Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni
Posty od 196 do 210 z 268
Like Tree38lubi to!

Temat: T-JET tuning, modyfikacje, [oraz opcja z lpg]  

  1. #196
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Cześć

    Jestem już po montażu instalacji. Konwersję wykonałem w polecanym na lpg-forum.pl autoryzowanym serwisie STAG (roboform550, Dar-Gaz Kuczewola). Na instalację składają się:

    - sterownik STAG 4 QBOX BASIC
    - reduktor AC R02 150
    - filtr fazy lotnej Certools (bulprenowy)
    - wtryskiwacze Alex Barracuda 115Nl
    - centralka LED300/401B
    - zbiornik BORMECH 630/49/200

    Dodatkowych modyfikacji mocowych jednak nie przewiduję, więc zestaw wydaje mi się optymalny pod fabryczną moc. Dodatkowo uzgodniliśmy:

    - demontaż kolektora dolotowego do wykonania nawiertów pod nyple
    - temperaturę przełączania na LPG na poziomie 35 stopni C
    - strojenie na drodze z sondą AFR.

    Pierwsze wrażenia... Silnik pracuje inaczej niż na benzynie. Jakby ciszej, jest też odrobinę słabszy, mniej elastyczny, wymagający częstszych redukcji na skrzyni podczas jazdy pod górę. Będę o tym rozmawiać z instalatorem przy okazji przeglądu na 1000km. Czy u Was też były zauważalne róźnice między B/G?
    Jeśli chodzi o pracę silnika na lpg, org wtryskiwacze PB w 1.4tjet są głośne. Barracudy są ciche. Nie zauważyłem aż takich różnic pomiędzy B/G.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #197
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    To prawda, wtryskiwacze noPb w TJetach dają do wiwatu. Na Barkach jest cichutko. Teraz czekam z niepokojem na ewentualne problemy z porannym rozruchem. Mam nadzieję, że mnie to nie spotka. Po wpisach oraz zachowaniu Gazimierzy z poczytnego forum lpg wynika, że jakby sobie z tematem tjetów nie radzą...
    U kolegi w 150 konnym Bravo problem pojawił się po dłuższej jeździe na benzynie. Pomógł... Demontaż instalacji gazowej. Trochę kiepska opcja biorąc pod uwagę koszty takiej "naprawy" ��
    Italians Do It Better

  4. #198
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    To prawda, wtryskiwacze noPb w TJetach dają do wiwatu. Na Barkach jest cichutko. Teraz czekam z niepokojem na ewentualne problemy z porannym rozruchem. Mam nadzieję, że mnie to nie spotka. Po wpisach oraz zachowaniu Gazimierzy z poczytnego forum lpg wynika, że jakby sobie z tematem tjetów nie radzą...
    U kolegi w 150 konnym Bravo problem pojawił się po dłuższej jeździe na benzynie. Pomógł... Demontaż instalacji gazowej. Trochę kiepska opcja biorąc pod uwagę koszty takiej "naprawy" ��
    Pisałem wczoraj posta na lpg forum w tym temacie o 1.4tjet, ale nie wiem czy ktoś go wykasował czy jest inna przyczyna. Na pewno post był dodany, bo w miedzy czasie sprawdzałem czy ktoś się do nie go nie odniósł. Otóż skontaktowałem się z pracownikiem AGŚ, który twierdzi że problem falowań i i itp na zimnym silniku na pb w 1.4tjet to kwestia poprawnej regulacji z pomiarem AFR. 1.4tjet jest czuły na minimalny rozjazd w dawkowaniu. Do takiej regulacji z AFR też się trzeba przyłożyć, i nie raz nie jest to kwestia jazdy i regulacji przez parę km tylko dłużej schodzi. Najchętniej sam bym się zajął regulacją z AFR, tylko sprzęt do tego trochę kosztuje a nie ma względnie taniej alternatywy dostępnej na razie np. opartej na kontrolerze Stag AFR. Ponoć Ci z AGŚ poprawiają po znanych zakładach z lpg forum. Coś w tym może być. Drugie Tipo 1.4 tjet w rodzinie było gazowane w Silesii Cars. Problem wystąpił po 6kkm jazdy na lpg. Podczas wizyty u nich, właściciel auta się dowiedział że TTTM. Szkoda tylko że przed montażem o tym nie powiedzieli, i że nie ogarniają tematu bo pewnie nie mają czasu na doktoryzowanie się i tracenie swojego cennego czasu.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 12-09-2022 o 07:42

  5. #199
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Zrezygnowałem z usług dwóch gazimierzy, którzy nie mieli zamiaru demontować kolektora do wykonania nawiertów oraz nie widzieli potrzeby strojenia z sondą AFR. Niestety wieku przedstawicieli tej branży idzie na "rympał" w sensie na ilość, nie jakość.
    Rozmawiając z kolegą od 150 konnego Tjeta wykluczyliśmy motyw zwietrzalego paliwa. Pozostaje zatem poruszany ostatnio na forum gazowym motyw zaworu EVAP, chociaż moim zdaniem problem leży gdzieś indziej. Zacznijmy od tego, że silniki fabrycznie wyposażone w instalacje gazowe posiadają nieco inaczej zaprojektowaną głowicę. Różnice dotyczą zaworów oraz gniazd zaworowych. Wersje benzynowe posiadają kąt przylgni 45 stopni. Te z fabrycznym LPG 30 stopni. Różnice dotyczą także obróbki powierzchniowej. Przylgnie zaworowe w wersji LPG są stellitowane, a zawory zamiast chromowania są azotowane. Moim zdaniem będzie to miało wpływ na szybsze zużycie silnika zależnie od wystrojenia instalacji.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Pamiętasz może symbol sterownika benzyny który masz w swoim tjecie?
    Italians Do It Better

  6. #200
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Zrezygnowałem z usług dwóch gazimierzy, którzy nie mieli zamiaru demontować kolektora do wykonania nawiertów oraz nie widzieli potrzeby strojenia z sondą AFR. Niestety wieku przedstawicieli tej branży idzie na "rympał" w sensie na ilość, nie jakość.
    Rozmawiając z kolegą od 150 konnego Tjeta wykluczyliśmy motyw zwietrzalego paliwa. Pozostaje zatem poruszany ostatnio na forum gazowym motyw zaworu EVAP, chociaż moim zdaniem problem leży gdzieś indziej. Zacznijmy od tego, że silniki fabrycznie wyposażone w instalacje gazowe posiadają nieco inaczej zaprojektowaną głowicę. Różnice dotyczą zaworów oraz gniazd zaworowych. Wersje benzynowe posiadają kąt przylgni 45 stopni. Te z fabrycznym LPG 30 stopni. Różnice dotyczą także obróbki powierzchniowej. Przylgnie zaworowe w wersji LPG są stellitowane, a zawory zamiast chromowania są azotowane. Moim zdaniem będzie to miało wpływ na szybsze zużycie silnika zależnie od wystrojenia instalacji.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Pamiętasz może symbol sterownika benzyny który masz w swoim tjecie?
    Musiałbym sprawdzić MES-em, zresztą MES ma do wyboru 2 sterowniki w tym aucie z tym silnikiem. W wersji z lpg fabrycznym i bez. To o czym piszesz i zmianach w głowicy, to jest kwestia przystosowania silnika konstrukcyjnie pod zasilanie lpg. Teoretycznie żeby wydłużyć trwałość głowicy, zaworów i itp. To w czym jest problem to kwestia sterowania strategia działania ECM silnika. U siebie zalewałem 35l Pb na praktycznie pusty zbiornika, odpalałem z odpiętym Evapem na noc. Bez rezultatu. Co jakiś czas zdarza się że zafaluje. Najbardziej w upalne dni. Nie jest to temat jak dla mnie zbyt upierdliwy, człowiek ma inne rzeczy na głowie a nie samochód.

  7. #201
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    To w czym jest problem to kwestia sterowania strategia działania ECM silnika. U siebie zalewałem 35l Pb na praktycznie pusty zbiornika, odpalałem z odpiętym Evapem na noc. Bez rezultatu. Co jakiś czas zdarza się że zafaluje. Najbardziej w upalne dni.
    W takim razie jest to temat dla Cinsoftu. Z pewnością mają ten temat rozpracowany. Co do postów na forum lpg wyśle Ci prv.
    Italians Do It Better

  8. #202
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    W takim razie jest to temat dla Cinsoftu. Z pewnością mają ten temat rozpracowany. Co do postów na forum lpg wyśle Ci prv.
    Cinsoft strojenia lpg nie wykonuje. Zresztą problem dotyczy aut z lpg zapewne, więc skończy się to tym że i tak jest to wina instalacji lpg.

  9. #203
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,143
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Cinsoft strojenia lpg nie wykonuje. Zresztą problem dotyczy aut z lpg zapewne, więc skończy się to tym że i tak jest to wina instalacji lpg.
    Nie wykonuje ale przyjeżdżają do nich auta z problemami wynikającymi ze źle wystrojonej instalacji. Czy je robią, czy odsyłają do gazownika nie wiem. Jestem jednak przekonany, że wiedzą co dokładnie problem powoduje i czy jest to do obejścia.
    Italians Do It Better

  10. #204
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2022
    Skąd
    Lublin
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2018
    Witam

    Czytałem cały temat, wydaje mi się uważnie, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje obawy więc zadam pytania tutaj.
    Mam zamiar wymienić turbo w moim Tipo (IHI vl37) na wydajniejsze IHI vl36,vl38.
    Zastanawiam się czy podczas wymiany trzeba bedzie coś przerabiać przy dolocie, przewodach itp.? Zostają seryjne?
    Czy czekają na "tunera" jakieś niespodzianki?

    Za informację z góry dziękuję.
    Pzdr

  11. #205
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 styczeń 2019
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    15
    Auto
    Tipo 1.4 T-Jet 169KM
    Rocznik
    2018
    Jak wymieniałem dostałem info, że pasuje plug&play. Na fakturze też nie było żadnych dodatkowych części.

  12. #206
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał PawelPL Zobacz post
    Witam

    Czytałem cały temat, wydaje mi się uważnie, ale nie znalazłem odpowiedzi na moje obawy więc zadam pytania tutaj.
    Mam zamiar wymienić turbo w moim Tipo (IHI vl37) na wydajniejsze IHI vl36,vl38.
    Zastanawiam się czy podczas wymiany trzeba bedzie coś przerabiać przy dolocie, przewodach itp.? Zostają seryjne?
    Czy czekają na "tunera" jakieś niespodzianki?

    Za informację z góry dziękuję.
    Pzdr
    Zmieniałem VL39 na VL38. Wszystko pasuje p&p, żadne przeróbki nie są potrzebne.

  13. #207
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2022
    Skąd
    Lublin
    Postów
    3
    Auto
    Tipo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2018
    Dzięki za odpowiedź. Ja już po wymianie na vl39 hybryda + dp + fmic. Wyszło 192KM i 304Nm. Lata jak marzenie . Teraz tylko zawias, hamulce, tuleje przod i można się "przemieszczać"
    Pozdrawiam

  14. #208
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał PawelPL Zobacz post
    Dzięki za odpowiedź. Ja już po wymianie na vl39 hybryda + dp + fmic. Wyszło 192KM i 304Nm. Lata jak marzenie . Teraz tylko zawias, hamulce, tuleje przod i można się "przemieszczać"
    Pozdrawiam
    Pokaż wykres. Nie spotkałem się żeby ktoś robił hybrydę VL39, skoro pasuje P&P VL38 która ma większy wirnik po stronie zimnej. I pytanie, kiedy pęknie bo to kwestia czasu jak w każdej IHI VL. No i sprawdź pod większe wzniesienia w zakresie 2-3krpm jadac z stałym obciążeniem czy nie ma efektów falowania i itp. Zresztą jak będą, to z czasem zauważysz problem.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 07-11-2022 o 07:56

  15. #209
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Tak w sumie to i 270 KM można z niego zrobić. Ładnie zamyka licznik
    https://youtu.be/EkQQ8LZLjIU

  16. #210
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2016
    Skąd
    myszków
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    Grande Punto T-jet 120 dynamic
    Rocznik
    2009
    Mam okazje kupic hybryde ihi 38 z ecumod wlasnie obecnie mam soft na seryjnej vl38 jest 169hp oplaca sie isc w hybrydyzacje wytrzyma to turbo?nie puszcza oleju ? Chialbym lepszefo niuta z dolu i max 190hp


 
Strona 14 z 18 PierwszyPierwszy ... 41213141516 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Diagnostyka, Tuning, Modyfikacje softu.
    Napisany przez egon na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 21-11-2020, 21:45
  2. Palio Weekend 98 - ISOFIX. Jest opcja?
    Napisany przez przemomemory na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-01-2018, 12:32
  3. XV Zlot FKP i TTT - 1 maja (opcja dla gości)
    Napisany przez ciechu na forum Ogólnopolskie zloty
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-04-2017, 20:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-44749

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474913

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534t-jet-tuning-modyfikacje-oraz-opcja-z-lpg-4474912

1.4 t-jet 120 podniesienie mocychip tuning fiat bravo 1.4 t-jet cenacinsoft cenacinsoft lpgcinsoft cena site:fiatklubpolska.pl1.com4 tjet tuninggt1446 tipo1.4 t jet chiptipo swap turbofabryczna instalacja chipcinsoft forumcinsoft program garrettsilnik 1.4 t jet 120 chip tuning cinsoft 1.4 t jet podnoszenie mocyfabryczna instalacja LPG chip fiat tipo1.4 t Jet dwie mapy na seryjnym sterownikut-jet tuning forumchip tuning fiat tipo 1.4 Facebookchip tuning fiat tipo 1.4 forumfiat 1.4 turbo modyfikacjicinsoftfiat 1 4 t jet metatron

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl