Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 58
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2016
    Skąd
    RLA
    Postów
    47
    Auto
    Tipo 1.0 T3 City Life
    Rocznik
    2020

    Grzechotanie okolice skrzyni biegów/sprzęgła 1.0 T3

    Witam, chciałem zaciągnąć jeszcze opinii zanim oddam samochód do ASO.
    Tipo z nowym silnikiem 1.0 500km . Słychać grzechotanie na zewnątrz w okolicy lewego koła(sprzęgło, skrzynia biegów), na ciepłym silniku trochę zanika ten dźwięk. Umówiłem się na wizytę 24.03 do ASO, zobaczymy co stwierdzą. Jakieś pomysły? Nowy samochód, a już jest coś nie tak

    Link do nagrania:
    https://drive.google.com/file/d/1430...ew?usp=sharing
    Dołączone pliki Dołączone pliki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2017
    Skąd
    mazowieckie
    Postów
    274
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95 km, Tipo SW 1.4 16V T-JET
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał pawulg Zobacz post
    Witam, chciałem zaciągnąć jeszcze opinii zanim oddam samochód do ASO.
    Tipo z nowym silnikiem 1.0 500km . Słychać grzechotanie na zewnątrz w okolicy lewego koła(sprzęgło, skrzynia biegów), na ciepłym silniku trochę zanika ten dźwięk. Umówiłem się na wizytę 24.03 do ASO, zobaczymy co stwierdzą. Jakieś pomysły? Nowy samochód, a już jest coś nie tak

    Link do nagrania:
    https://drive.google.com/file/d/1430...ew?usp=sharing
    Tego silnika to my się uczymy ,Ale jak na gwarancji to tylko ASO

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Raczej to nie jest łożysko oporowe, tak
    jak doradzali ci na fb, bo łożysko oporowe się nie kręci na nie wciśniętym sprzęgle.
    To hałasuje jakby coś obcierało o coś, i to nie jest taki metaliczny dźwięk.
    No ciekaw jestem co to będzie i co stwierdzi ASO.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    To jak nie łozysko to co moze hałasować czasem na wolnych obrotach a po wcisnieciu sprzegła ustaje?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Łożysko to raczej buczy a nie tak trze.
    A łożysko oporowe jak jest uszkodzone to właśnie hałasuje jak się wciśnie pedał sprzęgła
    No nic wróżyć z fusów nie potrafię, niech
    w ASO sprawdza bo ciekaw jestem co tak
    dziwnie trze.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał maurycy Zobacz post
    Nie no spoko wysłałem Ci wiadomość na priv , i dlatego moje zapytanie ? . Bo nie mam zwrotnej wiadomości , a widziałem że inni koledzy też pisali na forum do Ciebie że wysłali wiadomości tak jak by ta poczta działała słabo .
    Łożysko oporowe na 90%, kto chociaż raz ściągał skrzynie i wymieniał sprzęgło dobrze wie jak jest łożysko zamontowane i na jakiej zasadzie działa wysprzęglanie. Łożysko jest wstępnie słabo napięte, i to że się nie kręci jak nie jest wysprzęglone to nie prawda. Dla zobrazowania tematu, w starych układach wysprzęglania na linkę łożysko oporowe również wstępnie jest dociskane z niewielką siłą do tarczy dociskowej. Siła docisku wynika z ciężaru pedału sprzęgła i podstawowych zasad mechaniki.
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 18-03-2021 o 17:22

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Mi odpowiadałes na pytanie co moze halasowac na luzie a przy wcisnietym sprzęgle ustaje? Bo z tym cytatami na forum jest bałagan

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Masz rację ster, łożysko ciągle dotyka sloneczka
    docisku, sądziłem wcześniej że nie, ale dzięki teraz mam już pewność
    Ale nadal sądzę że to nie łożysko, łożyska
    Inaczej hałasują, nie trą tak co jakiś czas.
    No zobaczymy co się okaże.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Objawem zużycia się łożyska oporowego jest więc w pierwszej kolejności hałas gdy wciskamy sprzęgło przy pracującym silniku. Łożysko jest wtedy najmocniej oparte na docisku, który obracając się wraz z kołem zamachowym przykręconym do wału korbowego silnika, również wprawia je w ruch. Gdy sprzęgło odpuścimy, łożysko oporowe może nadal hałasować bądź nie, zależnie od tego czy w naszym aucie pozycja spoczynkowa zakłada delikatne oparcie na docisku, czy odsunięcie od niego. Czasami zdarza się też inna konfiguracja, gdy łożysko jest słyszalne w trakcie jazdy i gdy auto stoi na luzie z włączonym silnikiem, natomiast po wciśnięciu sprzęgła hałas ustaje. Oznacza to, ze łożysko oporowe posiada już znaczny luz, który dopiero pod wpływem nacisku zostaje skasowany i tylko wtedy jest cisza.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    34
    Postów
    210
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał pawulg Zobacz post
    Witam, chciałem zaciągnąć jeszcze opinii zanim oddam samochód do ASO.
    Tipo z nowym silnikiem 1.0 500km . Słychać grzechotanie na zewnątrz w okolicy lewego koła(sprzęgło, skrzynia biegów), na ciepłym silniku trochę zanika ten dźwięk. Umówiłem się na wizytę 24.03 do ASO, zobaczymy co stwierdzą. Jakieś pomysły? Nowy samochód, a już jest coś nie tak

    Link do nagrania:
    https://drive.google.com/file/d/1430...ew?usp=sharing
    U mnie jest tak samo tylko że w silniku 1.6 Mjet. Problemem jest w moim przypadku sprzegło + koło dwumasowe

  12. #11
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Masz rację ster, łożysko ciągle dotyka sloneczka
    docisku, sądziłem wcześniej że nie, ale dzięki teraz mam już pewność
    Ale nadal sądzę że to nie łożysko, łożyska
    Inaczej hałasują, nie trą tak co jakiś czas.
    No zobaczymy co się okaże.
    Taki sam hałas mam w starym Punto 2, nie występuje zawsze a tam koła dwumasowego nie ma. Po prostu słabo obciążone łożysko oporowe dostaje drgań od wirującego sprzęgła i wirującego wałka sprzęgłowego. Temat olewam, bo jak wcisnę sprzęgło to jest cisza ale to stare auto. Ma gwarancję to niech reklamuje.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Sprawdziłem w dokumentacji i silnik 1.0 GSE czyli 1.0 T3 nie ma dwumasy.
    Łożysko oporowe jest połączone z wysprzęglikiem i jest wewnątrz skrzyni, także wymiana łożyska oporowego wiąże się od razu z wymianą wysprzęglika, bo to jest jeden element i wygląda tak :
    t31.JPG
    Za to ciekawostka, silnik ten nie ma paska rozrządu tylko łańcuch.
    Także elementów które tak mogą szurać jest trochę
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2016
    Skąd
    RLA
    Postów
    47
    Auto
    Tipo 1.0 T3 City Life
    Rocznik
    2020
    Dziękuje Wszystkim za zainteresowanie, JackTheNight dzięki za info o dwumasie i pasku :-).
    Zobaczymy co orzeknie ASO, jak pisałem wcześniej, wcisnę pedał sprzęgła dźwięk ustaje. Na zimnym słychać zawsze, na rozgrzanym raz jest raz nie.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,212
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał JackTheNight Zobacz post
    Sprawdziłem w dokumentacji i silnik 1.0 GSE czyli 1.0 T3 nie ma dwumasy.
    Łożysko oporowe jest połączone z wysprzęglikiem i jest wewnątrz skrzyni, także wymiana łożyska oporowego wiąże się od razu z wymianą wysprzęglika, bo to jest jeden element i wygląda tak :
    t31.JPG
    Za to ciekawostka, silnik ten nie ma paska rozrządu tylko łańcuch.
    Także elementów które tak mogą szurać jest trochę
    Nie ma dwumasy, bo nie ma producenta który dobrze ogarnia produkcję tych elementów Dziwie się że do 1.4tjet żaden producent części zamiennych nie opracował jeszcze sztywnego koła zamachowego z sprzęgłem, silnik produkowany od ponad 10 lat.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Ostatnio przez przypadek w sklepie motoryzacyjnym natknąłem się na kpl sprzegła- dwumasy tarczy i łożyska dociskowego. Nie mogłem uwierzyć w to co zobaczyłem jak tym systemie wygląda łożysko oporowe:
    kawałek bardzo cienkie obudowy plastykowej o średnicy wymaganej przez wałek sprzęgłowy, wszystko z gównianego plastyku, i brak widocznych metalowych elementów łożyska- czyli pierścieni tocznych i powierzchni styku ze słoneczkiem(metalowej oczywiście)- starzy wyjadacze domyślą się o czym piszę....
    dla mnie to totalna porażka... takie sprzęgło a raczej komplet nie ma prawa wytzymwać do końća gwarancji....
    -Gdzie te czasy że łożysko oporowe (np) fiat polonez było masywne, całe w metalowej obudowie i bardzo trwale wykonane, a łapa wyciskowa była nie możliwa do uszkodzenia. I to wszystko stare technologie.
    A teraz byle gówno z odlanego plastyku zmostkowane z wysprzęglikiem i elementem przypominającym łożysko dociskowe, którego nie można wymienić bez całkowitej ingerencji w zespól napędowy: skrzynia, silnik, układ hydrauliczny połączony z hamulcowym.....
    świat się kończy..... albo czas umierać...
    samochody i ich wytrzymałość sprowadzane są do wytrzymałości zwykłych skarpet: czyli zamiast naprawiać (czyt: cerować) to tylko w grę wchodzi wymiana całych podzespołów...
    eeeechhhh.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat doblo II -olej skrzyni biegów /nr skrzyni
    Napisany przez Volumne na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-09-2020, 17:35
  2. SC 1.1 problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów
    Napisany przez lukaszm_zdw na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-02-2018, 13:24
  3. [sprzęgło. biegi] Dziwne zachowanie skrzyni biegów
    Napisany przez miloszk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-09-2015, 21:49
  4. Wymiana oleju w skrzyni - okolice Katowic
    Napisany przez gonziak na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-03-2015, 13:59
  5. [skrzynia biegów] Brak sprzegła po załozeniu skrzyni biegów.
    Napisany przez AdamCN na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-11-2009, 15:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534grzechotanie-okolice-skrzyni-biegow-sprzegla-1-0-t3-48545

jak wcisne sprzeglo to halas ustaje fiat grande punto

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl