Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2010
    Skąd
    Częstochau
    Postów
    29
    Auto
    FIAT UNO 1.4; FIAT PALIO WEEKEND 1.2 16v

    Stukanie przy zmianie niskich biegów

    Witam

    Mam problem z dźwiękiem, który wydobywa się z fiata palio weekend 1.2 80KM. Otóż przy ruszaniu sprzęgłem słyszę stuknięcie i drgnięcie jakby gdzieś był luz. Dodam, że wymieniłem wszystkie poduszki skrzyni i silnika (były wybite). Jednak dalej słychać stukanie przy puszczaniu sprzęgła. Niby nic poważnego ale mnie to denerwuje bo wcześniej nie było tego słychać...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wahacze są mocowane śrubami ale dodatkowo wbija się tam jeszcze takie tuleje aluminiowe najprawdopodobniej te tuleje maja dość. koszt jednej to około 50gr wejdź w kanał i niech ktoś ruszy autem wtedy po paru próbach namierzysz czy to akurat to

  4. #3
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    ja tez obstawiam za tulejami ale juz któys sworzen na wahaczu a moze to byc tez przegub ale to powinno tez słychac podczas jazdy przy dodawaniu i puszczaniu gazu można tez sprawdzic koncówki drążków kierowniczych a najprosciej podjechac na SKP i kumaty kontroler-diagnosta powinien to wyłapac za około 20 zł
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    yacub, no dokładnie najlepiej określi to diagnosta choć samemu z łomikiem też można popróbować

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2010
    Skąd
    Częstochau
    Postów
    29
    Auto
    FIAT UNO 1.4; FIAT PALIO WEEKEND 1.2 16v
    Wydaje mi się że to ma związek z zawieszeniem bo pomimo ze mam wymienione poduszki amortyzatorów i nowe amortyzatory to nie zastanawiałem się ściśle nad stanem tulei w wahaczach.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    abarth_87, podjedź na stacje diagnostyczną i będziesz wiedział co i jak
    albo jak pisałem wcześniej wskakuj w kanał i przy pomocy drugiej osoby coś może ustalisz

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2010
    Skąd
    Częstochau
    Postów
    29
    Auto
    FIAT UNO 1.4; FIAT PALIO WEEKEND 1.2 16v
    Cytat Napisał yacub
    ja tez obstawiam za tulejami ale juz któys sworzen na wahaczu a moze to byc tez przegub ale to powinno tez słychac podczas jazdy przy dodawaniu i puszczaniu gazu można tez sprawdzic koncówki drążków kierowniczych a najprosciej podjechac na SKP i kumaty kontroler-diagnosta powinien to wyłapac za około 20 zł
    Teraz faktycznie czuje dodatkowo po przejechaniu ok 1000km stukanie przy przejezdzaniu przez poprzeczne nierowności stukanie od strony koła. Przy puszczaniu gazu tez slychac stukniecie choc delikatne. Mam pytanie czym moga sie objawiac luzy na przegubach?? Ktoś wie może jak to sprawdzić?? Mam 165tys km czy to juz czas na wymiane przegubów??

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał abarth_87
    Mam pytanie czym moga sie objawiac luzy na przegubach??
    gdyby to były przeguby strzelałyby ci przy skręcaniu więc to raczej nie to.
    zobacz sworznie wahacza i tak jak pisałem te tuleje

  10. #9
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    seth67 co to strzelana w przegubach to juz sie wyleczyłem- na orginalnym przegubie zrobiłem 137kkm i pewnego razu miałem opór podczas skrecania aż tak dziwnie strzelało i okazało sie ze w przegubie zew nie było paru kulek !! podczas normalnej jazdy nic nie było z niego słychac !! drugi przegub który wymienałem to było słychac terkotanie podczas skretu ale to nie jest reguła, aż do czasu jak mi zaczeło blokowac kierownicą podczas jazdy ale to tylko tak na marginesie
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 październik 2010
    Skąd
    Częstochau
    Postów
    29
    Auto
    FIAT UNO 1.4; FIAT PALIO WEEKEND 1.2 16v
    Dzisiaj oglądałem na kanale i zawieszenie wyglada niezle jak na 165tys. Gumy nie sparciałe, tuleje na rzut oka tez ok. Co ciekawe zlokalizowalem luz na oby dwu kolach w pionowej plaszczyznie (tzn. na wyprostowanych kolach szarpalem w pionie za kolo i wyczulem spory luz tak jakby na łożysku). Kolega na kanale patrzył czy nie ma widocznych luzow w zawieszeniu ale nic nie zauwałył za to ja wyczułem spory luz. Teraz mam pytanie jak sądzicie koledzy sworzeń czy łożysko?? Dodam że na wspomniane szarpnięcie ma znaczenie położenie koła. Bo czasami nie czuc stukniecia na 1biegu ruszajac sprzęgłem a czasami nawet na 5biegu slychac pomimo płynnej zmiany biegów. Ponadto na pełnym skręcie słychać takie ocieranie jakby koła się rozeszły. Wyczuwam blokowanie koła na pełnym skręcie. Planuje w weekend rozebrać przód to się przekonam ale sam jestem ciekawy co jest przyczyną i na czego wymianę się nastawic;/

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    rozbierzesz i zobaczysz ciężko coś powiedzieć ale myślę że to bardziej łożysko choć z drugiej strony gdyby to było łożysko to luz byłby i w pionie i w poziomie. rozbierz jak mówiłeś i będziesz wiedział. i oczywiście napisz co to było

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    To żeby nie zakładać nowego tematu podepnę się tu

    Mam problem ze Sienką Ostatnio wymieniłem końcówki drążków, ustawiłem zbieżność a Siena dalej pływa Najbardziej to czuć w koleinach ale na dobrej nawierzchni tez Trzymam kierownice bez ruchu a samochód ucieka raz na prawo raz na lewo. Jeśli chodzi o koleiny to trochę przyczyną są szerokie opony ale czemu tak pływa nawet na prostej drodze? Tuleje na wahaczach są w porządku. Żadnego luzu. Macie jakieś pomysły co to może być?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a jak łożyska?? może ma na łożyskach luzik.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2010
    Skąd
    Stara Wieś
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Siena 1,6 16V
    Kurcze właśnie nie bo łożyska wymieniane chyba dwa lata temu a przejechane na nich bardzo mało bo dziadek Sieną prawie nie jeździł

    Kurcze a jakie są objawy wybitego sworznia kulowego?
    Może to to?

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    może i to sworzeń podjedź na diagnostykę niech na szarpakach sprawdzą. a może masz tuleje wahacza z tyłu do wymiany?? nie stuka ci tam nic??


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] Gałka dźwigni zmiany biegów
    Napisany przez Darlen na forum Doblo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-12-2012, 23:11
  2. [skrzynia biegów] demontaż skrzyni biegów
    Napisany przez aronbos na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 21:12
  3. [skrzynia biegów] Łożyska skrzyni biegów punto I
    Napisany przez lukasek231 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-03-2009, 18:10
  4. Stukanie na wysokich obrotach.
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-01-2009, 09:26
  5. przy zmianie biegów traci na chwilę moc
    Napisany przez przemek--81 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 01-01-2009, 17:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plsiena-palio-443stukanie-przy-zmianie-niskich-biegow-11838

pukanie po zmianie biegow w bravo 1.4

fiat doblo stuk przy ruszaniu

palio stuki przy przyspieszaniufiat siena stukanie przy niskich biegachfiat siena 1 6 stuki podczas zmiany biegustrzelam fiat uno skrzyniaklikanie przy zmianie biegubravo 2 stuka przy zmianie biegowfiat palio terkotanie
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl