Jak wymienić żarówki pod tablicą rozdzielczą?
Jak wymienić żarówki pod tablicą rozdzielczą?
I? Przeedtyj ten temat, bo niestety poleci do kosza...
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Czy aby wymienić żarówkę podświetlenia szybkościomierza muszę demontować tablicę rozdzielczą?. POMOCY - praktycy :cry:
Nie wiem czy trzeba wszystko demontowac, ale serwis meczyl sie z tym kilka godzin, po czym dostali auto do poprawki, bo deska jakos nie byla spasowana tak jak wczesniej;P
ten temat chyba najbardziej pasuje do mojej sytuacji,
Niedawno kupiłem Palio, wymontowałem stare radio i chciałem zamontować nowsze ale się okazało że nie ma kabli, stare nie było podłączone a kable chyba wpadły gdzieś dalej pod deske rozdzielczą. Szukałem na necie jak ją odkręcić ale nigdzie nie ma opisane, a jak wyżej pisze że "serwis meczyl sie z tym kilka godzin" to chyba nie takie proste albo niema prostego dojścia do śrub
Zeby wejsc do pierwszego tematu musze sie przedstawic,
Jestem Darek
Edit: manuala nie idzie ściągnąć, jak ktoś ma to prosił bym na mail: daro.69@interia.pl
Hej więc tak..... przed wymianą żarówek trzeba uzbroić się w cierpliwość, zestaw kilku żarówek-tych malutkich, w sklepie motoryzacyjnym będą wiedzieli jakie, 2 malutkie i cieniuteńkie śrubokręciki. Siadamy do auta i bieżemy dłoń dwa cieniutkie śrubokręciki i podważamy plastik gdzie jest regulacja reflektorów i ściemnianie ośw. deski. Pod tym plastikiem masz śrubke , którą musisz wykręcić, ona trzyma obudowe zegarów. W obudowie zegarów masz też dwie srubki( teraz nie wiem czy na krzyżak czy torx), które wyktęcasz. jak to masz wykręcone to musisz wyszarpać tą obudowe i masz zegary na wierzchu. Jeszcze tylko musisz wykręcić śrubki trzymające zegary(torx4), wkładasz ręke pod zegary, odpinasz kostki inst.elektrycznej, linke szybkościomierza- z tym nie pójdzie łatwo, i masz zegary na wierzchu. Wymieniasz żaróweczki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności
Może ktoś wie jak wymienić żarówki pod centralną konsolą w Sienie (oświetlające pokrętła nawiewu i ogrzewania oraz włączniki ogrzewania tylnej szyby). Dokładnie jak dostać się do jakiś "śrubek" lub zatrzasków. Nie chcę próbować na siłę.
Trochę nie do końca dobrze tłumaczysz, ale postaram się wyprostować najważniejsze rzeczy. na fotce widać:
1) zielone kwadraty - miejsca zaczepów. zaznaczyłem 5 sztuk, które są na tym górnym panelu.górny panel jest oddzielnie rozłączany od dolnego
2) niebieskie kwadraty - wkręty trzymające górny panel z pokrętłami i suwakami. wkręty te widoczne są PO zdjęciu panela dolnego
3) żółta strzałka - miejsce, w które wkładam cenki twardy nożyk i elegancko dolny panel odskakuje
4) linia przerywana - granica dolnego i górnego panela.
żarówki W1,2W 4 sztuki wchodzą na dolny panel. warto mieć dobre płaskoszczypy, bo ciężko wyjąć żarówki. wymienic pasuje wszystkie 4 będzie fajnie świecić
nie pamiętam już czy do demontażu panela z suwakami są jeszcze jakieś wkręty... zresztą - będzie widać wszystko
deska.jpg
Ostatnio edytowane przez miszko ; 29-11-2011 o 09:59
Fiat Siena 1.4
Fiat Linea 1.4
Nie chcę spamować, ale wielkie dzięki za tak szybką odpowiedz, już zdemontowałem.
Witam.
1. Ostatnio poleciały mi na amen włączniki świateł p/mgielnych i ogrzewania tylnej szyby
2. Potem przestała się świecić kontrolka światła drogowego w tablicy rozdzielczej (obok zegarów).
3. Dziś naprawiłem to co w pkt.1, patrz relacja
Czyli czas na wymianę żarówki w tablicy rozdzielczej.
A jakie żaróweczki tam są?
Pewnie cało szklane - ile Wat - 1,2W ?
Oczywiście foto relacja po naprawie znowu się pojawi 8)
Czyli oby dostać się do zegarów rozbieram inną część kokpitu?Napisał nowik1980
Myślę, że nw. tekst mówiący o zdejmowaniu całej deski także wprowadza zamieszanie (część pogrubiona):
By wymienić żarówkę w zestawie zegarów wystarczy (chyba) zdjąć ową ramkę?Do demontażu można się zabrać w następujący sposób: cienkim śrubokrętem podważamy i wyjmujemy pokrętło korektora ustawienia świateł reflektorów wraz z owalnym plastikiem wokół. Trzyma się to na 3 zaczepach (1 góra, 2 dół). Po wyjęciu regulatora widzimy śrubkę. Odkręcamy ją i delikatnie demontujemy ramkę zegarów. Sam zestaw zegarów jest przykręcony za pomocą dwóch śrubek . I tu przyda nam się śrubokręt z końcówką T15. Odkręcamy. Teraz należy odłączyć linkę prędkościomierza oraz przyłącza elektryczne. Najwięcej zabawy jest oczywiście z linką prędkościomierza. Mechanizm jest dość prosty. Końcówka linki zaopatrzona jest w plastikowe zgrubienie, które należy odciągnąć w dół (może opis tego jest mało dokładny ale trudno mi opisać ten mechanizm). Ja dla łatwiejszego wyjęcia zegarów zdjąłem z nich szybę przednią, która jest zamocowana za pomocą 6 zatrzasków. Szybę ściąga się łatwo. Należy uważać by podczas wyjmowania zestawu bez szyby nie uszkodzić wskazówek (może ten zestaw się jeszcze komuś przydać ).
bardzo dziekuję też skorzystałem /rysunek bardzo dobrze tłumaczy/