Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    48
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003

    1.9 JTD 115KM - szarpanie, skaczące obroty

    Odkąd mam stilonka borykam się z dość nerwową reakcją na gaz gdy jest zimny. Trochę się do tego przyzwyczaiłem, ale jednak objaw wkurza. Chcę zapytać czy u was też tak jest i może to normalne w 1.9 JTD o mocy 115KM.

    Tuż po odpaleniu zimnego silnika jest w miarę normalnie. Po jakiejś minucie lub dwóch silnik zaczyna dziwnie reagować na gaz. Wciskając bardzo powoli najpierw dość ospale dochodzi do około 1200 obrotów i wtedy wystarczy jeszcze milimetr wcisnąć, by nastąpiło nagłe i gwałtowne zwiększenie obrotów, które dochodzą aż do okolic 2500 na minutę. Gdy zacznę gaz odpuszczać obroty najpierw powoli spadają do około 2000, po czym w pewnym momencie równie gwałtownie schodzą prawie do jałowych. Przytrzymanie gazu tak, by mieć stałe obroty w przedziale 1200-2000 jest niewykonalne. Płynne ruszanie bez szarpania to naprawdę spory wyczyn.

    W momencie gdy temperatura dojdzie do drugiej kreski na wskaźniku (około 65 stopni według MES) tak jakby zmieniała się mapa silnika i ten objaw w jednym momencie staje się bardzo mało dokuczliwy, choć nadal jest obecny (zwłaszcza gdy silnik zostanie obciążony klimą i odbiornikami elektrycznymi). Na próbę podmieniłem pedał gazu, ale nic to nie zmieniło, z resztą w MES wskazania z potencjometrów pedału zmieniają się płynnie. Błędów nie ma żadnych, w parametrach też nic szczególnego nie widać. Podczas tego skoku obrotów z 1200 na 2000 dawka paliwa nie rośnie ale nawet lekko spada, ciśnienie paliwa wzrasta z 300 do 380 bar, zwiększa się kąt wtrysku. Ale nie jestem w stanie powiedzieć czy zmiana tych wartości jest przyczyną skoku obrotów silnika, czy po prostu sam wzrost obrotów je powoduje. Podkreślam że nie ma żadnych błędów ani od wtrysków ani od ciśnienia paliwa. Pompę CR niedawno rozebrałem w drobny mak i uszczelniłem, w międzyczasy był testowany drugi komplet wtrysków, nie wpłynęło to w żaden sposób na skakanie obrotów. Czy w waszych starych JTD (jeszcze nie Multijet) też jest taka dziwna reakcja na pedał gazu?
    SC 900 -> SC 1.1 MPI -> Stilo 1.4 16V -> Stilo 1.9 JTD 8V 115KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zawor EGR ogladales?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2015
    Skąd
    Kraków
    Postów
    48
    Auto
    Stilo 1.9 JTD 115KM
    Rocznik
    2003
    Tak, był czyszczony już parę razy. Zauważyłem że te skakanie obrotów i szarpanie jest nawet intensywniejsze gdy EGR zaślepię.
    SC 900 -> SC 1.1 MPI -> Stilo 1.4 16V -> Stilo 1.9 JTD 8V 115KM


 

Podobne tematy

  1. 1,9 JTD 2003r. skaczące obroty w dół
    Napisany przez kampol na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-09-2017, 07:38
  2. Seicento 899 skaczące obroty
    Napisany przez krzysiek#79 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-03-2017, 20:50
  3. skaczące obroty
    Napisany przez koper2006 na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-02-2017, 17:26
  4. Skaczą obroty
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-06-2012, 14:43
  5. Skaczące obroty w seicento 1.1 SPI
    Napisany przez piekn18 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-09-2009, 18:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl