Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001

    Stukanie w silniku, ciężki 1-wszy bieg itd. (Siena 1.2)

    W sumie słyszałem to od początku, ale się tym nie przejmowałem, teraz przejmuję się tym coraz bardziej... mam trzy problemy z czego jeden wyskoczył dopiero dziś.

    1. W silniku na wolnych obrotach coś dziwnie stuka (dzwonienie jakby młotkiem o blok silnika) w okolicy łączenia skrzyni z silnikiem... jak doda się choćby troszeczkę gazu to problem znika nie wiem czy kojarzycie, ale dźwięk taki jakby ktoś próbował ruszyć z za małymi obrotami, silnik brzmi wtedy trochę jak diesel. Próbowałem się wsłuchać ale nie potrafię tego dokładnie zlokalizować właśnie coś jakby w okolicy łącznenia silnika ze skrzynią, okolice modułu zapłonowego ? poza tym pod pokrywą zaworową słychać lekkie klekotanie - nie jakieś głośne i nieprzyjemne, ale jest - czy to norma ?

    2. Linka pedału sprzęgła już w sumie od dawna nadaje się do wymiany, pedał chodzi dosyć ciężko, trzeba go mocno przycisnąć aby bez problemu zmienić bieg... często zdarzało się, że mimo tego kiedy chciałem wbić bieg wsteczny było słychać zgrzyt
    Wczoraj samochód zrobił tylko trasę 3km - bez problemu. Dziś pojechałem do miasta, obróciłem jeden sklep, było wszystko w porządku... w drodze do następnego przepuściłem kogoś na pasach i zaczęły być schody 1-wszy bieg wchodził z takim oporem, że na początku myślałem, że już go w ogóle nie mam, drugi stawiał mniej oporów, ale mimo to nie było tak lekko jak pół godziny wcześniej postawiłem samochód, odpoczął z 30 minut... na początku lekki opór na jedynce, później im dalej tym ciężej pozostałe biegi wchodzą normalnie, przed chwilą byłem po dłuższej przerwie w samochodzie, nie odpalałem silnika ale po wysprzęgleniu biegi chodzą jak przez masło... teraz na chwilę odpaliłem żeby podjechać 2m pod garaż i jedynka wchodzi poprawnie... nie jak masło, ale tak jak było jeszcze np. wczoraj.

    3. w sumie zauważyłem to przed chwilą... z lewej strony silnika, na dole jest duże koło zębate które napędza alternator (koło jak się domyślam od wału) - wygląda jakby było źle przykręcone nie wiem jak to wytłumaczyć, ale nie drga na boki tylko... coś jakby hulaj hop, wiecie o co chodzi nie jest to jakieś mocne, ale widać na pierwszy rzut oka, że jest coś nie tak - tam chyba nie ma tłumika drgań ? jeśli nie ma to co się dzieje ? bo zaczynam się bać o wał...

    Poza tym silnik chodzi ekstra... ma moc, pali malutko, ładnie wkręca się na obroty, nie jest zmulony...

    [size=2][ Dodano: 2010-07-09, 16:52 ][/size]
    co do skrzyni - w tej chwili jestem po jeździe próbnej po mieście i wszystko działa jak na margarynie Kasi



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Cześć. Co do pierwszego i drugiego problemu to według mnie masz sprzęgło do wymiany. A co do drugiego problemu to nie mam zielonego pojęcia. Sprawdzałeś czy nie jest poluzowane? może wystarczy dokręcić a jak nie to w niewyjaśniony sposób się scentrowało i pewnie będzie trzeba wymienić koło pasowe na nowe .To są moje sugestie więc mogę się mylić .[/code]

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał AutoDoktor
    często zdarzało się, że mimo tego kiedy chciałem wbić bieg wsteczny było słychać zgrzyt
    przytrzymaj chwilę wciśnięte sprzęgło i wtedy po upływie około 2-3 sek. spróbuj dopiero wbić bieg
    jeśli chodzi o pierwszy bieg może synchronizatory, może nie do końca Ci wysprzęgla , spr. dokładnie tą linkę.

    trzeci problem- brak pomysłu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    co do problemu 3 - to nie drga koło pasowe tylko ta zębatka obok niego przed którą jest czujnik - samo koło pasowe i pas chodzi równiutko

    Co do sprzęgła / skrzyni... trochę osób nastraszyło mnie, że to niby synchronizator i zaczynam się bać bo to chyba duże koszta tylko z drugiej strony problem by chyba nie znikał w czasie kiedy silnik i skrzynia nie są nagrzane ? ehh...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    AutoDoktor, wymień olej w skrzyni na początek, u mnie po tym zabiegu jest poprawa, ale ja miałem/mam problemy z 1-szym biegiem. Co do wstecznego to norma, że zgrzyta.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał waho.
    AutoDoktor, wymień olej w skrzyni na początek, u mnie po tym zabiegu jest poprawa, ale ja miałem/mam problemy z 1-szym biegiem. Co do wstecznego to norma, że zgrzyta.
    no ja właśnie z pierwszym mam problem...

    jaki olej wlać ?

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    mobila np

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał AutoDoktor
    jaki olej wlać ?
    Taki jak powinien być jeśli chodzi o lepkość (75w/90 syntetyczny), marka nie jest ważna.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    no to że chyba 75w/90 to oczywiste ... myślałem, pytanie brzmiało jakby o markę ;>

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    chodziło i o markę i o rodzaj czyli Mobil 75w/90... Sam sobie poradzę ? jak rozumiem odkręcam korek wlewu i spustowy, wylewam olej, zakręcam korek spustowy i zalewam skrzynię, nic więcej ? aha, ile tego oleju wlać ?

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    masz korek przelewowy, według mnie spr, najpierw jaki jest ten olej, jeśli nie jest to prawie "masło" olej jest normalnej barwy i lepkości to ja bym dolał [tak robiłem u siebie] tylko. Wydaję mi się, że jest podobnie jak u mnie więc będziesz musiał mieć wielką strzykawkę , żeby wlać, bo korek przelewowy jest z boku.
    jeśli się mylę, proszę o poprawienie postu.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    dziś zauważyłem, że kiedy samochód stoi a ja wcisnę sprzęgło to słychać takie jakby... mlaskanie - jak puszczę sprzęgło, ustaje. A to stukanie tak jakby w dieslu tylko wtedy kiedy samochód stoi na wzniesienu, lub na bardzo nierównym terenie - kiedy samochód stoi na prostym, równym terenie nie ma tego dźwięku.
    Dziś zrobiłem kilkanaście km w tym upale po mieście i nic, wszystko działa idealnie, biegi wchodzą jak po maśle... kumpel tylko twierdzi, że ślizga mi się sprzęgło - może to faktycznie wina zużytego sprzęgła i linki a nie synchronizatora oby, bo jeśli to synchronizator to nie opłaca mi się chyba w to bawić... we wtorek jadę do mechanika, niech on się wypowie

  14. #13
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    To mlaskanie to prędzej wina łożyska przy docisku sprzęgła lub wyrobionego słoneczka na docisku, zwłaszcza że ustaje jak wyłączysz sprzęgło.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    stawiam na łożysko przy docisku.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2010
    Skąd
    Opole
    Wiek
    35
    Postów
    457
    Auto
    BMW E46 Coupe
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał lukq
    stawiam na łożysko przy docisku.
    no to już i tak kupię komplet... tarcza, docisk i łożysko... no, linkę jeszcze na razie jeżdżę, w żadne trasy puki co się nie wybieram przez najbliższe dwa miesiące - bo chyba nic się większego nie stanie ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Siena problem
    Napisany przez robertccc na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-11-2012, 08:12
  2. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 06-01-2009, 00:18
  3. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 17:36
  4. Siena pytanie
    Napisany przez michas na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-11-2008, 12:42
  5. [PDF] Siena, Palio
    Napisany przez miszko na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 12:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stuki w silniku

klekotanie na pierwszym biegu

fiat siena stuki w silniku

fiat siena 1.2 problem 2 bieg

siena stukanie

dzwonienie w silniku na 1 i 2 biegu ]

dzwonienie silnika palio

fiat siena stukanie w silniku

stuki silnika fiat sienafiat palio silnik terkoczystuki w silniku pdffiat palio cos dwoni w silnikufiat palio cos stuka w silniku fiat 2.0 dohc stuka silnikstukanie w zimnym silniku paliodzwoni w silniku siena 1.2marea 2.0 cos stuka na zimnym silnikustukanie na zimnym silniku fiat siena 1.2PALIO weekend Terkocze silnikfiat palio weekend stuki w silnikupalio weekend stuka skrzyniafiat palio weekend stuka w silnikupalio weekend silnik 1.2 klekoczefiat siena cos dzwoni w silniku
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl