Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 49
Like Tree3lubi to!

Temat: Duże wahania obrotów zimnego silnika t-jet (film)  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Przy zasyfionych wtryskach PB problem byłby stały według mnie na PB, a nie tylko podczas zimnego rozruchu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Na autostradzie AmberOne gaz prawie 2,50

    EOT

  4. #18
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    W temacie Dacii tylko powiem, że zniknąć zapewne nie zniknie. Za dobrze się sprzedaję na zachodzie. Wycofają się z Logana/Lodgy/Dokkera, bo te marnie się sprzedają. Duster już ma nową paletę silnikową. To samo zaraz z tą małą (Clio) - nie pamiętam jak to się nazywa.

    Szczerze powiedziawszy to mi to wisi? Wół do pracy. Gdybym nie potrzebował auta do ciorania po mieście i walenia przez klientów drzwiami, obijania torbami, laskami, dzieciakami kopiącymi po fotelu, wycierania smarków o podsufitkę itd. naście razy dziennie to na Fiata, Dacię, Skodę to bym nawet nie spojrzał - co dopiero mówić o zakupie nowego. Nigdy jakoś z tym się nie kryłem. Choć szkoda by było gdyby Dacia zniknęła. Na rynku brak spartańskich ale trwałych aut - dlatego też Dacia tak wystrzeliła w ostatnich latach. Ludzie chcą kompromisu w czasach zrywających się rozrządów, sypiącej się elektroniki itd.itp.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Fiatprime rozumiem że ci żal że tego tjeta nie wziąłeś ale czepianie się go jest śmieszne.
    Śmieszne jest to jak się was tutaj czyta

    Kupiliście nowe auto i jak co chwila coś się dzieje to wszystko jest "Standard we Fiacie". Obroty falują - "a tutaj musisz dodateczek i na benzynce - problem znany jeszcze z Bravo", Alternator - "a obudowę trzeba wymienić, pęka. jeszcze od punto", wyjebane łożyska mcpersona - "a to trzeba wymienić, one od wilgoci często padają jeszcze od czasów punto", bierze olej - "a to normalne, te silniki są luźno składane jeszcze od czasów Sieny, musisz kupić Motula/Gulfa 200zł/bańka to będzie Ci podbierać 20% mniej" i tak w kółko. Aż żal spod kocyka wyciągać.

    Mnie to po prostu śmieszy. Jakby to był mój pierwszy samochód i bym takie rzeczy czytał/oglądał na codzień to bym rowerem zapierdalał

  5. #19
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No tak spartańscy klienci pokochali w Dacii kokpit wykonany z tworzywa na kastry budowlane oraz wymazane glutoprenem wnęki kół. Taka moda. Tak naprawdę kupują bo to najtańszy suv. A jak przyjdzie przejechać po kamienistej ścieżce to potem wyłazi i ogląda czy jeszcze całe (BTW najdalej w las nie wjeżdżają posiadacze tych pięknych suvów tylko stare graty typu audi 80 z hakiem i 4x4. A inne nowe auta poza fiatem w ogóle się nie psują. Jedno i to samo i na zasadzie "nie żeń się bo żona mnie zdradza to ciebie też będzie".
    nightingale79 lubi to.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Nie mam czasu ani chęci czytać to co wypisuje się na innych forach odnośnie usterek innych samochodów i itp. Akurat bliska osoba z rodziny w 2018r zakupiła Megane IV 1.2tce, w tym roku po roku użytkowania i 10kkm auto sprzedała z bananem na twarzy. Co nieco wiem coś na temat tego modelu, na podstawie właśnie auta tej osoby:

    Wystarczy poczytać:

    https://megane.com.pl/topic/80079-cz...s%C4%85dzicie/

    Po kupnie jak auto miało ~100km odbyłem przejażdżkę, od razu wychwyciłem dziwne ruchy lewarka podczas odejmowania i dodawania gazu. Zdziwiłem się bo takich rzeczy to w Punto 2 z 250kkm przebiegu nie miałem. Znajomy miał to zgłaszać, oczywiście zgłosił i co się okazało z ASO? TTTM Przy sprzedaży uwaga kobieta zwróciła mu uwagę, dlaczego ten lewarek się tak rusza. Na drugi dzień zadzwoniła z mężem, że po konsultacji z mechanikiem stwierdzili że skrzynia w tym aucie jest zużyta [po 10kkm]. Znajomy się trochę wku...ił i wymusił w ASO pismo stwierdzające że skrzynia w jego samochodzie jest prawidłowa i nie ma żadnych wad. W miedzy czasie doszła regulacja klapy tylnej, tak znany temat. Głównym powodem sprzedaży auta było dziwne brzęczenie z nawiewu kierowcy wraz z prędkością pojazdu, i nie była to wina klimatyzacji. Co ASO na to? TTTM i jeździć jak się "rozwali". Okazało się że temat znany w tych skrzyniach biegów, i nie tylko w Megane IV. Podobno byli użytkownicy którzy w jakiś sposób wymusili wymianę skrzyni biegów, po wymianie problem u nich znikał na ok 30kkm Także Panowie nie tylko w Fiacie zdarzają się problemy

  7. #21
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    A propos T-Jeta. Jak wczoraj byłem w ASO, to pracownik salonu mówił, że był u niego klient , który Bravo z T-jetem zrobił 430 tyś km. Więc silnik dobry, tylko nie wiadomo do końca na ile go zepsuli normą E6.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,747
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Tak pewnie na 200-250k zepsuli...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  9. #23
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    W moim przypadku ja się tego nie dowiem, już będzie pewnie u innego właściciela.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    dla mnie jeszcze 20 lat jeżdżenia . W sam raz do emerytury. A w praktyce znudzi się dużo szybciej.

  11. #25
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Nie wytrzymał bym tyle lat z Fiatem

  12. #26
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Ja od wrzesnia zmieniam pracę i się cieszę że nie muszę już tym xc60 jeździć (choć ten nowszy mimo że spartańsko na pierwszy rzut oka wygląda przyjemnie). Za każdym razem jak dotykam kiery i się muszę siłować zadaję sobie pytanie co za matoł wymyślił taki jajowaty kształt że się wieniec wbija w ręce.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nie wytrzymał bym tyle lat z Fiatem
    Oj to bardzo poważne pomówienie
    Ja mam w swoim posiadaniu egzemplarz 125p z 1988r i zawsze kiedy nim jeżdżę banan z gęby mi nie schodzi. pod maską 2.0 DOHC z 1979r (112KM), i b. dobrze daje radę. Miny szoferów zostających w tyle (januszy z pastuchów, sebixów z gulfów lub z 4-ech kółek-czyt.AUDI) BEZCENNE!!!!!!!!

  14. #28
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Oj to bardzo poważne pomówienie
    To nie ja pisałem

  15. #29
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Jeszcze nieśmiało dodam że stara konstrukcja T-jeta umożliwia remont generalny. Oczywiście raczej nikt tego już nie robi ale da się.
    Blok silnika jest żeliwny i producent przewiduje nadwymiar +0,1 mm (tłoki, pierścienie), podobnie dla wału więc można dać do szlifu jak to dawniej robiono.
    W przeciwieństwie do wielu bloków aluminiowych, które już coraz rzadziej mają wprasowane tuleje z żeliwa a tylko naniesioną warstwę np. nikasilu (ta matoda jest ok.12 krotnie tańsza). Więc tam nie ma już co zeszlifować a ponowne nanoszenie powłoki jest drogie czyli oddaje się na złom - ekologia na całego (na pocieszenie można dodać że odlewy z aluminium pochłaniają mniej energii) Więc na upartego wynik 400 tys. w bravo można podwoić .
    Normalnie możnaby się z tego śmiać ale jak czytam artykuły o nadchodzących normach w EU to wygląda na to że auta będą tylko droższe i gorsze bo technologicznie mimo max skomplikowania nie da się osiągnąć tych limitów i trzeba będzie płacić kary (elektryki nie załatwią tematu). Wiąże się to też z nadchodzącymi kłopotami dla tej branży.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 24-08-2019 o 00:58

  16. #30
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,747
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No i tak wychodzi na to ze unia to taki hitler dla aut spalinowych. Jeszcze trochę i sporo z nich wykończy i będzie ich duuuuuzo mniej na ulicach...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Fiorino 1.3 MULTIJET - Brak cisnienia na 4 cylindrze + wahania obrotów.
    Napisany przez Pimpong na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-04-2019, 22:37
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2016, 11:32
  3. Trudny rozruch zimnego silnika
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-10-2014, 00:54
  4. problem z zapalaniem zimnego silnika 1.4
    Napisany przez marian38 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-06-2011, 18:42
  5. problem z odpalenie silnika zimnego
    Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2010, 07:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl