Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni
Posty od 61 do 75 z 131
Like Tree20lubi to!

Temat: Remont silnika po 50k km  

  1. #61
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,767
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    A jak zobaczylem jak montują te "fabryczne" instalacje ( oczywiscie poza tymi montowanymi w fabryce - pytanie czy faktycznie są one tam montowane czy dopiero przez/u dealera) to juz mi odechcialo.
    Najlepsze są właśnie takie głodne kawałki od kogoś kto nie zna roznicy... wsadziłeś wszystko do jednego wora i w sumie nie dziwie Ci się, masz uraz i on wpływa na Twój osad ale nie jest on jednak prawdziwy a właśnie nieco zafałszowany przez uraz do LPG..

    Tez kiedyś miałem gaz i za bardzo nie narzekałem ale więcej już nie chciałem i gdyby nie fabryczna instalacja w tipo to dalej gazu bym nie miał...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #62
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    733
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Najlepsze są właśnie takie głodne kawałki od kogoś kto nie zna roznicy... wsadziłeś wszystko do jednego wora i w sumie nie dziwie Ci się, masz uraz i on wpływa na Twój osad ale nie jest on jednak prawdziwy a właśnie nieco zafałszowany przez uraz do LPG..

    Tez kiedyś miałem gaz i za bardzo nie narzekałem ale więcej już nie chciałem i gdyby nie fabryczna instalacja w tipo to dalej gazu bym nie miał...
    napisalem wyraznie - nie wiem jak są montowane te pofobno fabryczne instalacje.
    Ale nieraz widzialem te mintowane przez podobno renomowane zaklady, takze w nowych autach. Sam sie kiedys zastanawialem nad montazem.
    Pojechalem w kilka miejsc, zobaczylem jak to montują... odechcialo mi się .
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  4. #63
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Zrozum że parę osób na Forum używało słowa Fabryczna instalacja do instalacji montowanych typowo u dealera w ASO. Koledzy tutaj piszą o fabrycznej instalacji montowanej jak kazdy inny komponent w nowym aucie w fabryce w Turcji na linii montażowej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Swoją drogą nie dziwię się że ludzie myślą że to jest Fabryczna instalacją ta Tartarini bo tak mówili dealerzy a powinni wprost mówić że jest to tylko instalacja którą Fiat zatwierdził do montażu w nowych autach oczywiście na odpowiedzialność samych montujących ASO

  5. #64
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Być może niektórzy zamawiając samochód w konfiguratorze u dilera zamówili instalację i stąd czasem powstaje nie domówienie bo diler mógł tą instalację założyć w ASO po za fabryką i nawet klienta o tym nie informując.
    Najlepiej było by podawać jaką ktoś ma instalację, tartarini lub landi i wtedy z automatu każdy by odróżnił gdzie była montowana.

    Ja w 2011r zamawiając doblo zaznaczyłem w konfiguratorze na stronie fiata hak holowniczy i taką konfigurację wysłałem do dilera który to klepnął, gdybym przed odbiorem samochodu nie naszedł pracownika ASO który kończył montaż to bym myślał do tej pory, że hak był montowany w fabryce, nawet się nie świadomie przy rejestracji wykłócałem w wydziale, że samochód zamawiałem z hakiem fabrycznie bo nie było to wbite w homologacji i przeglądu robić nie muszę i w końcu pani to przyklepała. Odbierając samochód dopiero się zorientowałem, że wina była jednak po mojej stronie i oczywiście dilera który nie informował mnie jako klienta, że hak będzie montowany poza fabryką, samochodu oczywiście wcześniej nie widziałem bo u dilera byłem tylko raz w dniu jego odbioru.
    Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 31-12-2020 o 11:27

  6. #65
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ale co tu się zastanawiać - jak instalka ma knefel z diodkami zamontowany chgw gdzieś na desce rozdzielczej to jest to instalka dokładana poza fabryką (np. w centrach konwersji jak to ładnie nazywają). Ale takie instalacje są w autach w 99% przypadków i pewnie w 80% działają poprawnie i auta robią po 300 tys jak we wpisie powyżej.Albo wystarczy zerknąć w papiery - w mojej homologacji fabrycznej jako paliwo mam LPG. Ale zanim te "blachowkręty" w dokładanych instalkach spowodują przerdzewienie podłogi to właściciel będzie już po reinkarnacji być może w ciele kury. Tak robią i już -jakby np.nitowali to jedynie efekt wizualny byłby inny. Nie to jest problemem że silniki na LPG się psują.A co do Tartarini w PL - kilka ładnych lat temu byłem tam i ich garaż niczym się nie różnił od innych tego typu , mieścili się na Brynowie koło kopalni Wujek. a te same komponenty są montowane (wg instrukcji którą gdzieś wklejałem) w ASO. Ani jedno ani drugie nie przekonałoby mnie do założenia gazu właśnie tego producenta. Tam muszą być jakieś powiązania z Fiatem mniej lub bardziej formalne ( nie wiem może jakiś wiceprezes fiata posuwał szwagierkę właściciela tartarini albo i jego samego albo może tylko jadali razem spaghetti) bo firma Metatron która pod szyldem Fiat Powertrain produkuje centralki do tych faktycznie fabrycznych i wydzieliła się kiedyś z Tartarini.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-12-2020 o 12:17

  7. #66
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    733
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Ale zanim te "blachowkręty" w dokładanych instalkach spowodują przerdzewienie podłogi to właściciel będzie już po reinkarnacji być może w ciele kury.
    pewnie tak ale tu już nie chodzi o to - bardziej o brak elementarnej kultury technicznej. Takie robienie na odpierdol , na dodatek w nowym aucie, najzwyczajniej mnie wnerwia.

    Ale masz rację - Faktem jest ze mialem raczej zawsze do czynienia z "fabrycznymi instalacjami" montowanymi w ASO czy podwykonawcy.
    W tych faktycznie fabrycznych nie ma tematu.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  8. #67
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Koszty regeneracji bloku to dramat, nie można jednego cylindra sobie zrobić.

    Zamówiony nowy używany silnik z auta testowego fiata podobno nie rozbitka. Przebieg deklarowany max 5 tys.

  9. #68
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Łaa takiego remontu jeszcze na forum nie mielismy powodzenia i dawaj znac jak tam wyszło

  10. #69
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Czyli wyszlo ze tym razem mialem racje. Zazwyczaj najlepiej szukac dawcy. Wiele podzespolow niby nowych juz z pudełka wyciaganych nie trzyma wymiarów. Caly silnik to caly silnik tym bardziej ze jest pelno z symbolicznymi przebiegami.

  11. #70
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Był jeden w całej Polsce, więc dobrze że akurat jakiś był w ogóle. Mam nadzieję, że będzie ok ..

  12. #71
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Krzysiek Sz Zobacz post
    Koszty regeneracji bloku to dramat, nie można jednego cylindra sobie zrobić.

    Zamówiony nowy używany silnik z auta testowego fiata podobno nie rozbitka. Przebieg deklarowany max 5 tys.
    No mówiłem, era jednorazówek :-).
    Pamiętam jak remont skody 105 robiłem. Za 6.40 zł pojechałem do Katowic do Cieszyna potem pociągiem do Ostrawy i kupiłem komplet tuleii, tłoków itp za jakieś niewielki pieniądze (nawet jak na gówniarza wtedy) w sklepie samochodowym. Wszystko w ciemno bez sprawdzania w necie czy jest na stanie (bo nie było neta :-). Odkręciliśmy z kumplem silnik od skrzyni i tylna blachę na kilku śrubach auto popchnęli metr do przodu, silnik z lewarka na wózeczek i do piwnicy.
    Tam "wypukałem" młoteczkiem i klockiem tuleje, wstawiłem nowe razem z resztą gratów a za flaszke znajomy frezer splanował głowicę.
    Somsiady nie dowierzały własnym oczom że dwaj gówniarze się za to wzięli, odpalili potem to auto i jeżdzili dalej. Tylko borygo kosztowało fortunę (chłodnica z przodu a silnik z tyłu i wchodziło z 10 litrów). Albo wymiana rozrzadu w citroenie -tam do pozycjonowania wałków wystarczyły 2 wiertła 8 mm.
    Jednym słowem zmarnowałem młodość - co trochę robiłem takie różne rzeczy czasem ujebany po łokcie w smarze zamiast pokazywać dupę na instagramie :-).
    Ale za to teraz u mechanika (choć w zasadzie rzadko korzystam) mogę śmiało powiedzieć jak mi kit ciśnie - "Panie - przestan pan pierdolić"
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 31-12-2020 o 17:01
    jacekviola lubi to.

  13. #72
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    B-stok
    Postów
    7
    Auto
    Tipo 1.4
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Krzysiek Sz Zobacz post
    Koszty regeneracji bloku to dramat, nie można jednego cylindra sobie zrobić.
    Jakby to miało wyglądać ?
    Każda wymiana jednej tulei cylindrowej i zespołu korbowego kończy się przynajmniej pęknięciem wału (tyczy się to ciągników).

    Istnieją maszyny wielocylindrowe w których można zregenerować jeden cylinder bez negatywnych konsekwencji ?
    Pytam na poważnie.

  14. #73
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Na miejscu każdego jednego posiadacza fiata z tym silnikiem z LPG, który to czyta to bym radził sprzedać to w cholerę. Osobiście nie mógłbym spać ze świadomością, że wcisnąłem komuś takiego bubla, ale jak komuś sumienie pozwala to niech sprzedaje, z ekonomicznego punktu widzenia najbardziej sensowna decyzja moralnie bardzo wątpliwa, choć tym hienom w ASO to nie przeszkadza i namawiają na LPG aż miło.

    Druga sensowna opcja - drugie auto i jazda tylko po mieście to może się nie posypie.

    Osobiście z racji wsadzenia takiego samego silnika (oby działał) zakręcam zawór do gazu i jeżdżę na PB.. miałem pecha, bo zawór mi się wypalił w trasie na wyższych obrotach, przypuszczam że to zadecydowało o takich a nie innych szkodach w bloku..
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek Sz ; 31-12-2020 o 20:49

  15. #74
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Krzysiek Sz Zobacz post
    Na miejscu każdego jednego posiadacza fiata z tym silnikiem z LPG, który to czyta to bym radził sprzedać to w cholerę.
    Ja bym spróbował na tym portalu
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia

  16. #75
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Wyzsze obroty, wyzsza temperatura i sie sypło. Mi rowniez na autostradzie poszedł zawór. Tylko tak jak pisalem dojechalem tym autem jeszcze ok 60 km do mechanika i nie stało sie nic wiecej na szczescie.


 
Strona 5 z 9 PierwszyPierwszy ... 34567 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Remont silnika
    Napisany przez Daro10328 na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 26-03-2019, 11:45
  2. Remont silnika.
    Napisany przez sebaoo2 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2018, 15:05
  3. Remont silnika
    Napisany przez Seba1985 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2016, 10:12
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 22:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 20:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534remont-silnika-po-50k-km-48075

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534remont-silnika-po-50k-km-480753

rozrzad fiat 50k

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl