Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2017
    Skąd
    Polska
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003

    Błąd silnika przy dużej prędkości

    Witam,
    Od dłuższego czasu mam dosyć irytujący problem. Mianowicie przy tzw. prędkościach autostradowych (od 125 km/h wzwyż) po około 10 minutach jazdy w moim Stilo włącza się mrugająca kontrolka silnika, na wyświetlaczu pojawia się komunikat: "Engine failure". Po puszczeniu pedału gazu wszystko wraca do normy. Oprócz denerwującego pikania alarmu kontrolki nie pojawiają się żadne dodatkowe objawy - silnik pracuje normalnie, można swobodnie przyśpieszyć, nie ma spadku mocy. Jakiś miesiąc przed pojawieniem się tego problemu zmieniana była sonda lambda (cały czas podczas jazdy paliła się kontrolka, występowały typowe objawy uszkodzenia, po wymianie zniknęły).
    Po podłączeniu do komputera pokazuje wypadanie zapłonów na 3. (czasem jeszcze na 2.) cylindrze. Cewki zostały zamienione miejscami - dalej pokazuje to samo. Świece wymieniane jakieś dwa miesiące temu. Ostatnio wyczyściłem też styki od kabli, które łączą się z cewkami. Od niedawna doszedł też błąd czujnika ciśnienia klimatyzacji. Klima chodzi jednak raczej bezproblemowo. Jedynie raz miałem wrażenie, że przy dosyć dynamicznej jeździe samoczynnie się wyłączyła (przycisk pozostawał wciśnięty, ale dmuchało jakoś słabiej).
    Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem? Choć nie ma żadnych niepokojących objawów, nie ukrywam, że takie zachowanie elektroniki samochodu znacząco wpływa na komfort jazdy.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2017
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    36
    Postów
    25
    Auto
    Stilo 1,6 16V 103KM
    Rocznik
    2002
    Podobno pulsująca kontrolka silnika może oznaczać sygnalizacje uszkodzenia katalizatora. Z kolei czytałem wpis z opinią iż jazda z uszkodzoną Lambdą może przyczyniać się do szybszego zużywania katalizatora. Może to wynikowa? Skądinąd wydaje się że moja lambda również za katem kwalifikuje się do wymiany, rozglądam się za tym zagadnieniem. Czy uważasz że mógłbyś opisać swoje objawy dla utwierdzenia mnie w przekonaniu, bo co prawda MES pokazał taki błąd. Ale dodatkowe dane nie zaszkodzą.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2017
    Skąd
    Polska
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Ale dlaczego pokazuje klimę i wypadanie zapłonów, a nie katalizator/sondy (cokolwiek z tym związanego)?
    Objawy uszkodzonej lamdy były u mnie dosyć typowe: spadek mocy, duże spalanie i błąd zapisany w pamięci komputera, który po wymianie i wykasowaniu już nie powrócił.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2017
    Skąd
    Chorzów
    Wiek
    36
    Postów
    25
    Auto
    Stilo 1,6 16V 103KM
    Rocznik
    2002
    Nie wiem, daleki jestem od snucia jakichś opinii napisałem tylko o czym przeczytałem w innym wątku, sam Stilo mam od miesiąca, i nie jestem asem mechaniki.
    Dzięki za info dotyczące sondy, u mnie MES pokazał na niej błąd, a objawy to nierówna pracy na niskich obrotach i gaśnięcie w nieodpowiednich momentach, najczesciej dojazdy do świateł.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Panowie warto zwrócić uwagę na stan pomp paliwa. Są to samochody które niedługo będą pełnoletnie. Pompa może nie dawać już takiego ciśnienia paliwa. Jako że przy dużych prędkościach silnik wysoko kręci to jest jeszcze obciążony. Dlatego potrzebuje dużo paliwa do pracy. Dlatego mogą robić się błędy sond. W stilo jest ciekawa opcja z klima ze wyłącza się wtedy gdy jest duże zapotrzebowanie na moc.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał danioi Zobacz post
    Cewki zostały zamienione miejscami - dalej pokazuje to samo. Świece wymieniane jakieś dwa miesiące temu. Ostatnio wyczyściłem też styki od kabli, które łączą się z cewkami.
    - sama zamiana cewek niestety nie wystarczy , ponieważ może być problem z zasilaniem cewki WN
    - dlatego trzeba dokonać pomiaru prądu płynącego w obwodzie pierwotnym cewki WN używając osyloskopu z możliwością rejestracji przebiegu i porównanć wynik z innymi cewkami
    -jeżeli wyniki będą porównywalne to szukamy przyczyny gdzie indziej np.wtrysk lub stan cylindra

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2017
    Skąd
    Polska
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Dzięki za podsunięcie pomysłu. Ciśnienie na cylindrze było sprawdzane jakiś czas temu i było jak najbardziej OK. Co do wtrysku nie jestem przekonany, na razie dolałem środek do czyszczenia - zobaczymy czy to coś da, ale nie liczę na zbyt wiele. Stawiałbym właśnie bardziej na elektronikę.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    A jakie czasy ładowania mają cewki?

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Sprawdź napięcie na kostce czujnika klimatyzacji. Napięcie w czujniku map sensora. Zaworu par paliwa. Tam powinno być równo 5V. Przyjrzyj sie przekaźnikowi T09 w skrzynce akumulatora. Zobacz czy na cewki podaje przekaźnik napięcie 12V. Możesz go obciążyć żarówką by zobaczyć czy nie ma spadku napięcia. Połączenia masowe w porządku? To są rzeczy które mogą cos tam powodować z zapłonem. Jesli nie to jest przyczyną to może kończyć się sterownik. Temperatura i wibracje z silnika uszkadzają go chociaż w instrukcji fiat zapewniał ze iaw5nf odporny jest na ciepło i wibracje. W sunie w pewnym sensie mieli racje ale do czasu

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 lipiec 2017
    Skąd
    Polska
    Wiek
    26
    Postów
    4
    Auto
    Stilo 1.6 16v
    Rocznik
    2003
    Mam wrażenie, że po zatankowaniu 95 z ulepszaczami silnik zaczął nieco lepiej pracować. Błąd nadal wyskakuje (choć rzadziej), ale odkryłem, że momentalnie znika przy zdecydowanym dociśnięciu pedału gazu. Myślicie, że to może być przybrudzony układ paliwowy? Dodam, że przy zjeżdżaniu z górki na 2., 3. biegu przy prędkości ok. 40 km/h po puszczeniu gazu czasami niezbyt mocno szarpnie.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    No wiec chyba lepiej oddać wtryski do specjalnego zakładu. Oni to wyczyszczą ultradźwiękiem zobaczą czy równomiernie rozpylają i czy podają taką samą ilość paliwa.


 

Podobne tematy

  1. Trzesie przy stałej prędkości
    Napisany przez boberek34 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-02-2017, 17:08
  2. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 25-05-2016, 22:18
  3. ABS przy małych prędkościach!
    Napisany przez krzysztofox na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-05-2015, 00:15
  4. Jaka prędkość przy 2 tys. obr. - Stilo 140 km 16V
    Napisany przez mario106 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 23-05-2011, 23:37
  5. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 13:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plstilo-444blad-silnika-przy-duzej-predkosci-37983

wypadanie zaplone przy wysokich predkosciach grande punto

grande punto przy duzej predkosci blad

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl