Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 26 z 26
Like Tree1lubi to!

Temat: Tipo 1.4 16V LPG Wypalanie zaworów  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    panuje dziwny przesąd że na branie oleju pomaga olej o wiekszej liczbie przed W co jest oczywiście bzdurą.
    Jest teoria, że w przypadku takich luźnych silników największe spalanie oleju występuje, kiedy silnik jest jeszcze zimny (mówimy o normalnej eksploatacji, nie o sportach motorowych). Jak będzie występował natrysk oleju (a 10W jest płynny nawet przy -30 stopni C), to może się okazać, że to jednak nie bzdura, bo 10W50 zrobi w tych warunkach grubszy klin olejowy na ściance cylindra niż 5W50.

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Lubryfikator w instalacji lpg pomaga tyle co kadzidlo umarlemu, tylko kolektor dolotowy zasyfia. Osobiście wolę bez kosztowy dotrysk Pb jak już.
    Jak czytam takie coś, to się cieszę, że spalam benzynę a nie LPG
    Znaczy to, że zdarzały się już powypalane gniazda zaworowe mimo lubryfikatora?
    Kolektor dolotowy w przypadku MPI to chyba jednak ciężko jest zasyfić, czy się mylę?
    Dotrysk benzyny z jakimś sensownym dodatkiem to już coś, ale to nie jest właśnie bezkosztowo. Bezkosztowo to jest zamontować najtańszą instalację w silniku nie nadającym się do LPG, ustawić ubogą mieszankę i uważać, że wszystko jest ok

    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    Natomiast z tym 10W60 to juz bym nieco uważał
    W przypadku takiej konstrukcji jak ten 1.4 nie widzę przeciwwskazań, żeby od polowy kwietnia do polowy października lać 10W60, jeśli ktoś wymienia olej dwa razy w roku. Po prostu trzeba się liczyć ze wzrostem spalania paliwa, nie oleju. Olej musi odpowiadać konstrukcji silnika i warunkom eksploatacji.

    W podobnie luźno spasowanym 2.4 MA przejście wiosną z 0W20 na 5W30 zredukowało spalanie oleju do minimum, ale jak jesienią zrobiło się zimno, to to spalanie jednak trochę wzrosło. W tym miejscu trzeba sobie też uczciwie powiedzieć, że im bardziej olej jest przepracowany, tym więcej będzie go znikać. Te mniej lub bardziej syntetyczne oleje nadają się do wymiany po 5-10k km, no i dochodzi do tego rozrzedzenie paliwem. To tak w kontekście spalania oleju.


    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    no i ceramizerem to już gorzej. Sam nie wiem co o tym sądzić.
    Ceramikę do silnika zastosowałem po raz pierwszy, i to najbardziej z myślą o mroźnej zimie. Oczywiście miałem cichą nadzieję, że zahamuje to trochę spalanie oleju w tych najgorszych dla silnika warunkach, ale nie liczyłem na brak ubytków. Według mnie silnik pracuje ciszej i jest jakby ciut mocniejszy. Natomiast nie może być autosugestią, że widzę nadal poziom MAX na bagnecie, i to po użytkowaniu w dużych mrozach. Jest lepiej niż oczekiwałem. W końcu normalność, czyli w miejsce odparownego oleju wchodzi benzyna i poziom na bagnecie pozostaje stały. Tylko znowu zaznaczam - ja wlałem 2 dawki, jak do mocno zużytego silnika, a mam przebieg dopiero 43k km.
    Ostatnio edytowane przez Trump ; 21-03-2021 o 14:28



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    733
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Jest teoria, że w przypadku takich luźnych silników największe spalanie oleju występuje, kiedy silnik jest jeszcze zimny (mówimy o normalnej eksploatacji, nie o sportach motorowych). Jak będzie występował natrysk oleju (a 10W jest płynny nawet przy -30 stopni C), to może się okazać, że to jednak nie bzdura, bo 10W50 zrobi w tych warunkach grubszy klin olejowy na ściance cylindra niż 5W50.
    ma to sens z tym, że zuzycie oleju w tym silniku ( i z tego co zauwazylem to w starszych 16zaworowych ecotekach) bylo największe przy dluzszej , autostradowej jezdzie.
    W moim BravoII, AstrzeG , VectrzeC przy spokojnej jezdzie wokół komina zuzycie oleju było niewielkie. Przy jednorazowej trasie np Zabrze - Hel i nazad czy Zabrze - Iława i nazad ( a czesto takie robię) - czyli tam z i z powrotem ok 1000km - żuzycie nagle wzrastało - o ile w Bravo bylo to ok 0,3l /1000 to juz w łoplach conajmniej 0,5l/1000. Po zmianie na 5W50 po takiej trasie w Bravo nie ubylo na tyle zeby mozna to bylo zauwazyc a w łoplu tak ze 0,2- 0,4. Niewiele mniej ale jednak cos tam mozna bylo zauwazyc. Inna rzecz ze pozniej ecotek mi się juz tak rozpił że zaden olej mu nie pomógł


    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Jak czytam takie coś, to się cieszę, że spalam benzynę a nie LPG
    dokładnie. Rozumiem znaczne oszczędnosci przy zakupie gazu ale te wszystkie cyrki, obawy, kombinowanie i stres czy coś przedwcześnie nie dupnie.. nie, to nie na moje nerwy. Za słabe je mam



    Cytat Napisał Trump Zobacz post
    Ceramikę do silnika zastosowałem po raz pierwszy, i to najbardziej z myślą o mroźnej zimie. Oczywiście miałem cichą nadzieję, że zahamuje to trochę spalanie oleju w tych najgorszych dla silnika warunkach, ale nie liczyłem na brak ubytków. Według mnie silnik pracuje ciszej i jest jakby ciut mocniejszy. Natomiast nie może być autosugestią, że widzę nadal poziom MAX na bagnecie, i to po użytkowaniu w dużych mrozach. Jest lepiej niż oczekiwałem. W końcu normalność, czyli w miejsce odparownego oleju wchodzi benzyna i poziom na bagnecie pozostaje stały. Tylko znowu zaznaczam - ja wlałem 2 dawki, jak do mocno zużytego silnika, a mam przebieg dopiero 43k km.
    hmm. Ok, pomyślę. Dzięki
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    42
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 16V
    Rocznik
    2017
    Zastanawiam się na instalacją LPG w silniku 1,4 95KM. Z tego co pytałem, to często problemy w gazem wynikają z niewłaściwej instalacji, w tym ustawienia złej mieszanki, itp. oraz używania auta np. jako taxi. Czy przy prywatnym używaniu auta, ok 17tys./rok może coś się dziać? Odnośnie spalania oleju to na ok. 15tys. dolewam ok 1l. To chyba nie jest dużo, tak? Odnośnie serwisowania auta przy LPG - czy świece należy wymieniać przy każdej wymianie oleju? Tak w ogóle czy ktoś miał‚ wymieniane zawory lub regenerowaną głowicę? Ile coś takiego może kosztować?
    Ostatnio edytowane przez cinek8 ; 20-07-2021 o 23:48

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    3 lata temu regenerowałem głowice w stilo 1.4 95 km. Konstrukcja identyczna. Koszt zrobienia głowicy 400 pln. Robocinza i inne części: rozrząd, śruby uszczelki itp 1700pln. Skończyło się na 2100 zł (3 lata temu. podkarpacie takze ceny stosunkowo niskie

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Jeździłem Stilo 3D z tym silnikiem i zrobiłem na gazie 115 tys km. Od 95 tys - jak go kupiłem - do 210 tys, jak rozbiłem i poszedł do handlarzy.
    Świece zmieniłem przez ten dystans raz (i to dla przyzwoitości, bo były w bardzo dobrym stanie). Wszystko hulało bez najmniejszych problemów. Robiłem 30 tys rocznie.
    Fura poszła do handlarzy w idealnym stanie mechanicznym i silnikowym (ale nie z blacharskim :-D ).
    Myślę, że wymiana świec co 15 tys to przesada.
    Ostatnio edytowane przez ochkarol ; 20-07-2021 o 21:30

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2019
    Skąd
    Chrzanow
    Postów
    108
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Kolego cinek8. Mam 1.495km na gazie już 60tys w dwa lata niecałe. Oprócz filtrów to wymieniłem swiece przy 63tys. Na trasie cały czas 4 / 4.300 obrotów cały czas przez tysiąc km/ 9h.nic się nie dzieje. Policz koszt nawet remontu głowicy to zostaje jeszcze w H....

  8. #22
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Moje staro pudło tj. Punto 2 1.2 16v to protoplasta silnika 1.4 16v, 1.4tjet na lpg śmiga od 180kkm, obecnie 260kkm i nie zapowiada się żeby silnik się skończył. Nic nie było robione do tej pory.

  9. #23
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Świece jednoelektrodowe ,czasem radzą zmniejszyć lekko szczeliny ,ale to poszukaj w sieci i wymiana co 30 tyś nie nadwyręży układu zapłonowego. Fajnie gdybyś mógł wstawić irydowe - lepsza i konkretniejsza iskra ,ale decydujesz portfelem ) > Nie oszczędzać na przeglądach lpg i tyle

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2014
    Skąd
    ŁÓDŹ
    Wiek
    43
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2018
    Nie porównujcie silnika z Tipo do tego z wcześniejszych Fiatów (Stilo, Punto itp) różnica przedewszytkim jest w materiale wykonania (w Tipo gorszy mniej odporny na błędy) oraz ma inne dawkowanie paliwa bardziej precyzyjne.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2021
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    52
    Postów
    594
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet (żony)
    Rocznik
    2009
    Jak dla mnie, to znaczy tylko tyle, że trzeba lepiej zainstalowanej instalacji.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2017
    Skąd
    3city
    Wiek
    33
    Postów
    30
    Auto
    Tipo SW 1.4 lpg
    Rocznik
    2017
    Zrobione 147.500 Km na lpg od poczatku. Olej wymieniany co 20k, oleju dolewam 0,5l miedzy przegladami. Zero remontow


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Wypalanie dpf
    Napisany przez Dany1989 na forum Croma
    Odpowiedzi: 64
    Ostatni post: 19-10-2019, 19:25
  2. Wypalanie DPF
    Napisany przez Braver na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-03-2019, 21:55
  3. 1.4 95KM a wypalanie zaworów
    Napisany przez wkk01 na forum 500L
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-03-2019, 19:28
  4. wypalanie co 50 km
    Napisany przez wagadugu867 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-03-2018, 21:28
  5. DPF- Co ile wypalanie
    Napisany przez wolodyja na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2017, 21:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16v-lpg-wypalanie-zaworow-48177

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534tipo-1-4-16v-lpg-wypalanie-zaworow-481772

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl