Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Panda 1.1 LPG
    Rocznik
    03.2018

    Brak połączenia TYLKO z ECU - Napięcia na OBD2

    Witam.

    Czy sprawdzał ktoś kiedyś w swoim Stilo napięcia na gnieździe OBD2?
    Obecnie mam problem z połączeniem się z ECU w Stilo, ale tylko z ECU. ELMem bez problemu łączę się ze wskaźnikami, "Body Computer MF" - w sekcji Nadwozie a KKLem z ABS i poduszkami.

    Ale ani jednym nie mogę się połączyć z diagnostyką silnika. Kable te mam od 2012 roku i nigdy z tym nie było problemu.
    Ostatnio dostałem na chwile "chiński" wynalazek w postaci "Super mega EML327 mini bluetooth wifi i wgl pierze sprząta gotuje", lecz nie potrafił się połączyć z autem, no nic, oddałem znajomemu. I od tego czasu nie mogę też połączyć się zwykłymi kablami i boje się ze mogło to gówienko uwalić mi coś w Body Komputerze.

    W sekcji Nadwozie jak połączę się z Body Komputerem MF nie pokazuje żadnych usterek CAN ani nic. W aucie wszytko działa normalnie poza klimatyzacją która nie uruchamia sprężarki (jak oglądałem schematy to właśnie klimatyzacja manualna idzie też po CANie i to mnie jeszcze bardziej przekonuje w tym że coś się gdzieś przypaliło.)

    Tylko czy to kable czy komputer? Jak to sprawdzić?

    Na internecie znalazłem że na pinie 6 i 14 OBD2 (Odpowiednio CANH i CANL) powinny być napięcia rzędu: 6= 2,5-4,5 a na 14= 0,5-2,5
    A u mnie co wyszło to: 6 pin - 0,5V, 14 pin - 4,5V

    Jakby ktoś miał wiedze jak to w innych autach wygląda albo akurat by coś robił taam w okoli i zmierzył to to bym był bardzo wdzięczny



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Dychta Zobacz post
    akby ktoś miał wiedze jak to w innych autach wygląda albo akurat by coś robił taam w okoli i zmierzył to to bym był bardzo wdzięczny
    tak samo na obydwóch pinach
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Na chińskie interfejsy Elm327 bluetooth trzeba bardzo uważać. Ostatnio kupiłem kolejny i znów problemy. Działał przez 10 minut, po czym się przegrzał i padł. Lepiej nie ryzykować uszkodzeniem centralki.
    Italians Do It Better

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Panda 1.1 LPG
    Rocznik
    03.2018
    No teraz już wiem. Akurat nie mam jak sprawdzić kabli na innym samochodzie ani nie mam innego kabla pod ręką, to zamówiłem interfejs ręczny od Viakena i zobaczymy.

    Mam nadzieje że zadziała, bo jakbym miał zmieniać body to strace chipa i troche kasy :/ . Ale to też dziwne że auto nie wywala żadnych błędów i wszystko dobrze działa razem z diagnostyką innych podzespołów.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Być może viakenowski kabel zadziała. Dobrze go zainstaluj i skonfiguruj. Chipa nie stracisz, bo siedzi w centralce silnika.
    Italians Do It Better

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Panda 1.1 LPG
    Rocznik
    03.2018
    Tzn zakupiłem interfejs ręczny do odczytu błędów. Taki co działa bez laptopa/telefonu. Już z ekranem co pokazuje kody błędów itp.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    - prawdę mówiąc to jest jednak minimalna różnica wynosząca około 300 mV ( pomiar miernikiem analogowym )
    - taka sama różnica widoczna przy pomiarze oscyloskopem
    - swoją drogą to diagnostyka ECU powinna pójść przy pomocy zwykłego KKL-a i stan canu nie bardzo powinien mieć na to wpływ
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Diagnostykę ECU (Bosch EDC16) w tym motorze zrobisz po kablu KKL jak też ELM. Może spróbuj dorwać od kogoś kabel KKL i spróbować się połączyć.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Panda 1.1 LPG
    Rocznik
    03.2018
    Jutro dostanę ten skaner ręczny z Viakena (o ile dobry kupiłem : https://viaken.pl/pl/skaner-v-scan-o...s-obd2-pl.html (tak wiem może mega zaawansowane to to nie jest ale chodziło mi sprawdzenie działania bez zabawy ze sterownikami i laptopem, a jeśli będzie to działać to chciałem mieć w trasach pod ręką zawsze coś co sprawdzi mi błędy)

    Jutro też będę miał pod ręką znajomego z Alfą 147 z tym samym silnikiem i sprawdzę mojego ELMa, KKLa oraz ten skaner.
    Tylko najbardziej zastanawiam mnie ten fakt co pisałem w pierwszym poście: że każdy inny moduł samochodu mogę sprawdzić kablami tylko z tą diagnostyką samego silnika nie potrafi się połączyć.

    Dzięki wielkie za pomoc! Jutro dam znać co dało rade zrobić
    Ostatnio edytowane przez Dychta ; 29-06-2017 o 20:32

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Sprawdzałeś bezpieczniki??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Panda 1.1 LPG
    Rocznik
    03.2018
    Sprawdziłem każdy bezpiecznik po dwa razy, nawet pozamieniałem wszystkie przekaźniki miejscami. Każdą wtyczkę ze skrzynek bezpiecznikowych wyjąłem i przedmuchałem.

    A to pod jaki bezpiecznik może być podpięte? Może posprawdzam dokładniej przy tym konkretnym. Ale to raczej coś innego by też wysiadało.
    EDIT:
    Bez tytułu.jpg

    Wydaje mi się że połączenie jest na F39, posprawdzam to

    EDIT2: W sumie coś tu z tym połączeniem może być nie tak bo i klima mi wariuje, raz działa raz nie...
    To jutro też biorę eLearna i sprawdzam każdy kabelek jak nie ruszy po tym skanerze
    Ostatnio edytowane przez Dychta ; 30-06-2017 o 00:59

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2012
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    32
    Postów
    10
    Auto
    Panda 1.1 LPG
    Rocznik
    03.2018
    Kable sprawdzone, KKL oraz ELM327 bez najmniejszego problemu łączą się z Alfą 147 (1.9 JTD - ten sam typ komputera).

    A u mnie dalej brak możliwości połączenia się z diagnostyką silnika.

    Jakieś rady?
    Może jakoś podpiąć się na krótko tylko gdzie i pod jakie kable?
    Jak dobrze rozumiem to powinno wystarczyć podpięcie do kabla na 4,5 styk masy, 16 +12, i na 7 sygnał bezpośrednio ze sterownika (czyli jak dobrze rozumiem to z tego przy zbiorniczku na płyn do spryskiwaczy?), tylko jeszcze nie umiem dojść ze schematów o który dokładnie pin chodzi.
    Przedwczoraj odłączyłem też akumulator na ponad 20h, brak efektu.
    Sprawdzałem wiązki, nie natrafiłem na rozerwany peszel ani zniszczony przewód.

    EDIT:
    "Odczyt danych autodiagnozy można zrealizować podłączając się do złącza C Body Computer M1 - styk 7: do niego dochodzą sygnały ze styku 53 złącza A centralki M10 poprzez odpowiedni obwód diagnostyczny." Idee testować na krótko z tym pinem 53 z centralki...

    EDIT KOŃCOWY!!!!

    Sprawa rozwiązana!
    Podłączyłem się bezpośrednio do sterownika.
    KKL od Viakena podpięty w następujący sposób.
    4/5 PIN - Masa
    16 PIN - +12V
    7 PIN - 48 PIN sterownika. (Niebiesko czarny, górę zdejmuje się przez zsunięcie zaślepki)
    I bez problemu MES'em wykryło mi kompa.
    20170701_170453.jpg20170701_170722.jpg
    Wstępnie prześledziłem trasę tego przewodu: Sterownik > Złączka pod skrzynką bezpiecznikową przy akumulatorze > Wejście do kabiny.
    Wydaje mi się że mógł się przetrzeć pod obudową akumulatora bo w tym momencie biegnie nieosłonięty, ale dokładną naprawę zrobię się jak trochę pogoda się poprawi.

    Dodaję zdjęcia z operacji. Tak wiem w słaby sposób jest to zrobione lecz miało na celu sprawdzenie działania i zostało poprawnie zaizolowane przed złożeniem.
    Ostatnio edytowane przez Dychta ; 01-07-2017 o 18:44


 

Podobne tematy

  1. Brak połączenia TYLKO z ECU
    Napisany przez Dychta na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-06-2017, 19:44
  2. Brak łączności z ECU (komputerem) przez OBD2
    Napisany przez Maximus2 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-04-2016, 17:52
  3. Brak połączenia z ECU
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 09-08-2014, 01:12
  4. Brak połączenia
    Napisany przez adrian94 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 22-03-2014, 10:49
  5. Brak napięcia w zapalniczce
    Napisany przez daawe na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-04-2011, 22:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444brak-polaczenia-tylko-z-ecu-napiecia-na-obd2-37563

fiat doblo brak polaczenia z ecusdprog brak komunikacji ecutoyota awensis brak.compolacEnia z obdobd nie moze polaczyc sie z ecu fiat bravobrak polaczenia obd2 toyota yarisslk brak polaczenia z ecubravo II nie czyta obd2Fiat ECU scan brak komunikacji z ABS stilobrak zasilania ECU alfa1.9 jtd elm 327fiat punto nie mozna polaczyc z ecu site:fiatklubpolska.plobd2 brak komunikacji z ecuscsn obd2 nichce sie polonczyc z komputerembrak komunikacji z ecugniazdo obd2 w stilonaprawa body stilolaczenie z ecu bravojaki czytnik obd do fiat stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl