Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 18 PierwszyPierwszy ... 715161718 OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 266
Like Tree34lubi to!

Temat: Stuki z rozrusznika podczas zapalania  

  1. #241
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 listopad 2019
    Skąd
    Torun
    Wiek
    33
    Postów
    1
    Auto
    Fiat tipo 1.4 95
    Rocznik
    2019
    Fiat tipo 2019 1.4 95
    po 14 dnich i 450 km, usłyszałem z rana kulkę w garnku, od razu zgasiłem i od paliwem po nownie, juz nic nie było słychać. po pracy znowy pstryk był i tak juz 3 dni z rana i wieczorem. Pierwsze 2 tygodnie tego nie było. i jedziweł 1 miesiąc zastemczym tipo 1,4 120 km 2016 57 tys najechano. zadnego razu nic nie było.

    nagram filmik i pojade do aso.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    VADI z całym szacunkiem - czytałeś cały post czy stwierdziłeś że nie warto i napiszę sobie że mam metalowe kulki?
    Sprawa stara jak świat, kulki były, są i będą. A ASO nie zrobi nic bo stwierdza że TTTM.
    Czytaj chłopie post od początku do końca, dowiesz się ciekawych rzeczy i znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Mieszkam w mieście o dużej wilgotności, kulki mam przez cały rok i zupełnie mi nie przeszkadzają i nic się z rozrusznikiem nie dzieje A ASO stwierdziło że ten typ tak ma i nie wpływa to zupełnie na nic.

  4. #243
    Klubowicz
    Dołączył
    20 styczeń 2020
    Skąd
    Nowa Huta
    Postów
    157
    Auto
    Fiat Tipo Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2019
    Odświeżam temat - w moim Tipo również pojawił się efekt metalowej kulki. Wystąpił kilka razy, wyłącznie przy odpaleniu po nocy i w niskich temperaturach. Lato - jesień nic takiego nie było słychać. Przy ponownych odpaleniach w trakcie dnia już tego dźwięku nie słychać.

  5. #244
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2019
    Skąd
    WROCŁAW
    Wiek
    41
    Postów
    20
    Auto
    TIPO 1.4 95 KM
    Rocznik
    2019
    W moim tipo też jest ten dźwięk jesienią i zimą, byłem dwa razy w ASO ale udawali że nic nie słyszą ,potem byłem u mechanika niezwiązanego z ASO i on wykluczył popychacze, rozrusznik, wykluczył też tłumik gdyż jeżdżę codziennie 60 km obwodnicą więc tłumik jest przedmuchany ,powiedział że ten dźwięk może pochodzić z mechanizmu przeniesienia napędu. W tym układzie może być trochę większy luz i w wyniku zmiany konsystencji środka smarującego przy niskiej temperaturze i dłuższym postoju następuje to stuknięcie podczas uruchomienia samochodu ,jest to bardzo ciężkie do zlokalizowania i że to może być taki urok tej konstrukcji, tym bardziej że dzwięk jest cały czas podobny (nie staje się coraz głośniejszy),chyba będzie się trzeba przyzwyczaić do tego dźwięku.

  6. #245
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,004
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Wilgotność też odgrywa dużą rolę.

  7. #246
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2021
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    3
    Auto
    Tipo Sedan 1.4/95 km
    Rocznik
    05.2016
    Witam,

    Miałem "kulki w garnku" praktycznie od początku eksploatacji tj. zakup 05.2016. Zawsze przy niskich temperaturach i rano podczas pierwszego rozruchu. Problem ustąpił po wymianie akumulatora. Oryginalny miał napięcie spoczynkowe około 12,2 V od początku miał takie niskie. W 2021 roku podczas rozruchu wskazówki zegarów spadały pionowo do dołu, a kulki grały przy każdym rozruchu. Ten rozrusznik tak się zachowuje gdy napięcie spada poniżej 10V przy rozruchu. Bendiks "odkleja się i wraca na koło zamachowe", a wiadomo najciężej ma po nocy gdy opory są największe z racji gęstego oleju i niskiej temperatury. Tipo dostał nowe aku 12V 63Ah, 610A, poprzedni 12V 50Ah, 420A. Teraz jest nareszcie normalnie, rozrusznik kręci jak wściekły, żadnych kulek. Tureckie akumulatory do Afryki może dobre ale nie na polskie warunki pogodowe. Ten samochód musi mieć porządny akumulator, niestety instalacja jest wrażliwa na spadki napięć. Napięcie spoczynkowe w nowym rano jest 12,8-12,9V. Pozdrawiam.

  8. #247
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    kraków
    Wiek
    44
    Postów
    11
    Auto
    grande punto
    Rocznik
    2006
    Cewki do wymiany i po problemie.

  9. #248
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 wrzesień 2016
    Skąd
    kraków
    Wiek
    44
    Postów
    11
    Auto
    grande punto
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał gerro28 Zobacz post
    cewki do wymiany i po problemie.
    skusiłem się na ten badziew turecki a mogłem jezdzić grande punto problemy przy odpalaniu były od początku zgrzytnięcie podczas rozruchu ale tylko w zimie zawsze za drugim razem odpalał normalnie,aku poszedł do wymiany na mocniejszy nie pomogło mechanik sprawdził wydech wszystko ok,problem nie wystepuje ani z powodu akumalotora,rozrusznika ani wydechu.po 3 latach zaczeła się delikatna nierówna praca na wolnych obrotach oraz problemy z odpalaniem zaczeła się świecić kontrolka check engine przyczyna okazała się cewka.

  10. #249
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał gerro28 Zobacz post
    skusiłem się na ten badziew turecki a mogłem jezdzić grande punto
    Sądzisz że GP jest lepsze od Tipo??
    nie wydaje mi się...

  11. #250
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Jest dużo mniejsze a to dla wielu ma kolosalne znaczenie.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  12. #251
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Sądzisz że GP jest lepsze od Tipo??
    nie wydaje mi się...
    Tobie się nie wydaje, ale jakościowo jest lepsze, szczególnie pierwsze roczniki.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Jest dużo mniejsze
    Z tym dużo bym tak nie przesadzał, szczególnie zestawiając Tipo ze ściętą dupką.

  13. #252
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Z tym dużo bym tak nie przesadzał, szczególnie zestawiając Tipo ze ściętą dupką.
    No tutaj to pojechales :-) cały segment roznicy jakby nie paczeć…
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #253
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    No tutaj to pojechales :-) cały segment roznicy jakby nie paczeć…
    Cały segment, czyli 36,8cm na długości dla HB, około 10cm na szerokości itd. Taką samą przepaść widzę też po 500X, lekko na szerokość i w głębokość bagażnika. Dla jednego olbrzymia różnica, dla mnie nie.
    Zapomniałeś, że dla GP powstał segment B+, bo w B był za duży, a na C za mały.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-07-2021 o 22:50

  15. #254
    Klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2021
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    64
    Postów
    231
    Auto
    TIPO 1,4 95KM POP +
    Rocznik
    2020/rej. 05.2021
    Przy pierwszym odpaleniu (silnik zimny po nocy) mam krótki zgrzyt w rozruszniku - zapewne bendiks nie odbija. Potem, jak działa start/stop jest OK. Zgłaszać to, czy odpuścić?

  16. #255
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    A czy nie są to przysłowiowe "kulki w garnku" które występują w okresie niskich temperatur???


 

Podobne tematy

  1. Stuki podczas przyspieszania na niskich obrotach
    Napisany przez walak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 04-04-2014, 02:03
  2. stuki z silnika podczas dodawania gazu
    Napisany przez jandej1 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 07-12-2012, 22:55
  3. [ukł. hamulcowy] Stuki podczas jazdy do tyłu przy skręconych
    Napisany przez N0.Gofer na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-05-2011, 22:32
  4. Skrzypienie i stuki podczas skrętu
    Napisany przez Oman na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-07-2010, 19:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-02-2010, 08:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534stuki-z-rozrusznika-podczas-zapalania-35208

stuki na zimnym silniku fiat tipo

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534stuki-z-rozrusznika-podczas-zapalania-3520817fiat tipo zgrzyt przy odpalaniuhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534stuki-z-rozrusznika-podczas-zapalania-3520817#post401573stukanie w rozruszniku przy odpalaniustuk przy rozrusznikastukanie podczas rozruchu silnikagrzechotanie zanim rozrusznik zakrecistuki z rozrusznika przy uruchamianiustuki tipo biegi fiatklubpolska.plfiat tipo dzwieki podczas rozruchufiat tipo metaliczmy dzwie)

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl