Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005

    Biała maź w silniku

    Witam, mam problem z silnikiem 1.6 16v Fiat Stilo 2005 rok sama benzyna.
    Kiedy go kupiłem sprzedający mnie oszukał i silnik brał olej, ale jak wiadomo za ostatnie jakby pieniądze kupiłem i się wpakowałem. Gdy samochód odstał np. 1 godzinę i zapalałem za mną był normalnie niebieski dym i silnik spalał olej.
    W połowie października zaprowadziłem samochód do mechanika i po wcześniejszych rozmowach wyszło, że niby do wymiany jest góra silnika czy coś takiego i wymienił uszczelniacze. Za części wyszło ogólnie 600 zł z jakimś tam upustem i został też zrobiony rozrząd.
    Gdy odbierałem samochód od mechanika tłumaczył mi co tam wymienił itp., zalał nowym olejem Castrol 10W40 i też, że baniak na chłodnicy był płukany 3 razy bo coś z niego wylatywało jak rdza, ale mówił też, że nie ściągał głowicy, a czytałem na innym forum, że powinno się wymienić uszczelkę od głowicy.
    Po odbiorze niby wszystko OK, olej jak był na bagnecie tak był nic się nie działo i z rury wydechowej nic nie było czuć ani dym nie leciał. Wiadomo dymek leciał, ale normalny jak to w zimie bo zimny silnik. Po jakimś czasie poczułem gdy odpalałem samochód troszkę oleju, ale nie było żadnego dymu jak wcześniej, ale dymek leci jak w zimie. Na następny dzień jak zimny silnik patrzę do bagnetu, a na bagnecie majonez lub masło nie wiem jak to nazwać. Otwieram do wlewu oleju, a tam na korku masło i w silniku tak samo. Byłem u mechanika niby gada, że na tym można jeździć nic się nie dzieje tylko pilnować oleju. Wlał jeszcze do niego uszczelniacz i mówił, że to pomoże bo coś może gdzieś się nie ułożyło. Trochę czasu było ok, ale od nowa jadł olej. Gdy wlewam już ten olej bo mało muszę odczekiwać trochę bo ciężko spływa jakby to masło przytykało. Przed naprawą nie było takiego czegoś nawet w najmniejszych ilościach więc nie wiem co robić.
    Płynu od chłodnicy nie ubywa. Tylko płyn od chłodnicy ma jakieś takie kropki z tego co widziałem jest tłusty i na dnie widać rdzę, ale mechanik mówi, że jest OK(sprawdził tylko okiem jak u niego byłem). Miał ktoś taki problem? Co radzicie ?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez konieczko123 ; 17-01-2016 o 17:38



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodniczego bo przy takim objawie powinno. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą do wymiany.Gdyby maź zbierała się tylko na korku to ewentualnie można by to "olać" bo tak dzieje się w zimie na krótkich odcinkach jazdy gdy silnik jest niedogrzany.Ale jeżeli zamiast oleju jest już kawa z mlekiem to źle. W tym wypadku trzeba to zrobić bo zajedziesz silnik . Raczej słabe smarowanie jest gdy do oleju dolejesz wody.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Czyli lepiej nie jeździć takim samochodem ? Lepiej oddać go natychmiast do mechanika ?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    ojojj to wygląda nie fajnie....lepiej to odstaw i zrób ta uszczelkę...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Czy jest możliwość, że będą do wymiany pierścienie ? Czy raczej nie ?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Do wymiany pierścieni trzeba rozbierać dół silnika . Myślę ,że to wyrzucony pieniądz wymiana samych pierścieni. Jaki przebieg ma samochód. Jak zrzucisz głowicę to zrób układ zaworowy u kogoś kumatego. Na pewno się poprawi .Jeżeli po rozebraniu głowicy okazałoby się że tłoki i pierścienie są "cieniutkie" to zastanów się czynie warto byłoby kupić słupek silnika .

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Kolego, ten silnik ma bardzo często problem z odmą. Gdy sie zapcha biała maź gwrantowana, w dodatku mamy ujemne temperatury i zamarza gdy jet zapchanapowodując niedrożność. Zakończenie odmy, które się zapycha jest w tym lejku od oleju z prawej strony. Tam w środku gumowej rury jest coś takiego jak druciana szczotka, można to przyrównać do zakończenia szczotki do mycia butelek. Trzeba to zdjąć i wywalić najlepiej, bo po tylu latach to będzie już do wyrzucenia się tylko nadawać. Czyli po pierwszę udrożnij odme. Dobry znak, że nie ubywa płynu chłodniczego.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Przebieg jest 120 tyś, ale raczej było więcej tylko sprzedający zmienił
    Tak wiem, ale np. jak są takie objawy jak teraz to mogą być to pierścienie ? Czy najprawdopodobniej będzie to uszczelka pod głowicą ?
    Zna ktoś może ceny tych wszystkich części i ile trzeba sztuk ? Chciałbym wiedzieć jak jutro z mechanikiem następnym się spotkam.
    Ostatnio edytowane przez konieczko123 ; 17-01-2016 o 21:34

  10. #9
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał konieczko123 Zobacz post
    Byłem u mechanika niby gada, że na tym można jeździć nic się nie dzieje tylko pilnować oleju. Wlał jeszcze do niego uszczelniacz i mówił, że to pomoże bo coś może gdzieś się nie ułożyło.
    Jesteś pewny że ten mechanik kończył jakąś szkołę? albo chociaż kursy wieczorowe?
    Mechanik który mówi że można jeździć z wodą w oleju (zimą!) i dolewa "uszczelniacza" to dupa nie mechanik, szczególnie że przed chwilą rzekomo naprawił ten silnik (a jest gorzej niż było).

    Cytat Napisał konieczko123 Zobacz post
    Czyli lepiej nie jeździć takim samochodem ? Lepiej oddać go natychmiast do mechanika ?
    Naprawić. To co pisze kolega wpfiat ma sens, ale ja nie jestem pewny czy samo udrożnienie odmy wystarczy. Ten silnik wymaga remontu, z tym że w warsztacie który ma jakieś pojęcie o robocie i dba o opinię.

    Cytat Napisał wpfiat Zobacz post
    Kolego, ten silnik ma bardzo często problem z odmą. Dobry znak, że nie ubywa płynu chłodniczego.
    Dokładnie, objawy pasują. Ale obawiam się że w tym silniku będzie do zrobienia więcej, szczególnie że został "naprawiony" niezbyt fachowo. Zauważ że po tej "naprawie" wlał Castrol 10W40, czyli olej znany z tego że jest stosunkowo gęsty. Czyli naprawa nie usunęła przyczyny brania oleju, o czym zresztą "mechanik" dokładnie widział bo użył "uszczelniacza". Nie wiem co jest do wymiany, przypuszczam że pierścienie zgarniające bo w tych silnikach widywałem je zapchane nagarem "na sztywno".
    W każdym razie coś zrobić trzeba, jazda z silnikiem w takim stanie spowoduje za chwile poważniejsze problemy.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Ehhh, to może ktoś zna cennik ile kosztuje każda część oddzielnie ? Chciałbym już się przyszykować na jutro żebym nie zemdlał ile mnie to wyniesie
    Wiem, że jest w Internecie wszystko, ale chciałbym dokładną część bo każda czymś się tam różni lub wszystko fachowo się nazywa i nie wszystko znajdę.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Poszukaj lepszego mechanika .Co mu się źle ułożyło ? Podejrzewam ,że nie wymienił uszczelniaczy zaworów tylko wlał jakiegoś specyfiku . Jak zrzucisz głowicę u innego mechanika to niech sprawdzi czy faktycznie uszczelniacze były wymienione.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Ok, dobra dzięki za wszystko wszystkim. Jutro jadę do mechanika konkretnego od głowic i co zajmuje się konkretnie takimi sprawami. Może wyjdzie sporo za robociznę, ale przynajmniej będzie zrobione. Dam znać po naprawie co i jak

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2015
    Skąd
    SND
    Wiek
    29
    Postów
    15
    Auto
    Stilo 1.6
    Rocznik
    2005
    Zapisałem się już do porządnego serwisu, ale termin dopiero 16 luty, ale cóż poczekam. Z tego co mi powiedział mechanik co mu opisałem to powiedział, że głowica do wymiany i raczej pierścienie będą. Czasowo mówi, że tydzień mu zejdzie licząc od 7:00 bo o tej mam przyprowadzić 16 lutego(poniedziałek). Będą planować głowice itp. Powiem mu oczywiście jeszcze przy oddawaniu aby przepłukał wszystko i wymienił też baniaczek na płyn chłodniczy bo jak patrzyłem do niego jest rdza w nim lub niech dobrze to wypłucze. Cena powiedział 2000 netto bez głowicy + to co znajdzie po drodze. Liczę się z kwotą do 3500 zł.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    142
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    z kwota to przesadził mocno.... za 3,5 tysiąca... za tysiąca pewnie kupisz w dobrym stanie cały słupek rozrząd masz nowy to nie trzeba wymieniać to tysiak plus 300-400 stówki wymiana... masz 1.5 tysiaka... max 2 brutto. Co to za mechanik jak bez zdjęcia głowicy cenę podaje..... Samą głowicę taniej możesz kupić. Ja za wymianę silnika w ASo płaciłem 400 zł plus 1400 silnik 1.9jtd 16v.Do benzyny znajdziesz taniej.Tylko mój silnik był zatarty jak się okazało po zdjęciu głowicy. Zajedź do jakiegoś serwisu niech zrzucą głowicę pojedziesz i zobaczysz co masz w jakim stanie..bo moze taniej Tobie słupek cały kupić...

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2015
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    30
    Postów
    440
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115
    Rocznik
    09.2005
    2000zł ??Cena z kosmosu!! Chce ci się wydawać tyle kasy na auto ??. Brązowo masz bo ktoś wsypał uszczelniacz do chłodnic i lał wodę zamiast płyn bo zdał sobie sprawę że to koniec silnika, przez co cały układ chłodzenia masz zakamieniony...płukanie nic ci nie pomoże, już sobie wyobrażam jak wygląda pompa chłodziwa no chyba że nowa.
    U mojego taty w busie (renault master silnik dCi) warsztat krzyknął za wszystko 960zł tj. wymiana uszczelki + planowanie głowicy+ regulacja zaworów+wymiana uszczelki dolotowej i wydechowej. Ale zdejmując wszystko ojciec postanowił zmienić rozrząd i wszystkie uszczelniacze w silniku, więc wyszło trochę drożej, ale w jego przypadku to nie jest auto tylko wół roboczy więc było warto. Zastanów się jeszcze z 10 razy czy warto za to co on ci powiedział....po co ci nowa głowica ?? zawory masz krzywe ?? gniazda powypalane ?? pęknięcia na korpusie ?? jeśli nie to niech nie pier***i głupot tylko niech wymieni uszczelkę zedrze z 0,5mm na magnesówie głowice, zaleje nowy olej i płyn i sprawdzi kompresje na każdym garze + ew regulacja luzu zaworowego. Max 1000 zł !! bo to prosty silnik. Co innego jak był przegrzany...wtedy mogły się zapiec pierścionki, które zapewne porysowały cylindry i wtedy masz blok do wymiany, a w tym przypadku to już lepiej kupić nowy silnik jak pisał kolega wyżej. U nas nawet w tarnobrzegu stał stilo anglik kompletny na chodzie i podejrzewam że silnik z 400zł + przekładka 350/400zł i więcej bym nie ruszał ew. świece, olej, płyn. Tak więc masz 2 przypadki:
    -porysowane cylindry jeśli silnik był przegrzany i przytarty....silnik do wymiany.
    -wypalona uszczelka...czytaj wyżej.
    Swoją drogą taką naprawę z wujkiem w audi A3 98rok przeprowadziliśmy w garażu w jedną nockę (bez planowania bo szła na handel) a nie 7 dni które znając życie przeciągnie się do 10 lub 12 ....tempo ma zabójcze ten twój fachura.
    Powodzenia w bojach
    Ostatnio edytowane przez cenioormo ; 19-01-2016 o 15:50


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. LPG w silniku 1.4 8V
    Napisany przez PUNTO1.4 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 31-03-2015, 20:14
  2. Stuki w silniku
    Napisany przez Whois na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 22-02-2014, 22:21
  3. Stukanie w silniku
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-08-2012, 00:31
  4. Stuki w silniku
    Napisany przez kimono9 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-01-2010, 20:59
  5. Cos trze w silniku...
    Napisany przez Kriss na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-08-2009, 21:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat stilo 1.6 biala maz

majonez na bagnecie oleju fiat stilo

majonez w odmie fiat stilo

biala maz w silniku

https:fiatklubpolska.plstilo-444biala-maz-w-silniku-31331

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl