Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2019
    Skąd
    Byczyna
    Wiek
    37
    Postów
    23
    Auto
    stilo1.9 JTD
    Rocznik
    2002

    1.9 115km zimny kopci i nie równa praca.

    Dzień dobry. Może ktoś z Was jest w stanie pomóc. Auto na zimno odpala ok tylko pracuje tak jakby na trzy garki. Nawet jak dodam gazu to trzesie silnikiem jakby wtyczka z jednego wtrysku była odpieta. Do tego dużo spalin ciężko mi powiedzieć jakiego koloru. Szare siwe jakoś tak. Jak już tak trochę pochodzi to jest ok. Nie kopci i pracuje ładnie. Równe obroty moc jest normalna... Błędów w kompie nie ma. Świece miałem przepaloną ale 1 tylko już dość długo i auto odpalalo bez problemu nawet jak były większe mrozy. Podmieniłem wtryski na inne ale też nie wiem czy sprawne nawet było gorzej jak na moich. Zmierzyłem cisnienie na cylindrach wyniki :
    1-28.3bar
    2-28.6bar
    3-31.0bar
    4-28.6bar
    Myślałem że może uszczelka pod głowica. Bo ubywa mi trochę płynu.. I żeby płyn nie dostał się do cylindrow to spuscilem cały i zostawiłem auto aż nie ostygnie. Na następny dzień palę i to samo. Egr jest zaslepiony. Próby przelewów wtrysku praktycznie wszystkie w jednym poziomie... Auto ma już prawie 500tys przejechane. Nie wiem gdzie już szukać. Dół silnika wydaje się jeszcze ok może jednak ta głowica.?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wychodzi,ze wtryskiwacze niedomagają.Zmierz cisnienie paliwa oczekiwane i rzeczywiste.Kompresja na ktoryms garze plus lejacy wtrysk i bedzie kopcil zanim sie zagrzeje.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2019
    Skąd
    Byczyna
    Wiek
    37
    Postów
    23
    Auto
    stilo1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Teraz tak myślę że może faktycznie ten wtrysk. Niby przelewy są ok to też ładnie odpala bo ciśnienie nie ucieka. Ale test przelewowy nie wykryje lejacej końcówki. Ciśnienie paliwa sprawdzałem to było w normie. A gdyby lał wtrysk to rzeczywiste byłoby większe niż oczekiwane? Regulator cisnienia tego nie wyrguluje.?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Silnika to nie rozbieraj.Trzeba koncowki wtryskow "przeczyscic"ub zmienic.Po wyjeciu wtryskow,zauwazysz ,ktory bardziej okopcony ,ten "leje"Przy odrobinie wprawy mozna go wymyc w myjce ultradzwiekowej(po rozebraniu). Kiedys robilem to w moim stilo.Regulator cisnienia nic nie poradzi. Mozesz dac cos do paliwa na kilka zbiornikow, zobaczysz czy bedzie poprawa.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2019
    Skąd
    Byczyna
    Wiek
    37
    Postów
    23
    Auto
    stilo1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Wymiana samej końcówki może dać poprawę? W środku jest jeszcze iglica. To też chyba dobrze byłoby wymienić. Znalazłem takie przykładowe końcówki tylko iglicy znaleźć nie mogę. https://allegro.pl/oferta/rozpylacz-...jtd-6083749942
    Jak wyjąłem wtryski to wszystkie były okopcone. Całe czarne.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2019
    Skąd
    Byczyna
    Wiek
    37
    Postów
    23
    Auto
    stilo1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Znalazłem cała kpl końcówkę. https://www.iparts.pl/czesc/koncowka...SABEgK2ofD_BwE
    Kupiłbym 4szt i wymienił tylko zastanawiam się czy taka wymiana pomoże? Pytanie może głupie ale jeśli chodzi o diesla to małe mam doświadczenie. W benzynie to już cuda robiłem ale z ON nie było przyjemności pracować. Zastanawia mnie to czy po wymianę te wtryski nie trzeba jakoś ustawiać czy regulować jak to zawsze straszą zakłady zajmujące się regeneracja.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Za regeneracje wolają od 150zl/szt ,niby z wydrukiem po ustawieniu.Jak koncowka do (du...y), to cena rosnie.za "naprawe".Mozna wymienic samodzielnie,tylko trzeba "czuc" temat.Mozesz edukacyjnie rozebrac stary wtrysk, zobaczysz ,czy to ogarniesz.auto masz wiekowe, wiec naprawianie po"serwisach" przerosnie jego wartosc...Musisz skalkulować,czy jest sens...
    PS.Koncowki są kompletne,mozesz smialo kupowac.typ sie zgadza.
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 05-03-2022 o 19:39

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2019
    Skąd
    Byczyna
    Wiek
    37
    Postów
    23
    Auto
    stilo1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Końcówki wymienione. Brak poprawy. Jak zimny to nie równo pracuje i kopci. Teraz zastanawiam się czy może turbina tak robić. Gdzieś olej się przedostaje.... Jedyne co zauważyłem w Mes to że powietrze oczekiwane jest ok280mm/w a rzeczywiste 500. No ale działa na tych parametrach jak ciepły..... Turbo już też jest ulane.... Może dolot sprawdzić ale co tam poradzę. Brudny będzie napewno i czyszczenie za bardzo nie pomoże.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2019
    Skąd
    Byczyna
    Wiek
    37
    Postów
    23
    Auto
    stilo1.9 JTD
    Rocznik
    2002
    Auto odpaliłem i pochodziło trochę. Przejechałem z 20km i jak zgasilem to już nie odpala wogole. Na kompie pokazuje ciśnienie paliwa w szynie że rośnie do 300bar ale auto ani drgnie. Obroty silnika też pokazuje 250obr/min i zapalić nie ma ochoty. Nawet dym z tłumika nie idzie.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 marzec 2017
    Skąd
    Wągrowiec
    Wiek
    41
    Postów
    14
    Auto
    Stilo MW 1,9JTD, Stilo MW1,9JTD MJet
    Rocznik
    2003/2007
    Czy wcześniej samochód normalnie zapalał? Czy z dnia na dzień coraz gorzej palił? Klapka w kolektorze od zamykania dolotu przy gaszeniu cofa się Tobie bo zgaszeniu? Turbo będziesz miał ok. Luzy na zaworach kiedy ostatnio sprawdzałeś?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wyczysc regulator cisnienia na pompie. Zawór EEGR zatkany , moze sie przepalila zaslepka?


 

Podobne tematy

  1. Nie równa praca silnika po odpaleniu.!
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-07-2017, 12:33
  2. nie równa praca silnika
    Napisany przez jacek1975 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-09-2016, 12:17
  3. Nie równa praca silnika po odpaleniu
    Napisany przez stilo.jozek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-02-2016, 10:33
  4. fiat siena 1.4 8v nie równa praca przerywanie kopci na czarno
    Napisany przez michal1984 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 22-09-2012, 10:58
  5. nie równa praca
    Napisany przez paliwo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-04-2012, 21:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl