Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2013
    Skąd
    Kielce
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998

    [Siena] Problemy po remoncie silnika

    Witam, zwracam się dziś do Kolegów z poważnym problemem.
    Otóż, wykonano u mojej Sieny remont silnika w zakresie:
    - regeneracja głowicy (14 zaworów na 16 nie nadawało się do niczego)
    - pierścienie
    - nowe świece i przewody
    - uszczelki, czujniki, zaizolowanie kabelków i podobne pierdółki
    Problem pojawił się już przy demontażu - mechanik połamał w drzazgi osłony rozrządu. Tak, wszystkie trzy, bo obrobiły się śruby i... nie chcę tego nawet komentować. Zamówiłem używane za kilkadziesiąt złotych i czekałem na wianek.
    Wianek oczywiście odwlekł się o miesiąc, ponieważ osłony ze szrotu oczywiście nie pasowały - mam silnik 178 B3.00 a zakupione pochodziły z silnika 1.6 16v, ale bodajże z Fiata Marea. Cóż, w hurtowni dowiedziałem się, że do mojego numeru VIN nie dokupię na dzień dzisiejszy osłon, ponieważ Włosi jeszcze ich nie wyprodukowali i będą może za 3 miesiące, może za pół roku. Szlag mnie trafił i kupiłem wewnętrzne osłony w ASO za 220zł (!!!). Po założeniu mechanik stwierdził, że i tak nie pasują, do czego już się zdążyłem przyzwyczaić. Mimo to założył je i trochę pojeździłem.
    Trochę skończyło się po 300km, gdy pasek rozrządu zaczął obcierać o zewnętrzną osłonę. Opiszę pokrótce, jak wygląda u mnie rozrząd, ponieważ nie mam jak zrobić porządnego zdjęcia:
    - koła wałków rozrządu - pasek na samej krawędzi, nie wystaje poza krawędzie kół
    - napinacz - pasek wystaje 1,5mm, ociera o osłonę
    - rolka prowadząca - wystaje 1mm
    - pozostałe dwa koła zębate - nie wystaje, utrzymuje się na samej krawędzi
    Dopychałem pasek do wewnętrznej krawędzi kół i rolek i po odpaleniu i kilku obrotach pasek ustawia się w powyższy sposób i tak zostaje. Luz roboczy paska pomiędzy napinaczem a kołem wałka to ok. 1,5cm.
    Rozrząd ma przejechane zaledwie 22 tysiące kilometrów, wyprodukowała go firma INA/Ruville i kosztował w sklepie 320zł, więc raczej nie jest to chińczyk, w którym padły łożyska w rolkach i teraz ósemkują ściągając pasek.
    Mechanik dysponuje blokadami rozrządu do tego silnika oraz dźwignią do napinacza i ponoć użył ich przy montażu. Zresztą, po zakupie wymieniał mi rozrząd na obecny i wszystko było w porządku.

    Wydaje mi się, że wyczerpująco opisałem swój problem:-)
    Pora więc przejść do pytania:
    Czy jeśli pasek nie zsuwa się z rolek bardziej niż 2mm to może tak zostać?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2015
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    33
    Postów
    87
    Auto
    Siena 1.4 CAT
    Rocznik
    1998
    Witam. Z tego co mi wiadomo luz paska powinien wynosić nie więcej niż 1 cm. Może w tym tkwi problem?


 

Podobne tematy

  1. Duże spalanie, dymienie, po remoncie silnika.
    Napisany przez xszy na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-02-2015, 15:41
  2. Nie trzyma wolnych obrotów po remoncie silnika
    Napisany przez Marek114 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 27-11-2014, 10:20
  3. obawy po remoncie silnika
    Napisany przez cder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-04-2010, 18:21
  4. Po remoncie silnika Punto zaczelo konsumowac olej...
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post: 08-04-2010, 17:55
  5. PO REMONCIE SILNIKA WYCIEKA OLEJ I PALIWO
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 24-02-2010, 11:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl