Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez Termotech

Temat: Zmniejszone zużycie LPG i zwiększone benzyny  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016

    Zmniejszone zużycie LPG i zwiększone benzyny

    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mniej zużywa gazu a więcej benzyny. Tipo 1.4 95KM + tartarini. Zawsze spalał około 8l gazu. Benzyny nie mierzyłem. Teraz 6l gazu i 2-2,4l benzyny. Coś pozmieniało się w ustawieniach?? To kwestia elektroniki - komputera czy mechaniki ??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Bardziej temperatury zewnętrznej . Niższa temperatura zewnętrzna powoduje dłuższe nagrzewanie się silnika ,co związane jest z późniejszym przełączaniem z benzyny na gaz .

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Tipo na LPG jeżdżę 3,5 roku, i podczas poprzednich zim nie miałem tak niskiego zużycia gazu, więc myślę że to chyba nie to.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Sprawdź w inny serwisie czy dotrysku nie włączyli na niższe parametry . Mi też pali więcej pb kosztem lpg-temperatura zewnętrzna ,silnika ,długość trasy-razem jest różnica

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    DamianoZaw

    Czym się różni letni gaz LPG od zimowego?
    Zimowy gaz LPG posiada w składzie zwiększoną ilość propanu, co wpływa na wzrost lotności mieszaniny gazowej. Propan ma nie tylko wysoką prężność par, ale również dużą liczbę oktanową, dzięki czemu możliwe jest utrzymanie w butli odpowiedniego ciśnienia, nawet pomimo niskich temperatur. Proporcje propanu i butanu w okresie zimowym to 60 do 40. W okresie letnim natomiast większa zawartość propanu i tym samym zbyt wysoka prężność par mogłaby doprowadzić do odparowywania gazu w przewodach instalacji. W konsekwencji skutkowałoby to uszkodzeniem silnika. Z tego względu mieszanina gazu LPG latem do 60% butanu i 40% propanu. Niższa liczba oktanowa i mniejsza prężność par nie stanowi problemu w wyższych temperaturach otoczenia. Letni gaz LPG jest wydajniejszy, ponieważ jego główny składnik – butan – jest tańszy niż propan, a sama mieszanka o około 6% bardziej kaloryczna niż zimowa.
    Może coś w tym jest?, ja nie sprawdzam ile pali, ale teraz rzeczywiście jezdzac po miescie głownie spalił mniej, zrobilem na butli 500 km co tylko na trasie da się pobić ten wynik

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    To będzie 4 zima na LPG i podczas poprzednich nie zauważyłem aby spalał tyle gazu i benzyny. Przeważnie było 8 +/- 0,5 l.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2020
    Skąd
    się wziąłem
    Postów
    5
    Auto
    Tipo 1.4 , P.EVO 1.4, Doblo 223 1.6, Panda II 1.2
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał DamianoZaw Zobacz post
    Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mniej zużywa gazu a więcej benzyny. Tipo 1.4 95KM + tartarini. Zawsze spalał około 8l gazu. Benzyny nie mierzyłem. Teraz 6l gazu i 2-2,4l benzyny. Coś pozmieniało się w ustawieniach?? To kwestia elektroniki - komputera czy mechaniki ??
    Jeśli nikt nie zmieniał celowo ustawień sterownika LPG - to nic się samo nie pozmieniało. Moment przełączenia zasilania z PB na LPG jest określany na podstawie temperatury reduktora, który jest podgrzewany płynem chłodzącym silnika (najczęściej z małego obiegu). Jeśli rzeczywiście samochód przełącza się na gaz zdecydowanie później niż poprzedniej zimy, to przyczyn należy poszukiwać w wolniejszym podgrzewaniu reduktora (najczęściej), lub (bardzo sporadycznie) w błędnym odczycie temperatury reduktora przez sterownik.
    Wolniejsze nagrzewanie reduktora może być spowodowane (poza temperaturą zewnętrzną oczywiście) zanieczyszczeniem sekcji wodnej reduktora osadami, zbyt małą ilością płynu w układzie chłodzenia silnika, zagięciem lub zaciśnięciem przewodu wodnego do reduktora, ewentualnie niesprawnym termostatem.
    Podłączenie reduktora do układu chłodzenia silnika poprzez trójniki, też powoduje dłuższe jego nagrzewanie niż podłączenie w szereg z nagrzewnicą, choć to nie zmieni momentu przełączania w stosunku do poprzedniej zimy. (ja osobiście jestem zagorzałym zwolennikiem podłączania w szereg)
    Błędny odczyt temperatury jest najczęściej spowodowany wadliwym połączeniem (brud, wilgoć) we wtyczce łączącej czujnik temperatury z dalszą częścią wiązki, czasami uszkodzeniem przewodu w miejscu jego zalania uszczelniaczem w mosiężnej obudowie.
    Sterowniki LPG ulegają awariom niezwykle rzadko, więc raczej nie szukał bym tam przyczyn.
    Najprawdopodobniej jednak późniejsze przełączanie na LPG to subiektywne wrażenie.
    Mam nadzieję że rzuciłem nieco światła na Twój problem.
    Pozdrawiam
    Talarsw lubi to.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Przejechałem ze 3 zbiorniki gazu i za każdym razem podobny wynik 6l LPG i niecałe 2,5l pb.
    Przełącza się na LPG raczej po takim samym dystansie jak podczas poprzednich zim - około 2km.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 czerwiec 2020
    Skąd
    się wziąłem
    Postów
    5
    Auto
    Tipo 1.4 , P.EVO 1.4, Doblo 223 1.6, Panda II 1.2
    Rocznik
    2017
    Napisz proszę jaki masz sterownik LPG.
    Wiem że Tartarini, ale jaki dokładnie model.
    A jak wyliczyłeś to spalanie (zwłaszcza benzyny)?
    Jak długie odcinki przejeżdżasz pomiędzy kolejnymi rozruchami.
    Tak jak wcześniej pisałem, jeśli nikt nie grzebał w sterowniku, to nie ma powodu aby cokolwiek się zmieniło.
    Po przełączeniu na gaz, samochód jedzie na gazie i nie pobiera benzyny.
    Wyjątkiem są sytuacje gdy celowo ustawimy dotrysk benzyny, ale wtedy taka sama sytuacja byłaby poprzedniej zimy.
    Dotryski benzyny ustawia się na ogół w zakresie większych obciążeń i najczęściej w sytuacji gdy reduktor nie daje rady. (spadek ciśnienia przy obciążeniu, zapętlanie czasu wtrysku przy obrotach itp.)
    Możliwe jest też pobieranie benzyny w sytuacji takiego ustawienia tzw"strategii wolnych obrotów", że są one realizowane poprzez podanie dawki benzyny. Najczęściej spowodowane jest to niestabilną pracą na wolnych obrotach przy zasilaniu gazem, ale niemal zawsze da się to rozwiązać za pomocą odpowiedniej korekty dawki w stosunku do temperatury.
    Ale o tym też wiedziałbyś już poprzedniej zimy.
    Przypominam sobie taką sytuację sprzed paru już ładnych lat, gdy przyjechał do mnie klient z podobnym jak Twój problemem. Okazało się po dokładnej diagnostyce że pierwszy wtryskiwacz benzyny był nieszczelny i benzyna "lała się" do pierwszego cylindra nawet w sytuacji gdy był on zamknięty.
    Niemniej jednak tamten samochód to był stary wypierdziany przez niemca VW z przebiegiem blisko pół bańki.(na liczniku oczywiście 220 tys)
    Pozdrawiam.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    Nie wiem czy o to chodzi, ale mam Evo01. Dojeżdżam do pracy 30km w jedną stronę. W 70-80% przypadków odpalam silnik i przejeżdżam te 30km. Wiadomo zakupy i inne sprawy - wtedy przejeżdżam 1-2 km.
    Ostatnie kilka razy tankuje LPG i benzynę do pełna, na tej samej stacji i dystrybutorze - tak obliczam zużycie.
    Nie napisałem tego wczesniej, ale byłem w lipcu na regulacji LPG poza AGŚ. Tylko po niej nie prowadziłem pomiarów zużycia LPG, więc nie wiem czy miała ona na to wpływ.
    Dotrysk benzyny miałem ustawiony 3 lata temu przez AGŚ. Gość który robił mi regulacje w lipcu też mi dotrysk ustawił.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2016
    Skąd
    Zawiercie
    Postów
    436
    Auto
    Fiat Tipo 1.4 95KM/LPG Tartarini
    Rocznik
    2016
    No i chyba wyszło co jest przyczyną. Okazało się że podczas jazdy na gazie, był włączony jeden wtryskiwacz benzyny.
    Po jego wyłączeniu spalanie LPG wróciło do normy, czyli około 8l.


 

Podobne tematy

  1. Zwiększone spalanie po zaślepieniu egr i usunieciu klap wirowych
    Napisany przez szybkimario na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-09-2015, 09:22
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-11-2014, 14:53
  3. Zużycie oleju
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-06-2014, 21:15
  4. Unoszaca się woń benzyny lub niedokońca spalonej benzyny
    Napisany przez Darksaience na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-08-2012, 12:52
  5. Brak mocy, zwiększone spalanie
    Napisany przez piotrekb na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-04-2012, 14:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl