Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kęty
    Wiek
    39
    Postów
    17
    Auto
    Tipo 1.4 16v
    Rocznik
    2019

    Za małe obroty biegu jałowego?

    Witam. Chciałem zasięgnąć rady czy też macie w swoich Typkach 1.4 95 KM obroty biegu jałowego po rozgrzaniu silnika w okolicach 750 RPM bo wydaje mi się że troszkę są za małe i czuć to (wibracje) na karoserii, kierownicy itp... Nie pamiętam czy tak było zawsze od początku czy nie ale rzadko nim jeżdżę (głównie żona) i ostatnio rzuciło mi się to w oczy...

    Autko ma 4 lata i 22k km przebiegu... (tak, wiem, kolejny niedzielny kierowca [emoji2957])

    Wysłane z mojego Infinix X6820 przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2014
    Skąd
    śląsk
    Postów
    352
    Auto
    Grande Punto 1.4 + LPG i inne marki
    Rocznik
    2007
    Jeżeli masz wyczuwalne drgania to na początku bym wymienił świece i ewentualnie kable wysokiego napięcia i podpiąć go pod kompa i zobaczyć parametry pracy silnika.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    213
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    2x.02.2016
    Tu nie ma przewodów wysokiego napięcia, cewki nakłada się bezpośrednio na świece.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    539
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Przyczyn może być kilka, ale same obroty jałowe Fiatowi nie wyszły. Rodzina FIRE od zawsze miała przedział 800-1000 RPM i raczej nie było problemów, że sama wartość jest za mała (falowanie itd. bywało, ale miało konkretne przyczyny, jakieś głupoty z przepustnicą i zaworkami/kanałami biegu jałowego, czy zapłonem).

    Zejście na 700-750 było błędem i już samo to sprawia, że silniki mają gorszą stabilność, kulturę pracy, a drobne nieprawidłowości w innych układach (zapłon, paliwo, wydech) są uwydatniane (wystarczy minimalnie dodać gazu, tak malutko na ile się da i już silnik pracuje OK).

    Do tego błędy programowe w ECU - np. w modelu Grande to do każdego rocznika coś było (poprawki do Examinera - komputery diagnostyczne dla ASO Fiat jak ktoś nie wie). Można założyć, że w Tipo wcale nie jest lepiej.

    Tak więc przy takich problemach jest pół na pół: coś tam może i masz do wymiany/regulacji/czyszczenia, ale sam silnik ma takie tendencje (brzydki bieg jałowy).

    PS
    Z ciekawostek (z tego forum chyba nawet), to ktoś pisał, że na bieg jałowy pomogło czyszczenie, czy jakieś skasowanie luzów na potencjometrach pedału gazu. Też opcja (do sprawdzenia, wykluczenia).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 31-10-2023 o 17:32


 

Podobne tematy

  1. Obroty biegu jałowego t-jet
    Napisany przez manio20 na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 28-04-2022, 00:17
  2. Podwyższone obroty biegu jałowego
    Napisany przez Sławek89 na forum Silniki Diesla Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-02-2021, 17:19
  3. Bravo 1.6 16V CF3 - za niskie obroty oczekiwane biegu jałowego
    Napisany przez Mad_Maxs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post: 14-07-2017, 09:42
  4. 1,4 16v wysokie obroty biegu jałowego + falowanie obrotów
    Napisany przez marrrrrrrro na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-02-2016, 17:24
  5. Fiat Siena 1.6 Obroty Biegu Jałowego
    Napisany przez Dydek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-11-2014, 23:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl