Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
Like Tree8lubi to!
  • 2 przez
  • 1 przez Qvadrat
  • 1 przez sotapl
  • 2 przez krowka1978
  • 1 przez Qvadrat
  • 1 przez SACZI

Temat: Płukanie silnika  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Lublin / Krasnystaw
    Wiek
    41
    Postów
    167
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM OE+ / Tipo SW 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    2016 / 2017

    Płukanie silnika

    Witam!
    Nie znalazłem takiego tematu a uważam że to dość "modne" zagadnienie w obecnym czasie.
    Czy macie doświadczenie z płukankami do silnika typu TEC2000.
    W swoim t-jecie mam przejechane 67 000 km i zastanawiam się nad przeprowadzeniem takiego zabiegu.
    Tyle tylko że jest mnóstwo skrajnych opinii od: pozytywnych, negatywnych i po takie że to tylko marketing żeby wydać kasę.
    Jak silniki fiata (szczególnie t-jet) reagują na takie płukanki?
    Kiedy "powinno" zacząć się stosowanie takich zabiegów tzn. przy jakim przebiegu? I ewentualnie jakie są interwały stosowania takich płukanek?
    To niby taka profilaktyka ale nie chciałbym aby po zastosowaniu takiego specyfiku pojawiły się jakieś problemy...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ja 3x robiłem przy wymianie oliwy, przy ostatniej wymianie już nie robiłem. Przy następnej może zrobię.

    Nie pytaj o sens skoro znasz opinie pozytywne i negatywne, sam zdecyduj. Silnik zachowuje się normalnie bez płukanki i po plukance. Moj przebieg to teraz 111300.

    Zrob raz i sam zobacz.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Lublin / Krasnystaw
    Wiek
    41
    Postów
    167
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM OE+ / Tipo SW 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    2016 / 2017
    Jaką konkretnie płukankę używałeś?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    232
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Ja stosowałem już chyba z 5 raz (teraz przejechane 112 k km). Stosuje najtańszy i najprostszy specyfik od K2 i póki co jestem zadowolony.
    Mam Diesla i tutaj widać różnicę. Po wymianie oleju jest czysty przez następne kilka tys km, co nie jest takie oczywiste w Dieslu.
    sotapl i siwymw lubią to.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał sotapl Zobacz post
    Jaką konkretnie płukankę używałeś?
    Motul chyba, tańsza w mniejszym białym opakowaniu. Bo jest jeszcze większa droższa w ciemnym opakowaniu - ponoć bardziej żrąca. Jak odszukam paragon to podam konkretna nazwę. Albo może się nawet wybiorę do sklepu to kupię i wrzucę foto :-)
    sotapl lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Liqui Moly Proline stosowałem w wolnossaku, moge polecić

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2009
    Skąd
    Lublin / Krasnystaw
    Wiek
    41
    Postów
    167
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM OE+ / Tipo SW 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    2016 / 2017
    Przy następnej wymianie oleju na pewno użyję jakiejś płukanki i zaleję jakiś dodatek do benzyny.
    Może na początek zacznę używać płukanki co drugą wymianę oleju plus wymiana śruby z sitkiem na turbo...
    JurekFL lubi to.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Nie rozumiem tego jarania się płukankami, ale jeżeli komuś ma być dzięki temu lepiej i przy okazji lżej w sakiewce, to czemu nie. 240tyś.km przebiegu, zero płukanek, olej wymieniany maks co 15tyś.km i jakoś silnik nie chce się rozlecieć, ale nie znam się Żre tyle samo oliwy ile żarł przy 50tyś.km.
    Jak dla mnie to wystarcza regularna wymiana dobrej jakości oliwy najlepiej co 10tyś.km, maks co 15. Ciekawe ile po płukaniu zostaje tego szuwaksa w silniku i jaki ma to wpływ na lepkość nowego? Ktoś to badał?
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 15-01-2023 o 12:50

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Źle powiedziałem. Liqui moly engine flush białe mniejsze opakowanie.

    Krówka, tylko tyle? Mondeo w dieslu najeździłem 313000 bez żadnych płukanek, wymiany oliwy co ok 12k i co? I nic. Tu użyłem ze 3x płukanki i co? Tez nic. Poza tym ze w cholerę syfu wypłukuje, to akurat zauważyłem. Nie ma się czym jarac. Jak coś zostanie to co? To samo jakby benzyna spływała po ściance i rozrzedzala oliwę. I tak jak pisał marx, buda i osprzęt w tym aucie szybciej padnie a silnik będzie na chodzie byleby tylko regularnie oliwę zmieniać. Chyba ze jeszcze wcześniej zabronią tym jeździć…
    siwymw lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Krówka, tylko tyle?
    Tylko tyle, bo gdyby nie 2 auta i praca zdalna, to GP miałoby już ponad 300tyś. Teraz robi nędzne 2tyś.km rocznie. W pierwszych 5 latach miał 100tyś.km.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2023
    Skąd
    PL
    Postów
    16
    Auto
    GP
    Rocznik
    2005
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie rozumiem tego jarania się płukankami, ale jeżeli komuś ma być dzięki temu lepiej i przy okazji lżej w sakiewce, to czemu nie. 240tyś.km przebiegu, zero płukanek, olej wymieniany maks co 15tyś.km i jakoś silnik nie chce się rozlecieć, ...
    Można i tak.
    Kiedyś przejechałem P307 180 tys km na Totalu 7000 10w40 (silnik miał w sumie 300 tys przebiegu) i był to ostatni element samochodu, który mógł zawieść.
    A teraz mając świadomość i nowe silniki, płuczę co wymianę oleju.
    Tylko, nie oczekuję cudów, a łatwiejszego spuszczenia starego oleju (trochę olej jest rozrzedzany) i oczyszczenia kanałów olejowych z miękkich osadów.
    Te testy na YT zwiększenia ciśnienia sprężania, czy wyciszenia pracy silnika można sobie w buty wsadzić.


    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    .... Ciekawe ile po płukaniu zostaje tego szuwaksa w silniku i jaki ma to wpływ na lepkość nowego? Ktoś to badał?
    Płukanka po wymianie oleju odparowuje do godziny.
    Ja stosuję Archoil 2820.
    Na Oilsyn można jeździć go godziny z obrotami nie przekraczającymi 3000.
    Jest też wersja długodystansowa - Long Life, którą zalewa się do oleju przy wymianie i spuszcza np za 10 tys km.
    Ta już konkretnie czyści wnętrze silnika.
    kamilo62 lubi to.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,188
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Jeśli znasz już za i przeciw to jeszcze oglądnij może ten film - https://www.youtube.com/watch?v=BDeF...zr%C3%B3btosam
    Zdania są podzielone - z mojego podejścia to nie jest aż tak wielka kasa żeby wydać na płukankę - no chyba że codziennie walisz w przełyk czystą to będzie ci szkoda. To co jest najbardziej kluczowe i poniekąd krowka napisał - zależy co ile wymieniasz olej , a jeśli kupujesz samochód z drugiej ręki to zastanawiające jest co ile zmieniał poprzednik. Myślę także że też zależy jaka jazda i jakie miasto - Ja mieszkam i jeżdżę w kraju gdzie obowiązuje 30km/h i zamierzam zrobić płukankę w [starym] nowym aucie które będę miał w następnym tygodniu - bo książka ma wbite "myślenie" longlife...
    Co do negatywów - że ci będzie się wylewać po wszystkim, że uszczelkę ci wyżre, że olej będzie ci brało - Na takich znafcuf powstało wiele filmów przed i po płukance i przestali się odzywać..
    Pamiętaj że to nie płukanka jest winą wszystkich utrapień tylko europejska Ekologia - choć skromnym zdaniem i tak jeszcze trochę im brakuje do "polskiej" myśli wyrobów samochodo-podobnych typu fso.
    Było - Fiat Siena 99r
    Fiat Bravo 2 - 2007
    Jest Fiat 500x - 2015.

    Bo nie zmienia się firmy która dobrze działa.....


 

Podobne tematy

  1. Czyszczenie/płukanie wtrysków 1.3 mjet
    Napisany przez farinkusar na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-01-2022, 17:45
  2. Fiat Bravo 1.4 12V + LPG temperatura silnika/nierówna praca silnika
    Napisany przez Sajmones na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2017, 09:13
  3. Płukanie brudnego silnika, jaka płukanka? Czy warto?
    Napisany przez Monq na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 29-09-2015, 16:51
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 23:58
  5. Płukanie układu chłodzenia
    Napisany przez KamyK na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-09-2010, 13:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534plukanie-silnika-51356

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl