Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree2lubi to!

Temat: Co to za farfocle pod korkiem wlewu oleju?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019

    Co to za farfocle pod korkiem wlewu oleju?

    Witam,

    Panowie, mam Tipolota 1.4 T-jet od kilku dni i przejechane niecałe 100 km. Olej zalany do 3/4 na bagnecie.
    Ostatnio z ciekawości odkręciłem korek wlewu oleju i zobaczyłem coś (jak dla mnie nienaturalnego) dziwnego na odlewie wewnętrznym silnika.
    Na załączonym zdjęciu coś czarnego. Można to zeskrobać paznokciem używając średniej siły nacisku. Można to skruszyć.
    Może to mieć jakiś negatywny wpływ?
    Hmmm. Jakieś pomysły?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Z biegiem czasu gromadzą się różne depozyty: formacje lakowe, złoża, szlamy. Jedną z głównych przyczyn pojawiania się takich osadów jest rozkład oleju silnikowego. Faktem jest, że smar ma właściwość starzenia, utleniania i rozkładu. W rezultacie produkty rozkładu osadzają się na częściach, tworząc warstwę depozytów.
    Rozwiązanie? Płukanka i olej z lepszymi wlasciwosciami myjącymi niż selenia (o ile tego uzywasz). Sam płuczę swego tjeta max co druga wymiana. Leję ravenola vst + płukanka archoila lub olej płuczący mitasu. Ten ostatni jest ciekawy. Zlewasz olej i wymieniasz filtr ol., zalewasz płuczącym, 10/15 minut na jałowym, znów filtr+docelowy olej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Druga sprawa, że mamy silniki wysokotemperaturowe. Takie zjawiska mogą się pojawiać, dlatego po 3ej czy 4ej wymianie zmieniłem olej na lepszy. Zmieniam co 10kkm max.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    Z biegiem czasu gromadzą się różne depozyty: formacje lakowe, złoża, szlamy. Jedną z głównych przyczyn pojawiania się takich osadów jest rozkład oleju silnikowego. Faktem jest, że smar ma właściwość starzenia, utleniania i rozkładu. W rezultacie produkty rozkładu osadzają się na częściach, tworząc warstwę depozytów.
    Rozwiązanie? Płukanka i olej z lepszymi wlasciwosciami myjącymi niż selenia (o ile tego uzywasz). Sam płuczę swego tjeta max co druga wymiana. Leję ravenola vst + płukanka archoila lub olej płuczący mitasu. Ten ostatni jest ciekawy. Zlewasz olej i wymieniasz filtr ol., zalewasz płuczącym, 10/15 minut na jałowym, znów filtr+docelowy olej.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Druga sprawa, że mamy silniki wysokotemperaturowe. Takie zjawiska mogą się pojawiać, dlatego po 3ej czy 4ej wymianie zmieniłem olej na lepszy. Zmieniam co 10kkm max.
    Jeszcze raz doczytaj ile to auto przejechało, a w podpisie rok produkcji. To nowe auto

    Osobiście z czymś takim się nie spotkałem.

  5. #4
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Nie muszę doczytywać, gdyż pamiętam. To t-jet, gdzie egt przy otwartej w 100% przepustnicy to okolice 1000°C +Selenia, która jest średnia, a kosztuje jak premium.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,718
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Ozz Zobacz post
    Nie muszę doczytywać, gdyż pamiętam
    Może jednak warto się cofnąć do głównego posta . Pamięć bywa zwodnicza . Co do twoich wiadomości to jak one się mają do przebiegu niecałych stu kilometrów .
    Co do właściciela Tipa i twórcy tematu . Polecałbym odwiedzenie ASO i zgłoszenie zaistniałego problemu i odnotowanie go w historii gdyż nie wiadomo jakie będą skutki za parędziesiąt tyś km . Jest to sytuacja na pewno nie standardowa przy tak niskim przebiegu .
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 15-09-2019 o 13:34

  7. #6
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Co miałem do powiedzenia, zawarłem we wpisach. Temat przerobiłem w swoim tjecie, mam go od nowości. Dziękuję, pozdrawiam.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Dzięki Panowie za wszystkie spostrzeżenia. Jutro jadę do ASO i pokażę. Ciekawe jakie będą mieć na to wyjaśnienie. Dam znać.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Rozmawiałem z kierownikiem ASO i pokazałem te farfocle to stwierdził, że nie ma się co tym przejmować. Są to pozostałości pasty uszczelniającej i filtr to wychwyci. Poczekać do wymiany oleju przy 15.000 km. Hm..

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,718
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    Są to pozostałości pasty uszczelniającej i filtr to wychwyci.
    Ale najpierw przytka sitko na smoku .

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    No i ASO w to graj. kolejny potencjalny klient który po gwarancji może przyjedzie na naprawę.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    40
    Postów
    1,997
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    No to jesli tak ma byc.....to chyba wymiana po tzw dotarciu to wcale nie taki glupi pomysl a nie tak kosztowny jak co niektorzy go oceniają
    MariuszLu lubi to.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Ja bym wymienił po pierwszym tysiącu.
    Po 15, o ile jeśli silnik przeżyje, będzie nadawał się do remontu.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Z tym remontem to nie przesadzajmy - po to są filtry i sitka w układzie smarowania.

  15. #14
    Ozz
    Ozz jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2014
    Skąd
    W-wa
    Wiek
    42
    Postów
    157
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    06.2013
    Ale oliwę wymień. Ja wymieniłem po 2kkm. Dla siebie.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Kierownikowi nawet brew nie drgnęła jak to zobaczył. Zeskrobię to delikatnie i usunę i tak jak pisze Ozz wymienię olej z filtrem po 2000 max 3000 km. Swoją drogą to na cholerę te wszystkie kontrole jakości.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wymiana uszczelki wlewu oleju
    Napisany przez CzarnyGD na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2017, 14:52
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-12-2014, 11:39
  3. Biały osad pod korkiem oraz wlewem oleju
    Napisany przez macioju na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-02-2014, 22:29
  4. Biały dym z wlewu oleju i bagnetu
    Napisany przez michal807 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 10-01-2014, 21:16
  5. 1.2 8V i śmietana na korku wlewu oleju
    Napisany przez Grzesiek_K3N na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 06-11-2013, 17:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl