Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000

    Za mocne hamulce tył - czy winne korektory ???

    Witam!
    Niedawno kupiłem Palio Weekend 1.2 2000r i mam problem z hamulcami z tyłu - są za dobre, tzn auto zamiast lekko nurkować przy hamowaniu całe równo siada. A co gorsze - przy mocnym hamowaniu nawet na suchym asfalcie blokuje tylne koła jakbym zaciągał ręczny.
    Problemu nie było po zakupie auta, pojawił się jak wymieniłem samoregulatory w bębnanch (jakiś magik założył je bez sprężynek i jeden już zdążył spaść i "orał" piastę).
    Auto przy ogólnym przeglądzie na serwisie dostało nowe przewody elastyczne i miedziane z tyłu. Mówiłem mechanikowi że coś jest nie tak, to twierdził że się czepiam, ale jak się sam przejechał to stwierdził, że faktycznie masakra i powiedział, że winne korektory, bo zardzewiałe i nie pracują.
    I tu mam ogromną wątpliwość, bo zawsze mi się wydawało, że korektor jak się zastanie to w pozycji otwartej (auto niedociążone) i hamulce zawsze będą miały siłę hamowania auta nieobciążonego. W związku z tym mam ogromną prośbę do kolegów - jeśli ktoś z Was ma jakąś pewną informację na ten temat to proszę o rozwianie wątpliwości, bo boję się że popłynę +/- 500zł i dalej będzie to samo...
    Z góry dzięki wielkie za pomoc.
    Pozdrawiam
    Piotrek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Nie wymieniaj w ciemno.Korektory da się sprawdzić,czy są zatarte lub nie..Dają się też czasem rozruszać.Może źle jest odpowietrzony układ i przód hamuje zbyt słabo?
    korektor palio.jpg
    Wciśnięcie tłoczka powoduje zwiększony dopływ płynu do kół tylnych.
    Ostatnio edytowane przez jaroslawrak ; 11-08-2015 o 11:43 Powód: dodanie zdjęcia.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    369
    Auto
    SIENA 1,4 GT :) Była :( teraz Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
    Rocznik
    05.2015
    Podłącze się pod temat, ja mam natomiast odwrotnie. Hamulce z przodu hamują, natomiast tył nie. u mnie kolektory hamowania są te podłużne przy pompie hamulcowej. powiem tak zmieniłem nawet pompę hamulcową od innego fita. ale to nie zmieniło charakterystyki hamowania.
    Zrobiłem mały eksperyment, wymontowałem kolektory, odpowietrzyłem układ i okazało się że tył hamuje szybciej i mocniej niż przód.
    Czy w moim przypadku może być problem z tłoczkami w zaciskach ? czy raczej z czymś innym? słucham propozycji. a może ktoś ma jakieś modyfikacje układu hamulcowego?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał jaroslawrak Zobacz post
    Nie wymieniaj w ciemno.Korektory da się sprawdzić,czy są zatarte lub nie..Dają się też czasem rozruszać.Może źle jest odpowietrzony układ i przód hamuje zbyt słabo?
    W ciemno bym nie wymieniał
    Ale w niedzielę się zabrałem i wskoczyłem pod auto i korektory sztywne - nic z nich nie będzie, nawet pod zdjęciu uszczelki tłoczka wysypuje się rdza.
    Przed całą akcją z hamulcami przód był igła, poza tym musieliby być niezłe głąby na warsztacie żeby źle odpowietrzyć hamulce.
    A co do tego co sugerował mechanik, to jak na spokojnie o tym pomyślałem to by się nawet zgadzało, bo korektor działa trochę jak taki bufor - po wciśnięciu hamulca przy niezaładowanym aucie sprężyna tylko delikatnie ciągnie tłoczek i ciśnienie płynu zamiast pójść na cylinderki idzie na tłoczek korektora. No a co za tym idzie to auto w stanie spoczynku ma dociągnięte korektory na maxa - z jednej strony nie ma ciśnienia a z drugiej dociąga sprężyna i jak auto np długo stało to korektory mogły zastać się w pozycji jak przy pełnym aucie.
    Tak czy siak jutro mają mechniory się wykazać i zmienić korektory, dam znać co się udało zdziałać.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał Martenz555 Zobacz post
    Podłącze się pod temat, ja mam natomiast odwrotnie. Hamulce z przodu hamują, natomiast tył nie. u mnie kolektory hamowania są te podłużne przy pompie hamulcowej. powiem tak zmieniłem nawet pompę hamulcową od innego fita. ale to nie zmieniło charakterystyki hamowania.
    Zrobiłem mały eksperyment, wymontowałem kolektory, odpowietrzyłem układ i okazało się że tył hamuje szybciej i mocniej niż przód.
    Czy w moim przypadku może być problem z tłoczkami w zaciskach ? czy raczej z czymś innym? słucham propozycji. a może ktoś ma jakieś modyfikacje układu hamulcowego?
    A jak zmieniałeś pompę to razem z korektorkami? No bo jeśli przed zdemontowaniem tył nie hamuje, a po zdemontowaniu hamuje za dobrze to by wskazywało właśnie na korektory.
    A może jeszcze inaczej - skąd wiesz, że tył ci nie hamuje?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    369
    Auto
    SIENA 1,4 GT :) Była :( teraz Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
    Rocznik
    05.2015
    wiesz co ja sprawdzałem to wizualnie. w sensie takim że rozpędzałem się do 50, 80, 100 i pedał w podłogę. a kolega stał z kamerą i nakręcał te próby. potem oglądaliśmy na Plazmie 50" w HD aby żaden szczegół nam nie umknął żartuje z tym.. ale serio to kolega przyglądał się hamowaniu, i stwierdził że tył nie hamuje bo koła się kręcą w momencie gdy przód stoi na dębowo. spróbuje w zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej sprawdzić hamulce. boje się jednak że diagnosta stwierdzi że wszystko jest ok.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał Martenz555 Zobacz post
    to kolega przyglądał się hamowaniu, i stwierdził że tył nie hamuje bo koła się kręcą w momencie gdy przód stoi na dębowo
    Korektor siły hamowania właśnie do tego służy, aby Ci tylne koła się nie zblokowały podczas hamowania. Inaczej auto stanie się nadsterowne i na śliskiej nawierzchni na pewno tył zacznie uciekać na bok czego byśmy bardzo nie chcieli.

    Jedyny mierzalny i sensowny dowód możesz przeprowadzić jadać na SKP i przechodząc test na hamowni.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    829
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    Poza tym korektory trzeba umieć wyregulować, oba musza być idealnie wysterowane inaczej przy nagłym hamowaniu na mokrym zarzuci ci autem. Pozatym siena nie ma regulatorów które korygują siłę hamowania w zależności od obciążenia. Tylko palio ma takie korektory jak ten na zdjęciu wyżej. . Poza wymianie należy wyregulować oba do takich samych wartości jak podaje książka serwisowa.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2009
    Skąd
    WARSZAWA
    Postów
    369
    Auto
    SIENA 1,4 GT :) Była :( teraz Alfa Romeo 159 1,9 JTDm
    Rocznik
    05.2015
    Cytat Napisał Darksaience Zobacz post
    Poza tym korektory trzeba umieć wyregulować, oba musza być idealnie wysterowane inaczej przy nagłym hamowaniu na mokrym zarzuci ci autem. Pozatym siena nie ma regulatorów które korygują siłę hamowania w zależności od obciążenia. Tylko palio ma takie korektory jak ten na zdjęciu wyżej. . Poza wymianie należy wyregulować oba do takich samych wartości jak podaje książka serwisowa.
    jeżeli chodzi o regulacje kolektorów w Palio to wg. książki serwisowej to powinno się obciązyć tył wagą ok 600kg i dopiero odpowietrzać układ hamulcowy.
    a nie wiem jak można wyregulować to kolektory w Sienie? bo tam nie ma co regulować- wiem bo rozebrałem i wyczyściłem je. mam na to zdjęcia jak to się składa

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 czerwiec 2015
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    41
    Postów
    11
    Auto
    Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    No ja już po wymianie i jest diametralnie lepiej - przód w końcu blokuje się pierwszy. Korektory faktycznie były zardzewiałe totalnie - jak zespawane.
    Tył teoretycznie nie powinien się blokować, ale oczywiście są skrajne przypadki, np luźna czy śliska nawierzchnia i przy mocnym hamowaniu może się zblokować.
    Będę jeszcze musiał doregulować bo na warsztacie mi ustawili bez regulacji, czyli na ustawieniu fabrycznym i czuć że tył jeszcze trochę za mocno bierze, ale to najpierw sprawdzę na mokrym asfalcie.
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Za Mocne Hamulce
    Napisany przez umcys na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 29-04-2013, 07:18
  2. Korektory siły hamowania-czy można zamienić
    Napisany przez danielciagala na forum Punto
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-12-2012, 11:26
  3. Kupie korektory siły hamowania Punto 1.1
    Napisany przez danielciagala na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-12-2012, 11:25
  4. Zbyt mocne przechylanie sie silnika przy ruszaniu, czy to poduszka ?
    Napisany przez rafreality na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 21-10-2012, 09:40
  5. Mocne stukanie w silniku ?
    Napisany przez athldept na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-08-2012, 18:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przod hamuje lepiej niz tyl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl