Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2008
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1
    Auto
    Fiat Palio Weekend

    [silnik] Palio niskie obroty

    Witam.

    Mam problem z moim Fiatem Palio 1.6 16V.
    Obroty z oporami dochodzą do 3000, i z silnika dochodzi jakieś dziwne klepanie. Czy może to być rozrząd?? Auto ma 98 tyś przebiegu.
    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Doktor



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To słychać klepanie, czy raczej strzelanie?

    Jeżeli klepanie i silnik nie rozkręca się do wyższych obrotów to bardzo możliwe, że doszło do uszkodzenia mechanicznego silnika np. krzywki na wałku rozrządu się ztarły i zawory nie otwierają się poprawnie,
    panewki na wale się zużyły i klepią.

    Powodów może być dużo.
    Jeżeli zaś te stuki puki przypominają raczej strzelanie, to wykręć świecie, zobacz jak wyglądają, kable wysokiego napięcia sprawdź czy iskra gdzieś nie przeskakuje, filtr paliwa wymień (kiedy go wymieniałeś?). Możliwe, że filtr jest już tak zapchany, że mało paliwa przepuszcza. Jeżeli to nic nie pomoże, to zresetuj komputer.
    Zobacz czy chociaż na chwilę to jakiś efekt przyniosło? Jeżeli tak to możliwe, że jakiś czujnik (np. temperatury silnika - ale nie ten od wskaźnika) jest uszkodzony i trzeba go wymienić.

    Samym problemem może też być pompa paliwa (daje zbyt małe ciśnienie).

    Napisz coś więciej.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2008
    Skąd
    Lublin
    Postów
    3
    Auto
    Palio weekent 1.6 16V
    Mam problem z obrotami w fiacie palio weekend 1.6 16V obroty sa male jak zimne lub duze jak zimny wymieniony silnik krokowy,, przewody zaplonowe i siewece, sonda lambda jest raczej sprawna bo ma dobre spalanie. Chcialbym dowiedziec sie gdzie jeste w tym samochodzie czujnik temperatury powietzra wtrysku i czujnik cieczy chodzocej bo slyszalem ze mogo byc tego pRzyczynami....

    Dziekuje za odpowiedz :shock:

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    czujnik temp.powietrza maszna kolektorze ssącym jest chyba koloru brązowego jeśli się nie mylę a czujnik temp. płynu jest na obudowie termostatu-podwójna wtyczka koloru niebiskiego.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2008
    Skąd
    Lublin
    Postów
    3
    Auto
    Palio weekent 1.6 16V
    hej... sprawdziłem czujnik temperatury cieczy i jest dobry również czujnik położenia wału korbowego i wyszło mi 1150 ohm i jak czytałem to chyba jest zle. jeszcze bym chciał sprawdzić czujnik powietrza ale za dardzo go nie moge zlokalizowac, jak by ktos miał fotke to by była mile widziana. dziękuje za pomoc

    [size=2][ Dodano: 2008-12-20, 11:13 ][/size]
    hej to znowu ja.... zalazłem ten czujnik od powietrza był brudny w smarach... i auto zaczęło działa poprawnie. jeszcze zostało mi pytanie do tego czujnika wału z jego rezystancja cz jest dodra czy zła wynosi 1150ohm. prosze o pomoc

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2009
    Skąd
    gdynia
    Postów
    1
    Auto
    Palio Weekend 1,6 16V 98r
    Witam - mam podobny problem - Palio 1,6 16V 98r LPG, po przeczyszczeniu silnika krokowego obroty utrzymywały się w normie przez ok tydzień - zarówno na gazie jak i Pb, po czym powrót do "zmory" - bieg jałowy - gwałtowny spadek lub skok i w rezultacie zgaśnięcie silnika- działo się tak w momencie kiedy silnik był już mocno nagrzany- jazda w korkach niemożliwa!.Po wymianie silnika krokowego na nowy sytuacja niewiele się poprawiła - raz jest ok , a za chwilę silnik wariuje - nie mogę go odpalić - zapala dosłownie na chwilę i od razu gaśnie. Lepiej jest tylko w momencie kiedy trochę ostygnie ale nie zawsze. Problemy zaczęły się w momencie spadku temperatury otoczenia - przynajmniej takie mam wrażenie - bo latem nie było żadnych problemów.Jeżeli macie jakieś pomysły jak temu zaradzić i przede wszystkim w czym może tkwić przyczyna - dzięki za podpowiedź!


 

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 17:11
  2. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 11:59
  3. [blachy] problem z wyciągnięciem zapasówki w Palio Weekend
    Napisany przez -pawlo111 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-08-2009, 10:03
  4. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53
  5. [PDF] Siena, Palio
    Napisany przez miszko na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-01-2008, 12:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat palio za male obroty

fiat palio 1.6 16v niska temperatura

palio weekend zimny silnik niskie obroty

palio weekend niskie obroty

palio weekend nskie obroty silnika

niskie obroty palio 1 6

jak podniesc niskie obroty w fiat siena

niskie obroty palio weekend

jak zwiekszyc obroty na jalowym palio

fiat palio falujaca temperatura

palio weekend probelem z obrotami

palio weekend obroty

obroty silnika dochodza do 3000

palio weekend jakie obroty

Gdzie moge podniesc obroty w fiacie palio

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl