Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: Check engine  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011

    Check engine

    Witam wszystkich,
    Silnik uruchamia się poprawnie, po teście wyświetla napis: check ok
    ma przyspieszenie i jest dobrze ale ostatnio w czasie jazdy podkoczyłem na łaczeniu nawierzchni z mostem i w tym momencie pojawił się błąd który od tego czasu powraca co jakiś czas, przeważnie na czwartym biegu ok 80-90 km/h.
    Jest to komunikat: kontrolka check engine, napis na wyświetlaczu: Engine Fault i sygnał dźwiękowy, trwa to ok 1 sek i znika ale przy tym następuje spadek mocy silnika, dodawanie gazu nie przynosi efektów, po puszczeniu pedału gazu spadku obrotów i ponownym naciśnięciu moc powraca.
    Czy ten spadek mocy to przełączenie w tryb awaryjny czy może turbina wyłącza się i tam należy szukać usterki?
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    przełącza się w tryb awaryjny. Podjedź na kompa i zobacz co za błąd wyłapał.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Właśnie zamówiłem interfejs

    Interfejs

    Podpowiesz gdzie szukać Fiat Ecu Scan ?
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Mam ten sam kabel
    Daj na PW maila to wyślę CI FES później.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Ok dziękuje
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2009
    Skąd
    Tarnogród
    Postów
    400
    Auto
    fiat Stilo 3D 1.9 jtd ~150KM

    Re: Check engine

    Cytat Napisał petarda
    Witam wszystkich,
    Silnik uruchamia się poprawnie, po teście wyświetla napis: check ok
    ma przyspieszenie i jest dobrze ale ostatnio w czasie jazdy podkoczyłem na łaczeniu nawierzchni z mostem i w tym momencie pojawił się błąd który od tego czasu powraca co jakiś czas, przeważnie na czwartym biegu ok 80-90 km/h.
    Jest to komunikat: kontrolka check engine, napis na wyświetlaczu: Engine Fault i sygnał dźwiękowy, trwa to ok 1 sek i znika ale przy tym następuje spadek mocy silnika, dodawanie gazu nie przynosi efektów, po puszczeniu pedału gazu spadku obrotów i ponownym naciśnięciu moc powraca.
    Czy ten spadek mocy to przełączenie w tryb awaryjny czy może turbina wyłącza się i tam należy szukać usterki?
    stawiam na EGR lub overboost.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał pała
    stawiam na EGR lub overboost.
    też o tym myślę, ale niech zrobi diagnozę i będzie wiadomo, no chyba, że chce się koledze brudzić i marznąć to spoko.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał lukq
    no chyba, że chce się koledze brudzić i marznąć to spoko
    Mam luksusik i mogę wjechać na ogrzewaną halę w firmie inaczej nie brałbym się za termostat i wahacz przy tej pogodzie mam podejrzenia że ta zmiana temperatur czyli hala +18 i zewnątrz -15 może być powodem czyli skraplanie wody.

    [size=2][ Dodano: 2011-03-01, 20:54 ][/size]
    Cytat Napisał pała
    stawiam na EGR lub overboost.
    Wygląda że trafnie, nie mogąc doczekać się "kabelka" rozebrałem overboost, w środku na ruchomym tłoczku pojawiły się początki powierzchownej korozji i prawdopodobnie w trakcie łagodnego przyspieszania utrudniały ruch tłoczka.
    Dzisiaj jest ok zobaczymy jak dalej, do EGR też looknę.

    Interfejs już przyszedł więc jutro bedzie zabawa
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2014
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Stilon 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2001
    Witam wszystkich, przeglądam to forum od kilku dni, wykonałem kilka czynności które udało mi się wyczytać z różnych postów i mam kilka pytań, ale zacznę od początku.

    Mama ma Stilona 1.9 jtd 115 km. Tego jak ten samochód trafił do nas nie będę opisywał i ze dla mamy nie jest to dobre auto, bo robi nim 3 km dziennie, rano odpali podjedzie do pracy 1,5 km i wróci o 15, ale przecież z ojcem człowiek nie wygra...
    Do rzeczy. We fiacie są takie same objawy jak tutaj kolega opisywał. powyżej 3 Tyś RMP wchodzi w tryb awaryjny, zejdzie poniżej 3 i się wyłącza, podłączyłem FES'a i:

    P0380 - przekaźnik płytki grzejnej termo-rozrusznika, miejsce usterki będę dopiero lokalizował.
    P0235 - Doładowanie
    U1706 - sieć can ecu - Abs
    P0236 - zawór overboost
    U1600 - Immo
    P0191 - sterowanie ciśnieniem oleju nap.

    Wykasowałem. odpaliłem auto, runda testowa i zostały tylko P0236 P0380 P0235
    czytam EGR i Overbost wiec do warsztatu i rozbieram. EGR zasyfiony( wyczyszczony) overboost ( przyrdzewiały) wyczyszczony. Runda testowa 70 km w jedną stronę wyprzedzanie, przeciągnąłem go do 4,5 tyś i żadnych problemów. mały postój. 70 km do domu. i znowu to samo. obroty 3.1 tyś i engine fault... podpinam kompa i co widze? P0235 doładowanie, w opisie napisane boost pressure sensor a circuit malfunction. To ten czujnik na kolektorze ssącym, Był on wymieniany 2-3 lata temu. Teraz pytanie czy to znowu ten czujnik nawalił czy coś innego powoduje ze samochód jest zle doładowany?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    19 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    1,016
    Auto
    Ford Focus mk2 lift 1.6 tdci
    Rocznik
    2008
    czujnik ten czyściłeś? jak przewody podciśnienia od overboosta, egr zaślep błędu na desce nie będzie wywalał tylko będzie widoczny po podłączeniu komputera, przy takiej jeździe jak opisujesz to mogą się zacinać kierownice w turbinie , pisałeś też że overboost był zardzewiały w środku może dalej się zacina

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2014
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Stilon 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    2001
    czujnik był czyszczony, a co do zaślepiania EGR'a jakoś sceptycznie do tego podchodzę. Overboost wyczyściłem, ręcznie sprawdzałem czy dobrze chodzi. nie było czuć żadnego oporu. a co do przewodów podciśnień to nie sprawdzałem jak wyglądają. są tylko brudne nieco od oleju bo sączył się on spod klapy gaszącej.


 

Podobne tematy

  1. Engine Fault świeci Błąd
    Napisany przez malin31 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-02-2010, 11:38
  2. lampka sygnalizacyjna CHECK (żółta)
    Napisany przez alogator na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-01-2010, 14:13
  3. Check engine - zapala sie codzień
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-10-2009, 18:08
  4. check engine i blad 1172
    Napisany przez myrek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2009, 17:54
  5. Check engine - o co chodzi?
    Napisany przez luki79 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-09-2009, 22:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo check engine

check engine stilo

stilo check engine

check engine stilo jtd

check engine fiat stilo

check engine fiat stilo jtdkasowanie check engine fiat stilostilo check okstilo 1.9jtd check enginecheck engine fiat stilo 1.9 jtdcheck engine fiatchecking fiat stilofiat stilo engine checkcheck ring fiat stilokontrolka check engine stiloengine fiat stilocheck engin sam zniknie stilo jtdfiat stilo diesel kontrolka check enginecheck engine w stiloreset check engine stilostilo jtd check enginekomunikat check engine fiat stilo
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl