Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 30 z 39 PierwszyPierwszy ... 202829303132 ... OstatniOstatni
Posty od 436 do 450 z 574
Like Tree52lubi to!

Temat: Moja (niemiła) przygoda z TIPO 1.4 LPG  

  1. #436
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Mariusz29 Zobacz post
    To jest się o co w głowę drapać, jak zacząłem to wszystko czytać. Ja mam 55 tys. wszystko zrobione na gazie tartarini, oleju bierze chyba w normie tak do 1l na 15 tys. I teraz zacząłem się zastanawiać co dalej robić - przestać jeździć na lpg. Miał być taki dobry silnik a to się zrobił duży problem. Ja widać awarii było dużo ale mało informacji po naprawach. Robił już może ktoś profilaktycznie wymianę tych zaworów przed awarią silnika? Zastanawiam się czy tego nie zrobić?
    Jak nie swędzi to sie nie drapie. Profilaktycznie to się takich rzeczy nie robi. Ja podobnie jezdze od poczatku na Tartarini, oleju znika podobnie jak u ciebie, czyli bez jakiegos dramatu. Ja natomiast mam ok 40 tys dopiero nakręcone i licze ze jeszcze sporo bezawaryjnie pojezdze. Dbam o to co trzeba i licze ze to wystarczy. Jak sie wykrzaczy to będe myslal co dalej.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #437
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2019
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    15
    Auto
    Tipo 1,4 95 lpg
    Rocznik
    2017
    Witam Kolegów
    Przeczytałem ten wątek i zastanawiam się czy nie założyć lubryfikatora. Kolega w Fordzie miał i wszystko było Ok. Może ktoś ma założony w Tipo i podzieli się z nami spostrzeżeniami.

  4. #438
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Lubryfikator pomaga jak "umarłemu kadzidło", oglądnij sobie kolektor dolotowy po paru kkm z użyciem lubryfikatora. Już lepiej ustawić dotrysk PB w OL.

  5. #439
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    https://t.me/pump_upp
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Lubryfikator pomaga jak "umarłemu kadzidło", oglądnij sobie kolektor dolotowy po paru kkm z użyciem lubryfikatora. Już lepiej ustawić dotrysk PB w OL.
    Pokaż zdjęcie z kolektora który sciagales

  6. #440
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2018
    Skąd
    Skawina
    Wiek
    41
    Postów
    769
    Auto
    TIPO SW 1.4 fire
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał Tomasz1976 Zobacz post
    No i super.mam nadzieję, że już się skończyły nasze problemy z tym tematem.pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy.
    Jak tam dalej spokój z braniem. Ile juz km zrobiłeś?

  7. #441
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2019
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    15
    Auto
    Tipo 1,4 95 lpg
    Rocznik
    2017
    Kilka dni temu przeczytałem ten artykuł https://www.auto-swiat.pl/porady/eks...nikowy/pttx1p2 i doszedłem do wniosku że lejąc olej C3 katujemy swoje silniki.
    Wkleję tylko wniosek:
    Masz auto bez DPF-a? Nie używaj olejów Low SAPS!
    A co z olejami Low SAPS? Każdy silnik spala przynajmniej minimalne ilości oleju, a pozostałości po tym spalaniu trafiają do układu oczyszczania spalin. O ile po spalaniu „czystego” oleju pozostają głównie sadze, które są skutecznie wychwytywane, a później dopalane w filtrach cząstek stałych, o tyle z wielu dodatków poprawiających właściwości smarne olejów pozostają niepalne popioły, których z filtrów automatycznie usunąć się nie da. Dla filtrów cząstek stałych groźne są m.in. pakiety dodatków zawierające tzw. ZDDP (Zink Dialkyl Dithio Phosphate), tradycyjnie wykorzystywane jako środki zmniejszające zużycie silników.

    Oczywiście, producenci olejów opracowują nowe receptury, które nie zawierają szkodliwych dla filtrów składników, takich jak fosfor czy siarka, ale albo są one bardzo drogie, przez co trafiają tylko do olejów z najwyższej półki, albo nie tak skuteczne, jak te używane w zwykłych olejach. Konstruktorzy silników doskonale o tym wiedzą i np. stosują w jednostkach stworzonych z myślą o niskooporowych i niskopopiołowych olejach pompy olejowe o znacznie wyższej wydajności. Dla starszych silników takie oleje mogą być zabójcze. Nawet w przypadku nowoczesnych jednostek z filtrami cząstek stałych zdarza się, że producenci zalecają stosowanie olejów średniopopiołowych, tzw. Medium SAPS.


    Zastosowanie oleju Low SAPS w takim przypadku może przedłużyć trwałość DPF-a, ale za to odbije się na trwałości silnika. Często powstaje pytanie, czy np. w ostro użytkowanych, poddanych chiptuningowi autach lepiej stosować olej wysokopopiołowy i częściej np. regenerować filtr cząstek stałych (koszt: ok. 2000 zł), czy ryzykować zatarcie znacznie droższego silnika.

    Co o tym myślicie czy przez zastosowanie oleju Low SAPS nie niszczymy pierścieni i gładzi potem zaczyna nam palić coraz więcej oleju ?

  8. #442
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,527
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    czytałem kiedyś coś podobnego i konkluzja była taka że poszczególne rodzaje olejów a raczej pakiety dodatków są kompatybilne z odpowiednimi rodzajami obróbki mwtalurgicznej. I tak właśnie nowym olejem można załatwić silnik starej konstrukcji. A z drugiej strony większa ilość popiołu może powodować apalanie stukowe, żażące się cząstki oleju mogą powodować przedwczesny zapłon. coś w tym stylu dotknęło opla i jego silniki di.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 11-05-2019 o 21:39

  9. #443
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2019
    Skąd
    Knurów
    Wiek
    34
    Postów
    17
    Auto
    Brak
    Rocznik
    Brak
    Witam koledzy od jakiegos czasu sledze wiadomosci o tipo gdyz chce go kupic uzywke(95km sw) i w przyszlosci zagazowac (moze sie uda w agś) ale tak czytajac o tych glowicach to kurcze ciagle metlik w glowie. Niby silnik dobry pod lpg a jednak nie...teraz temat troche ucichl.... Duzo osob przerabialo temat glowicy? Warto sie pchac w tipo do 50tys?

  10. #444
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,723
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Jak chcesz kupić SW to lepiej poczekaj dołóż i kup 120 KM . Też go zagazujesz a przynajmniej będzie czym jechać. Używkę do koło 50 000 też już kupisz .np.

    https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-t...tml#566ceb86cb

  11. #445
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Najlepiej wybierz inny obiekt zainteresowania, inną markę
    Tu zaraz paru płaczków wyjasni ci wyzszosc tjet nad wolnossacym i odradzi zakup przede wszystkim tipo. Ja gdybym przeczytał to forum przed zakupem, nigdy bym na to auto nie spojrzał. Póki co jeżdzę 2,5 roku prawie i pomimo że pare tematów mnie wkurwia to ogolnie jestem zadowolony. Natomiast bardziej mnie wkurwia "idealnosc" wszytkich innych marek, że takie Dustery i inne podobne paści to biedne tipo biją na głowę. Nie wiem, codziennie mijam tego nowego dustera, i jak z wierzchu podobnie jak tipo jest przyzwoite, to w srodku bym w tym jezdzic nie chcial.
    Ja nie moge zlego słowa powiedziec na LPG w moim ale wiem ze jakies problemy są. Zeby to zachwalać i polecać to mam za mały przebieg, troszke ponad 40tys km. Chociaż czytając inne opinie pewnie ciezko wybrac tipo z tym silnikiem jednoznacznie pod gaz.
    Choc jak ktos ma problem wielki do tartarini to polecam lpg-forum, tam mozna poczytac jakie jest gowno fabryczne w np. oplach i innych cudach techniki, kazda marka ma swoje za uszami. Instalacje to jedno, a MONTAŻ i odpowiednia regulacja instalacji oraz jej eksploatacja to drugie.

  12. #446
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 marzec 2019
    Skąd
    Knurów
    Wiek
    34
    Postów
    17
    Auto
    Brak
    Rocznik
    Brak
    Myslalem o 120km ale kurcze mac jesli auto w miasto (90% przebiegu) to watpie by turbo mialo jakis sens. Co do instalacji to wiadomo ,e ciaprok to ciaprok i lepiej jechac do sprawdzonego. Moi rodzice maja scenica 2 zagazowanego w gliwicach i sobie chwala. A dlatego tipo ze gabarytowo jest idealny nie za duzy nie za maly

  13. #447
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    128
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    Przejedź się i 95 KM i 120 KM. Słowa i suche dane techniczne nie oddadzą różnicy, a być może dla ciebie będzie nieistotna i wtedy z czystym sumieniem i świadomie kupisz 95 KM.

  14. #448
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    360
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Dokładnie - trzeba się przejechać - inaczej to nie ma się żadnego odniesienie jak jeździ jeden a jak drugi.

  15. #449
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,780
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Tu zaraz paru płaczków wyjasni ci wyzszosc tjet nad wolnossacym
    A to jeszcze trzeba komuś wyjaśniać? Toż przecież oczywista oczywistość, to się wysysa z mlekiem matki...



    :-D
    brylancik13 lubi to.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #450
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał energyypl Zobacz post
    jesli auto w miasto (90% przebiegu)
    I temat t-jeta umarł


 
Strona 30 z 39 PierwszyPierwszy ... 202829303132 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dpf-przygoda
    Napisany przez GUREGORI74 na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 20-01-2016, 18:11
  2. Fiat Uno ŚCIĄGA niemiłosiernie
    Napisany przez JacUno na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-11-2014, 18:11
  3. Moja przygoda z 2 ASO w Warszawie
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 21-03-2013, 08:22
  4. Moja przygoda ze Stilo oraz ASO Kowalski w Częstochowie
    Napisany przez MartinBlank na forum Stilo
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 09-08-2012, 14:43
  5. Moje Tipo Moja Pasja
    Napisany przez KrzychuB na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 24-12-2010, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-43310

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-4331035

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-433107

Fiat Tipo LPG problemy

tipo stag check engine

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-433103fiat tiop gaz problemjaka instalacja lpg fiat 1 4 site:fiatklubpolska.plhttps:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534moja-niemila-przygoda-z-tipo-1-4-lpg-4331030fiat tipo lpg forumfiat tipo glowicaoryginalna instalacja tartarini fiat tipoproblem z lpg przy wysokich temperaturachfiat tipo 1 4 95 km jaka instalacja lpgtipo lpg problemytipo lpg glowica problemtipo.glowicaelm327 a gwarancja fiatfiat tipo lpg awarietipo na gaz forum fiatstag 4 qbox i fiat

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl