Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 49
Like Tree3lubi to!

Temat: Duże wahania obrotów zimnego silnika t-jet (film)  

  1. #1
    MKr
    MKr jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    52
    Postów
    20
    Auto
    TIPO SW 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017

    Duże wahania obrotów zimnego silnika t-jet (film)

    Ostatnio w moim Tipo Lounge t-jet + LPG Tartarini, przebieg 34kkm, narasta problem wahania obrotów przy rozruchu zimnego silnika.
    Po uruchomieniu (oczywiście na PB) obroty 3 lub 4 razy spadają z 1500 do 1200/1000 lub 900. Nie ma znaczenia czy jest włączona klimatyzacja czy też nie. Po raz pierwszy problem pojawił się rano po długiej trasia (9h, 700km) i od tego czasu powtarza się przy uruchamianiu zimnego silnika, raz mniej lub bardziej widoczny. W trakcie jazdy miejskiej, stojąc na światłach nigdy spadki obrotów czy falowanie nie występuje.

    Nagrałem kilka filmików. Link do nagrania na którym problem jest najbardziej widoczny i słyszalny - https://youtu.be/IPoW3vcNnCo

    Czy ktoś z Kolegów miał taki problem? Co było przyczyną?
    Dzięki za info



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Świece po 30kkm zostały zmienione? Dochodzi kwestia regulacji instalacji lpg, znany temat w t-jet z lpg a ciągnie się od modelu Bravo.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    1,193
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Przy spadaniu obrotów silnik chodzi jak sieczkarnia, może w tedy nie pracuje jeden cylinder.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Nalać szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Przytykają się od nic nierobienia. I lać benzyny premium i przegonić na benzynie.
    Miałem tak w wolnossaku, w tipo stosuję zapobiegawczo.

  6. #5
    MKr
    MKr jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2018
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    52
    Postów
    20
    Auto
    TIPO SW 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Samochód zagazowany przy 4kkm u dealera.
    Dwie regulacje LPG i przegląd przy 20kkm zrobnione w AGŚ w Katowicach
    Świece pierwszy raz wymieniłem przy 18kkm w ramach 2-go przeglądu
    Nagranie jest sprzed 3-go przeglądu w trakcie którego wymieniłem olej, filtry i świece
    Dziś rano czyli tydzień po przeglądzie jak uruchomiłem to jeden raz spadł z obrotów bez sieczkarni ale jednak obroty spadły.
    Staram się co 1500km 100km robić na PB

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,210
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nalać szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Przytykają się od nic nierobienia. I lać benzyny premium i przegonić na benzynie.
    Miałem tak w wolnossaku, w tipo stosuję zapobiegawczo.
    W poprzednim Punto 2 FL 1.2 16v zrobiłem 180kkm na lpg, nigdy nic nie lałem do zbiornika. Nigdy nie zatankowałem full zbiornika PB, wolałem regularnie raz na 2-3 miesiące zatankować za 50zł. Nigdy nie miałem problemów z wtryskiwaczami PB, obecnie padlina ma 250kkm i dalej bezproblemowo jeździ. Owszem zawsze dojeżdżałem zbiornik lpg do końca, na PB robiłem wtedy parę km do najbliższej stacji. Może to był klucz do sukcesu. Nie mówię że Twoja teza jest nieprawidłowa, podaje swoje spostrzeżenia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Polecam pojeździć parę dni na PB tylko, jak problem zniknie to stawiałbym na nieprawidłową regulację instalacji lpg. Znany problem w t-jet i lpg w Bravo, tam dochodził dodatkowo problem że auto gasło po odpaleniu na zimnym silniku. W Bravo w t-jet podobno problem występował tylko przy niskim poziomie PB w zbiorniku. Możliwy scenariusz to problem z wtryskiwaczami lpg, że któryś jest zabrudzony i nie domyka się na postoju i puszcza lpg do kolektora ssącego. W takim wypadku w chwili odpalania na PB silnik zaczyna pracować na PB i lpg i póki "nie przepali" dodatkowego paliwa to mogą dziać się takie cuda. Jak chcesz na szybko wykluczyć wtryskiwacze lpg i reduktor [też zdarza się że puszcza przewodem podciśnienia lpg do silnika na postoju] to przed nocnym postojem "spuść" gaz z przewodu pomiędzy reduktorem a wtryskiwaczami lpg [odkręcając opaskę przy filtrze fazy lotnej i zdejmując przewód elastyczny]. Jak problem rano przy odpaleniu będzie nadal tzn. że wtryski i reduktor nie puszczają lpg do kolektora ssącego. Swoją drogą świece zmieniasz co 15kkm? pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez steyr ; 21-08-2019 o 12:45
    FiatPrime lubi to.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    W poprzednim Punto 2 FL 1.2 16v zrobiłem 180kkm na lpg, nigdy nic nie lałem do zbiornika. Nigdy nie zatankowałem full zbiornika PB, wolałem regularnie raz na 2-3 miesiące zatankować za 50zł. Nigdy nie miałem problemów z wtryskiwaczami PB, obecnie padlina ma 250kkm i dalej bezproblemowo jeździ. Owszem zawsze dojeżdżałem zbiornik lpg do końca, na PB robiłem wtedy parę km do najbliższej stacji.
    Się podpisuję obiema rękoma. Citroen, Renault, Skoda. Wszystko ponad 200kkm na lpg, do tej pory jeżdżą i nic się nie dzieje. Bez żadnego srania na PB. Tyle co do zagrzania i 100km przed wymianą filtrów żeby odświeżyć mapy pb do regulacji.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Nalać szuwaksu do czyszczenia wtryskiwaczy do baku. Przytykają się od nic nierobienia. I lać benzyny premium i przegonić na benzynie.
    Miałem tak w wolnossaku, w tipo stosuję zapobiegawczo.
    Ja się dziwię, że taki ginący gatunek porządnego samochodu z jednym z najlepszych silników dostępnych na rynku w ogóle spod kocyka wyciągasz. Mi by było żal

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Lepiej obserwuj jak Dacia zaraz zniknie z rynku EU...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  10. #9
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,118
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Lepiej obserwuj jak Dacia zaraz zniknie z rynku EU...
    Rozwiń?

  11. #10
    Master
    Dołączył
    15 czerwiec 2018
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    40
    Postów
    1,596
    Auto
    Fiat Tipo SW 1.4 T-Jet LPG
    Rocznik
    2018
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Rozwiń?
    Nowe normy, które będą obowiązywać. Dacia kompletnie nie jest do nich przygotowana i Renaultowi może się nie opłacać trzymać w UE daćkę i kart płacić

    Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

  12. #11
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Pewnie że mi żal że następny samochód będzie z silnikiem podwyższonwgo ryzyka. Np w oplu żeby nie rozdupcyło silnika (lspi) to już nawet magiczny olej trzeba lać. To myślę sobie pozostała renówka i Tce i czytam że lubi nagle płynu do cylindra dostać a że płyn się nie bardzo chce sprężać to korba wychodzi bokiem. O pure techu, ecobooscie pisałem.Co wtym dziwnego że nie chcę się pchać w taki shit?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    2,000
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Się podpisuję obiema rękoma. Citroen, Renault, Skoda. Wszystko ponad 200kkm na lpg, do tej pory jeżdżą i nic się nie dzieje. Bez żadnego srania na PB. Tyle co do zagrzania i 100km przed wymianą filtrów żeby odświeżyć mapy pb do regulacji.
    kurla-kiedys-to-bylo_2017-12-21_22-10-02.jpg

  14. #13
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał FiatPrime Zobacz post
    Rozwiń
    Szary z grubsza napisał.
    Marka pozostanie poza UE i w Rosji dalej jako Renault duster 2.0. Tam mogą wstawiać silniki 2.0 a u nas nawet 1,6 wypadł z daczki...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  15. #14
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,526
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Niektórzy dalej nie chcą zrozumieć że wymuszony normami (słusznymi czy nie to już inna sprawa bo fakt że my tym w centrach miast oddychamy a z klimatem jednak jakieś jaja się dzieją) postęp powoli wykracza poza ramy zdrowego rozsądku. Ja chcę tym bezstresowo jeździć a nie doktoryzować się z tego czy pasek zębaty rozpuści się w oleju, czy głowica nie jeb.nie bo ktoś policzył że aluminium na odlewy to drogie jest i trzeba oszczędzać, albo pierścienie tłokowe grubości włosa trzeba robić bo mniej zużyje w teście o 0.05 litra. Ten tjet przez kilkanaście lat dorobił się swojej dobrej opinii i nie chce być inaczej. Jedynie co mogli skopać w tej edycji to strojenie pod Euro6. Dlatego u Cinka się to poprawi, podleje paliwem i dołoży przy okazji bezinwazyjnie 20 KM i to na LPG. Będzie może palił więcej ale mam to gdzieś (choć fakt będzie mniej eko). LPG dzisiaj kosztuje 1.72. 100 km 17,5 zł a w trasie mniej. Ludzie czego można chcieć więcej. Wsiadam, jadę w góry robię 400 km za mniej niż 60 zł w przyzwoitych warunkach. To jest dla mnie komfort korzystania z auta.
    I żadnych obrzędów z odświeżaniem map nie robiłem i nie robię a wtryski (notabene boscha nie fiata) po prostu się zasyfiły a zmiennych tu jest tyle że marka auta przy tym jest na samym końcu.
    Fiatprime rozumiem że ci żal że tego tjeta nie wziąłeś ale czepianie się go jest śmieszne.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 22-08-2019 o 00:37

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,768
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No jest śmieszne i dlatego ja się śmieje z tych zaczepek a czasami nawet podłapuję i wtóruje bo sam mam ten cud techniki...

    Kurde u mnie gaz wciąż ponad 1,90. A do cinka tez się wybieram...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Fiorino 1.3 MULTIJET - Brak cisnienia na 4 cylindrze + wahania obrotów.
    Napisany przez Pimpong na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-04-2019, 21:37
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-03-2016, 10:32
  3. Trudny rozruch zimnego silnika
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 15-10-2014, 23:54
  4. problem z zapalaniem zimnego silnika 1.4
    Napisany przez marian38 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-06-2011, 17:42
  5. problem z odpalenie silnika zimnego
    Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2010, 06:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl