zdejmowanie opasek by wyjąć filtr powietrza silnika

Temat: zdejmowanie opasek by wyjąć filtr powietrza silnika

  1. Avatar largo

    largo napisał:

    zdejmowanie opasek by wyjąć filtr powietrza silnika

    powiedzcie jak to sie sciąga te opaski metalowe i jakie narzedzie do tego tak chce wiedzieć na przyszłośc jak bede sam wymieniał, ta opaska jest wielokrotnego uzytku? jak to sie zdejmuje, rozkminiałem różne szczypce do tego ale na nic niewpadłem nawet niewiem jak to sie zapina, za co chycić itd....
     

  2. Avatar marnyd4d

    marnyd4d napisał:
    Mam ten sam problem.
     
  3. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Opaski systemu click/r click. Na sieci można znaleźć szczypce i jakto się zdejmuje i zaciska. Można też podejrzeć w ASO. Opaski wielorazowe.
     
  4. leinad napisał:
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Opaski systemu click/r click. Na sieci można znaleźć szczypce i jakto się zdejmuje i zaciska. Można też podejrzeć w ASO. Opaski wielorazowe.
    Nic się tutaj nie zdejmuje. Odkręcamy 2 śruby mocujące obudowę filtra do silnika a następnie 6 śrubek obudowy (na zdjęciu widoczne 3 obok siebie - 3 pozostałe są od dołu).

    Wyjmujemy filtr i wkładamy nowy. Opaski zostawiamy w spokoju!

    IMG_20161231_150737.jpg

    Być może wystarczy odkręcić te 6 śrubek na dole aby wyjąć filtr (dużo tam miejsca). ALE: Ważna czynnością jest wytarcie przepustnicy szmatką z nadmiaru oleju i sprawdzenie drożności rurki odmy (no i czy rurka nie parcieje ale to już za kilka lat).
     
  5. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    Wystarczy odkręcić 6 śrubek.
    Tych dwóch śrubek nie potrzeba. Opaski też nie trzeba ściągać.
    Co do wytarcia przepustnicy to nie bardzo rozumiem - nawet jakby zdjąć całą tą górną obudowę filtra to i tak przepustnicy nie będziemy widzieć.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 31-12-2016 o 19:52
     
  6. leinad napisał:
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Wystarczy odkręcić 6 śrubek.
    Tych dwóch śrubek nie potrzeba. Opaski też nie trzeba ściągać.
    Co do wytarcia przepustnicy to nie bardzo rozumiem - nawet jakby zdjąć całą tą górną obudowę filtra to i tak przepustnicy nie będziemy widzieć.
    W silniku 1.4 8V po zdjęciu tej obudowy była przepustnica przecież tutaj innaczej nie będzie bo dokądś powietrze musi wpaść z tego filtra powietrza. Sprawdzałeś?
     
  7. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    Sprawdzałem, jest inaczej niż w 1.4 8V.
    Przepustnica jest sterowana silniczkiem boscha, nawet go lekko widać na zdjeciu, po prawej stronie filtra na górze.
    Całe powietrze za filtrem wylatuje tylko tą rurą na której jest opaska click r i nigdzie wiecej, cała obudowa filtra od dołu jest zamknięta. I później tą rurą z prawej strony obudowy filtra powietrze trafia do przepustnicy. Przepustnica ma taki numer : 0280750137
    Na zdjeciach google mozna sobie ją dokladniej obejrzeć.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 01-01-2017 o 00:47
     
  8. leinad napisał:
    Ok dzięki za info. W poprzednim aucie sporo grzebałem. Tutaj mam zamiar do końca gwarancji delektować się że nic nie robię. . Przepustnica jak w 1.4 8V wygląda na nierozbieralną. Zmylil mnie kształt tej obudowy -niemal identycznie jak w 8V.
     
  9. Avatar largo

    largo napisał:
    skoro jesteśmy przy wymianie filtra to sprawdzaliście jaki rozdzaj filtra oleju wchodzi do naszego tipka NR?
     
  10. Avatar marnyd4d

    marnyd4d napisał:
     
  11. Avatar JackTheNight

    JackTheNight napisał:
    Znalazłem fajny filmik dotyczący co prawda montażu gazu CNG w naszych TIPO, ale widać na nim wiele ciekawych rzeczy, również te opaski clic r - polecam obejrzeć :


    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 02-01-2017 o 20:33
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry
     
  12. Avatar ZAFFERANO

    ZAFFERANO napisał:
    Ciekawy filmik Natomiast przeraża mnie w tym montażu jak wiele "Mietek" z ASO może spier.....ić Pomimo że pracuję w branży gazowej to jednak na CNG bym się nie zdecydował. Mieliśmy w firmie Ople Combo z fabrycznym CNG. Mały zasięg i kiepskie osiągi przy dwóch stacjach tankowania w Krakowie. Zdecydowanie bardziej jestem zwolennikiem LPG
    FIAT BRAVA 1.6 16V - w krainie wiecznej rdzy ...
    LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
    FIAT CINQUECENTO 704 - "The End" po 23 latach ...
    -------------------------------------------------------------
    FIAT TIPO 1.4 95KM + LPG

     
  13. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Panowie, straszne te opaski
    Jednak nie ma róży bez kolców. Po rozpięciu w układzie chłodzenia, np. podczas wymiany termostatu, po ponownym montażu z miejsca łączenia węża z cybantem płyn leje się jak sraczka z tyłka - wygnieciona gumowa rura już nie ma szczelności po jej zaciśnięciu - informacja z mojej pierwszej ręki po wymianie termostatu w GP. Trzeba albo wymienić gumowy wąż, albo zastosować opaskę skręcaną i ją kontrolować - dopiero po trzecim dokręceniu przestała się luzować, a co za tym idzie przestało lecieć. Pewnie kiedyś ponownie popuści.
     
  14. Avatar largo

    largo napisał:
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Panowie, straszne te opaski
    Jednak nie ma róży bez kolców. Po rozpięciu w układzie chłodzenia, np. podczas wymiany termostatu, po ponownym montażu z miejsca łączenia węża z cybantem płyn leje się jak sraczka z tyłka - wygnieciona gumowa rura już nie ma szczelności po jej zaciśnięciu - informacja z mojej pierwszej ręki po wymianie termostatu w GP. Trzeba albo wymienić gumowy wąż, albo zastosować opaskę skręcaną i ją kontrolować - dopiero po trzecim dokręceniu przestała się luzować, a co za tym idzie przestało lecieć. Pewnie kiedyś ponownie popuści.
    wystarczy zastosować klej do gwintow i nic nie bedzie sie luzować sprawdzone
     
  15. leinad napisał:
    Ja tam wymieniałem węże gumowe w GP i wymieniałem te opaski na tradycyjne cybanty. Nic się nie luzowało...
    Same opaski mogą być ale trzeba mieć specjalne kleszcze. Taniej i wygodniej wymienić...
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.