Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
Like Tree1lubi to!

Temat: Obroty biegu jałowego t-jet  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008

    Obroty biegu jałowego t-jet

    Po uruchomieniu rozgrzanego silnika obroty biegu jałowego wynoszą powiedzmy 850 obr/min. Ten stan trwa ok 20-25 sekund po czym samoistnie wzrastają do ok. 1000 obr/min. Tak dzieje się za każdym razem. Jak jestem w ruchu po zatrzymaniu na skrzyżowaniu i włączeniu na luz obroty są nadal w granicach 1000. Jeśli go zgaszę i powtórnie uruchomię znowu jest tak jak napisałem na początku. Co Wy na to?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Wyłącz klimę i zobacz

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    oprócz świateł dziennych nie mam nic włączone, żadnych odbiorników

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,920
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ja na to: Zepsute?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Ja na to: Zepsute?
    wiem,że jest coś nie tak pytanie czy ktoś miał podobne objawy?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Podłącz się komperm do OBD i sprawdź czy są jakieś błedy, jeśli jest coś nie tak to jakiś błąd powinien być.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  8. #7
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    U mnie od nowości też jakoś dziwnie wolne obroty działają. Jak zwalniam i daję na luz lub wciskam sprzęgło, to wolne obroty są gdzieś w okolicy 1000 obr/min i dopiero jak się zatrzymam do zera to spadają do tych docelowych.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,588
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał kartonik Zobacz post
    U mnie od nowości też jakoś dziwnie wolne obroty działają. Jak zwalniam i daję na luz lub wciskam sprzęgło, to wolne obroty są gdzieś w okolicy 1000 obr/min i dopiero jak się zatrzymam do zera to spadają do tych docelowych.
    Tak jak u mnie i poprzednio w mito. Znaczy tak ma być .

  10. #9
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    To trochę dziwne w dobie walki o każdy mililitr spalonej benzyny, aby obroty nie spadały do najniższych w każdym możliwym momencie.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    chyba sam rozwiązałem swój problem- przyczyną był stale niedoładowany akumulator, po naładowaniu sytuacja wróciła do normy, mam nadzieję, że na zawsze

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    514
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Bardzo możliwe. Tak zachowują się obroty np w punto 1.2 z klimą. Podczas jazdy na luzie mają ok 950, a po zatrzymaniu spadają na 700

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał manio20 Zobacz post
    chyba sam rozwiązałem swój problem- przyczyną był stale niedoładowany akumulator, po naładowaniu sytuacja wróciła do normy, mam nadzieję, że na zawsze
    I faktycznie winien był niedoładowany akumulator?
    Italians Do It Better

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    297
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2017/2008
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    I faktycznie winien był niedoładowany akumulator?
    Od czasu gdy pojawiły się w/w problemy staram się dbać o akumulator, jak mało jeżdżę to go doładowuję. Jak na razie sytuacja się już nie powtórzyła więc myślę, że winny był akumulator (wtedy zaraz po naładowaniu obroty wróciły do normy)
    boch lubi to.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał manio20 Zobacz post
    Od czasu gdy pojawiły się w/w problemy staram się dbać o akumulator, jak mało jeżdżę to go doładowuję. Jak na razie sytuacja się już nie powtórzyła więc myślę, że winny był akumulator (wtedy zaraz po naładowaniu obroty wróciły do normy)
    Pytam, ponieważ mam to samo, a wiem że niektóre marki pojazdów (np. Opel) wprowadziły w swoich sterownikach strategię inteligentnego ładowania, które podnoszą celowo obroty biegu jałowego w przypadku gdy napięcie na zaciskach akumulatora jest zbyt niskie. Doładuję dziś aku i zobaczę co będzie. Mój aku ma już 7 lat. To oryginalny Exide 63Ah/450A z oznaczeniami Alfa/Fiat/Lancia.
    Italians Do It Better

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Ładowanie akumulatora w żadnym stopniu nie wpłyneło na zachowanie silnika na biegu jałowym. Przypominam sobie teraz że temat pojawił się po wymianie separatora oleju zwanego potocznie odmą. Być może są tam jakieś nieszczelności. Trzeba będzie popatrzeć w parametry pracy silnika w MES. Być może coś wyjdzie.
    Na kórym odcinku dolotu nieszczelność ma największy wpływ na obroty biegu jałowego?
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 07-08-2019, 13:12
  2. Bravo 1.6 16V CF3 - za niskie obroty oczekiwane biegu jałowego
    Napisany przez Mad_Maxs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post: 14-07-2017, 09:42
  3. Modyfikacja obrotów biegu jałowego
    Napisany przez Denis129871 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 07-12-2016, 16:24
  4. 1,4 16v wysokie obroty biegu jałowego + falowanie obrotów
    Napisany przez marrrrrrrro na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-02-2016, 17:24
  5. Fiat Siena 1.6 Obroty Biegu Jałowego
    Napisany przez Dydek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-11-2014, 23:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534obroty-biegu-jalowego-t-jet-46583

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl