Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq

Temat: Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq

  1. lukasz.zst napisał:

    Koniec z silnikiem 1.6 E-Torq od 2017 nowy silnik 1.9 E-Torq

    Fiat 500X - delikatne zmiany

    Fiat 500X | (Bardzo) lekka modernizacja
    Dostalem info od Fiata dotyczy to tez Fiata Tipo
    Też bedzie zmiana w silniku 1.4

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Dobrze piszą, nowy silnik jest robiony pod nowe zasady sprawdzania zużycia paliwa, a silnik o większej pojemności, niewysilony, pali mniej w warunkach miejskich, niż mniejszy wysilony.
     

  2. Avatar dziadeck

    dziadeck napisał:
    A co w tym 1.4 ma się zmienić ?
     
  3. lukasz.zst napisał:
    Bedzie wieksza moc
    Nie wiem czy bedzie wiksza pojemnośc czy mniejsza . Nikt nie wie , Takie info dostałem od Fiata ( od kolegow )
    Fiat ma problemy z silnikami dotyczace spalanie benzyny i jeszcze jakiś norm
     
  4. Avatar manio20

    manio20 napisał:
    faktem jest, iż 1,6 okazał się bardzo paliwożerny, ale ten moment obrotowy to jakaś żenada przy pojemności 1,9
    Ostatnio edytowane przez manio20 ; 28-12-2016 o 23:17
     
  5. leinad napisał:
    Nienawidzę tego cynizmu zielonych komunistów (ekologów).

    Niech zrobią 0,9 litra do Tipo tak jak Skoda zrobiła w Octavii

    Tutaj w europie dajemy się robić w wała, wmawiają nam że to dla ratowania ekologii i świata a tymczasem USA i Chiny produkują tyle zanieczyszczeń ile chcą. Europa idzie ku przepaści...
     
  6. Avatar dziadeck

    dziadeck napisał:
    Pełno hybryd się pojawia , małe silniki, katalizatory, dpfy i inne cuda które mają być proekologiczne, a zastanówmy się jak te akumulatory, dpfy itp są produkowane a potem transportowane statkami i ile zanieczyszczeń powstaje w procesie produkcji i transportu, to jest biznes a nie ekologia.
     
  7. 66pawel napisał:
    Prawda , to jest biznes , większa pojemność to inna słynna składka OC .... Ale zobaczymy ...
     
  8. leinad napisał:
    Cytat Napisał dziadeck Zobacz post
    Pełno hybryd się pojawia , małe silniki, katalizatory, dpfy i inne cuda które mają być proekologiczne, a zastanówmy się jak te akumulatory, dpfy itp są produkowane a potem transportowane statkami i ile zanieczyszczeń powstaje w procesie produkcji i transportu, to jest biznes a nie ekologia.
    Tak jak z żarówkami "energooszczednymi", które energie oszczedzaja jesli palą się cały czas (do pomieszczeń gdzie czesto się włącza i wyłącza światło nie sa odpowiednie), zawierają rtęć i ich utylizacja jest trudna. Nie wspomnę o tym ze światło ze świetlówki niszczy wzrok, bo tradycyjna żarówka zblizona jest do swiatła słonecznego.
     
  9. not_exist napisał:
    Poważnie prawie 2 litry pojemności i 152 Nm ? Może to jakaś literówka (oczywisty błąd pisarski), którą inni kopiują.

    Coś mam wrażenie, że tam ma być doładowany 0.9 litra, wtedy te parametry by się nawet zgadzały. Bo nie wiem jak silnik 1,9 litra z osiągami jak z lat 70-tych miałby być oszczędniejszy od obecnego 1.6 l.
     
  10. emagik napisał:
    Gorąco polecam ten film .Robią nas w balona i jeszcze każą za to sobie słono płacić. Nie dajmy się zwariować. Może czas zacząć walczyć z zieloną głupotą?
    Ostatnio edytowane przez emagik ; 30-12-2016 o 23:02
     
  11. not_exist napisał:
    Oglądnąłem filmik, bardzo ciekawy

    Wynika z niego, że nowy o klasę większy samochód, z całą masą elektronicznych udogodnień, klimą zapewne włączoną, cięższy o min. 250 kg (realnie biorąc wersje wyposażenia prasówki z 300 kg), o zupełnie nieporównywanych osiągach spala mniej paliwa niż stary, mały, lekki, słaby e190 (w201). Co prawda różnica jest niewielka ale jak wynika z przebitek stylu jazdy nie było tam jazdy na autostradzie (140-150 km/h) gdzie doładowany silnik miałby dużo mniejsze obroty jak i jazdy w mieście. Wydaje mi się, że wtedy różnica byłaby zdecydowanie większa no korzyść nowego w205.

    Z chęcią zobaczyłbym drugi test tego redaktora tj. w205 w porównaniu z starym autem o podobnej wielkości, masie i przynajmniej zbliżonych osiągach (bo tu potrzebny byłby co najmniej mocniejszy 280E), może w124 w wersji:

    260E[8] R6-12v / 2597 cm³ 5-biegowa manualna 160 KM (118 kW) przy 5800 220 N¡m przy 4600 1370 kg 9,8 s 215

    i to w różnych warunkach drogowych nie tylko polną drogą 70 km/h :]

    Dane pojazdów za wiki:

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W201

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W205

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W124

    A wracając do zmian w Tipo (a w zasadzie w 500x), to mam zasadnicze pytanie: czy Fiat ma w ogóle taką wolnossącą jednostkę o pojemności 1.9 L ? A jeżeli tak to w jakich autach ją montuje ?

    EDIT:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Renegade_(BU)

    Tutaj jest tylko 1.8 L e-torq, ale o znacznie lepszych parametrach tj. 130 KM, 185 Nm.
    Ostatnio edytowane przez not_exist ; 31-12-2016 o 10:41
     
  12. ŻuczekM napisał:
    Cytat Napisał dziadeck Zobacz post
    Pełno hybryd się pojawia , małe silniki, katalizatory, dpfy i inne cuda które mają być proekologiczne, a zastanówmy się jak te akumulatory, dpfy itp są produkowane a potem transportowane statkami i ile zanieczyszczeń powstaje w procesie produkcji i transportu, to jest biznes a nie ekologia.
    I bardzo dobrze, że się pojawia dużo hybryd a w dieslach montują DPF-y. Chciałbym, żeby w mojej okolicy jeździło dużo hybryd i jak najmniej diesli, a jeśli już to tylko nowoczesne z jak najlepszym DPF-em. Chcę wyjść z domu i oddychając nie wciągać do płuc cząstek stałych które wydostają się z rur starych klekotów. Nie do przyjęcia jest, że na badaniach technicznych nie badają spalin w dieslach a w benzynach przymykają oko jak nie trzyma norm a Policja przy kontroli z reguły nie sprawdza stanu technicznego pojazdu.
    To że statki muszą więcej pływać gdzie po oceanie, żebym ja miał czystsze powietrze w moim mieście akurat niewiele mnie martwi
     
  13. emagik napisał:
    Ten sam film a jak różne wnioski? Jaki jest koszt wyprodukowanie tej całej elektroniki, nie chodzi tylko o pieniądze a właśnie o ekologie. Gdzie i w jakich warunkach jest ona produkowana a potem utylizowana (recykling to całkiem inna bajka dla ludu) . Przy obecnej stanie wiedzy i techniki wyprodukowanie długowiecznych samochodów nie stanowi żadnego problemu. Dzisiejsze auta psują się i rdzewieją jak na rozkaz i to niezależnie od marki . Tyczy się to nie tylko samochodów ale też telefonów i całej szeroko pojętej elektroniki. Najdziwniejsze ,że nikogo to nie dziwi. Pytań jest naprawdę wiele , odpowiedz jedna. My musimy kupować żeby oni mogli produkować. W tym wszystkim nikt nie przejmuje się ,że nasza piękna Ziemia traktowana jest jak krowa dojna , wydobywana są ogromne ilości kopalin ( których zasoby skończą się prędzej niż później) , emitowane horrendalne ilości bardzo trujących związków do gleb , wód i powietrza. Gdzie są te wszystkie organizacje pseudo ekologiczne , dlaczego nie przywiązują się do maszyn w tych kopalniach i fabrykach? Czy ktoś z szanownego grona zastanawiał się ile szkodliwych związków zostanie po produkcji jego pięknego nowego pro ekologicznego auta. Pisać można bez końca , oczywiście należy działać pro ekologicznie . ale tylko tam gdzie ma to sens i uzasadnienie . Większość to brednie wciskane ludziom w wiadomym celu ( gdzie nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi). Na koniec mam tylko nadzieję że ludzie zaczną myśleć sami , będą czytać i szukać w internecie naprawdę niezależnych portali , piszących prawdę , popartych dowodami i niezależnymi badaniami. Kończąc pozdrawiam wszystkich którym zależy na tym by nasze dzieci mogły się cieszyć z piękna naszej planety.
     
  14. marek555 napisał:
    Nie wiem skąd te informacje na temat paliwożerności? Ja przejechałem swoim ponad 16 500km przy średnim zużyci paliwa ( liczonym na podstawie tankowań) 6,8371l/100km
     
  15. bnbn1 napisał:
    Cytat Napisał manio20 Zobacz post
    faktem jest, iż 1,6 okazał się bardzo paliwożerny, ale ten moment obrotowy to jakaś żenada przy pojemności 1,9
    tylko nie to paliwożerne i czasami zawodne guano rodem z GM, mam tu na myśłi to cudo 1,6 co nie jest myśla techniczną fiata tylko małużeństwa z GM (opel miał to cudo 1.6 co sie w nim paski rozrządu po 70 tyś zrywały... co sam na sobie doświadczyłem), tylko i wyłacznie fiatowskie FIRE, niech ewentualnie zwiększą pojemność z 1.4 do np 1.8, bo to sa naprawde niezawodne i niezniszczalne silniki (pod warunkiem że sie serwisuje)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał emagik Zobacz post
    Gorąco polecam ten film .Robią nas w balona i jeszcze każą za to sobie słono płacić. Nie dajmy się zwariować. Może czas zacząć walczyć z zieloną głupotą?
    test zgodnie z zasadami testowania nie jest mierodajny a wręcz błedny, bo powinna być brana pod uwagę taka sama masa pojazdu, jak i taka sama moc, patrząc na to że nowsze auto jest cieższe to przeliczając na kilogram masy ten samochód pali mniej, tak samo plieczając to na moc silnika.
    no chyba że tylko testujemy spalanie, w ten sposób mozna wykazać że cinkłeczneto 900 pali mniej niż mercedes c180, no patrzymy ile spali a nie jakie to samochody :-)

    inna sprawa ja mając sparwny technicznie nawet 20 letni samochód tej samej klasy to logiczne ze bym nie kupował nowego cuda, bo to wbrew pozorom jest badziej ekologiczne),a nowe auto ma jedna wadę: jest droższe w serwisowaniu.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.