Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 53
Like Tree4lubi to!

Temat: Spalanie :)  

  1. #31
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A masz ropniaka czy benzyniaka?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    33
    Auto
    -
    Rocznik
    -
    Diesla, 1.6 MJET.

  4. #33
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 sierpień 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    35
    Postów
    16
    Auto
    TIPO SW 1.6MultuJet
    Rocznik
    11.2017
    obecnie 30k na liczniku korki w Katowicach raz w tygodniu trasa, mam cieżką nogę średnie spalanie 6,5l , na trasie do 130km 6-5.8l przy 90km/h można zejs pokojnie do 5l ale dla mnie to za abrdzo męczące... Tipo 1.6 MJ to jedyna opcja jezeli chodzi o kombi w tej kasie tak aby silnik mial powyzej 110km i przyzwoity moment...

  5. #34
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    54
    Auto
    Tipo HB 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Ma ktoś z posiadaczy 1,6 MultiJet Euro 6 dziwne "skoki" spalania paliwa? Tzn. jadąc po równej nawierzchni komputer pokazuje mi spalanie w zakresie 5-6 litrów i następuje 3-4 sekundowy skok spalania do 10-12 litrów paliwa. Na trasie ok. 80 km sytuacja potrafi się powtórzyć kilkakrotnie. W czasie "skoku" spalania wyraźnie czuć, że samochód minimalnie zwalnia (może bardziej jest to minimalne szarpnięcie), a silnik zdecydowanie zaczyna inaczej pracować. Dodam, że wg diagnosty z ASO nie jest to związane z DPF-em, odbyłem z nim jazdę próbną z podpiętym komputerem i do niczego nie doszedł. Mam zostawić na tydzień samochód w ASO i mają szukać. Miał ktoś podobny problem?

  6. #35
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    Mam od samego początku. ASO "nie widzi" tego. Dokładnie tak jak piszesz jazda jednostajna (nieważne czy noga czy tempomat) i najmarniej co 20 km taki przytyk. Z moich obserwacji w tym dokładnie momencie następują na kompie dwa objawy:
    - zamknięcie przepustnicy (różny procent, ale przy odczytach 5% to otwarta, a 85% to zamknięta w momencie tego skoku mam 50% +) - nie wiem jakim prawem w ogóle zamyka się przepustnica podczas jazdy???? ASO też nie wie, w sensie "panie nie ma check-engine - nie ma problemu"
    - błąd na EGRze w dosyć dużych wartościach też koło 50% o ile pamiętam - ale to nie zawsze.

    I tu uwaga - identyczne wartości na obu odczytach mam podczas wypalanie DPFa (tylko dłużej oczywiście). Gdyby ktoś chciał wiedzieć DPF wypala się co około 300-400 km w przypadku jazdy pozamiejskiej.

    Napomknę że przy 5000 miałem wymienianą przepustnicę.

    Mój Tipek od początku miał problemy ze zbyt wysokim spalaniem i nadal sprawa jest nie rozwiązana (oczywiście nikt mi nie wierzy w ASO i uznaja spalanie na poziomie 6.2 za bardzo dobre). Po wielu wizytach w ASO (w akcie desperacji 2 różnych) udało mi się na nich wywalczyć programowanie centralki wtryskowej i auto zaczęło jakoś normalniej przyspieszać oraz średnie spalanie jestem w stanie teraz spokojnie uzyskać poniżej 5l ale (uwaga!) tylko jeżeli temperatura powietrza jest powyżej 20C. To niestety nie jest ponury żart, ale przy temperaturach 0-5 nie zejdę poniżej 6.4, przy temperaturach 5-10 6l to jest minimum, a 10-20 to 5.7l. Mam bardzo powtarzalne trasy więc w miarę łatwo było to ustalić.

    Jak Twoje ASO coś ustali daj znać proszę, może bedę mógł coś mojemu podpowiedzieć....

    tu masz typowy przykład z moich obserwacji:
    przepustnica.JPG

    ten pik pokazuje dokładnie ten moment wysokiego spalania a odnosi się do przepustnicy jak widać..

    BTW jakie masz średnie spalanie u siebie?
    Ostatnio edytowane przez cac ; 05-05-2019 o 22:06
    dejf5241 lubi to.

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    54
    Auto
    Tipo HB 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Widzę, że słabo wygląda sytuacja z tymi "skokami spalania". Z moich niewielkich doświadczeń z ASO wynika, że jak komputer nie pokazuje dokładnie, który element szwankuje to nie potrafią usunąć usterki. Twój post to potwierdza. W moim przypadku jak pisałem wyżej, odbyłem jazdę próbną z diagnostą i facet zauważył problem, stwierdził że to dziwne i raczej tak nie powinno być. Na początku jak jechaliśmy po płaskim terenie był sceptycznie nastawiony do "skoków", ale jak podjeżdżaliśmy pod zniesienie i Tipo paliło ok. 8 litrów, a na zjeździe zaczynało palić przez 3-4 sekundy 12 litrów to grubo go zdziwiło. Porobił sobie jakieś sreeny na komputerze, ale do niczego konkretnego nie doszedł. Wgrał mi nowe oprogramowanie silnika i sytuacja lekko się zmieniła, ale "skoki" nie zniknęły. Przed aktualizacją "skoki" występowały tylko do 5-tego biegu, nigdy nie miałem "skoku" spalania na 6-tym biegu. Przykładowo jechałem drogą ekspresową 130km/h (6 bieg) nic się nie działo, ale gdy ekspresówka się kończyła i zwalniałem do 90km/h (5 bieg), zaczynała się gehenna. Na odcinku 5 km mogłem zauważyć od 4 do 6 "skoków".

    Samochód oddaję do serwisu na cały tydzień od 13 maja. Jak coś ustalą lub jak mam nadzieję, usuną ten problem oczywiście dam znać co i jak.

    Co do spalania wszystko zależy od prędkości (jeżdżę głownie poza miastem, S3, 3, teraz już też S6 :p). Średnie spalanie mam na poziomie 6,1l/100km (wg komputera), czyli podobne do Twojego. Opony na lato mam 225/45/r17, na zimę zaś 205/55r16. Różnice w spalaniu na oponach są znikome. Bardziej wpływ na spalanie ma deszcz, wiatr czy mróz. W zimę trochę więcej pali, ale to jak każdy samochód. Średnie spalania (wg komputera) na poszczególne prędkości, z którymi najczęściej się poruszam:
    90km/h - 4-4,5l
    105km/h - 5-5,5l
    130-140km/h - ok. 6,5l
    150km/h - ok. 7l

    Cac dzięki za odpowiedź i podzielenie się swoimi obserwacjami.
    Ostatnio edytowane przez dejf5241 ; 10-05-2019 o 21:15

  8. #37
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 styczeń 2018
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    33
    Auto
    -
    Rocznik
    -
    Cytat Napisał dejf5241 Zobacz post
    90km/h - 4-4,5l
    105km/h - 5-5,5l
    130-140km/h - ok. 6,5l
    150km/h - ok. 7l
    Mam takie same wyniki (1.6 MJ). Komputer zaniża o ok. 0,2l/100. Jednak u mnie różnica pomiędzy letnimi R17 i zimowymi R16 jest dość wyraźna i wynosi stabilne ok. 0,3l/100. Różnica ta jest większa niż z/bez belek Thule z dwoma bagażnikami rowerowymi (bez rowerów), z którymi jeżdżę większość lata.

    Oczywiście największe różnice daje wiatr - ludzie często nie zdają sobie sprawy, ze jazda 140km/h z wiatrem 20km/h (dość mocnym, ale żadne to ekstremum) daje opory aerodynamiczne takie same, jak jazda 100km/h pod taki sam wiatr. To niebo a ziemia. Dlatego spalanie na większych prędkościach należy oceniać na większej próbie, albo mierzyć w naprawdę bezwietrzną pogodę...

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    54
    Auto
    Tipo HB 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał cac Zobacz post
    Mam od samego początku. ASO "nie widzi" tego. Dokładnie tak jak piszesz jazda jednostajna (nieważne czy noga czy tempomat) i najmarniej co 20 km taki przytyk. Z moich obserwacji w tym dokładnie momencie następują na kompie dwa objawy:
    - zamknięcie przepustnicy (różny procent, ale przy odczytach 5% to otwarta, a 85% to zamknięta w momencie tego skoku mam 50% +) - nie wiem jakim prawem w ogóle zamyka się przepustnica podczas jazdy???? ASO też nie wie, w sensie "panie nie ma check-engine - nie ma problemu"
    - błąd na EGRze w dosyć dużych wartościach też koło 50% o ile pamiętam - ale to nie zawsze.

    I tu uwaga - identyczne wartości na obu odczytach mam podczas wypalanie DPFa (tylko dłużej oczywiście). Gdyby ktoś chciał wiedzieć DPF wypala się co około 300-400 km w przypadku jazdy pozamiejskiej.

    Napomknę że przy 5000 miałem wymienianą przepustnicę.

    Mój Tipek od początku miał problemy ze zbyt wysokim spalaniem i nadal sprawa jest nie rozwiązana (oczywiście nikt mi nie wierzy w ASO i uznaja spalanie na poziomie 6.2 za bardzo dobre). Po wielu wizytach w ASO (w akcie desperacji 2 różnych) udało mi się na nich wywalczyć programowanie centralki wtryskowej i auto zaczęło jakoś normalniej przyspieszać oraz średnie spalanie jestem w stanie teraz spokojnie uzyskać poniżej 5l ale (uwaga!) tylko jeżeli temperatura powietrza jest powyżej 20C. To niestety nie jest ponury żart, ale przy temperaturach 0-5 nie zejdę poniżej 6.4, przy temperaturach 5-10 6l to jest minimum, a 10-20 to 5.7l. Mam bardzo powtarzalne trasy więc w miarę łatwo było to ustalić.

    Jak Twoje ASO coś ustali daj znać proszę, może bedę mógł coś mojemu podpowiedzieć....

    tu masz typowy przykład z moich obserwacji:
    przepustnica.JPG

    ten pik pokazuje dokładnie ten moment wysokiego spalania a odnosi się do przepustnicy jak widać..

    BTW jakie masz średnie spalanie u siebie?
    Samochód odebrany z serwisu i 2 tygodnie testów za mną. "Skoki" spalania paliwa nie zniknęły, pomimo że w serwisie twierdzili że usterka została usunięta. Wstawiłem samochód na tydzień, a wgrali tylko nowy program silnika, który wg FIAT-a jest dedykowany w przypadkach jak nasz. Czuć lekką zmianę, "skoki" są zazwyczaj do 10 litrów, tylko czasami do 12 litrów. Mniej wyczuwalna jest inna praca silnika podczas "skoku" w porównaniu do starego programu

    Ogólnie po dłuższej rozmowie w serwisie przyznali, że skoro opracowano nowy program sterujący silnikiem pod kątem "skoków" spalania paliwa w 1.6 MultiJet to problem musi być mocno komunikowany w innych serwisach. Szkoda tylko że na razie nic z tego nie wychodzi.

    Serwis potwierdził też twoje obserwacje Cac. Najwięcej błędów podczas "skoku" zgłasza przepustnica i zawór EGR. Zgłosiłem, że w Twoim przypadku przepustnica została wymieniona i problem nie zniknął. Przy następnej wizycie postaram się żeby zwrócili uwagę na EGR. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

  10. #39
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    hej dzięki dejf4141 za update - jak widać Twoje ASO przynajmniej coś próbuje. Odnośnie spalania chyba źle się wyraziłem: nie chodziło mi o chwilowe, a średnią z baku. Mieszkam za miastem i jeżdżę minimum 3000 miesięcznie. Większość (95%) to obwodnica + podmiejskie, 5% to miasto, bo raz-dwa razy na miesiąc wjadę do miasta. I o to kruszę kopie w ASO od początku bo niezależnie od stylu (dziadek, dynamicznie, mega duszenie) różnice między bakami wychodziły jakieś 0,2 na 100 czyli w granicy błędu pomiaru bardziej. A przy tej ilości km jest to realnie odczuwalne dla kieszeni - przeszło 200 pln miesięcznie idzie w błoto.

    Dla mnie normą było zapalenie się kontrolki paliwa po przejechaniu 620-640 km. Obecnie spokojnie przejeżdżam 800. Minimalne spalanie jakie uzyskałem wyszło 4.7 na baku - i nie mówię tu o żadnej trasie, tylko ponad tydzień jeżdżenia, zatem rozgrzewanie silnika przynajmniej codziennie itp. Obecnie mam 3 bak który wyszedł 5.0 - recepta to obecna pogoda (tak jak pisałem coś mam uwalone z temperaturą, wstępnie przepływomierz zgłoszę bo ma złe odczyty ewidentnie) + spokojne przyspieszanie oraz max około 110 (107 jest ulubione . Co ciekawe, wcześniej wiele szybciej nie jeździłem, zazwyczaj koło 120. Ale skoro robi to różnicę tego rzędu to te 10 mniej mnie satysfakcjonuje. BTW jaką masz średnią prędkość z tripów? Mi wychodzi 57 km/h i o dziwo praktycznie nie rózni się od starego czyli kiedy teoretycznie jeździłem szybciej.

    Reasumując:
    - na spalanie chwilowe nie patrzę pod kątem spalania bezpośrednio bo kłamie. W sensie potrafi pokazywać 4.5 a wyjdzie mu 6.2, a potrafi pokazywać to samo 4.5 a wyjdzie 5. Ten wskaźnik daje jakiś obraz ale bardziej ogólny czyli np pod kątem tych skoków.
    - cegiełki są dosyć niezawodne - przy dobrym spalaniu przejeżdżam na każdej 75-80 km, przy złym 55
    - średnie spalanie - u mnie zawsze wyliczał dobrze (identycznie z dystrybutora mi wychodziło, przez 40000 km 2 razy się omskneło o 0.1), Co ciekawe od tych 3 baków kiedy udało się zacząć uzyskiwac przyzwoite wyniki myli się, ale zawyża za każdym razem o 0,1-0,2.


    I drugie pytanko, nie wiesz czasami jaką wersję Ci wgrali? Masz może jakiegoś ELMa żeby sprawdzić? U mnie obecnie jest 10SW035534. Nigdzie nie udało mi się znaleźć info jaka jest najnowsza wersja obecnie.

  11. #40
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    54
    Auto
    Tipo HB 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Z przebiegu 23 000 km, średnią prędkość mam 59km/h - tyle pokazał mi trip b, który nie był kasowany od nowości samochodu. Wartość praktycznie jak twoja Cac.

    Co do wersji oprogramowania, niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć. Nie mam jak tego sprawdzić. Jednak w przeciągu ostatnich 6 miesięcy, miałem już dwukrotnie wgrywany nowy soft. Po ostatniej zmianie mam wrażenie, że spadło spalanie. Ciężko określić o ile, za mało jeszcze przejechałem, a wietrzna pogoda nie pomaga i wyniki są dosyć różne. Szacuję, że spadek wynosi minimum o 0,2l. Jednak to tylko szacunek.

    Średnią spalania wyliczam sam, a potem porównuję z wynikami komputera. Nie rozpracowywałem tak dokładnie tematu jak Ty Cac, na cegiełki itp. Zauważyłem tylko, że jak leję zwykły ON średnia wyliczona jest identyczna z komputerem. Tankując ON premium (jeśli można to tak nazywać ) średnia wyliczona jest o 0,2l niższa względem komputera.

    Podsumowując, średnia wychodzi mi ok. 6 litrów. Jazda z prędkościami 130-140km/h (dwupasmówki), 100km/h (jednopasmówki) + jazda po mieście - jakieś 20-30% całości przelotów. Zgadzam się z Tobą, że jazda na 5 biegu ok. 100-110km/h jest bardziej ekonomiczna, niż na 6 biegu ok. 120-130km/h pomimo tych samych obrotów silnika. Sporą różnicę tłumaczę sobie zwiększonym oporem powietrza. Nigdy nie jeździłem innym dieslem i nie mam porównania. Pewne jest to, że silnik jest bardzo czuły na najmniejsze podmuchy wiatru. Kupując Tipo miałem przekonanie, że będzie palił więcej o 0,5-1l w porównaniu np. do VW Golfa. Uważam jednak, że całość równoważy się jeśli zwrócimy uwagę na spalanie oleju silnikowego, które nie występuje 1,6 MJet, w porównaniu do silników diesla VW.

  12. #41
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    71
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017
    dejf coś mnie tknęło: skoro miałeś wgrywany soft to jak nie masz zresetowanego tripa od początku? U mnie każde wgranie softu silnika resetowało oba tripy. No chyba że to asowcy resetowali sobie z łapy ale wtedy poco oba na raz? Moze ktoś potwierdzić reset tripów przy wgraniu softu?

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    210
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    U mnie wychodzi podobnie około 6 litrów (30% miasto, 70% drogi krajowe). W poprzednim bravo również z silnikiem 1.6 (le 105 km) wychodziło podobnie.
    Zauważyłem że nie wolno zamulać tego silnika, trzeba jeździć dosyć dynamicznie i trzymać obroty lekko powyżej 2k

    A tak nawiasem ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy 1.6 Mjet a 1.6 Mjet II?

  14. #43
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2018
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    54
    Auto
    Tipo HB 1.6 MultiJet
    Rocznik
    2017
    Cac nie zresetowało mi ani razu tripów, po wgraniu dwukrotnie nowego softu. Za pierwszym razem nie było czuć różnicy podczas jazdy, ale pozmieniało mi ustawienia w radiu i na wyświetlaczu pomiędzy zegarami. Po drugiej aktualizacji, którą mam obecnie widać różnicę w spalaniu i jakby wolniej się zbierał - takie mam wrażenie. Dodatkowo wydłużył się interwał wypalania DPF, ale jeszcze za wcześnie na konkrety, za mało najechanych km.

    Sławek89 w wersji Multijet II (2012 r.) wprowadzono m.in. nowy układ wtryskowy (CR 3. gen.), a filtr DPF połączono w jeden moduł z zaworem EGR. (źródło: https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...cc=ucs&utm_v=2. Nie wiem na ile te informacje są wiarygodne, ale jakiś pogląd jest.

  15. #44
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2019
    Skąd
    DJ
    Postów
    119
    Auto
    Tipo Station Wagon Longue 1.6 M-Jet 16v 120KM DDCT
    Rocznik
    2017
    Jestem ciekaw ile zaoszczędzacie paliwa przy włączonym trybie ECO, w stosunku do jazdy z wyłączonym trybem ECO ?

    InkedIMG-20190225-WA0003_LI.jpg

  16. #45
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Nieważny post


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spalanie 1,6
    Napisany przez grandekropka na forum 500X
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 23-06-2017, 21:50
  2. duże spalanie?
    Napisany przez dgr2001 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-04-2017, 15:51
  3. Co wpływa na spalanie?
    Napisany przez sim86 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 19-02-2013, 10:20
  4. Spalanie
    Napisany przez maniek8998 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 20-07-2010, 22:01
  5. Za duże spalanie...
    Napisany przez tomek1997 na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-01-2010, 19:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-diesla-tipo-535spalanie-39038

ile spala tipo 1.6 mulijet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl