Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez krowka1978

Temat: P0807  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2023
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    2017

    P0807

    Cześć,
    dostałam błąd P0807 - clutch position sensor circuit. Jednak poza tym, że wyskoczyła ikonka silnika to nic się nie dzieje - samochód jeździ jak jeździł. Póki co usunęłam ten błąd. Myślicie, że mogę tak spokojnie jeździć aż do ewentualnego ponownego wyskoczenia błędu? Ikonka wciśnięcia pedału sprzęgła dobrze pokazuje kiedy go wciskam, więc chyba jest ok?

    Z czego mogło wynikać to, że widocznie przez chwilę nie działało?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Bo to elektryka . Prąd pojawia się i czasem znika . Jeździć obserwować.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2023
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    53
    Postów
    18
    Auto
    TIPO KOMBI 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Witam. Zapalił mi się błąd P0807 Błąd czujnika położenia pedału sprzęgła samochód Fiat tipo T-jet . Błąd wyskoczył po mroźnej nocy i po skasowaniu nie powrócił dzisiaj. Wiadomo gdzie znajduje się ten czujnik? Gdzieś przy pedale sprzęgła czy wewnątrz sprzęgła? wie ktoś ile wymiana tego czujnika może kosztować?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Mcgregor Zobacz post
    Gdzieś przy pedale sprzęgła czy wewnątrz sprzęgła?
    przy pedale sprzęgła

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Spokojnie, nie kombinuj na razie z wymianą i naprawami. Jeśli usterka zacznie się powtarzać, to wtedy możesz czujnik wymienić. U mnie się też kiedyś parę razy check zapalił tak "z dupy", auto jeździło normalnie, nic nie kombinowałem, nawet komputer nie był podłączony, i na chwilę obecną nic się nie dzieje. O checku zapomniałem bo się nie pokazuje, na liczniku błędów brak obecnie.
    Uznaj że w twoim aucie to chwilowe "przeziębienie" . I jeśli na chwilę obecną nic się nie dzieje, to nie kombinuj.... Tipo tego nie lubi....

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2023
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    53
    Postów
    18
    Auto
    TIPO KOMBI 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Spokojnie, nie kombinuj na razie z wymianą i naprawami. Jeśli usterka zacznie się powtarzać, to wtedy możesz czujnik wymienić. U mnie się też kiedyś parę razy check zapalił tak "z dupy", auto jeździło normalnie, nic nie kombinowałem, nawet komputer nie był podłączony, i na chwilę obecną nic się nie dzieje. O checku zapomniałem bo się nie pokazuje, na liczniku błędów brak obecnie.
    Uznaj że w twoim aucie to chwilowe "przeziębienie" . I jeśli na chwilę obecną nic się nie dzieje, to nie kombinuj.... Tipo tego nie lubi....
    Witam kolegę . Kupiłem tipo kierując się opiniami w internecie że lepsze niż można się po fiacie spodziewać ale jakoś nie mogę się do tego auta przekonać. latem w upały wywalało mi błąd P2195 i niby usterka sondy lambda nr 1 miała być ale po wymianie tej pierwszej dalej był problem i aso powiedziało że w tipo ten nr błędu dotyczy sondy za katalizatorem i po wymianie tej drugiej z tym błędem niby spokój ale kilka stów poszło . Jak mróz to błąd sprzęgła wyskakuje. mam pytanie ogólnie czy innym użytkownikom tego modelu jakoś te auta służą czy też macie jakieś powtarzające się problemy ??? kiedyś kupiłem prawie nowego nissana almerę i jeszcze na gwarancji miałem masę problemów a teraz te auto ma już 18 lat i jest super . Jest szansa że po usunięciu jakiś przypadłości modelu Tipo będzie względnie stabilnie służyło?? jak to u was wygląda? pytam bo po kilku miesiącach mam zamiar się go pozbyć.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Mcgregor Zobacz post
    Zapalił mi się błąd P0807 Błąd czujnika położenia pedału sprzęgła samochód Fiat tipo T-jet . Błąd wyskoczył po mroźnej nocy i po skasowaniu nie powrócił dzisiaj.
    Olać. Nie tylko w Tipo się zdarza, w 500X też raz miałem kilka lat temu.
    siwymw lubi to.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Dla świętego spokoju wsadź łapę nad pedał sprzegła, namacaj wiązkę z kablami i czujnik sprzegła i nimi poruszaj na wszystkie strony.Może to poprawi jakość styku i problem powinien zniknąć, Też tak robiłem.
    A z autka jestem mega zadowolony. leję paliwo daję mu średnio w dupę, a on nie stwarza problemów....

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    25
    Postów
    6
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Dzień dobry,
    Podepnę się do tematu z problemem błędu P08010-00 - Adaptacja pedału sprzęgła. Bawiłem się różnymi funkcjami programu Multiecuscan w samochodzie Fiat Tipo 1,4 T-jet 2017r. Po połączeniu się z Engine sterownikiem Bosch Motronic ME17.3.0 wykonałem w zakładce "Regulacje" funkcję "Adaptacja pedału sprzęgła". Tak jak według instrukcji, czyli kluczyk na pozycję MER (zapłon), uruchomienie silnika, wciśnięcie pedału sprzęgła. Niestety po wykonaniu czynności według instrukcji błąd nie zniknął. Na desce rozdzielczej samochodu pali się check engine, oraz nieaktywny start&stop. W programie Multiecuscan w zakładce info po wykonaniu skasowania błędów, błąd nadal się wyświetla. Próbowałem usunąć alarm łącząc się z komputerem innymi sterownikami samochodu, ale również nie można usunąć błędu. Odłączyłem akumulator na 30min, również bez sukcesu. W zakładce parametry widać cztery parametry od pedału sprzęgła. Pozycja pedału sprzęgła nie wciśniętego wynosi 6,8% a pozycja pedału sprzęgła wciśniętego wynosi 84,88%. W czym może być problem? Czy w jakiś inny sposób mogę usunąć błąd? A może uszkodzony jest potencjometr od pozycji pedału sprzęgła i wartość maksymalna powinna wynosić 100%?

    Bez tytułu1.png
    Bez tytułu2.png
    Bez tytułu3.png
    Bez tytułu4.png

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Jeśli masz Start stop to ta procedurę robisz na wyłączonym silniku i na wyłączonej funkcji start stop.
    Na włączonej stacyjce wciskasz sprzęgło do końca i uruchamiasz procedurę adaptacji pedału sprzęgła. Trzymasz wcisniete sprzęgło przez 3 sekundy.
    Ostatnio edytowane przez JackTheNight ; 28-01-2024 o 14:36
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    25
    Postów
    6
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Dziękuję bardzo za pomoc, pomogło. Na włączonym zapłonie, wyłączonym silniku i wciśniętym pedale sprzęgła wykonałem procedurę adaptacji, po 3 sekundach puściłem. Przebiegła pomyślnie.


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534p0807-52405

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl