie zatykał jej a drugim filmiki koleś tłumaczy aby zatkać.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Zatyka w celu stworzenia podciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyszczenie jest efektywniejsze wtedy bo sadza lepiej sie odrywa ze scianek kolektora.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2014
    Skąd
    Dzierżoniów
    Wiek
    38
    Postów
    177
    Auto
    Stilo 1.9jtd 115km
    Rocznik
    2001
    a łatwo jest w stilo dostać sie do kolektora dolotowego żeby wstrzyknąć ten środek???

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006


 

Podobne tematy

  1. Check engine!!
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2015, 20:05
  2. Kontrolka "Check engine" i problem z pompą paliwa
    Napisany przez edgar na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 20-08-2015, 10:10
  3. Check engine
    Napisany przez limak253 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-01-2015, 13:08
  4. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 22:53
  5. GP 2006 - 1.4 8V - "check engine" - problem z lambdami?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2013, 12:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl