Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2024
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Tipo T-jet
    Rocznik
    2016

    Stuka w silniku T-jet

    Witam

    Auto świeżo po zakupie z uszkodzonym silnikiem. Udało się uruchomić, wymieniony olej filtry itp. ale coś podejrzanie stuka w silniku. Auto do końca awarii serwisowane. Przebieg 150kkm. Przebiegu awarii nie znam. Obstawiam popychacz albo panewka. Pytanie dla znawców tematu. Efekty dźwiękowe w filmikach - silnik rozgrzany. Na zimnym jest ciszej.
    https://drive.google.com/file/d/1pm8...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/1mKl...ew?usp=sharing



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2024
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Tipo T-jet
    Rocznik
    2016
    Panewki wymienione...wyglądały bardzo dobrze ale już miałem kupione to grzech nie wymienić przy całej tej robocie. Puka dalej, a ze zdejmowaniem góry jeszcze więcej roboty, a nie chciałbym niepotrzebnie rozbierać...słychać bardziej z lewej strony - od strony rozrządu...zastanawiam się ,żeby kupić stetoskop i jakoś to namierzyć. Jest możliwość żeby napinacz jak pukał??

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    75
    Auto
    Tipo cross 1.0
    co to znaczy z uszkodzonym silnikiem???
    Piszesz jak byśmy mieli wywróżyć z filmiku.
    Pewnie forum dla wróżek też się znajdzie.
    Napisz co się działo wcześniej co to była za usterka.
    Co było sprawdzone??
    Rozrząd czy nie przeskoczył, kompresja, świece, ciśnienie oleju itd.
    Ostatnio edytowane przez fiksiu ; 05-11-2024 o 19:31

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2024
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Tipo T-jet
    Rocznik
    2016
    Silnik palił , ale uszkodzone było turbo i olej w wydechu, auto odpalana na krótko stąd trudno było zweryfikować cykanie. Wymieniona turbina (na vl38-plany na 160-170KM i LPG), oleje filtry, sprawdzony rozrząd (napinacz był napięty na max i nieszczelnie "wklejona" pompa wody - poprawione zgodnie ze sztuką, ale założone te same elementy, bo z historii serwisowej mają tylko 35kkm i wyglądały ok) wymienione panewki (zdemontowane wyglądały git, ale miałem już kupione i wszystko rozebrane to wymieniłem). Zlewany olej był brudny jak na benzynę, więc pewnie też miał 35kkm.Po zdjęciu miski też nie było tam za czysto (nagar), ale opiłków brak. Filtr tez rozcinałem, żeby poszukać śladów panewki, ale był tylko syf i nagar...mosiądzu brak. Pewnie na górze też jest dużo syfu i stąd podejrzenie szklanek. Olej wymieniłem nawet 2 razy z płukanką. Generalnie na tą chwilę jest dużo ciszej niż na filmiku, ale mi to przeszkadza i chcę to wyeliminować. Kompresja tez sprawdzana i wszędzie okolice 12bar. Auto fajnie jeździ ale te cykanie trochę drażni i niepokoi (słychać tylko na zewnątrz). Możliwe, że szklanka jakaś nie trzyma, ale przy zwiększaniu obrotów nie zanika, dlatego obstawiam jeszcze napinacz, bo mógł oberwać od pracy w małym zakresie (za mocno napięty). Ciśnienia oleju nie sprawdzałem, bo takiego sprzętu jeszcze nie mam. Wszystko robię sam....a mechanikiem nie jestem, ale to lubię i daje mi to dużo radości. Autem na ta chwilę jeżdżę normalnie...niech się góra płucze możliwe, że problem zniknie sam... Gdybym miał pewność że to coś pod przy wałkach lub szklankach to bym to już rozbierał , ale jak nie mam pewności to nie chcę żeby było jak z tymi panewkami.
    1730843903153.jpg
    1730843903229.jpg
    Ostatnio edytowane przez dzidzion ; 06-11-2024 o 00:02

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    75
    Auto
    Tipo cross 1.0
    Jak dla mnie to klepie coś na górze.
    Jak zaciągnął dużo oleju z turbo to mogło pogiąć zawory jeden czy więcej zależy od szczęścia.
    Tak samo mógł przeskoczyć rozrząd zrobić małe szkody, uszkodzić zawór czy szklankę, a potem ktoś tylko ustawił go z powrotem.
    Pewnie bez rozbiórki się nie obędzie.
    Możesz jeszcze zajrzeć kamerką w cylindry czy nie ma śladów spotkania z tłokiem.
    Może też być sprężyna pęknięta.
    Rozbieranie góry w tych silnikach faktycznie jest upierdliwe.
    Ewentualnie "Jeździć obserwować"
    Ostatnio edytowane przez fiksiu ; 09-11-2024 o 19:26

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2024
    Skąd
    Wlkp
    Wiek
    42
    Postów
    5
    Auto
    Tipo T-jet
    Rocznik
    2016
    W dolocie oleju nie było za dużo (minimalnie to co standardowo jest z odmy) wiec raczej pogiąć zaworów nie pogięło, zresztą kompresja jest ok. Nagrałem jeszcze filmik od startu do zejścia z ssania i gaszenie. Przy odpaleniu hydraulika dość szybko cichnie, ale po chwili te pukanie się pojawia. no i przy gaszeniu ten klekot słychać dość dobrze. Może to na jakiś trop naprowadzi jakiegoś speca od tych motorów.
    https://drive.google.com/file/d/1g3W...usp=drive_link


 

Podobne tematy

  1. Stuka i stuka w tylnym prawym nadkolu
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-07-2012, 17:31
  2. Coś stuka
    Napisany przez Patryk1988 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-04-2012, 16:28
  3. Stuka i stuka w prawym przednim kole
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 20-03-2012, 17:49
  4. [silnik] cos stuka
    Napisany przez RPW_2005 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-04-2011, 23:53
  5. cos stuka
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-03-2010, 18:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl