Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
Like Tree1lubi to!

Temat: Ciśnienie oleju w górnej głowicy 1.4 16v  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004

    Ciśnienie oleju w górnej głowicy 1.4 16v

    Cześć, jakbym miał mało zmartwień podczas składania białego trupa tfu! kruka, to doszły jeszcze obawy o stan silnika. Nie był bym sobą gdybym nie zajrzał pod korek oleju podczas pracy silnika i muszę przyznać że zaskoczył mnie widok braku oleju w górnej części głowicy/obudowie wałków. Jestem przkonany że wałęk powinien być skąpany w oleju a tak nie jest. Kontrolka ciśnienia oleju gaśnie po odpaleniu ale jakoś mnie to nie przekonuje. Olej na bagneci wygląda na świerzy, poziom jest prawidłowy. Faktycznie na górze jest takie małę ciśnienie oleju że jest utrzymywany tylko film olejowy czy powinienem się martwić i sprawdzać pompę? Samochód ma nalatane prawie 90tyś km ale no bez przesady żeby po przetarciu boku takie rzeczy się działy. Niestety nie mam manometru do oleju żeby samemu to sprawdzić a boję się podjechać nawet do najbliższego warsztatu żeby zrobić pomiar.
    Ostatnio edytowane przez brynol69 ; 29-05-2019 o 10:02



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    A czy tam nie ma przypadkiem pod deklem jakichś osłon blaszanych które osłaniają bryzgi aby po otwarciu korka ryja nie ochlapały? w wolnej chwili sprawdzę to u siebie. Bo to może być jakieś nowe odkrycie zagadki.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    No właśnie nie ma żadnej blaszki, widać wałak.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Znajdę chwilkę to pobiegnę i sprawdzę u siebie....

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Nie wiem jak to skomentować... Poddaję się... Sprzedajcie samochody i przesiądźcie się na rowerki, przynajmniej "ciśnieniem/ilością oleju" w komorze nad wałkiem nie będziecie się martwić
    Podpowiem: po otwarciu korka powinien wywalić gejzer olejowy na 10m Widać za mało problemów macie i musicie dbać o odpowiedni ich stan. Chciałbym widzieć ten olej wciągany wężem odmy do dolotu
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-05-2019 o 11:00
    pawka lubi to.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    W mało którym silniku "powinien wywalić gejzer olejowy na 10m", niektóre mają blaszki przeciwbryzgowe, w jeszcze innych kanały olejowe wychodzą w innym miejscu niż jest korek, inne mają niskie ciśnienie oleju fabrycznie i zacierające się wałki :-] W kiektórych modelach czujniki oleju są właśnie na górze ponieważ to jest cenniejsza informacja niż na na wyjściu z pompy a przed filtrem oleju jak np w rodzinie Fire. Generalnie bardzo dużego cieśnienia pod porywą zaworów nie może być ponieważ na zimnym silniku jest zazwyczaj 4-5b przy 1500obr/min a potem spada do 1-1,5b przy 900obr na gorącym silniku ale olej powinien tam być. A jeśli chodzi o samą odmę to fiatowskich TwinCam-ach odma wychodzi z bloku i ma swego rodzaju zawór/ membrane, sam nie wiem jak to nazwać a wałki są porządnie skąpane w oleju. Z oplowskim Z28NET mimo że jest osłona antybryzgowa to i tak czasem coś wychlapie. W odmy w silnikach miewają zaworki i filtry aby nie chlapały olejem oraz skomplikowane/zawiłe kanały wyjściowe w samych pokrywach. Nie znam jeszcze tego silnika więc pytam bo nie widzę praktycznie wcale oleju na wałku.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Sprawdziłem: silnik zimny- po dopaleniu 0k 1200 obr/min, odkręcony korek, olej trochę wyłazi, lekko chlapie po ryju (właśnie tego doświadczyłem) ale skąpanego wałka to nie widziałem. Raczej się obraca i jest smarowany, ale się nie "kąpie" w oleju. Dla porównania w moim silniku który właśnie kończy równo 40 lat (fiat 2.0 dohc) olej nap...la po wałkach jak zwariowany. Tam jest dopiero smarowanie głowicy. To widać i słychać......

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,201
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Po przetarciu boku samochodu masz podejrzenia że silnik się uszkodził? W starym 1.2 16v Fire jest podobnie, na wolnych obrotach olej minimalnie chlapie przez otwór korka wlewu oleju. I tak odkąd go mam czyli prawie 180kkm, raczej by się już pewnie zatarł albo zaciera się powoli

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    obawy mam bo kupiłem uszkodzony a nie wiem jak dbał lub nie poprzedni właściciel.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Pod pokrywą zaworów jedyne ciśnienie jakie może wystąpić, to z przedmuchu na pierścieniach przy zapchanej odmie - wówczas wyskakuje bagnet oleju. Łożyska wałka są smarowane pod ciśnieniem, krzywki olejem "latającym luzem" po górze.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 29-05-2019 o 13:18

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    coś tam chlapie ale to już nie jest to samo co w starych dobrych dohc/twincam). Zrobię płukankę i pożyjemy zobaczymy.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,094
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał brynol69 Zobacz post
    Zrobię płukankę i pożyjemy zobaczymy.
    Zapytam delikatnie: po co płukanka? przecież to nie jest stary samochód z przebiegiem dużym.
    To po co ta płukanka? Ona może czasami zrobić więcej złego niż dobrego.....

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 sierpień 2017
    Skąd
    Białystok
    Wiek
    51
    Postów
    205
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Zapytam delikatnie: po co płukanka? przecież to nie jest stary samochód z przebiegiem dużym.
    To po co ta płukanka? Ona może czasami zrobić więcej złego niż dobrego.....
    kto bogatemu zabroni

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    07 październik 2018
    Skąd
    podlaskie
    Wiek
    45
    Postów
    358
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 T-jet
    Rocznik
    2017
    Gdyby nie było odpowiedniego smarowania to by się silnik już dawno zatarł przy takim przebiegu. Ale jak ktoś lubi robić z igły widły - to co tam. Można i ze dwie albo trzy płukanki profilaktycznie zrobić.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2016
    Skąd
    Imielin
    Postów
    43
    Auto
    Tipo 1.6 HF 8vt | Tipo 1.4 16v | Seicento 1.1
    Rocznik
    1994 | 2017 | 2004
    płukanka dlatego że obecnie wydłużono interwał olejowy z 10-15kkm do 30tyś, a jak ktoś jest ciekawy to niech sam sobie sprawdzi co ma w misce olejowej. Jak kupiłem rozjechane auto to chyba mnie stać wydać 100pln na olej i płukankę, to już nie są czasy że jak ktoś zalał syntetyk do dużego fiata to puściły wszystkie nagarowe uszczelnienia i silnik się rozciekł, układ olejowy ma być czysty. Nawiązukąc do wypowiedzi jacek2, silnik ma nalatane 90kkm a przynajmniej tyle wskazuje drogomierz, niejeden silnik skończył wcześniej żywot


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ciśnienie oleju
    Napisany przez bob96 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 03-08-2018, 18:39
  2. Ciśnienie oleju 1.9 120km
    Napisany przez remik1 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-11-2017, 22:57
  3. Niskie ciśnienie oleju
    Napisany przez Marszalkowsky na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-12-2014, 07:39
  4. GP 1.3 JTD ciśnienie oleju
    Napisany przez tomek1122 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-11-2014, 23:43
  5. Ciśnienie oleju
    Napisany przez szczypek21 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 22-04-2014, 22:04

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsilniki-benzynowe-tipo-534cisnienie-oleju-w-gornej-glowicy-1-4-16v-44683

slabe cisnienie oleju plukanka

1 4 t-jet cisnienie oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl