Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2020
    Skąd
    Płock
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,2 B+G
    Rocznik
    2002

    Brak plusa na pompie - nie odpala

    Witam wszystkich jako świeżak.
    Stałem się (za namową syna) właścicielem Fiata Stilo wersja 5d 1,2 B+G z 2002 roku. Przy sprzedającym auto paliło od strzała i nie było większych problemów poza palącą sie kontrolką od Airbagów (bardzo standardowa usterka która w zasadzie nie ma większego wpływu na jazdę) Po dojechaniu do domu na drugi dzień wszystko ok ale kolejnego dnia padlina. Brak możliwości uruchomienia auta. Sprawdzenie miernikiem dało brak plusa na pompie paliwa. Sprawdzona kostka pod bezpiecznikami jak i przekaźnik wraz z bezpiecznikiem. Nie miałem wcześniej z fiatem do czynienia więc mam pytanie dotyczące czujnika od strony pasażera. Wciskając go nie czuję oporu tylko zachowuje się tak jakby wracał z powrotem jak np klawisz w klawiaturze. Czy to tak powinno działać czy raczej powinno się dać go wcisnąć jak stary korek automatyczny. Nie wiem gdzie szukać przyczyn usterki a holowanie 20 km do elektryka pojazdowego wolałbym zostawić jako ostateczność. Ktoś pomoże?
    Proszę o jakieś podpowiedzi ale raczej tak jak dla przedszkolaka bo jestem noga w układach elektrycznych i symbolika nie wiele mi wyjaśni.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Postów
    21
    Auto
    Punto 1,2,Bravo 2.0 20v,Palio 1,6,Alfa147
    Rocznik
    11.2000
    Możliwe że blokuje to instalacja gazowa lub blokada,alarm.Blokada zapłonu lub alarm odcina pompę.Najczęściej są przecinane przewody do pompy z lewej strony pod wykładziną lub listwą progową i podłączane do blokady lub alarmu.Niektórzy gazownicy także stosują wyłączenie pompy przy pracy na gazie choć jest to niewskazane.Możliwe że poprzedni właściciel zrobił ukryty wyłącznik pompy jest to często spotykane.
    Ostatnio edytowane przez lutkolba2 ; 13-12-2020 o 13:24

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2020
    Skąd
    Płock
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,2 B+G
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał lutkolba2 Zobacz post
    Możliwe że blokuje to instalacja gazowa lub blokada,alarm.Blokada zapłonu lub alarm odcina pompę.Najczęściej są przecinane przewody do pompy z lewej strony pod wykładziną lub listwą progową i podłączane do blokady lub alarmu.Niektórzy gazownicy także stosują wyłączenie pompy przy pracy na gazie choć jest to niewskazane.Możliwe że poprzedni właściciel zrobił ukryty wyłącznik pompy jest to często spotykane.
    To jak w takim razie wyjaśnić że po zakupie przez 2 dni normalnie odpalał a trzeciego przestał? Włącznik albo by zadziałał od razu albo trzeba by go było przełączyć

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Wyciągnij przekaźnik T10 , a w gnieździe zewrzyj kawałkiem drutu styk 30 z 87 . Jeżeli instalacja do pompy jest ok , pompa powinna zadziałać .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2020
    Skąd
    Płock
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,2 B+G
    Rocznik
    2002
    Z przekaźnikiem już było sprawdzane bo był podmieniany z t3 bezpieczniki też sprawdzone

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Czyli co przekaźnik zwiera styki a napięcie nie dochodzi do pompy ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2020
    Skąd
    Płock
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,2 B+G
    Rocznik
    2002
    No słychać cykanie zarówno na właściwym przekaźniku jak i na podmienionym. Zauważyłem natomiast taki dziwny objaw. Gdy mam wyłączony zapłon i wyjęty kluczyk w okolicy zegarów i bezpieczników pod kierownicą słychać jakby ciche trzaski w stylu nienastrojonego radia - co to może być?

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Co tam trzeszczy to ja nie wiem . Umiesz czytać schematy elektryczne .

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2020
    Skąd
    Płock
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,2 B+G
    Rocznik
    2002
    Trochę rozumiem (ale nie za wiele). Na pewno pomogła by opisówka przewodów zasilenia pompy łącznie z tymi we wtyczce od pompy bo bym podpiął na krótko.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    To podrzucam . Prześledź przewód od przekaźnika T10 poprzez wszystkie złącza aż do pompy . Na schemacie są nazwy złączy ,numery pinów , oraz gdzie one się znajdują.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Miłej lektury ja na razie muszę uciekać .
    Dołączone pliki Dołączone pliki

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2020
    Skąd
    Płock
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,2 B+G
    Rocznik
    2002
    Podejrzewam uszkodzenie w instalacji gazowej. Udało mi się uruchomić na gazie (podgrzałem parownik) ale gdy samochód chodzi z centralki sterującej gazem co jakiś czas mam krótkie sygnały dźwiękowe takie same jak podczas wymuszenia gazu i nie da się przełączyć przyciskiem na benzynę (tak jak by nie pozwalało) dopiero po zgaszeniu silnika wraca w pozycję benzyna ale odpalić się nie da bo brak zasilania pompy. Ciężko bez tego papraka co gaz zakładał będzie znaleźć co i gdzie padło.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Przejrzałem schemat podłączenia centralki gazowej STAG 4 i nie widzę aby obwód pompy był rozłączany przez tą centralkę .

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2020
    Skąd
    Płock
    Postów
    11
    Auto
    Stilo 1,2 B+G
    Rocznik
    2002
    No i jestem w czarnej... bo nie wiem już gdzie szukać usterki chyba że coś padło w module sterowania silnika M10 bo tam też idzie odejście od T10 - Nie wiem już szukam po omacku i czuję że bez elektro - specjalisty nie ruszę. Dziwi tylko że jak odpaliłem na gazie to nie da się go przyciskiem wyłączyć bo nawet jeżeli pompa nie działa to chyba powinno przełączyć i samochód by zgasł - no chyba że jest jakaś blokada przed wyłączeniem gazu jeśli jest uszkodzone zasilanie w benzynę.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Skoro przekaźnik załącza to wystarczy sprawdzić omomierzem ciągłość przewodu po tych punktach co zaznaczyłem .
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez ampro ; 13-12-2020 o 20:37

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2017
    Skąd
    krasnystaw
    Postów
    192
    Auto
    bravo 1.9 Mjet 16v
    Rocznik
    2007
    Zadzwoń do poprzedniego właściciela i powiedz jaka sytuacja. Masz prawo odstąpienia od umowy więc może warto skorzystać zanim zaczniesz topic kasę

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brak klina na pompie paliwowej - i walka z klapami wirowymi.
    Napisany przez morcmarc na forum Croma
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 22-01-2019, 09:19
  2. Auto nie odpala - brak błędu
    Napisany przez mlodybe na forum Stilo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 12-05-2016, 18:14
  3. Brak zasilania na pompie paliwa - Fiat brava 1.6 16v pb+lpg
    Napisany przez kamilekkk2 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-06-2015, 22:01
  4. Brak napiecia ma pompie paliwa
    Napisany przez NoVi na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-08-2013, 19:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl