Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 93
Like Tree12lubi to!

Temat: Silnik 1.6 E.TorQ Wasze opinie  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał szutawaldemar Zobacz post
    1.6 w tipo jeździ jak wolnossące 1.6. Do 3,5 tys. obrotów dzieje się niewiele, wyżej niewiele więcej. Do przemieszczania wystarczy, ale opowieści o super momencie to taki tekst do ulotki, nie ma w pracy tego silnika nic spektakularnego.
    Ot typowy wół roboczy do spokojnej jazdy

    Napiszę tak:
    Przez ostatnie 4 lata jeździłem Lancerem z silnikiem 1,6 98 KM taki klasyczny dupowóz wolnossący. Na moje potrzeby jezdne (jestem pier#$%%ną oazą spokoju za kierownicą) w zupełności wystarczało, znajomy serwisant mojego LPG zmuszał mnie nawet do pokręcenia troszkę wyżej silnika by się całe mapy sczytały z benzyny, bo powyżej 4 tyś była pustka
    Teraz mam 1,4 T-Jet i dynamika jazdy jest nieporównywalna, tutaj mając zapięty 5/6 bieg jak chcę wyprzedzić to po prostu naciskam gaz i wyprzedzam.
    jest zdecydowana różnica w niskich obrotach jak turbo podbija moment w stosunku do wolnossaka.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Mam silniczek 1.6 . Szału nie ma w dzisiejszych czasach 110KM to jest nic co nie zmienia faktu ,że na trasie mało kto mnie wyprzedza (ale to już zależy od kierowcy ).
    marek555 lubi to.

  4. #63
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał bibi Zobacz post
    Mam silniczek 1.6 . Szału nie ma w dzisiejszych czasach 110KM to jest nic co nie zmienia faktu ,że na trasie mało kto mnie wyprzedza (ale to już zależy od kierowcy ).
    Moment obrotowy tak naprawdę bierze się pod uwagę, moc jest wyliczona

  5. #64
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Moment obrotowy tak naprawdę bierze się pod uwagę, moc jest wyliczona

    Wiem ale częściej operuje się KM

  6. #65
    Klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2017
    Skąd
    Lubasz
    Postów
    227
    Auto
    linea
    Rocznik
    2008
    Koledzy opisują takie a takie cyfry ,to tamto a mnie ten silnik w tym samochodzie po prostu się podoba ,zapala ,jedzie , oleju nie bierze ,turbiny nie ma ,raczej wyprzedzam niż inni mnie ,chyba że komuś tak zależy aby dojechać kilka sekund szybciej do celu to niech kupi 150 koni i wyżej ,jest cicho bo rzadko obroty poza 3 tyś potrzebne

  7. #66
    Klubowicz
    Dołączył
    14 wrzesień 2017
    Skąd
    gka
    Wiek
    34
    Postów
    155
    Auto
    Tipo sw pop 1.6
    Rocznik
    2018
    Automat w tipo wymusza dynamiczną jazdę, kiedy jadę spokojnie to poszarpuje.

  8. #67
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2018
    Skąd
    Wwa
    Postów
    30
    Auto
    500X 1.6 E-Torq; Alfa MiTo 1.4 TB
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Moment obrotowy tak naprawdę bierze się pod uwagę, moc jest wyliczona
    Czy rzeczywiście moc jest nieistotna? To po co redukujemy bieg, żeby szybciej wyprzedzać kiedy kiedy po redukcji mamy niższy moment a nie wyższy?

    "Jednak, gdy zredukujesz bieg (dowiedz się więcej o prawidłowej zmianie biegów) tak, aby auto było na obrotach, przy jakich osiąga maksymalną moc przy tej samej prędkości auta, silnik przekaże więcej momentu obrotowego kołom pojazdu. Dlaczego? Ponieważ zmienisz przełożenie skrzyni biegów o blisko 39 % (5000 / 36000), podczas gdy moment obrotowy na silniku spadnie jedynie o 7 % (315 / 340). Przewaga będzie zatem wynosiła 29% na kołach pojazdu, przy danej prędkości samochodu.

    Każda inna prędkość obrotowa silnika (różniąca się od prędkości, przy której osiąga on moc maksymalną) przy danej prędkości samochodu spowoduje zmniejszenie momentu obrotowego na kołach. Jest to prawda uniwersalna dotycząca wszystkich aut. Dlatego najwyższa prędkość maksymalna jest osiągana zawsze, gdy auta jest utrzymywane na obrotach, przy których osiąga ono maksymalną moc."
    Źródło: moc vs moment obrotowy - Technika Jazdy Samochodem   Technika Jazdy Samochodem

  9. #68
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Mój instruktor na nauce jazdy miał powiedzonko ,że moc za miastem ,moment w mieście. Faktycznie ,mocy w mieście nie mam jak wykorzystać ,a moment i owszem

  10. #69
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał kFi@t Zobacz post
    Czy rzeczywiście moc jest nieistotna? To po co redukujemy bieg, żeby szybciej wyprzedzać kiedy kiedy po redukcji mamy niższy moment a nie wyższy?

    "Jednak, gdy zredukujesz bieg (dowiedz się więcej o prawidłowej zmianie biegów) tak, aby auto było na obrotach, przy jakich osiąga maksymalną moc przy tej samej prędkości auta, silnik przekaże więcej momentu obrotowego kołom pojazdu. Dlaczego? Ponieważ zmienisz przełożenie skrzyni biegów o blisko 39 % (5000 / 36000), podczas gdy moment obrotowy na silniku spadnie jedynie o 7 % (315 / 340). Przewaga będzie zatem wynosiła 29% na kołach pojazdu, przy danej prędkości samochodu.

    Każda inna prędkość obrotowa silnika (różniąca się od prędkości, przy której osiąga on moc maksymalną) przy danej prędkości samochodu spowoduje zmniejszenie momentu obrotowego na kołach. Jest to prawda uniwersalna dotycząca wszystkich aut. Dlatego najwyższa prędkość maksymalna jest osiągana zawsze, gdy auta jest utrzymywane na obrotach, przy których osiąga ono maksymalną moc."
    Źródło: moc vs moment obrotowy - Technika Jazdy Samochodem   Technika Jazdy Samochodem
    Najlepsze przyspieszenie uzyskuje się w okolicy maksymalnego momentu obrotowego. To jest w TB bardzo dobrze odczuwalne, potem im wyższe obroty, tym efekt wciskania w fotel zauważalnie się zmniejsza. W okolicy mocy maksymalnej auto praktycznie nie przyspiesza. Po przejechaniu 33tys.km MA 140KM mogę stwierdzić, że tego silnika nie ma sensu w warunkach drogowych kręcić powyżej 4,5tys obr, bo poza waleniem paliwa w wydech w dużych ilościach nic ciekawego się nie dzieje - auto ciągnie od dołu, a traci u góry. Optymalne ekonomicznie obroty to 1500-2100. W silnikach, gdzie moment maksymalny jest wysoko zupełnie inaczej to wygląda. Auto na dole nie jedzie, dopiero rozkręca się wysoko. Cóż, rzadko muszę redukować turbawkę przy wyprzedzaniu, a czar dynamiki pryska po przekroczeniu 4,5tys.
    Mając dwa identyczne auta, ale z silnikami o odwrotnej do siebie charakterystyce, czyli jeden ma powiedzmy 500Nm przy 2000, a drugi przy 5000 obrotów. Który szybciej wystartuje? Oczywistym faktem jest, że ten z 500Nm na dole.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Mój instruktor na nauce jazdy miał powiedzonko ,że moc za miastem ,moment w mieście. Faktycznie ,mocy w mieście nie mam jak wykorzystać ,a moment i owszem
    Ja wykorzystuję moment i w mieście i poza miastem. Z ekonomicznego punktu widzenia nie ma sensu wysoko tego TB kręcić. Czasem zredukuję bieg przy wyprzedzaniu i podciągnę obroty do 3-3,5tys - zależnie od sytuacji.

  11. #70
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2018
    Skąd
    Wwa
    Postów
    30
    Auto
    500X 1.6 E-Torq; Alfa MiTo 1.4 TB
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Po przejechaniu 33tys.km MA 140KM mogę stwierdzić, że tego silnika nie ma sensu w warunkach drogowych kręcić powyżej 4,5tys obr, bo poza waleniem paliwa w wydech w dużych ilościach nic ciekawego się nie dzieje - auto ciągnie od dołu, a traci u góry. Optymalne ekonomicznie obroty to 1500-2100.
    Po obejrzeniu wykresu charakterystyki MA 140KM muszę się zgodzić, że pow 4500 niewiele można oczekiwać , gdyż moment drastycznie już spada. Jednak nie zgodzę się, że jest to cecha generalna turbodoładowanych silników, które uwielbiają wchodzi szybko na wysokie obroty i do tego właśnie śa skonstruowane, ponieważ największe przyspieszenie silnik uzyskuje w swoich najwyższych parametrach mocy nie momentu. W moim 1.4 TB Mito czuję fotel na plecach w całym zakresie obrotów. Przejechałem nim już 90 tyś km i wiem, że najszybciej przyspiesza przy 4-5 tyś obrotów. Obroty 1500-2100 są ekonomiczne ale nie najbardziej dynamiczne. Nie mylmy silników Turbo z Downsizingiem. Turbo mają dawać dynamikę. Zresztą ja tym autem lubię jeździć z prędkością ok 170 - 180 km/h czego nie osiągniesz na obrotach 1500-2100. Dopiero jazda na takich prędkościach daje adrenalinę. Wyprzedzanie przy 120 - 130 km/h to nuda. Do takich obrotów 1500-2100 to już wolę swoją 500x z 1.6 E-torq bo to jest zakres w którym ten silnik dobrze się czuje i szybko wchodzi na wyższy bieg. Na 4000 obrotów już trzeba czekać. Za to w zużyciu paliwa różnica jest poniżej pół litra na setkę a przyspieszenie do setki zaledwie 1,7 sekundy gorsze. Drogi krajowe staram się omijać bo to jak jazda w mieście.

  12. #71
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Najlepsze przyspieszenie uzyskuje się w okolicy maksymalnego momentu obrotowego.
    Tak, pod warunkiem, że piszesz o wolnossaku, bo tam maksymalny moment i moc są bliżej siebie patrząc na obroty
    W samochodach z turbiną (mam na myśli normalne dupowozy, gdzie moment max masz na początku, a potem on łagodnie idzie w dół, a nie usportowione, które łapią maksymalny moment przy 1,5k obrotów i trzymają do 6 tyś taki sam ) W tym przypadku najlepsze przyśpieszenie uzyskasz w okolicy maksymalnej mocy.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W okolicy mocy maksymalnej auto praktycznie nie przyspiesza.
    Zgadza się nie przyśpiesza, to jest ten najlepszy moment na zmianę biegu na wyższy.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Mając dwa identyczne auta, ale z silnikami o odwrotnej do siebie charakterystyce, czyli jeden ma powiedzmy 500Nm przy 2000, a drugi przy 5000 obrotów. Który szybciej wystartuje? Oczywistym faktem jest, że ten z 500Nm na dole.
    Zgadza się, ten z dołem szybciej wystartuje i na tym zabawa się skończy, bo za chwilę będzie wąchał spaliny tego z momentem u góry

  13. #72
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    6
    Auto
    możeFiatTipo
    Rocznik
    2016
    Witam wszystkich Forumowiczów.

    Szukam auta wielkości w środku klasy lekkośredniej benzyna z automatem. Tipo wydaje się bardzo ciekawą propozycją. Nurtują mnie dwa pytania, gorąca prośba do użytkowników o odpowiedź:
    1. Czy statecznie jedzie na autostradzie z prędkością 160 km/h?
    I przede wszystkim:
    2. Czy jedzie pod górę? W sensie jadę 120 i mam wzniesienie, pojedzie dalej bez problemu?

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  14. #73
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Z motorem 120KM pojedzie a co do tych 160 to ludzie maja różne wrażenia. Ja czuje się dobrze do 180... dalej już nie ale to przez to ze tu u mnie nie ma autostrad...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #74
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    6
    Auto
    możeFiatTipo
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Z motorem 120KM pojedzie a co do tych 160 to ludzie maja różne wrażenia. Ja czuje się dobrze do 180... dalej już nie ale to przez to ze tu u mnie nie ma autostrad...
    Dzięki za odpowiedź o prędkość. Natomiast co do jazdy pod górę, to pytam o automat, czyli 1.6 e-torq 110km 152 momentu

    I przy okazji - bo zerkąłem co masz w podpisie - 1.6 e-torq da się bez problemu zagazować sekwencją?

  16. #75
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    28 lipiec 2016
    Skąd
    Postów
    627
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 AT
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Grzesiek70 Zobacz post
    . Czy jedzie pod górę? W sensie jadę 120 i mam wzniesienie, pojedzie dalej bez problemu?
    Nie ma opcji - stoczy się w dół...


 
Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy ... 34567 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Freemont Wasze opinie .
    Napisany przez AndreCh na forum Freemont
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post: 27-04-2020, 09:51
  2. Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq
    Napisany przez lukasz.zst na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post: 25-08-2017, 11:46
  3. Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-01-2017, 16:13
  4. Wasze opinie o firmie Audio System
    Napisany przez misiaczek88on na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-03-2014, 11:38
  5. Przyczepy - Wasze opinie, doświadczenia, komentarze etc
    Napisany przez radke na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-04-2009, 23:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534silnik-1-6-e-torq-wasze-opinie-36242

silnik 1.6 e-torq opinie

1.6 e torq

tipo automat opiniefiat tipo 1.6 e-torq fiat 500x 1.6 e-torq opiniefiat tipo automat opiniesilnik 1.6 e-torq opinie jeepsilnik 1 5 eTorqfiat tipo 1.6 automat1.6 e-torq silnikfiat tipo silnik 1.6silnik e-torqfiat tipo automate-torq1.6 etorq1.6 e torq opinietipo 1.6 e-torqsilnim 1.6 e-torqtipo 1.6 automat aisinfiat tipo 1.6 e-torq specyfika1.6 etorq tuningfiat 1.6 e-torq opinieFiat Tipo silniki 1.6silnik 1.6 e torq opinie jeep

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl