Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 131
Like Tree20lubi to!

Temat: Remont silnika po 50k km  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Krzychu jak masz założony gaz to się tego trzymaj, tylko zaloz zawory lepsze i pogadaj z gazownikiem na temat ustawienia dobrej mieszanki a nie żeby bardzo mało palił gazu a będzie dobrze.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nobla temu (a raczej Darwina) kto podejmuje życiowe wybory na podstawie Autoświata itp podobnych gazetek. To tak samo jak pytać o poradę techniczną kasjerkę w Auchan. A LPG się wklada/wkładalo z tego samego zawsze powodu: jak ktoś dużo jeździ w kilka lat zarobi na pół nowego auta wsadzi se do skarpety kupi saunę do domu, jacuzzi do ogródka czy przepierdoli na sushi. Czemu nie jak w normalnej sytuacji nie ma niespodzianek i auta robią tak po kilkaset kkm. 100 kkm autem takim jak tipo daje zwrotu ok. 13-15 tys. więc jakiś tam grosz jest. Z finansowego punktu widzenia stosunkowo bezpieczna inwestycja o mega szybkiej stopie zwrotu zwłaszcza dzisiaj. Fotowoltaika przy tym to kiepski żart (tu z rządową dopłatą wychodzęna zero min. po 6-7 latach) tak samo jak obligacje, lokaty itp. I mega sensowny temat w porównaniu np. z elektrykami które niby tanio jeżdżą ale swoje kosztują. Cały czas piszę od strony finasowej vs ryzyko. Teraz jeszcze bedzie mozna wjezdzać do stref czystego transportu. Ale tu była technologiczna mina pułapka i to się nie zawsze przewidzi.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 28-12-2020 o 20:00

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2018
    Skąd
    wro
    Postów
    214
    Auto
    tipo hb 1.4 95
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Krzysiek Sz Zobacz post
    Chciało by się powiedzieć "nigdy wiecej fiata", ale zapewne wszystkie marki takie same kity wciskają żeby sprzedać.
    przypuszczam, że to nie jest strategia marki tylko słaba wiedza fachmanów, którzy te auta sprzedają. dla nich liczy się target bo oni z gwarancją się później nie bujają - tylko serwis.

  5. #19
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Poza tym w chwili wejścia do sprzedaży Tipo, opinie o 1.4 mogły być wyrobione tylko na podstawie samochódów z przed Tipo i tam silniki były ok. Teraz po zmianie normy spalin zmieniła się ich niezawodność na niekorzyść i dopiero teraz po paru latach zaczyna się mówić, że te silniki to już nie to samo co wcześniej. Przypuszczam, że T-jet jest podobnie, tylko ich mniej jeździ i jeszcze jest mniej opinii/usterek.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,747
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacekviola Zobacz post
    Do lba by mi nie przyszlo wsadzanie gazu - dziurawienie auta, ograniczenie bagaznika, watpliwe korzysci finansowe i szkoda dla silnika - po co to ?
    Można było kupić z fabryczna instalacja z innymi elementami silnika - wzmocnionymi do lpg... a nie wstawiać u miecia... a najlepsze jest to, ze auto z fabryczna instalacja lpg kosztowało mnie 3045zl więcej od takiego samego bez lpg...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    A LPG się wklada/wkładalo z tego samego zawsze powodu: jak ktoś dużo jeździ w kilka lat zarobi na pół nowego auta wsadzi se do skarpety kupi saunę do domu, jacuzzi do ogródka czy przepierdoli na sushi.
    Ja właśnie przepierdalam na sushi :-)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2018
    Skąd
    Bydgoszcz REISKI AUTO
    Wiek
    33
    Postów
    65
    Auto
    Tipo sedan 1,4 95KM
    Rocznik
    2017
    Ja myślę, że to kwestia słabego montażu. Z resztą instalację, która jako jedyna ma możliwość zachowania gwarancji na silnik przy montażu w ASO to Tartarini. My montowaliśmy serwisowo wiele LPG do 1,4 i do T-Jeta i rzadko zdarzały się problemy. Oczywiście jak ze wszystkim, bywały też auta w których gaz nie działał jak powinien, ale raczej można było w miarę łatwo to naprawić. Warto zrobić, a wręcz jest wymagana ponowna kalibracja instalacji i sprawdzenie instalacji po 1500 tys. km. Rozumiem, że normalnie serwisowałeś instalację i sprawdzałeś ją zgodnie z harmonogramem?

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Niestety takie słowa od osób pracujących w serwisie sa mało warte. I prosze tego osobiście nie odbierac.
    Oczywiscie robiłem przegląd przy 1500 km, w ASO montującym instalacje i sprzedającym auto. W mojej opini pracownik nie miał o tym wiekszego pojęcia. Potem kolejne przeglądy u gwaranta Tartarini czyli Auto Gaz Śląsk. Pomiędzy przeglądami dodatkowo robilem kalibracje w tym autoryzowanym serwisie. I co? I nic, remont przy smiesznym przebiegu jak na LPG i silnik benzynowy.
    W ASO przy okazji standardowych przegladow lub mniejszych napraw gwarancyjnych, a bywalem w dwoch uslyszalem po 1 przypadku upalenia zaworów i to oczywiscie przez przedstawiciela handlowego lub taksówkarza. Można to miedzy bajki wsadzic, bo takich głowic na samym forum było z kilkanaście. A na forum to może jest z 5-10 % uzytkownikow tego modelu. Tyle w temacie. Nie ma co sobie psuć nerwów, instalacja zarobiła na tą naprawe. Natomiast tak młode auta w mojej opini nie zasługują na tak dość poważną naprawę przy śmiesznych przebiegach.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    Oczywiście, pierwszy przegląd LPG był właśnie po 1 albo 2 tys km. Następnie co 10 tys przegląd instalacji czyli wszystkie filtry itp., wymiana oleju, świec i takie tam.

    Dowiedziałem się, że gazownik powinien też sprawdzać co 30-40 tys. luzy na zaworach czy coś takiego, bo są plytkowe ? Nie jestem pewien czy dobrze zapamiętałem, prośba o sprostowanie. W każdym razie należy robić ich regulację, nie ma popychaczy hydraulicznych czy czegoś takiego. Nie miałem takiej wiedzy. Jeżeli gazownik tego nie sprawdzał to podobno mogła to być przyczyna.

    Okazuje się, że do roboty będzie tez dół silnika. Narazie jeden cylinder od zaworu, który się przepalił, ale po wyjęciu tłoków będą sprawdzane też pierścienie i pozostałe podzespoły.. wygląda to coraz gorzej.

    Dodam, że w serwisie stoją na stanowisku, że jeżeli pozostałe zawory są ok to nie ma sensu ich wymieniać, a wina wypalenia zaworu leży po stronie a) złej mieszanki i b) braku regulacji luzu na zaworach. Ma to sens ? Na chłopski rozum to chyba wszystkie tipo nie padają, bo wszyscy mają złe mieszanki i regulacji nie robią tylko jednak zawory są do dupy i powinienem nalegać na wymianę wszystkich zaworów z gniazdami na inne.
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek Sz ; 29-12-2020 o 21:17

  10. #24
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Akurat ten silnik ma hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego, oczywiscie jesli sie myle to prosze mnie poprawic
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 29-12-2020 o 21:17

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 listopad 2019
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017
    No to chyba zaczynam się martwić o swoje auto
    Ostatnio edytowane przez Krzysiek Sz ; 29-12-2020 o 23:11

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2013
    Skąd
    Mazowieckie
    Postów
    521
    Auto
    Doblo 2, 1.4 95KM+LPG /Doblo 1.4 t-jet 120KM Maxi
    Rocznik
    2011 / 2019
    Z góry uprzedzam, że się na tym nie znam więc niech ktoś mądrzejsze się jeszcze wypowie ale już 2 razy słyszałem o regulacji zaworów. Raz mechanik (były pracownik ASO, obecnie na własnej działalności) przy innej usłudze i drugi raz pracownik ASO mówił, że powinno się regulować płytki i mieli właściciela sedici któremu musieli dorabiać płytki, inne ASO nie dawało sobie z tym samochodem rady i podesłało klienta. Nie wiem czy w stilo był ten sam silnik ale płytki są w sprzedaży Płytki regulacyjne luzu zaworów FIAT 1.4 16V (95 KM, 70 kW) 2004 | Sklep Autotrader - części samochodowe, części zamienne, autoczęści.
    Ostatnio edytowane przez mechanizator9 ; 29-12-2020 o 23:14

  13. #27
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,202
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    1.4 16v 95KM i 1.4tjet 16v 120KM maja hydraulikę na zaworach, nic się nie reguluje. Starsze fiaty z głowicami 8v miały mechaniczną regulacja luzu zaworowego za pomocą wymiany płytek i 1.9jtd 8v na pewno.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał Krzysiek Sz Zobacz post
    No to chyba zaczynam się martwić o swoje auto
    Ja bym szukał innego mechanika. Jak serwis chce wymienić uszkodzone zawory to jak polecą kolejne np. za 2 miesiące to będziesz jeszcze raz robił silnik??? Dlaczego serwis chce robić dół silnika? Mi się wydaje że chcą Cię naciąć na kasę. Druga kwestia to czy dają gwarancję na naprawę silnika na 2 lata w przypadku gdyby: zaczął dymić, lub uszkodzeniu uległy kolejne zawory, lub zaczął brać olej???? Miałem przypadek na forum KFS że gościowi wymienili pierścienie na nieoryginalne i się zaczęło.... DWA LITRY na TYSIĄC km !

    Tu masz link do mojej historii z stilo 1.4: 1.4 nie pali równo P0201, P0202 - Klub FIAT STILO Polska i jest tam gość któremu gówniany zakład wymienił pierścienie.

    Na 100% ma hydrauliczne i tam się niczego nie reguluje płytkami. Między innymi dlatego kupiłem stilo i tipo. Nie bujasz się do mechanika żeby co roku mierzył za 200 pln i w razie "W" regulował. Wypalenie zaworów to przy małym przebiegu zbyt uboga mieszanka, ale niestety tak to jest jak klient chce zeby mało palił gazu tj. nie więcej niż benzyny.
    VANT lubi to.

  15. #29
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,747
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A jaki to problem co 30-40k km ścisnąć od właściciela kilka setek za regulacje, która robi się sama... przecież nikt nie zarzuci ze nie było regulacji...

    Przy takim remoncie ja bym wymienił już wszystkie zawory i jak są dostępne lepsze to i gniazda na takie z górnej polki dla spokoju na następne 200k km. Tych oryginalnych i nawet jeszcze sprawnych bym nie zostawiał, udowodnione nie raz ze są z gownolitu...

    No i ten dół silnika brzmi jak próba naciagnięcia na koszty... co w tym dole niby mogło się stać?
    Ostatnio edytowane przez Qvadrat ; 29-12-2020 o 23:52
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    A jaki to problem co 30-40k km ścisnąć od właściciela kilka setek za regulacje, która robi się sama... przecież nikt nie zarzuci ze nie było regulacji...
    Qvadrat żaden problem. Dlatego jak nie chce człowiek być wyruchany przez mechanika to trzeba się na pewnych rzeczach znać. Przynajmniej teoretycznie


 
Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Remont silnika
    Napisany przez Daro10328 na forum Croma
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 26-03-2019, 12:45
  2. Remont silnika.
    Napisany przez sebaoo2 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-09-2018, 16:05
  3. Remont silnika
    Napisany przez Seba1985 na forum Obsługa portalu i forum
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-02-2016, 11:12
  4. Mały remont silnika
    Napisany przez szymci0 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-05-2012, 23:27
  5. Remont silnika
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2010, 21:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534remont-silnika-po-50k-km-48075

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534remont-silnika-po-50k-km-480753

rozrzad fiat 50k

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl