Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 54
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena

    Termostat do wymiany czy norma?

    Witam.
    Po przeczytaniu kilkunastu postów na forum dochodzę do wniosku, że chyba mam problem z termostatem.
    Mam Sienę 1.6 16V z 98 roku z instalacją LPG, bez klimatyzacji. Ostatnio jechałem na długiej trasie autostradą z prędkością około 110 km/h i przez cały czas wskazówka temperatury nie podniosła się powyżej 1/4 - 1/5 skali. Bez znaczenia czy na Pb czy LPG. Wentylator od grzania wewnątrz był wyłączony, ale temperatura powietrza ustawiona na maksa. Temperatura powietrza na zewnątrz była mniej więcej -5 st C.
    Oczywiście po zatrzymaniu samochodu, wskazówka dochodzi do połowy, a w korku wentylator włącza się w około 3/4 skali. W czasie jazdy po mieście w korku wskazówka waha się między połową a 3/4. Po ruszeniu z korka spada na około 1/3. Zastanawiam się jednak czy przy tak długiej jeździe jak po autostradzie normą jest tak niska temperatura płynu? Nie wspomnę już, że na wspomnianej autostradzie powietrze wlatujące do kabiny nie było nawet bardzo ciepłe nie mówiąc o gorącym. W lecie na długiej trasie w czasie jazdy wskazówka również była na mniej więcej w 40% skali, a nie dokładnie na połowie.
    Rozumiem, że muszę sprawdzić czy rura od chłodnicy zaczyna być ciepła przed osiągnięciem połowy skali przez wskazówkę na termometrze. Zrobię to dzisiaj wieczorem, po pracy i dam znać co wyszło. Niemniej jednak bardzo proszę o jakieś opinie, czy aż takie spadanie temperatury na trasie to norma. Czy termostat nie powinien jak sama nazwa wskazuje utrzymywać w miarę stałej temperatury w okolicach połowy skali? Nie muszę chyba wspominać o zgubnym wpływie niedogrzanego płynu na mój reduktor od LPG, na spalanie i w ogóle. :/



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    masz otwarty termostat i dlatego gania ci płyn ciągle przez chłodnice co jest skutkiem tak niskiej temperatury podczas jazdy. wymień termostat i powinno byc ok. jeśli rura robi sie ciepla powoli to termostat siadł jeśli jest zimna a potem szybko robi sie grąca to jest ok

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Siena
    Niestety sprawdziłem-od samego początku się grzeje :/

  5. #4
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    skoro ta rura grzeje się razem z silnikiem to termostat powiedział pa pa.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    dokładnie tak. wymiń go i po klopocie. zachęcałbym przy okazji do wymiany płynu na nowy dyz mało kto pamięta że jego tez należy wymieniać co parę lat

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Średnio co 2-3 lata.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    płyn średnio co 3-5 lat, zaleznie od stylu jazdy(miasto, trasa) a termostat poprostu sie zużył tak samo mialem w zeszłym roku , jak jechałe w zimie po trasie i zatrzymywałem się na światach to mi sie ssanie załączało tak sie płyn wychładzał

    ale i tak mi sie wydaje ze bardzo długo sie rozgrzewa do momentu wyłączenia ssania - ale juz nie będę kombinował
    Ostatnio edytowane przez yacub ; 24-11-2011 o 13:18
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  9. #8
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Nie wiem jak jest w Twojej Sience ale w niektórych silnikach 1.6 termostat da się zregenerować, poniżej masz link to tutka jak to zrobić
    Regeneracja termostatu 1.6

  10. #9
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    co do regeneracji termostatu to jest możliwa, ale trzeba mieć narzędzia do tej operacji a i tak podczas jej wykonywania może sie okazać że obudowa pewnie albo coś w tym stylu i tak czy siak trzeba potem kupić całą obudowe - wkład termostatu podczas montażu fabrycznego jest przykrecony do obudowy a zarazem przyklejony na gwincie wiec może być spory problem albo wręcz bardzo ładwo się odkreci. Mam w domu dwie takie obudowy z zepsutym termostatem kupiłem na testy no i niestety nie mam takiej siły aby to odkrecic nic nie urywając - wiec poprostu zakupiłem nowy cały termostat (wtedy) za 115 zł
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    Po przeczytaniu tych postów rozumiem, że płyn do chłodnicy jest puszczany po przekroczeniu pewnej temperatury, a do tego czasu wszystkie weże które są przy chłodnicy mają byuć zimne zanim zostanie osiągnięta temperatura. Jesli coś źle zrozumiałem to proszę mnie poprawić i z góry sory za takie pytanie ale w tym temacie laikiem jestem. I jeszcze pytanie jak te wszystkie informacje co napisałem sa prawdą to w którym momencie płyn powinien mieć pełny obieg? W połowie wskaźnika??

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    witaj. tak dobrze zrozumiałeś z tymi wężami. a termostat otwiera sie przy osiągnięciu okolo 80 stopni. ile to na wskaźniku tego nie powiem. ale pewnie cos blisko polowy

  13. #12
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał franek552 Zobacz post
    do tego czasu wszystkie weże które są przy chłodnicy mają byuć zimne zanim zostanie osiągnięta temperatura
    ten wąż który prowadzi od termostatu do chłodnicy to całkiem zimny nie będzie. Może być ciepły przy samym termostacie i dużo zimniejszy przy samej chłodnicy. Dopiero przy otwarciu termostatu cały wąż robi się gorący.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2011
    Skąd
    Podkarpacie - Sarzyna
    Postów
    238
    Auto
    Siena 1,6 16V 1998r + LPG// Fiat Uno 899ccm 2000r
    dzięki i sorka za mały off top

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2012
    Skąd
    Bobolice
    Wiek
    34
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Siena 1.2 8V
    witam w mojej sienie jest taki sam problem . wymieniłem termostat i nadal jest to samo.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2012
    Skąd
    Tczew
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.9 D
    Cytat Napisał bartek1990 Zobacz post
    witam w mojej sienie jest taki sam problem . wymieniłem termostat i nadal jest to samo.
    Hej,
    Wymieniałeś jeszcze coś oprócz termostatu?
    Mam ten sam problem. Rura grzeje się od razu, czyli chodzi w dużym obiegu, a wskazówka pokazuje cały czas COLD.
    Chce wymienić termostat, z tym, że zbieram kaskę na niego bo kosztuje aż 250zł do FIAT PALIO WEEKEND 1.9D.

    Może ktoś orientuje się jaki jest koszt wymiany termostatu u mechanika. Chodzi mi o cały termostat jak do mojego modelu a nie sam wkład, czyli tzw. grzybek.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wachacz do wymiany
    Napisany przez jarom35 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-07-2011, 12:03
  2. Czy to na pewno termostat?
    Napisany przez misiek23_32 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 15-06-2011, 22:04
  3. [ukł. chłodzenia] Termostat, Nagrzewnica czy ... co innego?
    Napisany przez Kamciu86 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 07-05-2011, 17:55
  4. Czy to termostat??
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 27-10-2009, 16:10
  5. Temperatura silnika JTD czy aby napewno termostat do wymiany
    Napisany przez gopher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 16-06-2009, 11:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

termostat fiat siena

termostat fiat palio weekend 1.6

wymiana termostatu fiat siena

regeneracja termostatu

fiat siena termostat

termostat fiat siena 1.2

wymiana termostatu fiat siena 1 4

fiat siena termostat wymiana

termostat fiat palio

wymiana termostatu siena 1.4

wymiana termostatu fiat palio weekend

http:fiatklubpolska.plsiena-palio

wymiana termostatu fiat siena 1.6 16v

fiat siena termostat cena

termostat fiat siena cenafiat siena wymiana termostatusiena termostattermostat siena 1.6wymiana termostatu sienatermostat siena 1.4wymiana termostatu fiat 1 6gdzie jest termostat w palio weekendtermostat siena

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl