Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2012
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1,2 75 KM HL
    Rocznik
    1999

    Siena 1,2 HL - nierówna praca, falujące obroty, gaśnięcie

    Witajcie, od jakiegoś czasu mam problem z moją Sieną.
    Auto działa na instalacji LPG - gwoli ścisłości

    1. Kiedy rano odpalam silnik ten raz lub dwa razy zgaśnie samoczynnie na luzie, chyba, że dodam gazu.
    2. Po każdorazowym odpaleniu (chyba, że przejedzie dłuższy dystans - wtedy nie) falują mi obroty, czasem mało zauważalnie - czuć wibracje i różnicę +- 200 obrotów, a czasem kilkukrotnie obroty wzrastają do 2 tysięcy.
    3. Auto na benzynie nie ma praktycznie mocy, but w podłodze, a auto powoli przyspiesza, na LPG zupełnie odwrotnie, łatwo wkręca się na obroty, czuć, że dysponuje większością mocy silnika.

    Stąd też moje pytanie - co wymienić, żeby odbyło się to jak najniższym kosztem?
    Moje typy to świece, filtr paliwa i przepływomierz.

    Dobrze myślę czy to co innego?

    I tak muszę wymienić świece, bo podobno na gazie nie robi się na nich więcej jak 14k km (na ile to prawda - nie mam pojęcia).


    Dlatego proszę o jakąś radę od czego zacząć i najlepiej jakiej firmy zakupić części.

    Z góry dzięki za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    38
    Postów
    911
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna/LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Johny3 Zobacz post
    falują mi obroty
    Silniczek krokowy do czyszczenia/wymiany jak również jego kanał w kolektorze do czyszczenia.

    Cytat Napisał Johny3 Zobacz post
    Auto na benzynie nie ma praktycznie mocy
    Być może wtryski leją lub zapiekły się w pozycji zamkniętej. Sam obecnie jestem w trakcie ich wymiany. (jakbyś chciał to mam komplet na sprzedaż tanio)

    Cytat Napisał Johny3 Zobacz post
    co wymienić, żeby odbyło się to jak najniższym kosztem?
    Najlepiej zostawić jak jest żeby było tanio ...

    Cytat Napisał Johny3 Zobacz post
    Moje typy to świece, filtr paliwa i przepływomierz
    Typując możesz wymieniać wszystko po kolei a i tak będzie źle. Ten silnik nie ma przepływomierza. Podstawa to diagnostyka komputera.

    Cytat Napisał Johny3 Zobacz post
    podobno na gazie nie robi się na nich więcej jak 14k km
    Ja staram się wymieniać co 10kkm

    Cytat Napisał Johny3 Zobacz post
    najlepiej jakiej firmy zakupić części
    Kable WN i świece NGK i na pewno nie będziesz miał z nimi problemu przez dłuższy czas.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2012
    Skąd
    Polska
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Siena 1,2 75 KM HL
    Rocznik
    1999
    Ok, dzięki za wskazówki

    Dodam tylko, że na benzynie nie ma mocy, ale po kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach na samej benzynie zaczyna odzyskiwać moc. Jednak to dalej nie to, bo czuć różnicę.

    Najpierw wymienię olej, filtry i świece, bo już trzeba. Jak objawy nie ustaną to wymienię silniczek krokowy (widzę, że nie jest drogi), jak nie pomoże to potem się pomyśli.


    A świece Boscha będą złe?
    Świeca zapłonowa LPG fiat PALIO SIENA DOBLO STILO (4645338732) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    31
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    najpierw to weź mu zrób restart komputerka odłącz albo komputer albo rozłącz aku zostaw tak na godzinkę i zobacz czy będzie lepiej może on tylko zgłupiał

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    Witam wszystkich.Pozwolę sobie na podpięcie się do tematu by nie śmiecić na forum.Posiadam sienę 1.2 99r.EL.Też mam problem z nierówna pracą silnika.Więc tak,odpala na dotyk,gdy jest zimny to chodzi jakby na wyższych obrotach,ssanie czy coś ale i tak wyższe niż powinny być(subiektywne odczucie).Gdy złapie temperatury to zaczyna się balet obrotów,nie mam obrotomierza ale na ucho 400-1000 i tak symetrycznie aż by się paliwo skończyło w baku.Dodając gazu jak by na 2000 rpm leciał,jak puszcze to powrót na to wahadełko.Teraz aby było to znośne to mam zaślepiony wężyk od map sęsora i da się używać ale i tak lekko faluje.Map sęsor wpięty u kolegi do sejka i wszystko chodzi więc jego wykluczam(chyba),krokowy wykąpany w ekstrakcyjnej,przesmarowany i to samo.Czy jest jakaś instrukcja co dalej? Na żadnym kompie nie byłem.Z góry dzięki za podpowiedzi.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Świnoujście
    Postów
    11
    Auto
    Palio 1,2 Wekend
    Rocznik
    12.2000
    Witam BYZOEU.Jestem po podobnej walce .Przed naprawą koledzy obstawiali sondę lambda,krokowy i wiele innych niedomagań.Po wizycie u kumpla komputer wskazał solniczek krokowy.Gdy go zamówiłem-w trakcie oczekiwania na zamiennik bo magnat marelli nigdzie nie było-przemyłem silniczek i wtyczki ale było trochę lepiej.Teraz z nowym śmiga jak ta lala.Krokowy kupiłem za 37pln.Pozdrawiam Piotr M.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    Dzięki piotr19 za szybką odpowiedź.Skorzystam z twojej rady i zacznę od wymiany krokowca.Po wymianie napiszę co i jak się porobiło.A jeszcze pytanie czy? i jak? robiłeś adaptacje czy to tylko wymysł.Choć w moim opelku jakieś 7 lat temu po prostu wymieniłem,podpiołem i hulał jak ta lala.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 listopad 2014
    Skąd
    Poznań
    Postów
    82
    Auto
    Marea 1.8 16V weekend ELX
    Rocznik
    12.12.1996
    A taka dodatkowa prośba o rospiske złącza kompa i rzeczy na drugim końcu.Chcę przemierzyć kable czy są wszystkie ok.Czyli jaki pin na wtyczce kompa i np.pin krokowego czy sądy itp.Czy koledzy gdzieś mają w swoich zasobach takie informacje?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 wrzesień 2014
    Skąd
    Świnoujście
    Postów
    11
    Auto
    Palio 1,2 Wekend
    Rocznik
    12.2000
    Dobrz ,że jestem na forum to odpowiadam.Wymieniłem i odpaliłem i chodzi jak ta lala,bez zadnej adaptacji.A mam jeszcze seata 1,6 z 1995 i tez miałem z nim problemy z obrotami i tak jakby chodził na 3 gary z 4 dostępnych.Wymieniłem kopułke palec ,świece , kable-a była popekany gumowy przewód dł 10 cm-wymienilem i obroty jak i praca wróciła do normy.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Szybko piszesz a ja za wolno odpowiadam w palio jest taka wtyczka ale pod maską jak patrzysz na silnik to przy podszybiu w prawo od prostokatnego sterownika.Te kable sa spiete nalezy rozpiąć wtyczke jest mała nietypowa jak nie do kompa


 

Podobne tematy

  1. Nierówna praca
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 57
    Ostatni post: 28-09-2015, 12:27
  2. Bravo 1.2 - znowu falujące obroty i sporadyczne gaśnięcie
    Napisany przez Mexeminor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-09-2012, 16:08
  3. Siena falujące obroty
    Napisany przez kosmita na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-02-2012, 16:07
  4. Nierówna praca
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-06-2010, 17:02
  5. [CLIP] Przypadkowe gaśnięcie silnika, zła jego praca
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2008, 20:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl